Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
ik heb deze maand al 100 euro gespaard......terwijl ik maar 1000 euro per maand heb. Moet ik alles van doen.

Je kan echt op zoveel kleine dingen letten.......
Broccolisoep met wat creme fraise is ook lekker en makkelijk! En volgens mij kan je dmv water, bouillionblokjes en groente pureren in een keukenmachine zo ongeveer overal soep van maken! Courgette, of paprika (eerst roosteren in de oven of grillpan), spinazie, bloemkool, broccoli...

Kijk anders op ah.nl bij recepten. Daar kun je zoeken op groente en dan soep aanklikken.
Wat een geweldig idee, dit forum.....ben hier nieuw en heb gelijk een wel heel vrekkerige vraag

Hoe printen jullie die kortingsbonnen van AH. Ik wil er nl maar 1 gebruiken en vind het zonde van de tocht best dure inkt om het hele vel uit te printen. Heb al gebrobeerd er 1 te selecteren, maar dan krijg ik de streepjescode er niet bij.

En hoe komen jullie aan die bonnen, ben wel geabonneerd op de nieuwsbrief, maar die bonnen zijn nieuw voor mij.
Janneke, ben jij nou serieus?
@janneke: knippen in paint of photoshop.
es1450, ik vind het geen domme vraag hoor van Janneke. Ik heb het ook eens geprobeerd omdat er toen meerdere bonnen waren en ik er van elk vel 1 wilde hebben maar dan moest ik dus alle 3 de vellen uitprinten. Toen heb ik ook geprobeerd om te knippen en plakken zodat alles op 1 vel kwam maar dat ging ook niet
Da's wel heel vrekkerig Janneke kun je met de rest van de bonnen niet iemand anders blij maken?

Ik heb me aangemeld op AH.nl voor 'mijn voordeel' ofzoiets, misschien ff op de site kijken?

Peecee, wat goed dat je 100 euro hebt kunnen sparen!
Goedemorgen,

Ik heb niet alle 58 pagina's bekeken maar heeft één van jullie het bespaartips boekje van de consumentenbond? Ik denk er over te bestellen maar weet niet of ik er iets aan heb..
een echte vrek gaat eerst op zoek in de bibliotheek natuurlijk.
Ik ken het boekje niet, maar denk niet dat er veel nieuwe dingen instaan, er zijn hier al heel veel bespaartips genoemd en je kunt ook veel opsteken van bijv. tv programma's als 'een dubbeltje op zijn kant' of 'geen cent te makken'.
Ja, dat denk ik ook, dat er niet veel nieuws instaat. Kun je op bol ofzo geen recensies lezen anders? En anders bij een bieb of een winkel em eerst even inkijken.

Janneke, daar had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht! Maar knippen in paint lijkt me idd het handigste.
[quote]moppetoet schreef op 25 januari 2011 @ 08:04:

Goedkope soep:

25 gram roomboter (evt. margarine, maar deze vrek wil lekker).

25 gram bloem

liter heet water

2 bouillonblokjes

gepureerde groenterestjes.

Bedankt moppentoet. Lijkt me ook een ideale soep om de restjes uit de groentela eens op te maken en eens iets anders voor te zetten dan een gerecht uit de wok.
Over dat boek, ik heb het bij de bieb geleend en vond het wel grappig. Staan ook veel tips in over vervangen van apparatuur, afsluiten van verzekeringen en hypotheken, waar je op kunt letten, afdingen, uitverkoop, etc. Gaat een stuk verder dan een huishoudboekje.

Misschien staat er op Bol.com een inkijkexemplaar? Dan kun je de eerste pagina's (vaak index) lezen.
Oei, vriendlief heeft gigantisch af staan dingen, gelukkig dat ik daar niet bij was. Want dat vind ik toch nog behoorlijk 'eng', in ieder geval zoals hij het gedaan heeft. Maar wel goed vrekkig bezig dus, en dat voor vriendlief... Het verhaal is: hij is gek op patat, maar we hadden geen patatpan. Dus elke keer dat we eens patat aten, moesten we het halen. Daar heb ik al flink over lopen mopperen, want halen kost klauwen vol geld. Wat heeft hij gedaan, toen ik een keer op school zat: een friteuse gehaald, en er 10,- voor betaald in plaats van 20,-, want dat vond hij veel te duur! Hihi voorlopig ga ik die winkel niet meer in, maar het was wel een super bespaar actie van hem
Ook ik maak dankbaar gebruik van Hamsterweken ed. en kortingsbonnen. Er zijn eigenlijk legio producten die ik nooit meer voor de volle mep koop. Ik noem even wc papier, keukenrollen, deodorant, shampoo, douchegel, creme's, tandpasta, haarverf, bodylotion, mascara's (en vaak ook andere make up), pastasauzen, spagetthi/macaroni ed., pizza's, rijst, afwasmiddel, vaatwasblokjes, wasmiddel, wasverzachter, spaarlampen. Wat kopen jullie altijd en alleen maar met korting? Wat is slim om nog meer te hamsteren?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Alynia, een frituurpan is misschien 't andere uiterste, maar in elektronica zaken schijnt het redelijk gebruikelijk te zijn dat je over de prijs praat. Maar volgens mij meer bij aankoop van een tv en koelkast en dan zo van 'ik heb ook nog een dvd speler nodig'
Sweetfirefly:

Wat ik alleen met korting koop:

wasmiddel

douchegel

deodorant

vaatwastabletten

toiletpapier

wasverzachter

pastasauzen

eigenlijk wel het lijstje wat jij opgeschreven hebt.

Alynia,

Jeetje dat je vriend dat durft, dat betekent gewoon 50% korting op een frituurpan. het was toevallig niet bij It's? Die zijn nl. sinds vandaag dicht ivm faillissement!
Nee, bij de Trekpleister Dus niet bepaald een elektronica zaak. Anders had ik het minder 'eng' gevonden, want daar schijnt het inderdaad normaal te zijn. Maar bij een drogisterij...
quote:es1450 schreef op 25 januari 2011 @ 10:07:

Janneke, ben jij nou serieus?Ja
Oh, maar daar hadden ze sowieso toch die actie 2+2 gratis? Ik heb er 2 weken geleden nog veel gekocht, o.a. afgeprijsde Duplo die dan ook nog 2+2 gratis was, dus 50% korting.
quote:sweetfirefly schreef op 25 januari 2011 @ 12:53:

Ook ik maak dankbaar gebruik van Hamsterweken ed. en kortingsbonnen. Er zijn eigenlijk legio producten die ik nooit meer voor de volle mep koop. Ik noem even wc papier, keukenrollen, deodorant, shampoo, douchegel, creme's, tandpasta, haarverf, bodylotion, mascara's (en vaak ook andere make up), pastasauzen, spagetthi/macaroni ed., pizza's, rijst, afwasmiddel, vaatwasblokjes, wasmiddel, wasverzachter. Wat kopen jullie altijd en alleen maar met korting? Wat is slim om nog meer te hamsteren?

Ik betaal vrijwel nooit de volle mep voor dingen zoals kleding, dvd's, sauzen, tandpasta, deo, soepen, toetjes, schoonmaakspul en vruchtensappen.

Zelfs mijn creme heb ik al twee jaar lang niet gekocht omdat ik vaak bonnetjes bij de Douglas krijg en op die manier veel proefmonstertjes kan halen of via cadeaubonnen die ik krijg haal ik bijv gezichtsreiniging en handcreme en dan krijg je er zo'n gratis setje bij.
Moppeman dingt zelfs af op een badjas bij de Livera, en het lukt hem óók nog. Godzijdank was het niet mijn "vaste adres".

Hij doet niet aan kortingsbonnetjes, hij regelt zijn korting zelf wel.

In het vorige topic is er op een gegeven moment ook nog een discussie geweest dat het vrekken niet zozeer te maken heeft met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen, maar ook met bewustwording over je koopgedrag en voor het milieu. Het consuminderen dus. Zijn er hier nog mensen die zich daar mee bezig houden?
Kringloopwinkels, bibliotheek, niet direct iets nieuw kopen, maar eerst even je omgeving vertellen dat je .... zoekt.

Ik heb van mijn vader nu dus een schitterende stretcher voor in de tuin, in "Het Spaanse Schaep-stijl' gekregen. En van véél betere kwaliteit dan tegenwoordig, anders zou het ding niet ook al ruim 30 jaar leven.

Mijn moeder wilde een prachtige zwarte wollen mantel (enkellang) wegdoen. Die heb ik dus direct geconfisqueerd. Supermooi, grote capuchon, beetje gothic-achtig.
quote:Tinkeldel schreef op 25 januari 2011 @ 21:09:

In het vorige topic is er op een gegeven moment ook nog een discussie geweest dat het vrekken niet zozeer te maken heeft met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen, maar ook met bewustwording over je koopgedrag en voor het milieu. Het consuminderen dus. Zijn er hier nog mensen die zich daar mee bezig houden?

Tja ik weet niet. Ik vind het bijv onzin om de volle mep te betalen voor iets wat veel goedkoper of gratis kan. Daarentegen geef ik het bespaarde geld wel weer uit aan andere dingen zoals reizen, maar dat doe ik dan ook weer zo el cheapo mogelijk...

Voor het milieu consuminder ik niet. Ben vegetarier, steun goede doelen en recycle. Vind ik wel genoeg :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven