Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Gas en horeca - daar bezuinig ik dan ook op. Wij gingen altijd meerdere malen per week ergens lunchen of koffie drinken met wat lekkers maar met deze prijzen vind het niet leuk meer.

Gas: verwarming staat standaard een graad lager en ik doe em later aan en eerder uit. Het is wel vaak onbehaaglijk in huis. Kan niet wachten tot het warmer weer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-02-2022 09:08
Benzine, gas en uit eten gaan vind ik ook echt niet grappig meer.

Boter, kaas en eieren zijn idd ook fors duurder geworden maar daar hebben we decennialang te weinig voor betaald, dus ik vind dat wel acceptabel.

Maar de thermostaat staat hier echt lager, ik pak vaker de fiets en die steak met friet maak ik zelf wel (sorry horecaondernemers) maar dit trekt bruintje niet ;-)

Oh'ja, ik koop beduidend minder snacks. Chips bijvoorbeeld. Je betaalt nu voor een huismerk A merk prijzen. Dat vind ik het niet waard.
Vind je? Ik betaal 95 cent voor een zak naturel chips van jumbo eigen merk. Dat vind ik best goedkoop eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-02-2022 09:10
Gas en horeca - daar bezuinig ik dan ook op. Wij gingen altijd meerdere malen per week ergens lunchen of koffie drinken met wat lekkers maar met deze prijzen vind het niet leuk meer.

Gas: verwarming staat standaard een graad lager en ik doe em later aan en eerder uit. Het is wel vaak onbehaaglijk in huis. Kan niet wachten tot het warmer weer wordt.
Dat doe ik dus echt niet. Hoe duur ook, ik ga geen kou zitten lijden in mijn eigen huis. Ik wil me gewoon prettig voelen in huis qua temperatuur. Dan maar wat extra betalen en op iets anders besparen.
Verse aardbeien
Verse frambozen, blauwe bessen etc.
Huizen
Benzine
Gas
Toilet papier (voorheen 3 voor 5 bij kruidvat)
Alle reacties Link kopieren
Gasprijzen, bouw mannetjes ( echt niet te doen, maar er moet best veel gebeuren aan mijn huis), huisje huren in de zomervakantie in Nederland.
De huisprijzen zijn belachelijk en toch is alles zo verkocht.
Verder in de supermarkt vind ik vis niet meer te betalen.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
20-02-2022 09:02
koffiecups van nespresso. ze hebben de cups weer in prijs verhoogd. ik heb nog een bonenmachine in de kelder staan die werkt niet meer optimaal en moet ik al eeuwen wegbrengen voor reparatie. ik denk dat ik daar toch maar werk van ga maken deze week. de cupsmachine hebben we gekocht toen we gingen verhuizen en zijn we eigenlijk blijven gebruiken. maar het is inmiddels gekkenwerk. ik had altijd lidlbonen. echt een stuk voordeliger.
Vanuit de afval/recycle gedachte is het sowieso een goed plan om de bonenmachine te laten repareren!

Ik erger mij echt kapot aan het cups-concept van verschillende koffieautomaten, wat een verspilling 😬

Ik lette nooit zo erg op prijzen, geen idee wat een pak melk kost. Maar nu haal ik 1 tas boodschappen voor al snel 60 euro 😱
Dus nu ga ik wat meer opletten.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 09:14
Dat doe ik dus echt niet. Hoe duur ook, ik ga geen kou zitten lijden in mijn eigen huis. Ik wil me gewoon prettig voelen in huis qua temperatuur. Dan maar wat extra betalen en op iets anders besparen.
Kou lijden is het andere uiterste. Dat doe ik niet maar ik trek wel een dikke trui aan en zit 's avonds onder een dekentje of ga wat eerder in bed liggen. Ik had eerder altijd standaard mijn verwarming op 21 graden van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Dat wordt me nu echt te gek.
Alle reacties Link kopieren
Benzine en gas zijn dingen die echt een hap uit onze financiën nemen. Wij wonen landelijk en hebben de auto daardoor best vaak nodig. Wanneer het een beetje knap weer is pakken we ook wel de fiets, maar dat is vaak niet handig.
Huizenprijzen zijn ook bizar. We zijn al twee jaar opzoek naar een woning en heb de prijzen flink zien stijgen.

Qua boodschappen merk ik zeker wel dat we meer betalen maar heb nog niet kunnen ontdekken wat nu zo duur is geworden. Wij eten voornamelijk vers en halen ook veel direct bij de boer.
Dat vlees en eieren duurder zijn geworden vind ik terecht. Dierlijke producten zijn altijd al absurd goedkoop geweest en vind het dan ook bizar dat we dagelijks vlees eten normaal vinden.
De laatste keer horeca schrok ik ook van de prijzen!
Alle reacties Link kopieren
Alles is toch duurder geworden? Ik merk het aan mijn boodschappen, aan de benzine, energie rekening.

Ik schrik iedere keer van het bedrag dat ik miet betalen bij de kassa. Inflatie. Wordt nooit meer teruggedraaid. Net als de eieren en de boter dir duurder werd door het fipronil schandaal in 2017 en daarna nooit meer in prijs zijn gedaald.
Alle reacties Link kopieren
De magere kwark in sommige winkels. AH (merkartikel) was al te duur en het goedkoopste merk was daar ook niet lekker toen ik hem probeerde. Dus ik ga hem zelf maar weer mengen. Ik heb hem ontdekt toen er langere tijd geen leverantie was in een super en ik elders ging winkelen en die was toen maar een dubbeltje duurder. Maar nu is het prijsverschil te groot. Ik ga overigens niet vaak kijken hoe de prijs van de dag is. Maar valt het me op, dan verander ik mijn gewoonte.

Het scheelt ook weer een extra uitstapje naar een super en ook de eventuele verleidingen daar. Als je een versartikel koopt moet je gewoon vaker naar die winkel dan als je een houdbaar product koopt.

En de loodgieter.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-02-2022 09:31
17.56% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Huizen! Geschift! En alsof de vastgoedprijzen nog niet genoeg waren gaat nu de hypotheekrente fors omhoog. (Bij ons in B althans)
Alle reacties Link kopieren
Eieren vind ik ook duur, inderdaad maar die blijf ik wel kopen. Wij kopen geen vlees en gebruiken weinig andere dierlijke producten.
Alle reacties Link kopieren
Vakanties! Even 12 dagen Cran Canaria geboekt voor augustus. Met enkel ontbijt en logie voor 3 personen. €3500 euro. Niet normaal. Dat was 2 jaar geleden echt goedkoper.
Toch geboekt, want ja we willen sowieso op vakantie.

Voor de rest, energie? Boodschappen heb ik weinig zicht op. Ik keek nooit naar prijzen dus heb geen referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 09:14
Dat doe ik dus echt niet. Hoe duur ook, ik ga geen kou zitten lijden in mijn eigen huis. Ik wil me gewoon prettig voelen in huis qua temperatuur. Dan maar wat extra betalen en op iets anders besparen.
Als ik de kachel gewoon de hele dag aan doe, kan ik niet meer eten, zo duur is het.
Gelukkig heb ik nog tot eind februari een vast contract, hopelijk wordt het daarna een heel mooi voorjaar.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 09:12
Vind je? Ik betaal 95 cent voor een zak naturel chips van jumbo eigen merk. Dat vind ik best goedkoop eigenlijk.

Huismerk chips van AH kost nu evenveel als lays voorheen. Misschien scheelt het hooguit nog 10 cent. Ik vind dat echt te duur.
- Huizen

- Landal-huisjes (en andere vergelijkbare huisjes) in Nederland
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-02-2022 09:17
Kou lijden is het andere uiterste. Dat doe ik niet maar ik trek wel een dikke trui aan en zit 's avonds onder een dekentje of ga wat eerder in bed liggen. Ik had eerder altijd standaard mijn verwarming op 21 graden van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Dat wordt me nu echt te gek.
Ook dat weiger ik in huis. Vind dat echt 1 van de belangrijkste dingen, gewoon een behaaglijke temperatuur in huis en daar ga ik niet op besparen. Wel kijk ik nu naar gevelisolatie, hoekhuis dus mogelijk valt daar nog wat te winnen. Ook heb ik zonnepanelen liggen, dus ik betaal niks een stroom. Voor de slaapkamer heb ik nu een airco die ook kan verwarmen ipv verwarming via de ketel. En in de badkamer ligt elektrische vloerverwarming ipv een gewone radiator. Nu nog een inductie kookplaat er in ipv op gas, dat is de volgende stap :mrgreen: ik probeer zo veel mogelijk over te gaan op elektrisch, omdat ik daar nog ruimte in heb met de zonnepanelen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-02-2022 09:25
Huismerk chips van AH kost nu evenveel als lays voorheen. Misschien scheelt het hooguit nog 10 cent. Ik vind dat echt te duur.
Ik heb geen idee wat lays voorheen koste. Die kocht ik sowieso al nooit :)
Alle reacties Link kopieren
Vakanties inderdaad ook. Ik zat vorige week nog te zoeken voor een huisje op de waddeneilanden, weekje buiten het hoogseizoen. Kreeg een rolberoerte.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-02-2022 09:10
Gas en horeca - daar bezuinig ik dan ook op. Wij gingen altijd meerdere malen per week ergens lunchen of koffie drinken met wat lekkers maar met deze prijzen vind het niet leuk meer.

Gas: verwarming staat standaard een graad lager en ik doe em later aan en eerder uit. Het is wel vaak onbehaaglijk in huis. Kan niet wachten tot het warmer weer wordt.
Bij mij net zo.
Kinderen klagen wel eens dat het niet lekker warm is in huis. Sorry, maar trek je sloffen aan en een extra vest. Wij wonen vrijstaand en vanaf de gang tot de nok het huis warm stoken, kost ons echt honderden euro's per maand. En we hebben nog niet eens een strenge winter dit jaar.
De tijd dat we zonder er bij na te denken de thermostaat wat hoger draaide, is echt voorbij.
De huizen...
Benzine.
Is dat ik sinds kort meer werk en een baan heb, die beter verdient, anders had de auto echt weg gemoeten. Met het loon van vorig jaar, had ik dat zeker gedaan.
Verder ga ik sinds kort weer naar de Aldi i.p.v. thuisbezorgen via de AH.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-02-2022 09:30
Vakanties inderdaad ook. Ik zat vorige week nog te zoeken voor een huisje op de waddeneilanden, weekje buiten het hoogseizoen. Kreeg een rolberoerte.
Daar heb ik ook eens naar gekeken. Week Texel in de zomer in een 4-persoons huisje, niks geks. Gewoon ruim €2400,- :bonk: Ik ben blij dat ik een caravan heb, dat scheelt echt een hoop met een huisje. Al moet ook die caravan vervangen worden eigenlijk en die prijzen schieten ook flink omhoog. Een beetje leuke tweedehandse is bijna niet goedkoper dan een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-02-2022 09:32
Bij mij net zo.
Kinderen klagen wel eens dat het niet lekker warm is in huis. Sorry, maar trek je sloffen aan en een extra vest. Wij wonen vrijstaand en vanaf de gang tot de nok het huis warm stoken, kost ons echt honderden euro's per maand. En we hebben nog niet eens een strenge winter dit jaar.
De tijd dat we zonder er bij na te denken de thermostaat wat hoger draaide, is echt voorbij.
Snap ik. Ik zit dan nog in een label A appartement en daar is mijn voorschot nu vastgesteld op 220 euro per maand. Mijn vriend woont vrijstaand in een oud, slecht geisoleerde woning in het buitengebied. Het is hier vaak gewoon echt koud. Deze hut warm stoken kost letterlijk honderden euro's per maand, wat er ook zo weer uit waait. Misschien tijd om te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Terras prijzen alleen de koffie al.de drankjes springen helemaal de pan uit .

Brandstof .brood .zelf ben ik niet prijsbewust maar ik hoor mijn man steeds mopperen .
En de huizen om te janken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven