Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Ik let nooit op prijzen. Maar van sommige artikelen weet ik de prijzen wel. En zie bizarre stijgingen. Een halfje brood van de bakker, 1,75 was 1,65 en ook de carpaccio is 50 cent duurder. Een klein stukje zalm bij de supermarkt, 4,79, was altijd 3,99. Wij hadden hier een boodschappen pakket aktie bij de supermarkt. Normaliter red ik bijna 2 boekjes vol. Dit jaar had ik er bijna 3, dat zegt al genoeg lijkt mij.

Maar verder vind ik eigenlijk alles duur. Ik zit met angst en beven te wachten op mijn stadsverwarming afrekening en zit te dubben of ik mij aflopende electra contract moet verlengen of voor variabel moet kiezen. Die gaat van 9 naar 39 cent per KWh. Ik heb een inkomen waar ik het van kan dragen, maar ik heb diep medelijden met de mensen die het minder breed hebben.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
appeltje schreef:
20-02-2022 10:12
Dat kiwi's duur zijn en aardbeien (in februari) vind ik overigens wel terecht.
Inderdaad. Misschien moeten we (jahaa, over 1 kam gewoon even) eens iets minder willen met z'n allen en inderdaad wat Griebus al schreef gewoon met de seizoenen mee gaan eten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en gister voor het eerst sinds lange tijd weer eens geluncht met kind. Ik was gewoon 30 euro kwijt! Twee keer lunch, 3 frisjes. Nou dat wordt dus weer een broodje tussen de middag voorlopig.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Ik let in de supermarkt eigenlijk nooit op prijzen, dus ik heb nu ook niet echt in de gaten of iets duurder is of niet. Heb ook geen vaste boodschappen dus aan het eindbedrag zie ik het ook niet echt.

Horeca vind ik wel echt heel duur geworden. Ik ga vaak buiten de deur lunchen en €10 euro of meer voor een broodje is niet meer vreemd...
Koffie en drankjes ook belachelijk duur.

Gelukkig heb ik wel de ruimte om dit te betalen. Ook omdat ik heel klein woon en geen dure hobbies of vaste lasten heb.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
20-02-2022 11:04
Openbaar vervoer is ook duur geworden. Zeker als je met meerdere mensen reist.
Wij wonen in randgemeente van grote stad. Als we samen naar een voorstelling gaan, dan is het zelfs goedkoper om die 2 uur in de stad te parkeren, dan 3x ov te betalen.

De trein is al helemaal duur.
In het vorige dorpje waar we woonden, reed de bus maar tot 18u 's avonds naar de stad. In het weekend niet en de schoolvakanties ook niet. Daarnaast was het maar een klein busje, dus vol was vol en staan mag je niet in dit soort busjes.
Ik ben toen maar weer met de auto gegaan.
We zijn inmiddels verhuisd naar een plaats wel elk half uur de bus rijdt, helaas moet ik voor 9u op kantoor zijn, dus betaal ik voor de heenreis ruim 5 euro en doe ik er een uur over. De bus zit vol met scholieren dus wss moet ik staan. Terug zelfde verhaal, alleen kan ik dan met een voordelig dagkaartje van 4 euro terug. Dus bijna 10 euro per dag.
Met de auto ben ik 25 minuten onderweg. Inclusief benzine, afschrijving, wegenbelasting, verzekering, kom ik op een 6 euro per dag. En dat is ook nog eens inclusief onderhoud.
Niet de grotere reparaties, dat geef ik toe, maar dat compenseert voor mij het gemak van vertrekken wanneer ik wil en veel korter onderweg. En de luxe van altijd een zitplaats.

OV is gewoon schandalig te duur.
(NB: vergoeding wg is 0,19 eur/km of ik nu met ov of auto kom. En heb ik dus niet meegerekend)
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boodschappen nog wel te doen, ik eet nog steeds regelmatig zalm en kogelbiefstuk, maar ik denk dat ik dit jaar minder uit ga of op reis. De energierekening heb ik geluk mee gehad door het vast te zetten.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Alle reacties Link kopieren
Horeca: 5 euro voor een glaasje wijn of biertje en daar zit je dan in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
Horeca scheelt ook veel waar je heen gaat. Wij zijn toevallig gisteren een keertje ( gaan zo'n één a twee keer per jaar) uit eten geweest met zijn zessen ( allen volwassenen)
Voorgerecht,hoofdgerecht en ijs toe met elk 3 drankjes en we waren 216 euro kwijt. Dat is omgerekend 36 euro per persoon voor uitgebreid uit eten. Vond ik dan weer meevallen.

Wij hebben het een tijdje financieel best zwaar gehad en ik ben gelukkig goed in besparen. Ik doe het nog steeds op die manier dus. Heel veel artikelen koop ik in bulk als het 1 plus 1 gratis is.
Ik kan van restjes heerlijke maaltijden koken. Ik kom zelf uit een arm gezin en onze budgetpasta is uien, gehakt, tomatenpuree , macaroni en een scheutje ketjap erdoor. Dat is dan weer spotgoedkoop omgerekend per persoon.

Benzine vind ik erg duur geworden nu. Probeer dus minder te rijden of dingen te combineren. Ov is hier hopeloos dus als ik dochter naar de trein breng doe ik gelijk boodschappen in de stad en ga meerdere supermarkten af voor de aanbiedingen
Verwarming staat lager, gaat lager als ik wegga ( normaal liet ik hem gewoon aanstaan vanwege de dieren maar nu gaat hij dan toch op nachtstand) en in de avond gaat de thermostaat een paar uur eerder omlaag.
Dure luxe artikelen kopen zat toch al niet zo in mijn systeem gelukkig. Ik koop zelden kleding ( krijg veel tweedehands) en rook en drink gelukkig niet

Maar merk zeker dat de prijzen in de supermarkt omhoog schieten. En dan niet met een paar centen maar inderdaad gelijk met 20 cent ofzo.
Vakantie is ook een lastig iets
Erg duur. Vorig jaar zijn we wel geweest, vaak gaan we maar een keer in de 5 a 6 jaar. Maar we zijn afgelopen jaar nog een keer met het gezin weggeweest omdat de gezondheid van man slecht ging. Was een aanbieding en een groot succes, kinderen ( al ouder) zouden nu ook weer graag willen. Heb even op internet gekeken maar die prijzen :O
Denk dat we het maar weer even overslaan nu
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De boodschappen en de benzine vind ik te duur geworden, schrik elke keer weer bij het afrekenen en dan zit ik nog wel in duitsland.. wil niet weten wat ik kwijt zou zijn in nl. Gelukkig heb ik geen gas dus dat probleem heb ik niet en de horeca is hier in duitsland ook nog prima te betalen, de prijzen in nl die ik hier lees zijn echt absurd :-? Ik heb eergisteren nog cappucino met een gebakje in de stad gehaald met mijn collega's, dat kostte me samen 4,30. Dat vind ik een prima prijs.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
20-02-2022 11:14
Ik let nooit op prijzen. Maar van sommige artikelen weet ik de prijzen wel. En zie bizarre stijgingen. Een halfje brood van de bakker, 1,75 was 1,65 en ook de carpaccio is 50 cent duurder. Een klein stukje zalm bij de supermarkt, 4,79, was altijd 3,99. Wij hadden hier een boodschappen pakket aktie bij de supermarkt. Normaliter red ik bijna 2 boekjes vol. Dit jaar had ik er bijna 3, dat zegt al genoeg lijkt mij.

Maar verder vind ik eigenlijk alles duur. Ik zit met angst en beven te wachten op mijn stadsverwarming afrekening en zit te dubben of ik mij aflopende electra contract moet verlengen of voor variabel moet kiezen. Die gaat van 9 naar 39 cent per KWh. Ik heb een inkomen waar ik het van kan dragen, maar ik heb diep medelijden met de mensen die het minder breed hebben.
Precies hetzelfde met ons elektriciteitscontract. Ook van 9 cent naar eind 30. Ik denk variabel, maar ik weet het echt niet.

Ik vind het zo erg dat veel mensen in de problemen komen nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Benzine maar ook vele etenswaren waaronder kaas en ook wel fruit.
lizenlotte schreef:
20-02-2022 11:30
De boodschappen en de benzine vind ik te duur geworden, schrik elke keer weer bij het afrekenen en dan zit ik nog wel in duitsland.. wil niet weten wat ik kwijt zou zijn in nl. Gelukkig heb ik geen gas dus dat probleem heb ik niet en de horeca is hier in duitsland ook nog prima te betalen, de prijzen in nl die ik hier lees zijn echt absurd :-? Ik heb eergisteren nog cappucino met een gebakje in de stad gehaald met mijn collega's, dat kostte me samen 4,30. Dat vind ik een prima prijs.
4,30 voor een cappuccino en een gebakje, daar zou ik voor tekenen. De cappuccino hier alleen is al bijna 4 euro.. :cry:
lientje69 schreef:
20-02-2022 11:28
Maar merk zeker dat de prijzen in de supermarkt omhoog schieten. En dan niet met een paar centen maar inderdaad gelijk met 20 cent ofzo.

Veel meer hoor. Sommige dingen in de supermarkt zijn een volle euro duurder geworden.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-02-2022 11:44
Veel meer hoor. Sommige dingen in de supermarkt zijn een volle euro duurder geworden.
Ongetwijfeld. Ik las het hier bij de koffiecups of zo daarstraks.
Maar dat zijn dus geen dingen die ik al koop ( de dingen die een euro duurder zijn geworden)
Ik zet bijvoorbeeld nog altijd ouderwetse filterkoffie. Wel van DE. Dat wel. Maar dan altijd weer in een aanbieding gekocht
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bij de Appie ook al gemerkt dat ze sommige dingen tijdelijk uit het assortiment halen. En daarna terug doen met minfer inhoud en dezelfde prijs. Diepvries mango bijvoorbeeld was altijd 4,99 voor een kilo. Nu is dat dezelfde prijs voor 750 gram.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
20-02-2022 11:30
De boodschappen en de benzine vind ik te duur geworden, schrik elke keer weer bij het afrekenen en dan zit ik nog wel in duitsland.. wil niet weten wat ik kwijt zou zijn in nl. Gelukkig heb ik geen gas dus dat probleem heb ik niet en de horeca is hier in duitsland ook nog prima te betalen, de prijzen in nl die ik hier lees zijn echt absurd :-? Ik heb eergisteren nog cappucino met een gebakje in de stad gehaald met mijn collega's, dat kostte me samen 4,30. Dat vind ik een prima prijs.
Klopt Liz de volgende keer als ik met vriendinnen ga .gaan we gewoon in Duitsland shoppen en lunchen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen vond ik voor de huidige inflatieronde ook al te duur. Biologische kipfilet bijvoorbeeld. Bijna 30 euro per kilo. Geen onterechte prijs, maar ik koop het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
20-02-2022 08:54
Alles bij elkaar opgeteld is alles te duur.
Ik sluit hierbij aan haha
Alle reacties Link kopieren
Dat vakanties in prijs omhoog zouden schieten zag ik aankomen. Ben sinds december al 3x naar de zon geweest onder het motto: ik heb wat in te halen en nu is het nog te betalen. Goedkoop zelfs. Maar ik zie de prijzen nu idd flink omhoog gaan,dus weet niet of ik nog een keer ga dit jaar.
In de supermarkt let ik meer op aanbiedingen en ik ga minder naar de horeca. Dat voelt niet helemaal goed naar de horecaondernemers, ik zou ze graag steunen nu ze weer gewoon open mogen. En zij hebben de inkomsten hard nodig. Maar ja, benzine en gas hakken er ook al flink in.
De km vergoeding zou ook wel omhoog mogen, heeft iemand dat al voor elkaar gekregen op z'n werk?
Mijn ouders wonen ver weg, ruim 200 km. Dus daar even langsgaan is ook een dure grap geworden. De laatste keer stopten ze me wat toe voor de benzine, dat heb ik toch maar schoorvoetend aangenomen want op en neer ben ik nu zo 50 euro kwijt. Voorheen stond in nooit zo stil bij de benzinekosten.
impala wijzigde dit bericht op 20-02-2022 12:11
18.27% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Benzine vind ik echt duur geworden
Zoals de meeste hier al zeggen. Ik denk dat een volle tank zo 12 tot 15 euro duurder is dan ongeveer een jaar geleden. Ongekend. En ik moet zo'n 3 keer per maand tanken.
Boodschappen merk ik ook behoorlijk. Nu ga ik voor mijn groente en fruit naar de markt, daar merk ik het nog niet. Er liggen vaak zakken voor een euro met allerlei restjes. Dat scheelt enorm. Meestal doe ik bulkkoken en de vriezer volladen. In de supermarkten merk ik het wel.
Horeca vind ik ook stukken duurder. Nu ga ik niet heel vaak uit eten. Maar schrok laatst wel.

Ik vind het al met al zorgwekkend die inflatie. Zeker voor de lagere inkomens. Zelf kan ik het wel betalen en inleveren op luxe dingen. Maar die 7% inflatie is echt veel. Eigenlijk verdien ik nu 7% minder dus ten opzichte van een jaar geleden. Daar schrik ik dan wel van. En ook de waarde van spaargeld daalt behoorlijk.
Boomtak2 schreef:
20-02-2022 08:59
Ik wilde zeggen benzine maar aan de andere kant ben ik er geen voorstander van als dit te goedkoop is. Hopelijk een stimulans om minder te gaan auto rijden. Maarja soms heb ik hem toch echt nodig.

Ik moet toch echt dagelijks naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
20-02-2022 12:10
Ik moet toch echt dagelijks naar mijn werk.
Ja dat snap ik en dat bedoelde ik uiteraard ook niet toen ik op Flashy reageerde. Maar veel mensen, waarmee ik verder niets over jou zeg, pakken makkelijk nog de auto naast de keren wanneer je 'm echt nodig hebt.
Honey, you should see me in a crown
montblanc schreef:
20-02-2022 08:58
B&J vind ik nu juist een slecht voorbeeld, dat is al jaren 5,99.

Gisteren prociutto bij de Ah: 3,09. Een maand geleden nog 2,89. En de benzine natuurlijk


Wc papier van de AH is ook met iets van 30 cent omhoog gegaan. Om daar nu op te gaan bezuinigen wordt wel wat moeilijk dus haal nu wel ergens anders mijn toilepapier.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-02-2022 12:06

De km vergoeding zou ook wel omhoog mogen, heeft iemand dat al voor elkaar gekregen op z'n werk?
Dat is ook een probleem
Stel we krijgen allemaal meer km vergoeding en de lonen zouden zelfs meestijgen. Dan krijg je een soort inflatie spiraal. Want als arbeid duurder wordt stijgen de prijzen van goederen en diensten ook weer mee. En dan blijven we dus aan de gang.
Ik voorzie de komende jaren echt problemen.
En wat te denken dat sociale huurprijzen? Die mogen met inflatie mee stijgen. Dit jaar nog niet, maar grote kans dat het volgend jaar meegerekend wordt. Bij mij zou dat een huurstijging van ongeveer 5 tientjes zijn. Tel daarbij op de stijgende energieprijs, boodschappen etc. Echt niet te doen voor de lagere inkomens. Het toont echt het faillissement van het kapitalisme aan. Het financiële systeem waarin we leven laat nu echt haar slechte kant zien. Terwijl de echte rijken hiervan profiteren. De kloof wordt alsmaar groter.
Caramelfudge schreef:
20-02-2022 08:59
Energie, benzine, eieren, kaas. Ik merk dat ik i.p.v. 90 euro nu zo’n 105 elke week kwijt ben voor dezelfde boodschappen.

Horeca is echt veel duurder geworden (oke, dat had ik wel verwacht maar 5,10!! Voor een verse jus waar ik vorige keer nog 3,75 voor betaalde..)

Y; bouwmaterialen! We zijn de zolder aan het opknappen en dezelfde vloer is 10 euro per m2 duurder geworden, binnendeuren zijn 100 euro per stuk duurder geworden, hout is twee keer zo duur.

Zo dan baal je zeg. Wat een verhoging joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven