Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
quote:Nachtspook schreef op 18 november 2010 @ 12:26:

Volgens mij is het zo 2005 om te zeggen dat je je schaamt voor de ALDI, de ALDI is juist hip tegenwoordigKan best, maar ik vind het assortiment ruk en moet negen van de tien keer nog naar een andere supermarkt voor de rest van de boodschappen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 12:25:

[...]

Waarschijnlijk verdient iemand die zijn koter in een jurkje hijst van 100 euro ook veel meer dan iemand die bij de Hema koopt. En is die net zo ( mijn ) zuinig op iets van 100 euro als een ander op iets van 20.

Waarom die het dan verdient om een kotsende baby te hebben is mij een raadsel. Pisnijd?

Persoonlijk boeit het mij niets of kind een jurk van tien euro onderspuugt of een jurk van honderd euro.

Weet je, er zijn ouders die op de creche tégen buitenspelen zijn, want de kleertjes mogen niet vies worden. Maar goed, dat is weer een ander verhaal
Ik ga ook naar de liddl, aldi en soms de action.

Ik schaam me er totaal niet voor hoor waarom. Ze hebben soms lekkere dingen en het is niet duur. De action heeft goedkoop inpak papier, pennen, printpapier etc.

Waar ik me vroeger wel voor schaamde was de zeeman binnen lopen of de wibra. Ik kom daar nu nog nooit eigenlijk.

Ga liever naar de hema ofzo voor mijn ondergoed. Waarom waarschijnlijk omdat daar heel vroeger kleren voor ons werd gekocht en dat vond ik verschrikkelijk.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Tia Dalma schreef op 18 november 2010 @ 12:27:

[...]

Mogelijk ben ik een uitzondering tegengekomen maar ik ken irl een (overigens leuke) dame die minder inkomen wegtikt dan het welvaren van Huize Dalma(n) groot is, en wél haar kind in Burberry/Ralph Lauren hijst. Ik vind Timanni gewoon alleen al veel schattiger in HEMA X-D!

Ik heb altijd het " leuk is leuk " principe erop nagehouden bij mijn kinderen ( totdat ze zelf " stemrecht " kregen ) en dat varieerde van heel duur tot Hema.

Ik vind bewust geen merk kopen net zo onzinnig als persé een merk kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik winkel liever bij de Lidl dan bij de Aldi, maar combineer dat vanwege het aanbod met een andere supermarkt als de appie of de jumbo.

Action is leuk voor batterijen, knutselspul voor de kinderen, huishoudelijk spul en af en toe een snuisterijtje. Ga ik iets cadeau geven, komt het niet van de action, want echt lang gaat het allemaal niet mee.
quote:elninjoo schreef op 18 november 2010 @ 12:18:

Wat ik zo mogelijk nog erger vind dan de Aldi is de Action! Ik las wel 'ns over de Action hier op dit forum en verwachte een soort Xenos aan te treffen. Nu had er al 'n belletje moeten rinkelen toen ik op google maps de dichtsbijzijnde Action opzocht. Niet in 'n stadscentrum, maar in de stationsbuurt. Als je zo'n winkel nu in 't oostblok zou treffen, okee, maar in Nederland? En dan nog positieve dingen er over lezen? Tjonge, daar ben ik echt heel snel weer de winkel uit gelopen.I love de Action!!!! Sinds maart woon ik er vlakbij en het is zo ideaal. Ik haal er voornamenlijk schoonmaakattributen, kleine kadootjes, kaartjes, voedingsmiddelen, sokken voor vriend, kantoorartikelen. Echt ideaal!
Wat ik trouwens het ergste vind aan de Aldi is het idioot kleine stuk/ randje na de kassa, waar je spullen worden opgestapeld nadat ze gescand zijn. Als je een karretje hebt kun je het meteen weer daar in gooien, maar als je geen karretje hebt, moet je alles zo snel mogelijk weer inpakken. Ik voel me altijd onhandig en op de vingers gekeken. Ik snap ook niet waarom dat zo ontworpen is en waarom er niet gewoon zo'n schuinaflopende bak is. Het is niet vanwege ruimtegebrek, want de band voor de kassa is wel heel lang, een stuk langer dan bij de appie.
Ik zou willen dat Aldi en Lidle trouwens dichterbij waren, m.n. Aldi: we krijgen wel de folders en het eten ziet er echt fijn uit. Maar het is te ver om te lopen, jammer.
quote:yasuko schreef op 18 november 2010 @ 12:28:

Het is mij opgevallen, dat mensen die een beetje neerkijken op wat geen merk is, niet de mensen zijn die nou het meeste te besteden hebben.Wat je net-wel-net-niet kunt kopen zal vast meer aantrekkingskracht uitoefenen.
Ik haat de Action, kan er niks vinden en altijd druk. Laat het aan mijn vader over om er leuke dingen te kopen, die maakt daar een sport van.
quote:borderwalk schreef op 18 november 2010 @ 12:32:

Wat ik trouwens het ergste vind aan de Aldi is het idioot kleine stuk/ randje na de kassa, waar je spullen worden opgestapeld nadat ze gescand zijn. Als je een karretje hebt kun je het meteen weer daar in gooien, maar als je geen karretje hebt, moet je alles zo snel mogelijk weer inpakken. Ik voel me altijd onhandig en op de vingers gekeken. Ik snap ook niet waarom dat zo ontworpen is en waarom er niet gewoon zo'n schuinaflopende bak is. Het is niet vanwege ruimtegebrek, want de band voor de kassa is wel heel lang, een stuk langer dan bij de appie.Ze werken daar echt mega snel aan de kassa en idd, ik voel me ook altijd opgejaagd om allkes fatsoenlijk in mijn karretje te krijgen.
Wat een middelbare school niveau zeg, die leraar van je, dit deed ik als puber, mijn Zeeman tasje snel verstoppen.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 12:29:

[...]

Persoonlijk boeit het mij niets of kind een jurk van tien euro onderspuugt of een jurk van honderd euro.

Weet je, er zijn ouders die op de creche tégen buitenspelen zijn, want de kleertjes mogen niet vies worden. Maar goed, dat is weer een ander verhaal

Ik realiseer me dat ik met mijn voorbeeld over de andere kant op echt OT ging. Maar ook dit herken ik zó goed! Ook hier zijn er die ouders. Nóg een reden dat Timanni een winterjasje van C&A ipv Timberland heeft.

Wel eens over beroerde assortiment, hier een Lidl naast de AH en ik heb echt een aantal keren gedacht te willen besparen. Dat idee laten varen uit gemakzucht: ik loop gewoon in één keer door de AH. Ik maak er een sport van om gebruik te maken van de bonusaanbiedingen, voordeelcoupons en dat soort gedoe. En wat dat betreft is de Appie ook een stuk goedkoper geworden, dus is het enorme verschil ook meer een (achterhaald) gevoel dan feit.

*gaat Pretty Woman kijken*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 12:30:

[...]

Ik vind bewust geen merk kopen net zo onzinnig als persé een merk kopen.Eens. Maar uit praktische overwegingen (kind is nog net geen 1) is het voorlopig vooral even 'leuk en fijn als het goedkoop is want dan kan ie er gewoon uitgroeien/in kwijlen/buiten mee spelen.
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

Ik haat de Action, kan er niks vinden en altijd druk. Laat het aan mijn vader over om er leuke dingen te kopen, die maakt daar een sport van.Haha, mijn moeder had dat ook met Action in P., haalde er de meest leuke dingen vandaan. Dan was ze ook altijd erg trots :-)
quote:troeltje schreef op 18 november 2010 @ 12:28:

Ik snap er echt helemaal niets van dat mensen het genant vinden of zich er voor schamen, ze verkopen toch geen stront of zo . Net niet, nee. Maar dan ook echt nét niet.

Arm zijn, of voor arm worden aangezien is kennelijk een taboe. Sinds " geen cent te veel, hoor " niet meer zo erg tot onze standaarduitdrukkingen behoort is zuinig zijn kennelijk verward met gierig; wat een veel negatievere lading heeft.

Het zijn gewone winkels met een laag geprijst assortiment, oehh...... echt iets om je voor te schamen .
Ik kom ook nooit bij de Aldi of Lidl omdat ik ene grafhekel heb aan deze winkels, vraag mij niet waarom, maar het is er altijd ruk, krap en er rijden altijd mensen mij tenen aan of zo iets, nooit parkeerplek etc.

Ik ga zelf wel altijd bij de AH en ben daar dus goedkoper uit voor mijn wekelijkse boodschappen dan als ik naar de Aldi ga, omdat ik altijd meer zooi meeneem bij de Aldi dan etenswaar
Ik ben om dezelfde redenen als Elninjoo niet graag bij de Aldi, Lidl of Action. Ik wordt al lichtelijk zenuwachtig van een gewone supermarkt, dus een supermarkt waar alles in dozen door elkaar ligt en iedereen in gigantische rijen bij de kassa staat.. dat is voor mij een kleine hel.

Maar ik ben student en woon samen/op onszelf, dus als ik wil sparen voor vakanties moet ik goed opletten. Dingen waarvan ik weet dat ze elders goed en goedkoper zijn, die koop ik niet in de AH. En daar schaam ik me absoluut niet voor.
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

Wat een middelbare school niveau zeg, die leraar van je, dit deed ik als puber, mijn Zeeman tasje snel verstoppen.

Ik ook!

(Maar waarom, WAAROM werd ik dan op mijn 14e bij die fucking ZEEMAN op winkeldiefstal betrapt?)
Ik heb een tijd geleden besloten dat ik me nergens meer voor schaam. Ik heb me mijn halve leven gegeneerd voor wie ik was, de keuzes die ik maakte en het leven dat ik leidde. Want wat ik ook deed: er was altijd wel iemand die het afkeurde.

Wat zonde van mijn energie was dat toch Ik doe het dus niet meer, me schamen, me ellendig voelen, anderen pleasen, de hele tijd zorgen dat mensen niet ontdekken dat ik ben wie ik ben. Ik kies mijn pad, mijn leven en zelfs mijn boodschappen , zonder me te schamen. Het zal me jeuken wat anderen ervan vinden.
Ik zal wel moeten naar de wibra, hoe kom je anders aan Dasty!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

[...]

Ze werken daar echt mega snel aan de kassa en idd, ik voel me ook altijd opgejaagd om allkes fatsoenlijk in mijn karretje te krijgen.Die bij ons gooien je spullen ook in je karretje als je zelf niet snel genoeg bent
ruk= druk ookal past het wel goed.
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

Wat een middelbare school niveau zeg, die leraar van je, dit deed ik als puber, mijn Zeeman tasje snel verstoppen.Dat deed mijn leraar niet hoor..
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 12:37:

Ik zal wel moeten naar de wibra, hoe kom je anders aan Dasty!

Dat bedoel ik.

Je móet zo af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven