Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.



Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.



Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chillgirl1985 schreef op 10 oktober 2010 @ 21:20:

leuk jasminn, ga je er gebruik van maken (treinkaartjes?)Dat hoop ik toch van wel, anders zijn het geen vrekkenkaartjes
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
haha dat is waar.



Maar voor mij zou het niet echt wat zijn, voordat ik in de buurt van een trein ben.

(woon in dorp, rijden alleen bussen)



Geloof dat mijn schoonzusje wel een keer een hele lange dat is gaan shoppen, naar verschillende plaatsen in het land met de trein. Die was helemaal kapot toen ze thuis kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 09 oktober 2010 @ 18:27:

Heb mij meteen aangemeld eendtje, ben dol op lezen en spaar ook al bol bonnen bij TNS NIPO (aangemeld na tip van forumster op dit topic).]Thanxs en succes met sparen:)
quote:sprokkelientje schreef op 07 oktober 2010 @ 21:29:

[...]





Die gaat later bij de commando's kan niet anders....



Dat mag hij niet van ons. Peace man, e.d.



Hij roept al een jaar of vijf dat hij later uitvinder gaat worden (is nu bijna acht jaar) dus hebben we een plekje voor hem gereserveerd bij de TU Delft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stille vrekker, lees hier regelmatig mee



Ik ben zo trots op mezelf! Ik heb deze maand het dubbele gespaard van anders! Het is bij mij meer noodzaak dan sparen voor iets (nou ja, ik spaar voor mijn toekomstige schuld ivm onderwaarde huis en ex etc). Toen kwamen er ook nog belastingproblemen bovenop



Maar ik vind het vrekken ook wel een beetje leuk merk ik! Ik heb altijd wel zuinig geleefd, en nu "moet" ik. Ik vind het een uitdaging. En deze maand heb ik mijn uitdaging gehaald om het dubbele te sparen



Het beste wat voor mij heeft geholpen is het bijhouden van geplande en daadwerkelijk uitgegeven kosten in Excel
Alle reacties Link kopieren
quote:Punica schreef op 11 oktober 2010 @ 12:53:

Ik ben een stille vrekker, lees hier regelmatig mee



Ik ben zo trots op mezelf! Ik heb deze maand het dubbele gespaard van anders! Het is bij mij meer noodzaak dan sparen voor iets (nou ja, ik spaar voor mijn toekomstige schuld ivm onderwaarde huis en ex etc). Toen kwamen er ook nog belastingproblemen bovenop



Maar ik vind het vrekken ook wel een beetje leuk merk ik! Ik heb altijd wel zuinig geleefd, en nu "moet" ik. Ik vind het een uitdaging. En deze maand heb ik mijn uitdaging gehaald om het dubbele te sparen



Het beste wat voor mij heeft geholpen is het bijhouden van geplande en daadwerkelijk uitgegeven kosten in Excel Neem dan maar snel een andere avatar....bij de Aldie is ie namelijk veeeeeeeel goedkoper.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 11 oktober 2010 @ 14:43:

[...]

Neem dan maar snel een andere avatar....bij de Aldie is ie namelijk veeeeeeeel goedkoper.



Hebben ze Punica bij de Aldi? (zo lekker!)

Of bedoel je de Aldi in Duitsland? Daar kan ik ook wel heenrijden, maar dan ben ik vrek-technisch weer niet slim bezig...
Alle reacties Link kopieren
quote:BrEkster schreef op 10 oktober 2010 @ 13:20:

Ik werk ook onregelmatig. Is toch zo'n 250 euro extra iedere maand.

@Supercow,: ik heb mee aangemeld bij invotes. Thanks! ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen.

Zo dadelijk naar het bos genieten van de herfstkleuren en tamme kastanjes rapen, als er nog wat zijn... is ook gratis!



Jij ook bedankt!

Was je nog op tijd voor de tamme kastanjes? Het was zooooo druk in het bos zondag!
Alle reacties Link kopieren
als je maar niet zo zuunug bent dat je zelf paddestoelen gaat zoeken in het bos

de groene knolamaniet is hoogst giftig en lijkt op de bos-champions

onlangs 1 dode gevallen in nederland
En die vrouw was ook nog een "natuurkenner". Van paddestoelen blijven wij wel af.

Dat we vossenlintworm kunnen oplopen door het eten van zalige bramen is een risico dat we wel nemen.



Hebben jullie al hazelnoten ? Dit jaar heeft onze struik enorm veel hazelnoten, ze liggen nu te drogen bij de kachel.
Alle reacties Link kopieren
nou ja een gewaarschuwd mens telt voor 2



volgens mij was het een man die overleden was maar goed

het is ieder geval frappant

bij het eten van verkeerde giftige paddesoelen

na 12 uur krijg je diarree en krampen

daarna ogenschijnlijk herstel ( dit is schijn en van korte duur)

hierna onherroepelijke leverschade met de dood tot gevolg

dan liever champions bij de groentenboer

trouwens de duinen staan vol met bramen
Alle reacties Link kopieren
quote:chopper schreef op 11 oktober 2010 @ 20:09:

als je maar niet zo zuunug bent dat je zelf paddestoelen gaat zoeken in het bos

de groene knolamaniet is hoogst giftig en lijkt op de bos-champions

onlangs 1 dode gevallen in nederlandVolgens mij kom jij ook beter tot je recht in het "geld moet rollen" topic...
Ik zie het al op google. Een man in Limburg is nog maar net geleden overleden, en een vrouw uit Groningen al wat langer geleden.
dat doosje champignons koop ik wel...
Je kunt ook een tarwestrobaal kopen die geïnjecteerd is met kweekspul voor oesterzwammen. Heb je je eigen kweek.



https://www.casaforesta.nl/producten/groeibaaltjes
Alle reacties Link kopieren
quote:chopper schreef op 11 oktober 2010 @ 20:09:

als je maar niet zo zuunug bent dat je zelf paddestoelen gaat zoeken in het bosHahaha, laat ik dat nou wel doen, maar niet uit vrekkigheid, maar omdat ik het leuk en lekker vind. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen boleten pluk en geen andere soorten. Mijn ouders plukken daarnaast nog wel eens cantharellen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Punica schreef op 11 oktober 2010 @ 12:53:

Ik ben een stille vrekker, lees hier regelmatig mee



Ik ben zo trots op mezelf! Ik heb deze maand het dubbele gespaard van anders!
quote:moppetoet schreef op 11 oktober 2010 @ 22:22:

Je kunt ook een tarwestrobaal kopen die geïnjecteerd is met kweekspul voor oesterzwammen. Heb je je eigen kweek.



https://www.casaforesta.nl/producten/groeibaaltjeswat leuk (maar niet echt goedkoop!)
Alle reacties Link kopieren
Nee, zoek niet mijn paddestoelen in het bos. Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip en waarschuwing.

Heb vandaag wel de supermarkt afgesprokkeld naar gratis produkten. Heb nu 2 pakken crackers en 1 pizza op voorraad, gratis. Geweldig die gratiz website!
Alle reacties Link kopieren
O ja, er lagen nog genoeg tamme kastanjes onder de boom vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar hoe zie je het verschil tussen een tamme kastanje en een wilde?

(Ben te lui om te googlen, laat me graag voorlichten hier )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging aan de kruikdiscussie: Ik vul één of meer lege colaflessen met heet water en doe er dan een skisok omheen. Heerlijke kruik en ook lekker zacht
ohoh lui hoor Himalaya



Tamme kastanje





Wilde kastanje





de tamme hebben zo'n pluimpje en zijn minder donker dan de wilde dus.
Alle reacties Link kopieren
Dank!

En de tamme zijn dus wél te eten en de wilde niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven