Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
Bij mij zit de Lidl naast de AH en ik zie dus eigenlijk altijd mensen precies hetzelfde als ik doen: eerst een rondje Lidl en dan kom ik ze een kwartier later weer tegen in de Appie.

Ik deed vroeger méér boodschappen bij de Appie en minder bij de Lidl, maar in de loop der jaren is dat omgedraaid. Niet eens vanwege het geld (maakt niet uit bij welke supermarkt ik boodschappen doe, op de een of andere manier heb ik elke week altijd ongeveer hetzelfde bedrag uitgegeven, ik ben kennelijk een vrij consequente boodschapper) maar omdat ik de producten van de Appie steeds slechter ben gaan vinden. Zo kocht ik bijvoorbeeld altijd het Pain de Hutsefluts brood van de Appie, maar dat was altijd zo kapot van binnen dat ik of terug kon of maar 3 boterhammen uit een heel brood kon halen. Ging ook steeds sneller schimmelen en sinds de nieuwe verpakkingen wordt het ook keihard als je het onzorgvuldig weer dicht doet. Daar heb ik eerst wekenlang over lopen mopperen, en toen bedacht ik ineens een keer in de Lidl "oh, ik kan dit brood weleens proberen" en ontdekte toen dat er ook brood bestaat dat maar 1 euro voor een heel brood kost! Is nog superlekker ook, veel beter dan het Appie brood.

En zo heb ik dat met meer producten eigenlijk, dus tegenwoordig kom ik eigenlijk alleen nog maar in de Appie voor wat AH eigen merk dingen en A-merken. En afhankelijk van waar de meeste karren zijn loop ik of in de Lidl met mijn AH karretje, of in de Ap met mijn Lidl karretje en dat is hier wel vrij normaal, ik ben nooit de enige in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
Ik schaam mij ook niet om naar de Lidl of Aldi te gaan. Wel vind ik de Lidl lekkerdere dingen hebben. Vooral de griekse yoghurt.

Waarom zou ik dure dingen moeten kopen? Het is nog altijd mijn geld en ik bepaal waar ik het uitgeef. Ik schaam mij niet om met een Aldi-tas de AH in te lopen. Of met een Zeemantas de Bijenkorf.

Mijn kind krijgt de leukste complimenten over zijn Zeemantruitjes (ok hij is nog maar 6 maanden dus mama krijgt de complimentjes). Ik hou alleen mijn hart vast over een paar jaar want dan wil hij zelf bepalen wat hij aantrekt, maar mama blijft nog altijd de baas over de portemonnee.
Ik schaam me er zeker niet voor. Ook niet voor winkels als de Action.

Wat wel heel vreemd is, als ik visite krijg, zal ik geen wijn kopen van de Lidl van 1,99 ofzo. En als ze blijven eten dan koop ik ook het vlees bij de slager en vis bij de visboer. Voor mijzelf doe ik dat niet. Te duur op dit moment. Of bijv. wc papier, voor mij is die van 33 cent goed genoeg, maar als ik visite krijg dan koop ik die hele zachte.

Voor mijzelf neem ik toch met minder genoegen. Waarmee ik niet wil zeggen dat al het eten en drinken van mindere kwaliteit is. Zeker niet. Maar het een is wel beter dan het ander. Van de verpakte gorgonzola zou ik niet kunnen proeven waar die vandaan komt. En veel van de kaasafdeling of verpakte beleg zou ik dat niet kunnen proeven. Ik koop als ik zelf niet het brood maak mijn brood bij een supermarkt. Alleen die van Lidl lust ik dan weer niet. Wel van andere supermarkten.

Ik vind dus veel dingen afhangen wat je er koopt. En of het ook echt goedkoper is. Als je 3 zakken kattengrit koopt bij mijn tuincentrum ben ik goedkoper uit dan bij de supermarkt. Dus bij alles bekijk ik het per product. De rose vind ik niet te drinken bij de Lidl dus koop ik het huismerk van AH. Maar schoonmaakmiddelen koop ik weer vaker bij de Lidl.

Maar schamen dat ik daar wel koop, neu.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga altijd 1 keer in de maand naar de Lidl, sla ik dingen in zoals sapjes, wijn, melk, suiker, koffiemelk, stokbroden, koeken, hondensnoepjes, schoonmaakmiddel, hygienische doekjes, en gehakt en kipfilet en dat soort dingen. Is mijn voorraadkast weer gevuld. Verder ga ik 1x in de maand naar de Jumbo voor alle andere dingen. 1x per week naar de slager voor vlees, en naar een winkeltje van een groente en fruitteler voor supervers en heel goedkoop fruit en groente.

Heb een ontzetttende hekel aan boodschappen dus doe het ook zo min mogelijk.

Ik schaam me er ook absoluut niet voor om bij de Lidl, Zeeman, Action ed naar binnen te gaan, waarom zou ik?

Als ik me daar al druk over moet maken...
Ik heb ook nog een mooie katoenen shopper uit Frankrijk, van de Tati (Zeeman de Paris).

quote:wiekje schreef op 18 november 2010 @ 12:44:

Ooit had ik een zaterdag-/vakantiebaantje bij de C&A, recht tegenover de Bijenkorf. Daar kwamen wel eens mensen die geen tasje hoefden. Of zeiden 'stop het maar in dit tasje' (dat was dus een Bijenkorftasje).

Dat doe ik ook wel eens. Als er nog iets bij in past. Maar dat is dan puur vanuit milieuoogpunt: waarom nog een tasje als je er al één hebt? Dan gaat het niet om de wenselijkheid van het soort tasje of de naam van een bepaalde winkel.
quote:Kamille schreef op 18 november 2010 @ 13:04:

Ik schaam mij ook niet om naar de Lidl of Aldi te gaan. Wel vind ik de Lidl lekkerdere dingen hebben. Vooral de griekse yoghurt.

Waarom zou ik dure dingen moeten kopen? Het is nog altijd mijn geld en ik bepaal waar ik het uitgeef. Ik schaam mij niet om met een Aldi-tas de AH in te lopen. Of met een Zeemantas de Bijenkorf.

Mijn kind krijgt de leukste complimenten over zijn Zeemantruitjes (ok hij is nog maar 6 maanden dus mama krijgt de complimentjes). Ik hou alleen mijn hart vast over een paar jaar want dan wil hij zelf bepalen wat hij aantrekt, maar mama blijft nog altijd de baas over de portemonnee.Ja, ik ook! Er vroeg zelfs een kakmadam waar ik die leuke Oilily-kleertjes vandaan had. Ik zei heel hard en vrolijk ZEEMAN tegen haar. Oei, daar zag ik toch een krakje komen in haar siliconenmondje... haha.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 12:50:

[...]

Maar zo zie ik dat dus niet. 'Gewoon die jas aandoen' en 'je hebt hem tenslotte' . Dat klinkt nl op een of andere manier dan toch als 'het is niet anders, dán maar die dure jas'.

Snap ik. Ik bedoelde het meer dat als die jas er al hangt, je de beslissing hebt genomen dat het niet bomt en het gewoon een gave jas is die ze aan moeten kunnen doen. Dan moet je er terecht ook niet raar over gaan doen.

Ik zat er één stap vóór: ik zou die jas niet zo snel kopen. Om de simpele reden dat ik bij de dure jassen die ik in mijn zoektocht gezien heb, niet heel veel meer leuks kon ontdekken dan die ene leuke C&A'erT die ik nu heb. Was die dure jas wel leuker geweest, had ik die wel gekocht. Maar dan moest ie wel HEEL gaaf zijn om de simpele reden dat ik er wel wat last van heb als een dure jas gelijk stuk/vies/niet te maken is.
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 november 2010 @ 13:08:

[...]

Dat doe ik ook wel eens. Als er nog iets bij in past. Maar dat is dan puur vanuit milieuoogpunt: waarom nog een tasje als je er al één hebt? Dan gaat het niet om de wenselijkheid van het soort tasje of de naam van een bepaalde winkel.Dat doe ik zo vaak. Heb een hekel aan al die plastic tasjes, dus ik heb vaak 1 grote tas zelf bij me waar ik alles in doe, of ik krijg bij de 1e winkel een tas en stop daar alles in wat ik bij volgende winkels koop.
quote:postzegel schreef op 18 november 2010 @ 13:11:

[...]

Ja, ik ook! Er vroeg zelfs een kakmadam waar ik die leuke Oilily-kleertjes vandaan had. Ik zei heel hard en vrolijk ZEEMAN tegen haar. Oei, daar zag ik toch een krakje komen in haar siliconenmondje... haha.Dit vind ik dan weer zo jammer. Als je zelf geen geld/zin hebt om dure kleren te kopen, hoef je nog andere mensen niet belachelijk te maken.
Oh, ik had altijd een meisje in de klas zitten ( middelbare school) die overal verkondigde dat de Aldi voor arme sloebers was. Ik moest dan altijd van mijn moeder zeggen dat wij, doordat wij naar de Aldi gingen ieder jaar meerdere keren op vakantie konden.

Mijn vader doet wel altijd alsof ie de Aldi niks vind. Vooral als mijn oma borrelnootjes heeft gekocht o.i.d. Hij heeft alleen niet door dat wij dat thuis eigenlijk ook alleen maar hebben en daar verkondigt ie altijd dat hij het heeerlijk vindt! Is dus gewoon stangen.
Zelf schaam ikme er niet voor. Lange wachttijden ken ik hier ook niet. De lidl waar ik ga ligt op een bedrijventerrein, makkelijk te parkeren. Er komen enorm veel kakkers met grote auto's die heel veel inslaan. De wijn gieten ze vast over in merkflessen.

Voor de speciale levensmiddelen ga ik wel naar de ah, maar verder vind ik lidl een prima winkel.
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 13:15:

[...]

Dit vind ik dan weer zo jammer. Als je zelf geen geld/zin hebt om dure kleren te kopen, hoef je nog andere mensen niet belachelijk te maken.Precies, ook weer een vooroordeel dat iemand met geld een kakmadam is met een siliconenmondje..
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 13:15:

[...]

Dit vind ik dan weer zo jammer. Als je zelf geen geld/zin hebt om dure kleren te kopen, hoef je nog andere mensen niet belachelijk te maken.En stel je het es andersom voor, dan wordt het lang niet zo grappig gevonden (moeder zonder merkleding die krakje in mond krijgt bij het horen van het merk Oilily)
Ik heb trouwens nog nooit lekkere wijn van de Aldi of Lidl gedronken. Maar ook als ik bij de ah een dure fles koop, koop ik altijd de verkeerde...

Ik drink alleen lekkere wijn in restaurants of bij anderen..
Hahahahaha leuk joh kakkers uitlachen dat ze naar de Aldi gaan.
quote:lammy schreef op 18 november 2010 @ 13:16:

. De wijn gieten ze vast over in merkflessen.

Niks zo leuk als rijkere mensen belachelijk maken, he? Wie weet wat een lol zij hebben om al die arme sloebers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 november 2010 @ 13:08:

[...]

Dat doe ik ook wel eens. Als er nog iets bij in past. Maar dat is dan puur vanuit milieuoogpunt: waarom nog een tasje als je er al één hebt? Dan gaat het niet om de wenselijkheid van het soort tasje of de naam van een bepaalde winkel.Het was een leeg tasje (van huis meegenomen).
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 13:17:

[...]

En stel je het es andersom voor, dan wordt het lang niet zo grappig gevonden (moeder zonder merkleding die krakje in mond krijgt bij het horen van het merk Oilily)

Nee precies, dan is het neerkijken op 'arme sloebers'.

Dit vind ik zo mogelijk nog sneuer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 13:18:

[...]

Niks zo leuk als rijkere mensen belachelijk maken, he? Wie weet wat een lol zij hebben om al die arme sloebers.maar dat mag niet want dat is ziehielig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 13:18:

[...]

Niks zo leuk als rijkere mensen belachelijk maken, he? Wie weet wat een lol zij hebben om al die arme sloebers.En terecht zou ik haast zeggen. Als je jezelf zo voor paal zet verdien je het.
Ik koop het meest bij de AH en ga heel af en toe naar de Aldi. Ik schaam me nergens voor, maar naar de Wibra ga ik echt nooit. Ik vind dat geen fijne winkel. Bij de Action ben ik kind aan huis.
quote:lammy schreef op 18 november 2010 @ 13:16:

Er komen enorm veel kakkers met grote auto's die heel veel inslaan. De wijn gieten ze vast over in merkflessen.Of ze drinken het lekker en maken zich er minder druk om dan jij nu.
1x is genoeg.
Wat een loser die docent....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven