Geld & Recht alle pijlers

Webshop stuurt rekening na retour

26-10-2020 17:37 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 flessen douchegel besteld.
Op de site stond de fles met het witte plaatje waarvan ik wist dat de geur goed was.
Ik kreeg echter een andere versie, een roze plaatje( met avocado). Helaas ruikt deze ook heel anders

Webshop zegt dat dit alleen een nieuwe verpakking betreft. Dit is niet waar want de geur is anders.
Er zijn meerdere versies van dit merk en ik weet nu 2 die goed zijn qua geur, wat ik zoek. Het kan dat die 2e idd een nieuwe verpakking betreft vd eerste. Maar die zij stuurden is heel anders

Maar ik kon retourneren op eigen kosten.
Dit gedaan.
Maar nu heeft de webwinkel nog 6.50 open staan wat ik moet betalen. Zij zeggen dat dat kosten zijn die zij hadden en ik dat moet betalen. En dat zij geen fout hebben gemaakt.

Wel of geen fout doet er niet toe
De wet is duidelijk. Indien je alles terug stuurt vervallen al je kosten, ook de verzendkosten.

Wat zouden jullie doen? Mss als ik niet betaal wordt het heel groot met incassobureaus e.d. maar ja 6.50 is toch zonde geld dan ben ik 13.50 kwijt voor...niks
Alle reacties Link kopieren
Ja idd goeie om ook erin te vermelden
Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Zou alleen vermelden dat je de kosten niet terecht zijn volgens de wet kopen op afstand en dat je ze daarom niet gaat betalen. Daarna nergens meer op reageren.
Mocht het ooit tot een deurwaarder komen, is de kans groot dat ze de zaak niet eens aannemen, omdat duidelijk is dat de kosten onterecht zijn. En anders even mailtje laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Noujazeg, ik vind dat je al heel coulant bent dat jij de kosten van retour voor je rekening neemt. Zij sturen een ander product dan dat jij besteld hebt. Misschien kun je ingrediënten eens vergelijken, dan heb je ook nog bewijs. Dit is echt de omgekeerde wereld zeg, ongelofelijk!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt nu al wel de retourkosten betaalt? En nu willen zij dat je ook de verzendkosten betaalt? Dat mag niet. Ik zou dan ook niet betalen.

Om welke webshop gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Om welke webshop gaat dit?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om voordeeldrogist.eu

Totaalbedrag was ruim 47 euro en ze zeiden direct dat ik op eigen kosten kon retourneren en omdat ik dacht dan heb ik iig nog 40 euro terug...

Ik heb toevallig nog 1 zon zelfde fles als zij ook stuurden dus ga zo idd de ingredienten vergelijken. Goed idee
Alle reacties Link kopieren
Weldegelijk anders

De eerste 3 a 4 zijn hetzelfde
Daarna verschilt het
In die van hun o.a. parfum
En in de goede zitten geen parabene n en mineral oils en dat staat op die van hun niet...
Alle reacties Link kopieren
*jaline* schreef:
27-10-2020 09:45
Het gaat om voordeeldrogist.eu

Het kopje verzenden & retourneren is leeg op hun site. Ze hebben ook geen thuiswinkel waarborg of webwinkel keurmerk. Ik zou hier zelf niks bestellen.

Ik zou een mailsturen dat je niet het bestelde product hebt gekregen en daarom het volledige bedrag inclusief verzend- en retourkosten terug wil. Ik zou zeker niet nog de extra kosten gaan betalen waar ze nu om vragen.

En laat een eerlijke recensie achter. https://nl.trustpilot.com/review/voordeeldrogist.eu
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bestel daar normaal ook nooit maar dit product is haast nergens te vinden....
Ik heb het bij klarna gemeld. Zij hebbe n de rekening gepauzeerd en mijn probleem doorgestuurd naar de onderzoeksafdeling


Ja klopt ik kon nerge ns een retouradres vinden. Via whats spp kreeg ik contact en die gaf het adres maar zei ook wij gaan niet opdraaien voor de kosten, ofzoiets....en omdat ik wel zag dat dit een eindeloze discussie werd en ik dan mss de retuurtermijn liet verstrijken heb ik gekozen dan zelf de kosten voor retour te betalen maar idd de overige 6.50 betaal ik niet ook nog.
Review zal ik ook geven..

Ik hoop dat klarna dit verder regelt.....
Wel flauw mss van mij om 6.50 maar ja..
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet flauw TO!
Recht is recht en krom is krom!
Alle reacties Link kopieren
Ik he een soortgelijk akkefietje; bij asos wat besteld en retour gestuurd. Nu heb ik via paypal wel het aankoopbedrag terug gehad minus de verzendkosten van 4,00 die ik aan asos betaald had. Dat mag toch niet? Ze zijn verplicht mij okk die kosten terug te betalen dacht ik. Wat kan ik nu doen?
Alle reacties Link kopieren
Bij Koop of Afstand hoef je helemaal geen reden te geven voor de retourzending. Dus de hele discussie over wie er al dan niet een fout heeft gemaakt en of je hebt geleverd gekregen wat je hebt besteld, is overbodig. Je kunt gewoon retoursturen omdat je van gedachten bent veranderd.

Verzendkosten van de winkel naar jou moeten dan worden geretourneerd. Andersom is wettelijk niet verplicht (maar veel winkels doen het wel)
mariekkk schreef:
28-10-2020 22:24
Ik he een soortgelijk akkefietje; bij asos wat besteld en retour gestuurd. Nu heb ik via paypal wel het aankoopbedrag terug gehad minus de verzendkosten van 4,00 die ik aan asos betaald had. Dat mag toch niet? Ze zijn verplicht mij okk die kosten terug te betalen dacht ik. Wat kan ik nu doen?
Het was voor mij een reden om niet meer bij Asos te bestellen
https://www.asos.com/nl/klantenservice/ ... etourneer/

Je bezorgkosten worden alleen in sommige omstandigheden terugbetaald. Bijvoorbeeld in het geval dat je hele bestelling beschadigd of verkeerd is, of je hele bestelling geannuleerd is aan de hand van de Consumer Contracts Regulations (UK).
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
28-10-2020 22:24
Ik he een soortgelijk akkefietje; bij asos wat besteld en retour gestuurd. Nu heb ik via paypal wel het aankoopbedrag terug gehad minus de verzendkosten van 4,00 die ik aan asos betaald had. Dat mag toch niet? Ze zijn verplicht mij okk die kosten terug te betalen dacht ik. Wat kan ik nu doen?

Dat ligt eraan of je in je gelijk staat of niet.

"Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel. Let op: dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt. Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt."

Heb jij je hele bestelling terug gestuurd? Zo nee, dan moet je de verzendkosten betalen.
Zo ja, en de reden was niet omdat je bestelling kapot of verkeerd was, dan moet je zelf de retourkosten te betalen. En die zijn vaak even hoog als de verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
28-10-2020 22:24
Ik he een soortgelijk akkefietje; bij asos wat besteld en retour gestuurd. Nu heb ik via paypal wel het aankoopbedrag terug gehad minus de verzendkosten van 4,00 die ik aan asos betaald had. Dat mag toch niet? Ze zijn verplicht mij okk die kosten terug te betalen dacht ik. Wat kan ik nu doen?
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Zie link hierboven. Dit kun je doen, maximaal 12 keer per jaar en tot €30 per keer vergoedt PayPal de retourkosten. Reden voor mij om al wat mogelijk is via PayPal te betalen. Bij meer dan 12 keer per jaar, gebruik ik gewoon een andere PayPal account, heb er meerdere. Procedure is heel gemakkelijk en altijd snel geregeld.
Zet er in je mail ook bij dat je anders je rechtsbijstand inschakelt! Meestal helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
29-10-2020 06:43
Zet er in je mail ook bij dat je anders je rechtsbijstand inschakelt! Meestal helpt dat.
Haha voor verzendkosten je rbs verz inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
29-10-2020 06:43
Zet er in je mail ook bij dat je anders je rechtsbijstand inschakelt! Meestal helpt dat.
Dan zou ik toch eerst de polisvoorwaarden even bekijken... de meeste zo niet alle verzekeraars hebben wel ergens een minimum bedrag vermeld waar de zaak om moet gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ff update
Klarna nam het in onderzoek
Vanmo stond hij ineens op betaald!!

Dus klarna heeft het met de webshop opgelost
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
*jaline* schreef:
25-11-2020 06:15
Ff update
Klarna nam het in onderzoek
Vanmo stond hij ineens op betaald!!

Dus klarna heeft het met de webshop opgelost
Super! Fijn om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven