Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niet echt gevrekt. Wilde deel 2 uit de serie van een boek kopen. Deel 1 is nog 10 euro, deel 2 pakte ik zonder te kijken en die bleek nu opeens 19,95 te zijn... tja... actie afgelopen.

Had ik nou maar alle 3 de delen in 1x gekocht (heb geen bieb in de buurt) dan had ik voor 30 euro klaar geweest. Maarja, toen wist ik nog niet of ik de serie wel leuk vond, en dan had 30 euro voor 3 boeken, waarvan je deel 1 maar voor de helft leest, weer duur geweest.

Voorlopig heb ik hem nog niet uit dus dan wacht ik gewoon (desnoods tot Sint Juttemis! ) tot deel 3 weer 10 euro is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:BrEkster schreef op 27 oktober 2010 @ 13:56:

Oe lekker, ik denk dat ik ook weer zo'n kersenpit kussen aanschaf.

Bij Appie is de 3 kg zak aardappelen in de aanbieding. Maar die 5kg voor 2,5 van Emte is wel een hele goeie!

@supersoulfighter: bedankt, ik zal me er eens in verdiepen. Ben met andere kip kopen begonnen door dit forum en het smaakt echt beter. Niet vrek bevorderend, maar wel consuminderend bevorderend, want ik heb minder gram kip nodig!

En dat is precies wat ik bedoel.

Gisteren vijf drumsticks in de aanbieding bij de bio-slager, totaalprijs iets meer dan 5 euro. Ik ben momenteel alleen thuis, en kan me daar twee dagen zat van eten.
@Himalaya. Misschien heeft Bol.com je boeken wel tweedehands in de aanbieding. Kun je die je gekocht hebt nog ruilen!
quote:BrEkster schreef op 27 oktober 2010 @ 17:32:

@Himalaya. Misschien heeft Bol.com je boeken wel tweedehands in de aanbieding. Kun je die je gekocht hebt nog ruilen!Slim! Ga zo even kijken.
als ik boeken, dvd of computerspellen wil kopen kijk ik altijd eerst bij Bol tweedehands. Scheelt echt klappen met geld.
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2010 @ 18:18:

als ik boeken, dvd of computerspellen wil kopen kijk ik altijd eerst bij Bol tweedehands. Scheelt echt klappen met geld.

Tja, impulsaankoop

Deel 1 is bijna uit, ik was bij de boekhandel en dacht 'oh ja, deel 2 even halen!'

Ook hoef ik dan niet thuis te zijn of hem ergens anders laten bezorgen, waar ik hem dan weer op moet halen.
Oh, nog een tip misschien, ik moet het zelf ook nog steeds doen.... morgen maar even bellen. Ik ga de ANWB Wegenwacht opzeggen. Ik heb een Toyota en die laat ik bij de dealer onderhouden, na de APK kreeg ik een pasje mee van Toyota Eurocare en dat is dus qua dekking vergelijkbaar met de ANWB Wegenwacht.

Nu nog even denken of ik wel ANWB lid blijf voor 17 euro per jaar of niet... Het korting sparen met dat pasje bij het tanken schiet niet erg op en het saldo dat nu open staat is nog te laag om uit te betalen.

De website met de glisskur bon lijkt er sinds een paar dagen uit te liggen. Ik wilde de bon ook nog even printen.
Yeti dat verschilt wel per merk. Bij de Peugeot heb ik me ook eens zo'n 'merk assistance' aan laten praten voor maar 15 euro per jaar als je je auto door de dealer laat onderhouden. Volgens de dealer was dat hetzelfde als de wegenwacht.

Toen ik met een lekke band stond lieten ze me mooi staan, ze bleken alleen langs te komen voor motorschade. Sta je daar mooi.

Is een tankpas via United Consumers niet iets voor jou?

Laatst vertelde een vriendin me dat ze altijd bij de Shell Express ging tanken in plaats van de Tango omdat die benzine beter is en haar auto daar zuiniger op liep. Qua prijs maakt dat niet uit hier. Deelt iemand die ervaring?

Ik heb het nog niet geprobeerd omdat de Shell net iets onhandiger ligt dan de Tango (moet dan keren op een drukke weg en de Shell is altijd drukker).
Humm, dan zal ik dat nog eens even opzoeken. Het leek allemaal wel erg vergelijkbaar met de dekking van de wegenwacht.

Ik tank niet zo heel veel hoor, maar ik vond het gewoon zonde van het spaarsaldo dat ik nog niet uit kan laten betalen.

Ik tank meestal Total Excellium ofzoiets, dat zou zuiniger zijn. Ik houd alleen niet bij hoeveel km ik op een tank rijdt. Mijn auto geeft zelf aan hoeveel je verbruikt alleen die meter is stuk, het aantal liter per 100 km werd op een gegeven moment wel erg optimistisch. Eens navragen of ze dat kunnen resetten ofzo.

En dan nog de vraag of ik winterbanden ga kopen of niet.
Hulp bij pech en ongeval:

...... Dit geldt ook wanneer u uw sleutels bent verloren, bij een lege brandstoftank of accu of het verwisselen van een lekke band.

Zo op papier ziet het er goed uit.
Als iemand de coupon van de glisskur actie wil hebben neem dan even contact op. Ik heb hem opgeslagen en kan hem zo doorsturen!
Als je een nieuwe auto hebt, en die in het onderhoud laat bij de dealer, dan heb je meestal wel een soort van pechhulp.

Ik weet niet hoe ver die pechhulp gaat, misschien word je alleen maar naar de dichtstbijzijnde eigen-merk-garage gereden ?

In het verleden reden we in twee oude bakken. Zodra ik mijn rijbewijs had, sloten we dus een pechhulpverzekering in Nederland af bij de ANWB.

En ik heb er ook een aantal keren gebruik van moeten maken, in één week zelfs 2 x.

Een vastgelopen motor (het vroor -17 graden, en de auto die ik pas had overgenomen van mijn zwager bleek verdunde antivries te bevatten. KLOJO !!! ZEG DAT VAN TE VOREN !!!)

En een paar dagen later een lekke band op de snelweg. Dan ben je wel bilij met die wegenwachtmeneer.

Ook is mijn uitlaat losgekomen, vlak na de APK. Ik reed op de snelweg en hoorde ineens een enorme herrie. Met angst en beven de praatpaal voorbij gereden (baby in de auto), afrit af, en naar de parkeerplaats gereden. Daar was een klein hobbeltje in de weg en PATS uitlaat kwijt. De wegenwachtmeneer monteerde een soort manchetje om de breuk, waarmee ik thuis kon komen, kostte maar liefst 8 euro !!

Verder heb ik nog een kapot contactslot gehad, dat kreeg de wegenwachtmeneer ook weer voor elkaar, met de tip erbij om vooral de sleutel niet meer uit het contact te halen, en na het weekend direct een nieuw contactslot op de sloperij te halen.
quote:moppetoet schreef op 28 oktober 2010 @ 13:40:

Als je een nieuwe auto hebt, en die in het onderhoud laat bij de dealer, dan heb je meestal wel een soort van pechhulp.

Ik weet niet hoe ver die pechhulp gaat, misschien word je alleen maar naar de dichtstbijzijnde eigen-merk-garage gereden ?

.

volgens mij is dat vaak het geval bij andere pechservices dan de ANWB. Zodra het moeilijker wordt dan een band verwisselen slepen ze je naar een garage, terwijl de ANWB het probleem vaak ter plekke op kan lossen (al is het alleen maar om thuis te komen).

het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
@rianne; zou je hem willen sturen naar ...
@abigail : Ik heb je gemaild. Is het goed aangekomen?
quote:rianne323 schreef op 28 oktober 2010 @ 13:31:

Als iemand de coupon van de glisskur actie wil hebben neem dan even contact op. Ik heb hem opgeslagen en kan hem zo doorsturen!

Wat goed! Dat ben ik dus vergeten

Zou je hem willen mailen op
@Rianne; heb nog geen mail van je ontvangen..

Dank je wel!
Heb je hem ontvangen zwup?
Humm, volgende keer beter opletten. Ik had vandeweek een tube Meridol met actielabel gekocht, is de actie maar tot 1-10-10 geldig, helaas.
quote:rianne323 schreef op 28 oktober 2010 @ 15:38:

Heb je hem ontvangen zwup?

Yup

Thanks!
quote:Yeti80 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:20:

Humm, volgende keer beter opletten. Ik had vandeweek een tube Meridol met actielabel gekocht, is de actie maar tot 1-10-10 geldig, helaas.Sj.... dat meen je niet.
Voor de mensen die het over de Emté hadden: Als je een Golff in de buurt hebt: Zij hebben altijd dezelfde aanbiedingen
Vinden jullie bloemen ook zo duur? Ik haal tegenwoordig bloemen bij de Aldi die ik dan opleuk met wat groen uit mijn tuintje.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Ben zo blij met dit topic!
ik haal bloemen bij tuinders aan de weg.

Maar eignelijk heb ik niet zo vaak bosjes bloemen in huis. Ik heb wat planten die zo nu en dan bloeien, en dat is genoeg voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven