Geld & Recht alle pijlers

Wegwerkzaamheden en wel/niet werkende verkeerslichten.

22-03-2023 22:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn dorp zijn ze met een bepaalde weg bezig met werkzaamheden en daardoor werd vandaag het verkeer voor rechtdoor over de baan voor linksaf geleid (wel om rechtdoor te gaan). De verkeerslichten voor rechtdoor waren buiten werking en de gehele verkeerssituatie was vrij onduidelijk. En toen ik op de baan voor linksaf geleid werd om rechtdoor tegaan ging opeens het stoplicht voor linksaf op rood. Maar ik moest niet linksaf en ik was in de war en begreep niet of ik nou ook moest stoppen en mijn hoofd begreep het gewoon niet en toen reed ik door. En toen dacht ik f*ck dit is een stoplicht met flits. Ben ik nou geflitst? En ik begrijp nu nog steeds niet of ik had moeten stoppen of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
:fortune:
Ja, geflitst. Boete € 280,- en waarschijnlijk nog extra omdat je op de verkeerde weghelft reed. Ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reed daar omdat dat de aangegeven route was voor rechtdoor he. En aangezien alle bedrading los hing had ik niet door dat de verkeerlichten überhaupt werkten tot dat ding opeens rood werd,voor linksaf. Maar ik moest rechtdoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geflitst bent zou ik direct bezwaar maken wegens een onduidelijke weginrichting tijdens wegwerkzaamheden.

Weet je toevallig nog wat er op de gele verkeersborden stond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee geen idee,en ze zijn iedere keer een ander stukje van de betreffende weg aan het openleggen dus iederedag een verrassing waar je heen geleid wordt en of de verkeerlichten het doen of dat je op mannetjes moet letten of borden
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geflitst bent, kun je bezwaar aantekenen.
Ik verwacht echter dat er wel nagedacht is, en dat de flitspaal uit is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
22-03-2023 22:39
Nee geen idee,en ze zijn iedere keer een ander stukje van de betreffende weg aan het openleggen dus iederedag een verrassing waar je heen geleid wordt en of de verkeerlichten het doen of dat je op mannetjes moet letten of borden
Ik zou er morgen nog een keer langsrijden en foto's maken van de huidige situatie. Mocht je toch geflitst zijn kun je de foto's gebruiken om je bezwaar te onderbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reed gisteren ook langs zo’n stoplicht wat uit stond, ze zijn daar bezig met de weg/bouwen woningen. Flitskast neem ik aan dan ook.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak je geen zorgen. Als je al geflitst bent, zul je die boete nooit hoeven te betalen door de onduidelijke situatie op de weg. Gewoon bezwaar aantekenen en voor laten komen bij de rechtbank, dan maak je weer eens iets mee in je leven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zoiets een tijdje terug ook gehad. Niet door wegwerkzaamheden, maar doordat er een ongeval had plaatsgevonden en daardoor een deel van de weg was afgezet en het verkeer werd omgeleid over een andere rijbaan. Kreeg een paar weken later een boete i.v.m. door rood licht rijden. Foto's opgevraagd, daarop kon je heel duidelijk zien dat de situatie "anders dan anders" was (o.a. ambulance in beeld op straat). Online bezwaar aangetekend en paar weken later bericht dat dat werd toegekend. Ik zou me er dus niet heel druk om maken, komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
22-03-2023 22:25
:fortune:
Ja, geflitst. Boete € 280,- en waarschijnlijk nog extra omdat je op de verkeerde weghelft reed. Ofzo.
Echt niet, ze reed gewoon de omleiding
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft niet bang te zijn dat je een bekeuring gaat krijgen. Als er wegwerkzaamheden zijn, of er zijn snelheidsbeperkende maatregelen getroffen, dan mag er niet gehandhaafd worden en staan de flitspalen niet 'aan'. Als er na een ongeval verkeer door 'rood licht' wordt geleid door de politie, stonden de palen wel aan maar worden de overtreding handmatig door boa's beoordeeld en zullen ze geseponeerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zep77 schreef:
23-03-2023 19:22
Je hoeft niet bang te zijn dat je een bekeuring gaat krijgen. Als er wegwerkzaamheden zijn, of er zijn snelheidsbeperkende maatregelen getroffen, dan mag er niet gehandhaafd worden en staan de flitspalen niet 'aan'. Als er na een ongeval verkeer door 'rood licht' wordt geleid door de politie, stonden de palen wel aan maar worden de overtreding handmatig door boa's beoordeeld en zullen ze geseponeerd worden.
Als er snelheidsbeperkende maatregelen zijn getroffen mag er zeker wel gehandhaafd worden en ook bij wegwerkzaamheden, maar dan moet er wel sprake zijn van een duidelijke en overzichtelijke aangepaste verkeerssituatie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven