Geld & Recht alle pijlers

Wat is jullie (nieuwe)termijnbedrag voor blokverwarming?

27-11-2022 14:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd of er al forummers zijn die al een nieuw termijnbedrag hebben voor blokverwarming.

Ik betaal nu €110,-- pm obv de stookperiode 2021-2022 obv 2070 eenheden vd periode 2020-2021.
Het gaat bij mij alleen over warmte en warmwatervoorziening.

Ik hou ondanks de plannen van Jetten over de compensatie blokverwarming toch mijn hart vast als de eindafrekening komt (minder verbruikt dan de periode daarvoor) met daarop het nieuwe termijnbedrag obv de inkoopprijs voor het gas vd blokverwarming.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij betaalden € 80 voorschot en moesten afgelopen jaar € 299.50 bijbetalen (3600 eenheden verbruikt, stookseizoen van juli 2020-juni 2021).
Sinds afgelopen januari betalen we € 115 voorschot per maand. Ik wacht nu op de afrekening die ieder moment kan komen. Als ik de meters op de kachel optel komen we op 1800 eenheden van juli 2021-juni 2022.
Ben heel benieuwd wat we bij moeten betalen en wat het voorschot vanaf januari gaat zijn. VvE geeft geen antwoord als we vragen naar de huidige gasprijs :roll: dus ik ben er een beetje bang voor..
Voorschot was hier eerder al verhoogd naar € 120,00 en kreeg net een brief dat energiekosten (gas/warm water) per januari naar verwachting 2,5 x zo hoog worden (dus dat zou € 300,00 per maand worden). De specificatie nog niet ontvangen.
De verhoging is preventief juist omdat nog niet duidelijk is wat de overheid gaat doen.

Op de recente jaarafrekening wel de eerdere verhoging teruggekregen (individuele meters).
Alle reacties Link kopieren Quote
300 euro pm, ik mag toch hopen van niet zeg :cry:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp: de jaarrekening ontvangen, ik krijg geld terug en het maandbedrag gaat van 110 naar 121 pm. Of daar de door de regering afgesproken compensatie inzit weet ik nog niet. Daar ga ik de WB nog over bellen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over 2021 geld teruggekregen. Vorig jaar 224 eenheden verstookt. Was al meer dan de helft minder dan in 2021. Nog geen afrekening over 2022 ontvangen, maar meestal komt die hier in het voorjaar. Betaal al sinds ik hier woon €70,00 pm aan voorschot voor alleen gas (warm water gaat via elektrische boiler).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven