Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 09:14
Dat doe ik dus echt niet. Hoe duur ook, ik ga geen kou zitten lijden in mijn eigen huis. Ik wil me gewoon prettig voelen in huis qua temperatuur. Dan maar wat extra betalen en op iets anders besparen.

Nee, ik ga ook niet zitten bibberen op de bank hoor!
Maar het in ieder ruimte boven de 19 graden stoken, dat is bij mij echt geen doen meer.
Voorheen liet ik de thermostaat gerust de hele dag op 19 a 20 graden staan. Ook als er niemand thuis was.. dat doe ik nu echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-02-2022 09:38
Nee, ik ga ook niet zitten bibberen op de bank hoor!
Maar het in ieder ruimte boven de 19 graden stoken, dat is bij mij echt geen doen meer.
Voorheen liet ik de thermostaat gerust de hele dag op 19 a 20 graden staan. Ook als er niemand thuis was.. dat doe ik nu echt niet meer.
Ik stook sowieso niet elke ruimte. Eigenlijk alleen de woonkamer/keuken en dochter haar kamer omdat ze daar speelt. En in de gang staat de verwarming aan. De rest van de kamers stook ik niet of elektrisch. Zoals dus de badkamer en op zolder als daar wordt gewerkt gaat de elektrische kachel aan ipv de gewone verwarming. In dat opzicht let ik er wel op, dat we dus meer overgaan op elektrisch stoken omdat dat niks kost hier en gas heel duur is.
Alle reacties Link kopieren
Alles is duurder geworden. Ik vind dat juist die fabrieksmeuk nog redelijk stabiel is. Zeker bij de luxere en wellicht overbodige artikelen. Je kunt zonder ijs... En anders het huismerk. De A-merk fabrikanten weten dat ook wel en zitten ook redelijk vast in prijsafspraken en aanbiedingen van de supermarkt. Maar huismerken, melk, eieren, fruit, tomatenpuree etc. dat soort dingen die je dagelijks gebruikt en basic zijn (dus zelden in de aanbieding) tikken stiekem aan en ik zie die langzaam omhoog kruipen.

Maar ook bij aanbiedingen en zo; 0,99 lijkt inmiddels 1,09 of 1,19 geworden te zijn. De psychologische grens van 1 euro is doorbroken. En ik snap het. Brandstof en energie zijn duur, ook voor de fabrikanten en supermarkten. Ik vraag me dus af wie er nu echt binnenlopen?
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake schreef:
20-02-2022 09:15
Verse aardbeien
Verse frambozen, blauwe bessen etc.
Dat vind ik dan wel weer logisch, het is het seizoen niet voor zacht fruit. Dat moet dan dus uit de kas komen, en die kas moet gestookt worden. Weer een argument om met de seizoenen mee te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hier wonen ook nogal wat huisdieren, hun voeding is ook veel duurder geworden en daar wil ik niet op bezuinigen.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Horeca is inderdaad echt niet meer te doen. Vind het sneu want ze hebben het al zo zwaar gehad. We hebben ook besloten dit jaar niet met vakantie te gaan. Dan kunnen we eerst de gas en elektra rekening afwachten en kleine klusjes aan het huis doen. Vind het jammer is al derde jaar op rij maar het is niet anders. Ik heb aan het begin van de pandemie wel een e bike gekocht waar ik heel veel plezier van heb zeker met mooi weer. En ik neem deze zomer weer een abbo op het buitenzwembad.
vlaginvaas wijzigde dit bericht op 20-02-2022 09:54
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kiwi's en andere fruitsoorten die nu 40% gestegen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Coca cola. Mijn zusje en haar partner houden daar heel erg van, dus voor hen haal ik wel een fles in huis als ik weet dat ze komen, maar verder nooit.

Verder zijn er ook echt wel dingen die ik alleen koop als ze 1+1 gratis zijn. Cornflakes, Calvé pindakaas, dure koeken, merkpakjes drinken, Häagen Dasz ijs. Dat soort dingen.

In de tussentijd koop ik altijd alternatieven.

Gas, benzine etc vind ik óók duur, maar daar heb ik niet echt alternatieven voor. Wel doen we wat zuiniger natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie wil ik ook skippen. Vind dat echt zonde van het geld. Is natuurlijk ook een luxe item.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
20-02-2022 09:44
Alles is duurder geworden. Ik vind dat juist die fabrieksmeuk nog redelijk stabiel is. Zeker bij de luxere en wellicht overbodige artikelen. Je kunt zonder ijs... En anders het huismerk. De A-merk fabrikanten weten dat ook wel en zitten ook redelijk vast in prijsafspraken en aanbiedingen van de supermarkt. Maar huismerken, melk, eieren, fruit, tomatenpuree etc. dat soort dingen die je dagelijks gebruikt en basic zijn (dus zelden in de aanbieding) tikken stiekem aan en ik zie die langzaam omhoog kruipen.

Grappig dat je tomatenpuree noemt. Daarbij verbaas ik me elke keer weer over de goedkope prijs. 33 Cent voor een blikje :mrgreen: alleen aan blik zelf is het al zowat duurder lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
20-02-2022 08:58
Nederlandse aardbeien 😳 en de huizen, gas en benzine inderdaad. Verder is het me nog niet zo opgevallen.
Aardbeien in februari
Alle reacties Link kopieren
Vakantie skip ik echt niet. Die is heilig :mrgreen: maar goed, we hebben een caravan dus kan relatief goedkoop. Ik sta komend voorseizoen weer 3 maanden op de camping voor €900,-.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
20-02-2022 09:50
kiwi's en andere fruitsoorten die nu 40% gestegen zijn.
Inderdaad was mijn bak kiwi's tussen de twee en de drie euro. Dichter bij drie dan bij twee.
Koop ik niet vaak overigens.

Maar de Elstars waren wel goedkoop.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-02-2022 09:55
6.86% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-02-2022 09:30
Vakanties inderdaad ook. Ik zat vorige week nog te zoeken voor een huisje op de waddeneilanden, weekje buiten het hoogseizoen. Kreeg een rolberoerte.
Het is ook duur, dat klopt, maar het kan heel erg helpen om (heel) vroeg van te voren te boeken (moet ook maar net kunnen natuurlijk, dat je weet wanneer je kan gaan). En het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe luxe je wil gaan. Ik zit vast aan de schoolvakanties (onderwijs) en ik heb in september voor aankomende juli een week een appartement Terschelling geboekt voor onder de €400.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 09:52
Grappig dat je tomatenpuree noemt. Daarbij verbaas ik me elke keer weer over de goedkope prijs. 33 Cent voor een blikje :mrgreen: alleen aan blik zelf is het al zowat duurder lijkt me.
Vroeger kon je de goedkoopste nog kopen voor 10/15 cent. Maar die kan ik al nergens meer vinden. De goedkoopste is al 35 cent bij de Appie. En zo zijn er meer van dat soort stiekeme prijsverhogingen. Of de prijs blijft hetzelfde maar zit er minder in.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind vakantie ook jammer maar het geeft gek genoeg ook wel rust. Ik was voorheen zo superdruk met plannen, inkopen doen, huis schoon maken in en uitpakken. Laatste paar keer ook wel pech gehad, keer met autovakantie enorme files en huisje wat erg tegenviel en slecht weer en met vliegen ook keer uitval van vlucht, in de rij voor omboeken, eerst nacht in hotel.. Nu kan is s ochtends op een mooie dag spontaan naar het strand of wat anders leuks doen. Vind ik ook wel wat hebben.
MrsDuck schreef:
20-02-2022 09:55
Vroeger kon je de goedkoopste nog kopen voor 10/15 cent. Maar die kan ik al nergens meer vinden. De goedkoopste is al 35 cent bij de Appie. En zo zijn er meer van dat soort stiekeme prijsverhogingen. Of de prijs blijft hetzelfde maar zit er minder in.
7 cent heb ik zelfs ooit gezien, voor het kleine blikje tomatenpuree. Vier tot vijf keer in prijs verhoogd dus!
Alle reacties Link kopieren
Gas en bezine is echt om te janken en beide kunnen we (de meeste mensen) niet zonder. Boodschappen kan je nog vaak een goedkopere variant kiezen of besluiten de aanbiedingen te eten. Wij met prima gezins inkomen redden het echt nog wel, maar ik geloof direct dat er echt mensen zijn die hier minder om slapen van geldstress. Dat vind ik echt pijnlijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
VGM1980 schreef:
20-02-2022 09:50
kiwi's en andere fruitsoorten die nu 40% gestegen zijn.
Ja, kiwi’s zijn zo duur. Ik ben er gemiddeld een tientje aan kwijt per week.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
20-02-2022 09:55
Vroeger kon je de goedkoopste nog kopen voor 10/15 cent. Maar die kan ik al nergens meer vinden. De goedkoopste is al 35 cent bij de Appie. En zo zijn er meer van dat soort stiekeme prijsverhogingen. Of de prijs blijft hetzelfde maar zit er minder in.
Ik gebruik het zo weinig dat ik echt niet weet wanneer die prijs omhoog is gegaan. Maar vind 15 cent bizar weinig voor zo’n blikje. Zelfs de 33 cent vind ik weinig, dus met die prijsstijging heb ik dan weer geen moeite :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
20-02-2022 09:55
Het is ook duur, dat klopt, maar het kan heel erg helpen om (heel) vroeg van te voren te boeken (moet ook maar net kunnen natuurlijk, dat je weet wanneer je kan gaan). En het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe luxe je wil gaan. Ik zit vast aan de schoolvakanties (onderwijs) en ik heb in september voor aankomende juli een week een appartement Terschelling geboekt voor onder de €400.
Dat vooral. Ik hoor vaak mensen die op hun bestemming alweer boeken voor volgend jaar. Ik krijg eind december of eind januari vaak pas te horen of mijn vakantie is goedgekeurd. Dan zijn de koopjes al lang en breed volgeboekt helaas.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-02-2022 10:01
Ik gebruik het zo weinig dat ik echt niet weet wanneer die prijs omhoog is gegaan. Maar vind 15 cent bizar weinig voor zo’n blikje. Zelfs de 33 cent vind ik weinig, dus met die prijsstijging heb ik dan weer geen moeite :mrgreen:
ik vind 79 cent een goede prijs maar ik denk dat het surplus dan niet naar de boeren en hun plukkers gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een lauwe Latte bij het tuincentrum, €3.25. Dat is gewoon echt niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Benzine, gas en gisteren de gemeente belastingen ontvangen en die was ook flink gestegen. Ik woon in het buiengebied dus we hebben 2 auto's die veel gebruikt worden en een vrijstaand huis dat verwarmt moet worden dus de rekeningen schieten hier omhoog.

Ik kan het betalen maar ik maak me zorgen om de mensen voor wie het toch al elk dubbeltje omdraaien is. Dat vakanties veel duurder gaan worden (vooral met het vliegtuig), daar kan ik wel mee leven, het is een luxe, je kan prima zonder maar dagelijkse boodschappen en verwarming is een basisbehoefte. Ik hoop dat de boel rond Oekraïne met een sisser afloopt want het kan nog veel erger worden.
Dat kiwi's duur zijn en aardbeien (in februari) vind ik overigens wel terecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven