Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Eieren en kaas. Echt absurde prijzen! En benzine…

Ben & Jerry’s komt er hier alleen als hij bij de AH in de aanbieding is, 3 voor €10,- :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Benzine en gas.
Alle reacties Link kopieren
B&J kocht ik al nooit, veel te duur. Alleen als ze 3 voor 10 bij de AH zijn of er een afprijssticker op zit bij de plaatselijke super.

Benzine let ik nu ook echt mee op.
Alle reacties Link kopieren
B&J was altijd al duur, maar dat koop ik gewoon niet, dat is een luxeprobleem.
Benzine vind ik vervelender, dat heb ik toch echt nodig.
Door de pandemie heb ik contractuitbreiding gekregen en hoef ik voor het eerst in jaren niet zo op de prijzen te letten. Dus ik weet niet wat ik te duur vindt.

Benzine merk ik wel maar ik moet toch naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Benzine en nieuwe energieprijzen zijn echt te duur.

In de supermarkt: weinig vind ik echt te duur, maar ik neem wel vaak genoegen met de huismerkvariant (ijs, zoet beleg, saus, etc.).

Een mooie grote bos bloemen vind ik ook heel duur, gelukkig zijn er weer tulpen in deze tijd van het jaar!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Alles bij elkaar opgeteld is alles te duur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste drinkt heel graag ice tea, wel alleen maar de enige echte van Lipton
Ik neem het eigenlijk gewoon altijd mee
Maar van de week kwam ik er dus achter dat 1 fles 2,55 kost!
Bizarre prijs
Dus toen maar twee flessen fanta gekocht in de aanbieding voor 2 euro
Puber snapte het gelukkig wel
Vaak is ice tea wel in de aan dus daar wacht ik dan maar op nu
Alle reacties Link kopieren
Huizenmarkt, om te janken :cry:
Alle reacties Link kopieren
Huizen, benzine, horeca.
Alle reacties Link kopieren
B&J vind ik nu juist een slecht voorbeeld, dat is al jaren 5,99.

Gisteren prociutto bij de Ah: 3,09. Een maand geleden nog 2,89. En de benzine natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Nog 1: je kan nu sparen bij AH voor 12,50 korting voor de Efteling.

Voor mn gevoel ging je dan vroeger echt met korting. Nu denk ik: de volle prijs is absurd. Is toch eigenlijk niet te doen. En ook...vind ik het dat geld wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse aardbeien 😳 en de huizen, gas en benzine inderdaad. Verder is het me nog niet zo opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zeggen benzine maar aan de andere kant ben ik er geen voorstander van als dit te goedkoop is. Hopelijk een stimulans om minder te gaan auto rijden. Maarja soms heb ik hem toch echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Energie, benzine, eieren, kaas. Ik merk dat ik i.p.v. 90 euro nu zo’n 105 elke week kwijt ben voor dezelfde boodschappen.

Horeca is echt veel duurder geworden (oke, dat had ik wel verwacht maar 5,10!! Voor een verse jus waar ik vorige keer nog 3,75 voor betaalde..)

Daarnaast; bouwmaterialen! We zijn de zolder aan het opknappen en dezelfde vloer is 10 euro per m2 duurder geworden, binnendeuren zijn 100 euro per stuk duurder geworden, hout is twee keer zo duur.
Alle reacties Link kopieren
ik schrok gisteren van de prijs van eieren. Is die echt zo snel omhoog gegaan? Benzine is ook een drama, ik pak zo veel als mogelijk de fiets maar met die storm afgelopen dagen was dat ook geen optie.

December 2021 een inflatie van 6,5%. Mijn pensioen is per 01/01/2022 met 0,6% procent opgehoogd, dat schiet ook niet op. :furious:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
koffiecups van nespresso. ze hebben de cups weer in prijs verhoogd. ik heb nog een bonenmachine in de kelder staan die werkt niet meer optimaal en moet ik al eeuwen wegbrengen voor reparatie. ik denk dat ik daar toch maar werk van ga maken deze week. de cupsmachine hebben we gekocht toen we gingen verhuizen en zijn we eigenlijk blijven gebruiken. maar het is inmiddels gekkenwerk. ik had altijd lidlbonen. echt een stuk voordeliger.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
De kaasbolletjes van €1,39 naar € 1,99 ...die koop ik niet meer.

Ik let wel de prijzen van luxe dingen, gewone dingen aLs kaas, brood enzo koop ik toch wel.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Naast de boodschappen, eten bestellen en thuis laten bezorgen. Pas 2 shoarma besteld niks bijzonders 35 euro. Vond het een hoop geld.
Alle reacties Link kopieren
Huizen, gas en energie. Ik heb geen rijbewijs, dus benzine merk ik niet.

Horeca is ook duurder geworden, maar die snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
.
maze wijzigde dit bericht op 20-02-2022 09:09
Reden: Nog niet helemaal wakker
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
20-02-2022 09:06
Ben and Jerry’s koop ik trouwens wel af en toe zonder dat ik denk “ooo wat duur”
Alleen de cookie dough dan gewoon om dat die zooooo lekker is
Dit komt omdat ik jaren geleden al een keer bij de ijssalon 1,20 afrekende voor 1 bolletje citroenijs
Nu praat ik het voor mezelf goed als ik een bak voor 5.49 in mijn kar stop: zijn echt wel 10 bollen of zo, dus eigenlijk suuuuper goedkoop haha
Alle reacties Link kopieren
spacescooter schreef:
20-02-2022 08:58
Nog 1: je kan nu sparen bij AH voor 12,50 korting voor de Efteling.

Voor mn gevoel ging je dan vroeger echt met korting. Nu denk ik: de volle prijs is absurd. Is toch eigenlijk niet te doen. En ook...vind ik het dat geld wel waard.
Pretparken vind ik dan weer meevallen qua prijs. Zeker als je kijkt wat je bijvoorbeeld voor Disneyland Paris betaald voor een dag, of wat de prijzen voor pretparken in Amerika zijn. Zeker de kleinere parken zoals Slagharen en Duinrell vind ik goed te doen. Maar goed, ik vind een pretpark al snel het geld waard :mrgreen: Love it!
Alle reacties Link kopieren
Benzine, gas en uit eten gaan vind ik ook echt niet grappig meer.

Boter, kaas en eieren zijn idd ook fors duurder geworden maar daar hebben we decennialang te weinig voor betaald, dus ik vind dat wel acceptabel.

Maar de thermostaat staat hier echt lager, ik pak vaker de fiets en die steak met friet maak ik zelf wel (sorry horecaondernemers) maar dit trekt bruintje niet ;-)

Oh'ja, ik koop beduidend minder snacks. Chips bijvoorbeeld. Je betaalt nu voor een huismerk A merk prijzen. Dat vind ik het niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven