Geld & Recht alle pijlers

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

17-06-2020 11:00 1529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics over zijn, maar ten eerste wordt daar volgens mij niet of al een tijdje niet in geschreven en ten tweede kan ik ze niet vinden, dus toch maar een nieuw topic.

Begin vorig jaar begon ik met een schone lei: ik had mijn financiën op orde en toen werd het tijd om eindelijk eens te gaan sparen. Dat lukte heel goed, maar helaas viel mijn vakantie toen een stuk duurder uit dan verwacht, ben ik minder gaan werken en moest ik nog wat grotere uitgaven doen, waardoor mijn spaarrekening weer op 0 stond. Daardoor was ik niet meer gemotiveerd en lukte het me gewoon niet meer. Ik heb geen schulden, maar wat ik heb moet op. Ik heb altijd wel weer iets "nodig", voor mezelf of de kinderen. En ik merk dat ik steeds meer lekker makkelijk met mijn creditcard betaal, waardoor ik elke maand alweer begin met minder geld dan ik dacht, omdat het dan afgeschreven wordt. Niet handig én niet slim.

Nu ben ik er dus klaar mee en ga ik opnieuw beginnen waar ik vorig jaar gestopt ben: minder uitgeven en sparen. Waar ik vooral veel teveel geld aan uitgeef, zijn boodschappen. Ik koop teveel en ben super chaotisch (ADD), waardoor ik niet doorheb wat er allemaal in huis is en ik het uiteindelijk moet weggooien. Daarbij koop ik veel te dure producten. Dat moet dus anders.

Vanaf vandaag ga ik ervoor! Wie doet er mee?
Fijn om te horen dat de koffie goed bevalt uit een nespresso apparaat! Het is jammer dat de winkels dicht zijn, anders had ik even een taste test kunnen doen bij de pop-up store op het treinstation. Ga zo eens even uitrekenen wat thuis koffie zetten bespaart op jaarbasis. Buiten de deur drankjes en broodjes blijft mijn grootste zonde pfff
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel lastig om goedkopere cups te vinden die ik net zo lekker vond als Nespresso. Heb nu de groene van l’Or en die voldoen wel voor mij als dagelijkse kop. Daarnaast heb ik nog wat echte Nespresso cups in huis voor visite en voor als ik eens een lekkere sterke espresso wil.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-02-2021 16:11
Mijn man heeft deze ook, en bij z'n laatste bestelling (400 cups, haha) kreeg je de melkopschuimer er gratis bij! Mijn man drinkt het iets enthousiaster dan als traktatie, maar goed; hier is zijn "zakgeld" voor :proud: (ik heb zo m'n eigen verslavingen, haha)
Oei dat is ook een leuk cadeau haha! Mijn vriend heeft z'n eigen koffie zakelijk dus ik drink stiekem ook wel eens meer hoor haha.
Ik vind de Douwe Egberts Lungo ook wel prima als gewone koffie, maar heb liever lekkere smaakjes of van Nespresso zelf idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Starbucks cups in mijn nespresso. 2 buisjes per week, zo’n 7,50 zonder korting en met korting rond de 6 euro.
Tsja. Ik hou nu eenmaal van (lekkere) koffie. En vind zo’n bonen ding te veel werk met schoonmaken steeds.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
07-02-2021 22:44
Ik heb Starbucks cups in mijn nespresso. 2 buisjes per week, zo’n 7,50 zonder korting en met korting rond de 6 euro.
Tsja. Ik hou nu eenmaal van (lekkere) koffie. En vind zo’n bonen ding te veel werk met schoonmaken steeds.
Dit heb ik ook. De Nespresso cupjes had ik gekregen voor kerst. Echt een complete doos vol (van een koffiefanaat haha). Het apparaat kon ik declareren voor thuiswerk :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Starbucks heb ik ook gehad, maar ik vond die toch net niet lekker genoeg.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-02-2021 06:53
Starbucks heb ik ook gehad, maar ik vond die toch net niet lekker genoeg.
Ik had zo'n ptobeerdoosje van Nespresso maar de meesten konden me niet bekoren. Die blauwe wel. Starbucks blonde vind ik lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
ik heb starbucks house blend.

maar koffie is ook echt heel persoonlijk. mijn moeder wordt altijd half misselijk van mijn koffie.... en ik vind die van haar weer veel te scherp. het is ook gewenning denk ik. en smaak.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
08-02-2021 06:02
Dit heb ik ook. De Nespresso cupjes had ik gekregen voor kerst. Echt een complete doos vol (van een koffiefanaat haha). Het apparaat kon ik declareren voor thuiswerk :cheer2:
bofkont!

Ik heb de nespresso machine van mijn vorige werkgever gekregen alweer een aantal jaren geleden, die was zijn tijd ver vooruit qua thuiswerken. toen ik uit dienst ging mocht ik de spullen houden :yes:
Alle reacties Link kopieren
De blauwe Lungos van Nespresso vind ik ook lekker, maar goed, niet geschikt als je minder geld wilt uitgeven haha.

Vandaag nog niet een dagje voor mezelf gehad. De wegen waren hier echt te slecht om de meisjes veilig op de opvang te krijgen, maar morgen gaan ze wel. Mijn vriend heeft net de route gereden en het is verantwoord zegtie. Wat zal ik eens doen morgen?!?! O_O

Ik moet eigenlijk ook even naar de supermarkt, maar ben bang dat ik allemaal lekkers ga halen, haha!
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
08-02-2021 21:53
ik heb starbucks house blend.

maar koffie is ook echt heel persoonlijk. mijn moeder wordt altijd half misselijk van mijn koffie.... en ik vind die van haar weer veel te scherp. het is ook gewenning denk ik. en smaak.
Dat zeg ik inderdaad ook, ik ben afgelopen jaar zelfs Senseo gaan waarderen :facepalm: Alles voor een kop koffie
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
08-02-2021 22:20
Dat zeg ik inderdaad ook, ik ben afgelopen jaar zelfs Senseo gaan waarderen :facepalm: Alles voor een kop koffie
Hoezo dat? Ben je in dejungle gaan wonen? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
08-02-2021 21:59
De blauwe Lungos van Nespresso vind ik ook lekker, maar goed, niet geschikt als je minder geld wilt uitgeven haha.

Vandaag nog niet een dagje voor mezelf gehad. De wegen waren hier echt te slecht om de meisjes veilig op de opvang te krijgen, maar morgen gaan ze wel. Mijn vriend heeft net de route gereden en het is verantwoord zegtie. Wat zal ik eens doen morgen?!?! O_O

Ik moet eigenlijk ook even naar de supermarkt, maar ben bang dat ik allemaal lekkers ga halen, haha!
Lekkr, dagje voor jezelf!
Uitgebreid douchen, benen ontharen, nagellakje op, beetje online shoppen, krantje / tijdschrift lezen, bellen met een vriendin, seks hebben met je vriend, of met jezelf, middagdutje doen.... zoiets?

Veel plezier! Niks moet en alles mag. En niks doen is ook prima. Lekker naar buiten kijken de witte wereld. Leg wat eten neer dat er vogeltjes komen. Vogeltjes kijken is rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Melon! Lekker genieten nog deze week van je wel vrije dagen :) Mijn kinderen konden gisteren wel naar school, heel fijn!
En ik geniet nu zo enorm van de werkdagen thuis zonder iemand om me heen, concentratie is gelijk stuk beter!
En ik zou lekker buiten gaan wandelen, netflixen, en niks wat moet doen denk ik :mrgreen:

Koffie drinken wij niet, dus geen verstand van. Wel hebben we zo'n bonenapparaat staan voor de mensen die komen en koffie drinken, makkelijker dan een pot zetten enzo. En dit bonenapparaat konden we via via goedkoop krijgen, prima deal deal dus.
Ik drink vooral thee en warm water. Voorkeur voor thee is dan wel lekker verse thee, al zijn bepaalde zakjes soorten ook heel prima.

Mijn uitgave in januari waren vooral boodschappen en huiszaken, een trap die nog gedaan moest, start met de tuin door hovenier etc.. Maar verder heel weinig aan online aankopen, wel 1 grote bestelling van zalando, de mannen hier hadden echt een en ander nodig dus in 1 keer maar grote bestelling gedaan.
Opzich mis ik de winkels zoals hema / ter stal niet echt, maar met even snel bepaalde kleding/sokken zijn ze wel verrekt handig om even in te lopen.

Februari gaat denk ik ook wel netjes worden, veel verder dan de supermarkt met dit weer en de nog geldende lockdown kom ik niet verder dan nodig. En online shoppen voor de fun doe ik eigenlijk ook nooit dus daar komen geen extra uitgave van.
Alle reacties Link kopieren
Fijn he, de basisscholen weer open. Mijn dochter van 16 is wel nog steeds thuis, maar de rust is wedergekeerd en ik heb nu meer tijd voor mezelf.

Hier gaat het geld nu vooral op aan boodschappen. Ik heb wel wat kleding voor mijn dochter gekocht, dat was echt nodig. Soms heb ik van die dingen die ik op internet zie en die ik dan móet hebben. Dat had ik nu met iets waarvan ik vond dat ik het mocht kopen als het maximaal rond de 100 euro zou kosten (de prijs was nog niet bekend). Net zag ik dat het €295 euro kostte o_o , dus dat was wel even balen maar ook makkelijk om het niet te kopen, want écht te duur. Voelt alsof ik 100 euro heb bespaard ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha goed gevoel he?!

Ik heb net boodschappen gedaan, niks extra's gekocht én nog wat dingetjes met de Scoupy app. Wil weer wat meer op de aanbieding en (gratis) koopjes letten.

De enige winkel die ik mis is de Zeeman, maar die mis ik al langer want die in ons dorp is al een dik jaar weg. Heel jammer, kom er graag voor dochter(s).
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
09-02-2021 00:27
Hoezo dat? Ben je in dejungle gaan wonen? :mrgreen:
:lol:

Ik heb van iemand die overstapte op koffiebonen een jaarvoorraad senseopads gekregen. In het kader van niet teveel geld uitgeven en af en toe toch naar een kop koffie snakken ben ik dat maar gaan drinken.
Overigens afgewisseld met bezoekjes aan degene die voor de bonenmachine is gegaan om af en toe eens echt te genieten van een kop koffie. Eveneens goedkoper dan een koffie-to-go :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
09-02-2021 11:18
:lol:

Ik heb van iemand die overstapte op koffiebonen een jaarvoorraad senseopads gekregen. In het kader van niet teveel geld uitgeven en af en toe toch naar een kop koffie snakken ben ik dat maar gaan drinken.
Overigens afgewisseld met bezoekjes aan degene die voor de bonenmachine is gegaan om af en toe eens echt te genieten van een kop koffie. Eveneens goedkoper dan een koffie-to-go :mrgreen:
A-ha! Dus zó doe je dat!
Jij slimmerik :sun:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
09-02-2021 10:54
Haha goed gevoel he?!

Ik heb net boodschappen gedaan, niks extra's gekocht én nog wat dingetjes met de Scoupy app. Wil weer wat meer op de aanbieding en (gratis) koopjes letten.

De enige winkel die ik mis is de Zeeman, maar die mis ik al langer want die in ons dorp is al een dik jaar weg. Heel jammer, kom er graag voor dochter(s).
En hoe was verder je dagje voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Fijn een beetje in huis omgerommeld en wat was gedaan en series gekeken. Perfect dagje. Vrijdag weer!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen :)

Eerste keer dat nieuwe baby naar het Kdv ging?
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
09-02-2021 21:12
Heerlijk! Fijn een beetje in huis omgerommeld en wat was gedaan en series gekeken. Perfect dagje. Vrijdag weer!
Klinkt als perfecte dag ja 😁 vrijdag weer overdoen ja!
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
09-02-2021 21:40
Leuk om te lezen :)

Eerste keer dat nieuwe baby naar het Kdv ging?
Ja! Maar ze had vorige week al wel 2x 3 uurtjes gewend. Gelukkig gaat dat op ons KDV 'normaal' door.
Super goed gegaan, maar ze is ook wel makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat minder geld uitgeven nog niet echt lukken.. Laptop begeeft het, toch maar andere voor aanschaffen. Nieuwe bril en zonnebril op sterkte voor mezelf deze maand, echt wel nodig ook, maar kost best geld (zeker mijn glazen).
Maar ja boodschappen/uit eten gaan/uitjes/kapster dat hebben we dan weer niet of netjes zoals de boodschappen. Inmiddels word ik zelf ook aardig handig in de tondeuse, dus is de kapster niet eens meer hoognodig voor mijn mannen in huis.

Jij weer eerste werkweek Melon? Vandaag waren hier de scholen dicht door de code rood.. Volgende week vakantie voor ze en geen BSO, Hopelijk vanaf maart toch weer BSO, maar denk dat dat nog maandje opschuift. Ben benieuwd of die onkosten voor niet BSO weken weer worden vergoed door de belastingdienst zoals vorig jaar!
Alle reacties Link kopieren
Door de SVB werd dat uitgekeerd. En ja dat wordt weer vergoed is aan het begin van de lockdown gezegd! Erg fijn. Het is voor ons zeker €1000.

Ja gelukkig was het KDV bij ons open vandaag én vanochtend vroeg was het nog niet glad, rond 8 uur werd het wel slecht, maar toen waren we allemaal.al op plaatst van bestemming. Heb weer heerlijk gewerkt, morgen weer.

Balen van je laptop zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven