Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.



Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.



Iedereen is welkom !!!
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2010 @ 19:17:

[...]



Wie heeft het in hemelsnaam over wintersportkleding?Ik! Zit nu al in 'n lekkere trui op de bank en vaak nog met 'n fleecedekentje als ik wat moe ben en daardoor nog 'n grotere koukleum word, als het maar 18 graden zou zijn zou ik wintersportkleding aan moeten om 't nog 'n beetje warm te krijgen. Al blijf je dan nog steeds last hebben van de koude lucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 06 oktober 2010 @ 14:31:

Gratis tips, advies en goede raad.



Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.



Iedereen is welkom !!!He, wat gezellig, ik vrek weer lekker mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 06 oktober 2010 @ 19:16:

[...]





Wat is dat toch met mannen...die van mij kan ook rustig in zijn onderbroek op de bank zitten...blote benen en voeten en dan een film kijken...dan doe ik wel eens mijn sokken en sloffen uit en druk mijn ijspoten dan op zijn warme benen....echt onbegrijpelijk.



Verwarming is dan wel aan maar toch...

Ik ben echt geen man hoor!

*kijkt nog even naar haar blote armen, want het was best warm vandaag toch?*
Alle reacties Link kopieren
quote:Fes schreef op 06 oktober 2010 @ 18:20:

Dáár zijn jullie! Kom je een paar dagen niet omdat je het druk hebt met niet-vrekken...



Over de vleesdiscussie:

Ik dacht dat paarden niet zo heel best behandeld worden voordat ze een worst in gaan... Paarden worden namelijk nauwelijks gefokt voor vlees, dus vooral de 'afdankertjes' vanuit de sport, recreatie en 'industrie' worden geslacht. En meestal betekent dat vrachtwagens vol uit Hongarije met gewonde of zieke paarden die pas geslacht worden in Nederland, omdat dan het vlees nog lekker blijft.



Maar ik ga het eens uitzoeken, want ben nu echt nieuwsgierig naar wat nou waar is en wat niet. En ik heb dat boek Dieren Eten gezien en ga die binnenkort halen bij de bieb.



Ah? Misschien dat er verschil is tussen de paarden die voor de slacht worden gefokt en de afdankertjes? Geen idee, we gaan op zoek .
Alle reacties Link kopieren
Tja, mannen.

Die van mij kan het 's nachts heel warm hebben, terwijl ik lig te bibberen in bed.

Ik lig dus, als het weer wat kouder wordt, met een extra dekbed los over mijn helft.

Wij slapen wel altijd met het raam wagenwijd open, maar als ik het eerst half uur in bed lig te bibberen word ik echt niet meer warm.



Maar een kruik is eigenlijk best wel lekker, ik warm soms mijn kersenpitkussen op.

Kruik is beter idee.



In de winter wil ik nog wel eens mijn elektrische onderdeken aan doen, maar zodra ik in bed lig gaat íe uit.

Ben wel eens zwetend wakker geworden, was ik in slaap gevallen met dat ding aan, allemachtig wat warm haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bertrade schreef op 06 oktober 2010 @ 19:25:

[...]



Ik ben echt geen man hoor!

*kijkt nog even naar haar blote armen, want het was best warm vandaag toch?*



Warm!!!! nou hier niet...had een vest aan buiten maar was toch koud.



Als je wilt besparen op energiekosten kun je natuurlijk ook een paar uggs kopen voor thuis en de kachel uitlaten (want de regel geldt toch dat als je warme voeten hebt, je ook een warme rest hebt?)

Een investering die je als je het mij vraagt er binnen een jaar uit hebt
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Hehe @ bertrade: Ik ken het verschijnsel. In november moet mijn vriend tegen mij zeggen 'Je hoort nu weer een jas aan te hebben, hoor'.

Ik heb het gewoon nooit koud. Behalve als ik heel moe of heel ziek ben.



En ik ga nu op zoek naar het verhaal achter paardenvlees. Ik kom er op terug
Alle reacties Link kopieren
Ah....rondje google levert vooral heel veel pennymeisjes op en nog wat info:



NL heeft geen fokkerijen voor paardenvlees (dus geen megastallen) maar er zijn wel slagers die dus afgeschreven paarden slachten. In Engeland is het bijvoorbeeld verboden om paarden te slachten maar die vervoeren hun slachtwaardige paarden dan naar Frankrijk om ze vervolgens daar te laten slachten. Oh en Frankrijk produceert wel gewoon op zijn 'koe's of varkens': grote stallen met vleespaarden. Zelfde in Oostenrijk en Zuid-Amerika. En ons paardenvlees komt grotendeels uit die landen. Er zijn zelfs twee of drie speciale rassen die in de encyclopedie zijn opgenomen als 'Slachtveulen. Wordt gebruikt voor het vlees'.



Dus of paardenvlees een betere keus is....ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit
quote:Chillgirl1985 schreef op 06 oktober 2010 @ 19:28:



In de winter wil ik nog wel eens mijn elektrische onderdeken aan doen, maar zodra ik in bed lig gaat íe uit.

Ben wel eens zwetend wakker geworden, was ik in slaap gevallen met dat ding aan, allemachtig wat warm haha.



Wees blij dat je wakker bent geworden, je had wel dood kunnen gaan aan belletjes in je bloed.



De elektrische deken gaat hier wel aan, maar als we in bed stappen gaat hij niet alleen op standje 0, maar halen we ook altijd de stekkers uit het stopcontact.



Better safe than sorry.
quote:sprokkelientje schreef op 06 oktober 2010 @ 19:28:

[...]





Warm!!!! nou hier niet...had een vest aan buiten maar was toch koud.



Als je wilt besparen op energiekosten kun je natuurlijk ook een paar uggs kopen voor thuis en de kachel uitlaten (want de regel geldt toch dat als je warme voeten hebt, je ook een warme rest hebt?)

Een investering die je als je het mij vraagt er binnen een jaar uit hebt Ik wil warme lucht om me heen voelen. Ook al zou ik onder 'n elektrieke deken zitten, dan voelt de lucht in je gezicht nog koud en dat vind ik niet behaaglijk en zwaar ongezellig. Of wat als je je handen onder die deken uit moet halen om wat te drinken? Dan zou je binnenshuis onderhand nog handschoenen aanmoeten. Warmte zou voor mij echt 't laatste zijn waar ik op zou bezuinigen als de crisis toe zou slaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Elninjoo...de verwarming snort behaaglijk nu...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Fes: aha, helemaal duidelijk. Tsja, dan kun je het beste wild eten wat goed en in 1 keer is doodgemaakt. Of helemaal geen vlees, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik jullie dan helemaal plaatsvervangend laten bibberen? Ik heb een t-shirt aan en de deur naar de tuin 2 meter achter me staat open op een kiertje .
Alle reacties Link kopieren
Hehe, conclusie is inderdaad dat je beter geen vlees kunt eten. Mag ik meedoen met het shockeren? Ik heb de achterdeur wijd open en in de woonkamer de deur naar boven: dan waait het even door en ruikt het zo lekker fris
De buren hebben de houtkachel aan. Dat stinkt.

Gelukkig mag de boer geen gier meer uitrijden, dat stinkt nog meer.
Als ik vers vlees wilde eten, dan had ik die fazant die door de tuin liep moeten vangen.

Moppeman weet vast wel wat hij ermee aan moet. Iets met kop afhakken en in kokend water houden om de veren los te krijgen, toch ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bertrade schreef op 06 oktober 2010 @ 20:57:

Zal ik jullie dan helemaal plaatsvervangend laten bibberen? Ik heb een t-shirt aan en de deur naar de tuin 2 meter achter me staat open op een kiertje .







brrrrrrrrrr.....heb respect voor je.



Heb ook een collega die afgelopen winter toen het zo koud was doodleuk in haar shirt rondliep terwijl ik met mijn sjaal om liep te werken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2010 @ 19:10:

[...]



Oh wat ongezellig! Dat is bij mij de nachttemperatuur. Vind het helemaal niet behaaglijk als ik in wintersportkleding op de bank moet gaan zitten. De lucht moet gewoon lekker warm aanvoelen. Hier dus het hele jaar door verwarming (springt automatisch aan als het onder de 20 graden komt als ik thuis ben) op 'n paar weken in de zomer na.



*pakt brandende salie, een houten kruis en veel knoflook en zegt 'kssst El, naar je geld moet rollen topic *



Het is hier 18 graden in huis, ik zit in mijn t-shirt op de bank.

Heb mijn enige (gas)kachel in de woonkamer een week of 2 een keer een avond aan gehad, maar daarna weer helemaal uit gezet. Hij staat zelfs niet op de waakvlam.

Maar als ik het koud krijg (en mijn fleecevestje niet behagelijk genoeg meer is, want die vind ik gewoon lekker zitten) dan zal ik niet gaan vrekken op de kachel. Maar gelukkig heb ik het vrijwel nooit koud: de gasservice is, naar aanleiding van mijn gasrekening, al 2x komen kijken of de meter wel helemaal tof was..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 06 oktober 2010 @ 21:24:

De buren hebben de houtkachel aan. Dat stinkt.

Juist vanwege de geur zou ik wel een houtkachel willen hebben...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Binnen ruikt haardhout lekker, vooral van de appelboom.

Buiten ruik je alleen rook, en dat stinkt.
Alle reacties Link kopieren
Zullen we dan voor het echte vrekken ook even de energierekening vergelijken, die van mij ¤ 239 per maand ondanks dat de verwarming nog maar een paar keer aan is geweest (en dat met een net nieuwe verwarmingsketel maar wel een redelijk groot huis en 4 kids die allemaal erg van lang douchen houden). Ik geloof dat ik daarop dus nog wel wat meer zou kunnen vrekken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, heel veel nieuwe mensen!!!

Hier wordt lustig doorgevrekt, de grootste besparing zou voor mij toch wel zijn als we on oude huis verkopen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:maruschka schreef op 06 oktober 2010 @ 22:58:

Zullen we dan voor het echte vrekken ook even de energierekening vergelijken, die van mij ¤ 239 per maand ondanks dat de verwarming nog maar een paar keer aan is geweest (en dat met een net nieuwe verwarmingsketel maar wel een redelijk groot huis en 4 kids die allemaal erg van lang douchen houden). Ik geloof dat ik daarop dus nog wel wat meer zou kunnen vrekken.



Vergelijken heeft niet zoveel nut, jij hebt een gezin met 4 kinderen en een redelijk groot huis, ik woon in een appartement zonder kinderen, en betaal dan ook een fractie van jouw 239 euro



Misschien kun je een eierwekker/zandloper zetten voor je kinderen, zo lang mogen ze douchen? Geef je ze inzicht in de energierekening, beseffen ze dat het iedere maand zo'n klap geld is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2010 @ 15:52:

Heeft hier iemand de verwarming al aan gehad? Het is nu 6 oktober 2010nee, we hebben een zeer goed geïsoleerd huis (en ook goed geventileerd met warmte-terug-win unit!). het is binnen nu nog 23 graden.
pff, net de foto opgehaald. Uit voorzorg had ik geen geld meegenomen en da's maar goed ook. Wat een mooi kind heb ik toch en wat staat hij ontzettend leuk op de foto's (mag wel even opscheppen hè).

Maar ja, ik heb er nu gewoon geen geld voor.



"Gelukkig" krijg je met je gratis foto ook een nabestelformulier mee. kan ik oma eens lekker mee maken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven