Geld & Recht alle pijlers

Wie doen er nog meer spaarchallenges?

03-01-2020 20:04 621 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik was een beetje aan het denken over goede voornemens voor 2020 en een beetje aan het surfen, toen ik onderstaand artikel tegenkwam over spaarchallenges. Ik vond dat er best goede ideeën tussenstonden en wij gaan nu thuis de 52-weken challenge doen! Heb er al een apart potje voor gemaakt op onze spaarrekening. Weet nog niet wat we er aan het einde van het jaar mee gaan doen :)

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/02/ ... challenge/

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
26-01-2020 08:14
Dankjewel Rainy en Cats.
En het werkt als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
26-01-2020 09:47
En het werkt als een tierelier!
Jaa echt. Vandaag is dag 7 en ik zit op 5.49! Voor dagen dat ik niks uitgeef schaaf ik 1 euro. Voor dagen waarop ik om 3 uur denk: ik ga schaven want ik koop toch niks meer (en dan later toch nog wat kopen), schaaf ik gewoon dubbel.
En dat brengt mij na 1 week dus op 5,49 :yes:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond het eerste schaafgeld overhevelen naar Peaks. Morgen weer 52-wekenchallenge geld naar t goede potje.
Alle reacties Link kopieren
:high5:

Goed bezig!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, leuk! Ik heb ook alweer ruim €5 geschaafd nadat ik donderdag €10 heb overgemaakt naar Peaks!

Ik schaaf dus ook wel eens tussendoor. Als ik op m'n rekening kom en er staan wat centen, dan schaaf ik die meteen af.
Mag ik meeschrijven? Ik was nooit goed in sparen, maar nu ben ik sinds 2 maanden gestart met de spaarpotjes van mijn bank. En nu gaat het sparen als een dolle.

Ik schaaf nu ook, maar dan anders. Ik heb ons maandbedrag voor boodschappen vastgesteld. Dit bedrag heb ik gedeeld door het aantal dagen per maand. Dat is het dagbedrag.
Blijf ik bij het doen van boodschappen onder het dagbedrag dan schaaf ik dit verschil naar een extra spaarpotje.

Soms heb je net wat meer boodschappen tegelijk nodig hebt, dan schaaf ik het tekort vanaf het extra spaarpotje terug naar de gewone rekening.

Ik wil dit spaarpotje zien groeien dus doe ik ineens veel bewuster boodschappen.

Het is nog een probeersel, maar ik verwacht op deze manier op zijn minst niet boven ons maandbedrag voor boodschappen uit te komen. Dat is al winst met hoe het er eerder aan toe ging. Als het probeersel lukt en ik me aan het maandbedrag houd, dan scheelt dat al bijna 150 euro per maand wat ik ook weer extra kan sparen (plus alle beetjes die ik onder het dagbedrag kan blijven.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
26-01-2020 19:21
Mag ik meeschrijven? Ik was nooit goed in sparen, maar nu ben ik sinds 2 maanden gestart met de spaarpotjes van mijn bank. En nu gaat het sparen als een dolle.

Ik schaaf nu ook, maar dan anders. Ik heb ons maandbedrag voor boodschappen vastgesteld. Dit bedrag heb ik gedeeld door het aantal dagen per maand. Dat is het dagbedrag.
Blijf ik bij het doen van boodschappen onder het dagbedrag dan schaaf ik dit verschil naar een extra spaarpotje.

Soms heb je net wat meer boodschappen tegelijk nodig hebt, dan schaaf ik het tekort vanaf het extra spaarpotje terug naar de gewone rekening.

Ik wil dit spaarpotje zien groeien dus doe ik ineens veel bewuster boodschappen.

Het is nog een probeersel, maar ik verwacht op deze manier op zijn minst niet boven ons maandbedrag voor boodschappen uit te komen. Dat is al winst met hoe het er eerder aan toe ging. Als het probeersel lukt en ik me aan het maandbedrag houd, dan scheelt dat al bijna 150 euro per maand wat ik ook weer extra kan sparen (plus alle beetjes die ik onder het dagbedrag kan blijven.

Wat leuk :cheer:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee met de spaarchallege. Hier lukt sparen al wel, maar wil het als apart doel opzij zetten. Ik doe het van mijn huishoud budget, omdat ik graag met oud en nieuw op vakantie wil en dit nogal prijzig is. Afgelopen jaar gedaan en dat beviel prima.
Het schaven klinkt wel leuk. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
RainyDays schreef:
26-01-2020 19:36
Wat leuk :cheer:
Ja haha, vind ik ook.
Het is gewoon verslavend merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
26-01-2020 21:26
Ik doe ook graag mee met de spaarchallege. Hier lukt sparen al wel, maar wil het als apart doel opzij zetten. Ik doe het van mijn huishoud budget, omdat ik graag met oud en nieuw op vakantie wil en dit nogal prijzig is. Afgelopen jaar gedaan en dat beviel prima.
Het schaven klinkt wel leuk. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
:high5:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
26-01-2020 21:26
Ik doe ook graag mee met de spaarchallege. Hier lukt sparen al wel, maar wil het als apart doel opzij zetten. Ik doe het van mijn huishoud budget, omdat ik graag met oud en nieuw op vakantie wil en dit nogal prijzig is. Afgelopen jaar gedaan en dat beviel prima.
Het schaven klinkt wel leuk. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
Goed bezig! Schrijf lekker mee, houden we elkaar mooi gemotiveerd :)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa allemaal gezellig mee schrijven. Ik merk dat dit topic (en m'n spaarrekening) erg motiverend is.
Vandaag een dag met veel afschrijvingen, zou de hele dag kunnen schaven als ik wil, haha! :$
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor degenen die ook Peaks hebben geopend: ik zie nu wel een bedrag staan dat t/m afgelopen zaterdag aan wisselgeld is vergaard en er staat dat dat belegd wordt. Maar bij beleggingen zie ik het niet staan en het bedrag is ook niet van mijn lopende rekening afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
27-01-2020 11:56
Vraagje voor degenen die ook Peaks hebben geopend: ik zie nu wel een bedrag staan dat t/m afgelopen zaterdag aan wisselgeld is vergaard en er staat dat dat belegd wordt. Maar bij beleggingen zie ik het niet staan en het bedrag is ook niet van mijn lopende rekening afgeschreven.
Dat wordt na het weekend (vandaag of morgen) allemaal verwerkt.
Er staat op de site wel ergens een precies lijstje van wanneer wat afgeschreven en ingezet wordt (en wanneer dat dan weer zichtbaar is).
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie werken ook aanstekelijk, vandaag weer de spaarchallege overgemaakt.
Nelon, hele dag dan maar schaven ;-) ik ga denk ik ook maar meedoen 😄 vroeger deed ik dat al van het contant geld
Ik lees dat jullie ook peaks doen, werkt dat een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
27-01-2020 13:57
Haha jullie werken ook aanstekelijk, vandaag weer de spaarchallege overgemaakt.
Nelon, hele dag dan maar schaven ;-) ik ga denk ik ook maar meedoen 😄 vroeger deed ik dat al van het contant geld
Ik lees dat jullie ook peaks doen, werkt dat een beetje?
Ja, ik vind Peaks erg leuk en makkelijk. Het is heel laagdrempelig. Ik las erover in het onderstaande artikel, daar staat ook een beetje een beschrijving van hoe je een account aan moet maken en hoe t werkt. Er staat ook een code voor €5,- starttegoed. Die 5 euro staat meteen op je account als je de code hebt ingevoerd.

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/23/ ... bij-peaks/
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Zelf doe ik een dubbele 52/53 weken spaarchallenge.

De ene variant die ik doe is bingosparen, ik kies het bedrag uit van het weeknummer wat voor mij het beste uitkomt. De bedragen streep ik weg op de jaarkalender in een ouderwetse papieren agenda.

De andere variant die ik doe is iedere week € 26,50 overmaken, het gemiddelde spaarbedrag van de 52/53 weken spaarchallenge.

Ik hoop dat ik dit volhou!

Leuk dat hier veel mensen de kaasschaafmethode doen! Momenteel doe ik dat zelf niet, ik wil op een aparte spaarrekening ook nog iedere maand een vast bedrag overmaken om mijn studieschuld versneld af te lossen.

Misschien dat ik de kaasschaafmethode ook erbij ga doen, het is ook een reden om iedere dag even in te loggen op de lopende rekening.

Jammer dat de rente zo laag is. Wel kijk ik bij het kiezen van een nieuwe spaarrekening welke bank de hoogste rente geeft. Als ik dit hier mag noemen, er is een website 'van spaarbank veranderen'.

Ik ga ook kijken naar Peaks.
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
27-01-2020 15:49
Ja, ik vind Peaks erg leuk en makkelijk. Het is heel laagdrempelig. Ik las erover in het onderstaande artikel, daar staat ook een beetje een beschrijving van hoe je een account aan moet maken en hoe t werkt. Er staat ook een code voor €5,- starttegoed. Die 5 euro staat meteen op je account als je de code hebt ingevoerd.

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/23/ ... bij-peaks/
De app is inderdaad erg fijn en duidelijk.

Op het 'een beetje werkt' moet je over een jaar of 5 nog eens vragen denk ik. :$
Alle reacties Link kopieren
De app is inderdaad overzichtelijk maar
soort kinderspel. Dit is niet het echte werk. Wel ‘grappig’ voor erbij.

Ik twijfel nog of ik hem hou
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
27-01-2020 21:10
De app is inderdaad overzichtelijk maar
soort kinderspel. Dit is niet het echte werk. Wel ‘grappig’ voor erbij.

Ik twijfel nog of ik hem hou
Inderdaad. Ik vind het wel leuk voor een tijdje. Misschien 'valt' het over een jaar net allemaal goed en zit er een paar euro winst op en stop ik ermee. Dat is nog altijd een paar euro meer dan op een gewone spaarrekening.
Hebben jullie meerdere spaarrekeningen? Ik zit bij abn amro en heb daar 2 rekeningen (persoonlijke en gezamelijke spaarrekeningen). Ik overweeg over te stappen naar ASN bank vanwege de mogelijkheid daar om de spaarpotjes te creeren. Dat lijkt mij ontzettend handig. Ik vraag me alleen af hoe handig het is om bij 2 banken te zitten..

Sparen hier gaat ook erg goed! Ik heb naast het bedrag wat ik sowieso al spaar inmiddels ruim 250 gespaard met de 53 challenge (bingo), kaasschaven en pinsparen. Dat laatste lijkt me ook wel wat voor jullie: er gaat dan een bepaald percentage van wat je pint op een dag naar je spaarrekening.

Blijft leuk en motiverend om jullie te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Pinsparen is alleen bij de ABN geloof ik. Zou het best willen, maar kan bij RegioBank niet.
Maar hebben zij nog geen spaarpotjes joh? Apart, ze lopen altijd zo voor (dat idee keijg ik bij hun reclames). Misschien kan je contact met ze opnemen om te vragen of het (bijna) komt?
Alle reacties Link kopieren
Nice noctua! Ik heb 1 betaalrekening en 1 spaarrekening bij dezelfde bank (Rabo) en ik kan ze dus allebei in dezelfde app zien. Vind ik zelf het meest overzichtelijk.
Here am I in my little bubble
_melon schreef:
27-01-2020 21:21
Pinsparen is alleen bij de ABN geloof ik. Zou het best willen, maar kan bij RegioBank niet.
Maar hebben zij nog geen spaarpotjes joh? Apart, ze lopen altijd zo voor (dat idee keijg ik bij hun reclames). Misschien kan je contact met ze opnemen om te vragen of het (bijna) komt?
Ja ik vind dit ook ontzettend raar. Heb van de week gevraagd en vooralsnog komt die functie er niet.
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
27-01-2020 21:23
Ja ik vind dit ook ontzettend raar. Heb van de week gevraagd en vooralsnog komt die functie er niet.
Oh wat jammer. MoneYou schijnt een hele hippe 'spaarbank' te zijn nu. En als je nu een Go rekening opent krijg je €20,20 op je rekening, van hun!

En 100% dochter van de ABN zie ik. Dus daarom gaan ze dat niet zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven