Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
Mop: ik bedoel met "rijk" en gierig mensen die een auto van 80.000 euro rijden maar bij de action aan de kassa vragen of de cassiere het kan inpakken omdat het een cadeautje is. En dan zsm naar de auto rennen omdat ze bang zijn dat iemand ze ziet
Die auto is van de bank, of van de baas.
Ik heb een vast patroon met lopen, ik loop eerst naar appie voor dingen die ik niet bij de turk,lidle of aldi kan krijgen en neem daarvan de euroshopper merk,daarna naar de aldie en daarna naar de lidle om daarna thuis te komen met een voldaan gevoel dat ik niet achterlijk veel kwijt ben en toch maar mooi elke avond een gezond prakkie op tafel kan zetten, kan mij de omgeving boeien wat zij er van vinden, mijn beurs en ik zijn er blij mee
Ik ga niet naar de Aldi/Lidl omdat ik liever mijn geld besteed aan bedrijven/organisaties die de locale economie ondersteunen. Ik vind het fijn dat er een goede groenteboer is en een goede slager is op "mijn" plein en mede daarom koop ik bij ze. Ik koop ook vaak omdat ze net iets anders hebben of iets lekkerders, maar ik koop ook vaak een stronk broccoli bij de groenteboer ipv bij de super omdat ik gewoon graag heb dat ie blijft bestaan op "mijn plein".

Ik ken wel mensen die dat gedachtengoed ook aanhangen maar toch in een ander stadsdeel naar de Aldi/Lidl gaan, en die combinatie vind ik beschamend.
quote:borderwalk schreef op 18 november 2010 @ 12:32:

Wat ik trouwens het ergste vind aan de Aldi is het idioot kleine stuk/ randje na de kassa, waar je spullen worden opgestapeld nadat ze gescand zijn. Als je een karretje hebt kun je het meteen weer daar in gooien, maar als je geen karretje hebt, moet je alles zo snel mogelijk weer inpakken. Ik voel me altijd onhandig en op de vingers gekeken. Ik snap ook niet waarom dat zo ontworpen is en waarom er niet gewoon zo'n schuinaflopende bak is. Het is niet vanwege ruimtegebrek, want de band voor de kassa is wel heel lang, een stuk langer dan bij de appie.Ik zal wel gruwelijk mosterd zijn, maar op deze wilde ik namelijk wel reageren. Bij de Aldi hebben de kassadames een ontzettend hoog aanslag target. Dus hoe sneller jij je karretje kunt inpakken, en dit zul je wel moeten aangezien er geen ruimte is, hoe sneller zij kunnen doorwerken om dat target te halen. En je hebt achter de kassa geen gedrentel van op het gemak inpakkende en sorterende mensen. En zo zijn ze dan ook sneller door de mensen heen
Ben ik de enige die altijd wedstrijdje doet met de cassiere? Ik pak sneller in dan dat zij "bliept". Heb tot nu toe altijd gewonnen................Owwwwwww, ik ben zielug.........
quote:moppetoet schreef op 21 november 2010 @ 00:49:

Die auto is van de bank, of van de baas.

Idd mijn ouders hebben ook een bak van een auto, die idd van de baas is (beter gezegd van leasebedrijf). Verder zijn ze niet rijk en parkeren dat ding gewoon bij de aldi/lidl/action en Jumbo.

Is de Jumbo trouwens ook beschamend of is die hip? Jumbo vind ik wel een fijne winkel, iig de vesting waar ik een paar keer ben geweest. Ze hebben "alles" het is ruim opgezet en hebben ook goedkope keuzes. Ook leuk is dat je door de hele winkel kunt snaaien van de nieuwe producten, kaasblokjes ed.
quote:avianflu schreef op 21 november 2010 @ 04:38:

[...]

Idd mijn ouders hebben ook een bak van een auto, die idd van de baas is (beter gezegd van leasebedrijf). Verder zijn ze niet rijk en parkeren dat ding gewoon bij de aldi/lidl/action en Jumbo.

Is de Jumbo trouwens ook beschamend of is die hip? Jumbo vind ik wel een fijne winkel, iig de vesting waar ik een paar keer ben geweest. Ze hebben "alles" het is ruim opgezet en hebben ook goedkope keuzes. Ook leuk is dat je door de hele winkel kunt snaaien van de nieuwe producten, kaasblokjes ed.Jumbo zit (nog) niet in mijn regio en kan er weinig over zeggen, maar als je het leuk vindt om te proberen probeer de Turkse super dan eens, daar kun je ook echt alles proeven.
quote:Vl43inder schreef op 21 november 2010 @ 04:06:

Ben ik de enige die altijd wedstrijdje doet met de cassiere? Ik pak sneller in dan dat zij "bliept". Heb tot nu toe altijd gewonnen................Owwwwwww, ik ben zielug.........Oeps, denk dat ik dan ook zielug ben, kan het niet laten iedere keer die strijd aan te gaan, win meestal, zij het nipt
Ik schaam me niet om te gaan.

Ja, het zijn troosteloze winkels maar ik breng er niet echt de hele dag door, ik laad m'n kar vol en vertrek weer.

De rijen bij de kassa vallen ontzettend mee. Het gaat sneller bij de Aldi dan bij de Plus.

De Albert Heyn bezoeken omdat daar leukere muziek is en sfeervolle schappen, vind ik onzin.

Ik vind het gewoon te duur.

VroegaH schaamde ik me wel om de Wibra en Zeeman uit te gaan, op kinderleeftijd.

Als mensen me anders aankijken omdat ik bij de Aldi boodschappen doen zegt dat meer over die mensen, dan over mij.

Ik besteed m'n geld waar ik wil.

Bij de Aldi dus.
Jumbo Euroborg (Groningen) is volgens mij de beste supermarkt van het land.

Gratis parkeren bij EUR 25,00 aan boodschappen (je kunt er de hele dag staan), altijd gevulde schappen, vriendelijke medewerkers én je kunt er vrijwel alles bestellen, ook als ze het niet in het standaardassortiment hebben.
Ik schaam me er niet voor. Ik vind het behoorlijk sneu dat mensen zo geilen op status dat ze de Aldi nog niet eens binnen durven. Dat doet me een beetje denken aan mensen die goedkope wijn overschudden in een dure fles:p

Wat ik ook opvallend vind, mensen die een hekel hebben aan de Aldi en de Lidl alleen omdat alles nog in de dozen zit of op pallets staat. Wat maakt dát nou uit. Ze moeten toch ergens op bezuinigen. Ik betaal liever 20 cent minder voor een pak melk dan dat ik de led-verlichting, muziekinstallatie en zaterdaghulpen bij de AH moet bekostigen.
net terug van de aldi. heerlijke alaska zalm gekocht (uit het feestassortiment, 3,99 voor 150 gram) en die lekkere chocokoekjes. ahum, geen levensbehoeften dus, alleen luxe dingen. maar wat zijn die koekies goedkoop! en lekker en schamen? nee hoor. vorige week had ik samen met mijn vriend lekker gegeten, hij in pak, ik in jurk en toen even snel de aldi nog in
Het schijnt dat bepaalde Aldi-spullen niet onderdoen aan kwaliteit in vergelijking met de spullen van AH. Kwestie van hard onderhandelen met de leveranciers, slim inkopen en weinig besteden aan de aankleding en sfeer van de winkels.

Als je statusgevoelig bent, ja dan schaam je je voor de Aldi. Iemand die heel erg aan merken 'hangt' is uiteraard gevoelig voor status, want waarom anders altijd alleen maar merken kopen? Alsof ik het labeltje kan zien wat in je onderbroek hangt...

Zelf schaam ik me dus niet en ook niet als ik er een bekende zou zien. En iemand die met zijn Jaguar voor de Aldi stopt, daarvan denk ik: goh, waarom niet? Aan de andere kant, als ik een oneindig grote bak met geld had en me een Jaguar zou kunnen veroorloven dan zou ik denk ik niet meer naar de Aldi gaan. En ook niet meer naar AH.

Niet vanwege de status, maar omdat ik vaak wel degelijk verschillen kan proeven in bepaalde kwaliteit voedsel.
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 16:50:

[...]

Vind je dat echt? Ik ben zelf vegetarier maarf kan me niet voorstellen dat dat vlees echt beter is dan van een echte keurslager.

Nou... ik woon toevallig in een wijk met veel luxe winkels (en de winkels hebben daar hun prijzen op aangepast - helaas) met daarbij ook een zeer luxe uitziende slager. Maar de kwaliteit van het vlees is daar zo waardeloos, dat ik liever mijn biefstukje bij de AH koop. En de meeste keurslagers vind ik ook maar gemiddeld. Dus het zou best kunnen zijn dat vlees beter is bij de Aldi dan bij de lokale slager.

Geen persoonlijke ervaring mee, maar het zou best kunnen.
quote:AQua9Girl schreef op 23 november 2010 @ 19:13:

Niet vanwege de status, maar omdat ik vaak wel degelijk verschillen kan proeven in bepaalde kwaliteit voedsel.

Tja, de producten van Aldi en Lidl worden vaak als beste getest, dus ik denk dat dat toch ook een subjectieve waarneming is.

Het gehakt van Lidl kwam beter uit de test (smaak, hygiëne e.d.) dan van keurslagers...
Ik heb vandaag weer de Aldi geprobeerd, er stond niet zo'n lange rij deze keer, maar ik wilde geinspireerd door een topic pasta met brocolli maken. En je raadt het al: ze hadden geen brocolli dus ik ben maar weer naar de appie gegaan alwaar de brocolli en de braadworst in de bonus waren.
Aldi is kl*ten voor wat betreft verse groenten. Dan kun je veel beter de Lidl hebben.

Aanpassing: de kwaliteit is prima, maar het assortiment is ieniemienie klein.
Nou er hing iets bij de groenten over dat de aldi goed uit een consumentenbond test kwam qua kwaliteit van verse groenten, maar dan moeten ze ze natuurlijk wel hebben. Brocolli is toch ook helemaal niet avontuurlijk en exclusief, ik vind dat het eigenlijk in het basisassortiment moet zitten.
Ik vind zowel Aldi als Lidl geen prettige winkels, maar ze zijn al een poos soort-van-hip, of iig je kunt er prima gezien worden.

En hun wijn/olijfolie/vruchtensap/sommig vlees komt goed uit vergelijkende onderzoeken lees ik.

Zouden ze echt zoveel goedkoper zijn dan Euroshopper? Ze hebben minder winkels dan bijvoorbeeld AH, dus verder rijden meestal.

Bij een dure auto op een Aldi parkeerplaats denk ik altijd: "zo betalen ze die!"

Aldi kan ook voor sommige statusgevoelige mensen aantrekkelijk zijn, als een soort statement, net als een Dacia MCV, of iets anders wat heel basic, functioneel of stoer is.

Wat je ziet is wat je krijgt.

(Ik heb net een (vind ik) ubercoole Samsung E1130 gsm gekocht, ultra basic, maar wél stootvast, stofvrij en spatwaterdicht. 40 euro bij www.bol.com

Geen status zoals die van de megadure en gecompliceerde iPhone e.d. bezitters.....maar juist het tegenovergestelde.

Beetje vergelijkbaar met een bepaalde Aldi status voor mijn gevoel.
In mijn vorige woonplaats had ik twee Lidls en een Aldi, en maar een AH. Gelukkig ook nog een Jumbo.

Nu heb ik een Aldi en een Superdeboer (die hopelijk Jumbo wordt). De AH is net zo ver als de Lidl, die zitten naast elkaar. De Jumbo is iets verder, maar wel de beste supermarkt van Nederland.
quote:moppetoet schreef op 21 november 2010 @ 21:53:

Jumbo Euroborg (Groningen) is volgens mij de beste supermarkt van het land.

Gratis parkeren bij EUR 25,00 aan boodschappen (je kunt er de hele dag staan), altijd gevulde schappen, vriendelijke medewerkers én je kunt er vrijwel alles bestellen, ook als ze het niet in het standaardassortiment hebben.

Is volgens www.routenet.nl iets meer dan drie uur rijden voor mij....

Ondanks 't gratis parkeren sla ik 'em over
Toen ik moest bezuinigen ben ik naar de Lidl gegaan.

En nu ik weer voldoende geld heb, blijf ik er komen. Ga wel weer iets vaker naar de Appie (XXL bij mij in de buurt) omdat ze echt alles wat je maar kunt bedenken hebben.

Maar dan ben ik daarna eigenlijk weer blij dat ik door mijn eigenste rustige, ruim opgezette maar niet te grote Lidl loop. Ik heb daar een efficient rondje van vaste producten die ik altijd neem en die grijp ik inmiddels bijna blindelings.

En de kwaliteit van de groenten/fruit en zeker het vlees vind ik beter dan van de AH!
quote:moppetoet schreef op 24 november 2010 @ 00:25:

In mijn vorige woonplaats had ik twee Lidls en een Aldi, en maar een AH. Gelukkig ook nog een Jumbo.

Nu heb ik een Aldi en een Superdeboer (die hopelijk Jumbo wordt). De AH is net zo ver als de Lidl, die zitten naast elkaar. De Jumbo is iets verder, maar wel de beste supermarkt van Nederland.Ik hoopte dat Super de Boer bij mij in de buurt ook Jumbo werd maar helaas wordt dat C1000 en idd Jumbo Euroborg is een fijne winkel waar ik graag naartoe ga,behalve op zondag want dan is het mij daar te druk..
quote:avianflu schreef op 21 november 2010 @ 04:38:

[...]

Is de Jumbo trouwens ook beschamend of is die hip? Jumbo vind ik wel een fijne winkel, iig de vesting waar ik een paar keer ben geweest. Ze hebben "alles" het is ruim opgezet en hebben ook goedkope keuzes. Ook leuk is dat je door de hele winkel kunt snaaien van de nieuwe producten, kaasblokjes ed.Ik vind Jumbo hipper dan de AH. Jumbo verkoopt 'n veel uitgebreidere selectie A-merken daar waar Appie vaak A-merken voor eigen merk vervangen heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven