Geld & Recht alle pijlers

Wie staat er in zijn recht? Retour pakket lijkt kwijt

03-07-2024 17:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tijdje geleden heb ik een pakket besteld, onderdeel voor zonnepanelen. Dit bleek toch overbodig dus wilde het retour sturen. Dit was op eigen kosten. Wat prima is, omdat het pakket over de 60 euro was (wat we dus verwachten terug te krijgen).
Aangemeld bij DHL, verzonden en we kregen even later een bezorgbevestiging van DHL: ons retour pakket was bezorgd bij de verkoper.
Echter ontvingen we ons geld niet. Na wat contact hierover gaven zij aan dat zij het pakket niet ontvangen hadden.

Contact met DHL gaf nogmaals aan dat zij zeiden het wel bezorgd hebben.

Het bedrijf ziet dit echter niet als bewijs en eist een handtekening. DHL geeft aan dit niet te doen bij dit soort pakketten.

Het bedrijf eist daarom dat wij een gps tracking regelen bij DHL. Hierover nog geen reactie van DHL op gehad.

Is het reëel wat dit bedrijf van ons vraagt? Wie zegt dat het waarheid is dat ze het pakket daadwerkelijk niet hebben ontvangen?

Het voelt inmiddels bijna niet meer zinvol me hierin vast te bijten. ;-) Tegelijkertijd zijn wij wel meer dan €70 (product plus de retourkosten) kwijt.

Wie heeft hier ook ervaring mee of heeft een goed advies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij ben jij verantwoordelijk als zender. Als je het onverzekerd hebt verstuurd heb je niet zoveel rechten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreemd. DHL is nu net een van de koeriers die naam, voorletter en handtekening vragen bij levering. Geeft DHL aan dat ze dit niet hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent zelf verantwoordelijk:
https://rechtswinkelrotterdam.nl/nieuws ... urzending/

DHL werkt in opdracht van jou, dus jij moet het met DHL afhandelen.

Je hoeft heel vaak niet te tekenen bij koeriersdiensten, dit is afhankelijk van de gekozen service.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bang dat je t kwijt bent.

Ik bestelde vorig jaar bij bol.com een parfum, maar er zat een verkeerd product in. Ik stuurde deze terug en bestelde alvast een nieuwe.

Beweerden ze dat het doosje leeg terug was gekomen en kreeg dus het geld niet terug. Bleef maar het antwoord krijgen 'kijkt u anders nog eens goed thuis of u het kunt vinden', zo frustrerend! Dat product heeft de doos niet eens verlaten, ik zag meteen dat het een heel ander luchtje was. Denk goed na over wat ik bestel, stuur dus echt nooit iets terug...

50 euro kwijt. Vond k zo bizar, heb in m'n leven wel voor tienduizenden euro's besteld daar. Sindsdien nooit meer, wat een rare en slechte service. Hoorde later dat er daar in de magazijnen enorm veel gestolen wordt door personeel, dus het zal veel vaker voorkomen.

Edit; beetje egopost. Hoop dat t bij jou wel goedkomt, toch erg zonde!
nakomertje wijzigde dit bericht op 03-07-2024 19:37
Reden: Ego
4.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
03-07-2024 19:21
Vreemd. DHL is nu net een van de koeriers die naam, voorletter en handtekening vragen bij levering. Geeft DHL aan dat ze dit niet hebben?
Bij mij nooit hoor, als ik er niet ben dumpen ze pakketjes zelfs in de kliko.
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
03-07-2024 19:21
Vreemd. DHL is nu net een van de koeriers die naam, voorletter en handtekening vragen bij levering. Geeft DHL aan dat ze dit niet hebben?
Ik heb bij DHL nog nooit hoeven tekenen of zelfs legitimeren. Bij postnl altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nakomertje schreef:
03-07-2024 19:35
Ik ben bang dat je t kwijt bent.

Ik bestelde vorig jaar bij bol.com een parfum, maar er zat een verkeerd product in. Ik stuurde deze terug en bestelde alvast een nieuwe.

Beweerden ze dat het doosje leeg terug was gekomen en kreeg dus het geld niet terug. Bleef maar het antwoord krijgen 'kijkt u anders nog eens goed thuis of u het kunt vinden', zo frustrerend! Dat product heeft de doos niet eens verlaten, ik zag meteen dat het een heel ander luchtje was. Denk goed na over wat ik bestel, stuur dus echt nooit iets terug...

50 euro kwijt. Vond k zo bizar, heb in m'n leven wel voor tienduizenden euro's besteld daar. Sindsdien nooit meer, wat een rare en slechte service. Hoorde later dat er daar in de magazijnen enorm veel gestolen wordt door personeel, dus het zal veel vaker voorkomen.

Edit; beetje egopost. Hoop dat t bij jou wel goedkomt, toch erg zonde!
Ik heb bij bol 2x een telefoon besteld, 2x achter elkaar zat er wat anders in het doosje. De derde keer heb ik het maar ergens anders besteld en dat ging wel goed. Beide keren is wel netjes opgelost en mijn geld terug gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
AvO83 schreef:
03-07-2024 20:31
Ik heb bij DHL nog nooit hoeven tekenen of zelfs legitimeren. Bij postnl altijd.
Wat gek, PostNl vraagt hier nooit om een handtekening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde vandaag van Post NL dat er TWEE containers met onmogelijke bezorgde pakjes PER dag waren...en ook er twee tot drie weken op mag wachten of dat pakje van mij erbij zit.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
03-07-2024 21:47
Ik hoorde vandaag van Post NL dat er TWEE containers met onmogelijke bezorgde pakjes PER dag waren...en ook er twee tot drie weken op mag wachten of dat pakje van mij erbij zit.
Voor heel Nederland? Dan is dat niet veel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nakomertje schreef:
03-07-2024 19:35

Beweerden ze dat het doosje leeg terug was gekomen en kreeg dus het geld niet terug. Bleef maar het antwoord krijgen 'kijkt u anders nog eens goed thuis of u het kunt vinden', zo frustrerend! Dat product heeft de doos niet eens verlaten, ik zag meteen dat het een heel ander luchtje was. Denk goed na over wat ik bestel, stuur dus echt nooit iets terug...
Een pakket wordt toch gewogen als je het verzend?
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
03-07-2024 19:21
Vreemd. DHL is nu net een van de koeriers die naam, voorletter en handtekening vragen bij levering. Geeft DHL aan dat ze dit niet hebben?
Ik denk dat dat per bezorger anders is. Hier laat ik het liefst niks via DHL bezorgen. Hij gooit het nog net niet vanuit zijn raam naar mijn voordeur (langere oprit) maar ik denk niet dat de bezorger ooit dichter bij geweest is dan 3 meter van mijn deur. En toch ligt het er tegenaan. Ook in regen of vakantie (bij iets wat vertraagd binnenkwam). Aan bezorgen bij de buren doet hij niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
AvO83 schreef:
03-07-2024 20:33
Ik heb bij bol 2x een telefoon besteld, 2x achter elkaar zat er wat anders in het doosje. De derde keer heb ik het maar ergens anders besteld en dat ging wel goed. Beide keren is wel netjes opgelost en mijn geld terug gehad.
Stond gisteren een stuk over in de krant. Bij het verlaten van de sorteerlokatie had het pakket een ander gewicht dan moment van aflevering bij de klant. Bleek de postbezorger de inhoud onderweg te wisselen voor babydoekjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan vrees ik, als ik de reacties zo lees, dat we ons geld kwijt zijn helaas..
DHL gaf idd aan bij dit soort leveringen geen handtekening te vragen en deze dus ook niet te hebben

Het gekke blijf ik vinden dat bezorging door DHL is bevestigd, bedrijf zegt van niet. Eist daarom van ons bewijs d.m.v. GPS of iets dergelijks. Maar wie bewijst dat zij het pakket daadwerkelijke niet hebben ontvangen? Dat blijft voor mij het oneerlijke. Als het pakket kwijt is geraakt (wat ik dit jaar ook al een keer heb meegemaakt🙄) snap ik het dat het ons eigen risico is. Op deze manier voelt het toch een beetje wrang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al een formeel onderzoek aangevraagd danwel claim ingediend bij DHL? Daar moet je namelijk zijn, jij hebt met hen de verzendovereenkomst (ik neem aan dat jij de verzendkosten betaald hebt?)
Ook als je de zending niet verzekerd had, dan heb jij als DHL niet kan aantonen dat het bezorgd is, recht op een beperkte vergoeding.

https://www.dhlexpress.nl/nl/zendingsgerelateerde-claim
https://www.dhlexpress.nl/sites/default ... ess_V4.pdf
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt toch de track en trace route. Die kopiëren en sturen naar de ontvanger.
Zeg je erbij dat het de GPS is. Want dat is het namelijk. Hoe kan DHL anders de route en tijd laten zien.

Verder enorm balen en een vervelend bedrijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit heb ik ook al es gehad bij DHL. Ik had een pakje besteld en volgens de track en trace was het bezorgd, maar er was de hele middag geen busje in de straat geweest. Uiteindelijk heeft het bedrijf een nieuw pakje verzonden, dit is wel aangekomen. DHL bezorgers drukken pakjes achterover. Dat zal niet door iedereen gebeuren, maar ik hoor het van DHL iets te vaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
pkaatje schreef:
05-07-2024 18:44
Dit heb ik ook al es gehad bij DHL. Ik had een pakje besteld en volgens de track en trace was het bezorgd, maar er was de hele middag geen busje in de straat geweest. Uiteindelijk heeft het bedrijf een nieuw pakje verzonden, dit is wel aangekomen. DHL bezorgers drukken pakjes achterover. Dat zal niet door iedereen gebeuren, maar ik hoor het van DHL iets te vaak.
DHL kan zien waar de bezorger de status van het pakket veranderd heeft in “bezorgd”. Als er geen busje in de straat geweest is, kan DHL zien dat dat niet bij jou geweest kan zijn.
Hier kan je echt helemaal niks aan doen. Het is ook niet onredelijk omdat DHL jou de keuze bood om het pakket wel verzekerd te versturen. Daarnaast zit je met een bewijsprobleem omdat je niet kunt aantonen wat er in het pakket zat bij afgifte. (Tenzij je foto’s en gewicht hebt)

Tip voor de volgende keer, net over de grens in Duitsland is verzending met DHL goedkoper én wel standaard verzekerd. Soms loont dat, afhankelijk van of je er net in de buurt bent en waar het pakket heen moet.
wolkewitje schreef:
05-07-2024 19:34
DHL kan zien waar de bezorger de status van het pakket veranderd heeft in “bezorgd”. Als er geen busje in de straat geweest is, kan DHL zien dat dat niet bij jou geweest kan zijn.
Dat ze er misschien wel zijn geweest is niet eens bewijs dat het pakketje wel is ontvangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loena1998 schreef:
18-08-2024 12:19
Hier kan je echt helemaal niks aan doen. Het is ook niet onredelijk omdat DHL jou de keuze bood om het pakket wel verzekerd te versturen. Daarnaast zit je met een bewijsprobleem omdat je niet kunt aantonen wat er in het pakket zat bij afgifte. (Tenzij je foto’s en gewicht hebt)

Tip voor de volgende keer, net over de grens in Duitsland is verzending met DHL goedkoper én wel standaard verzekerd. Soms loont dat, afhankelijk van of je er net in de buurt bent en waar het pakket heen moet.

Je kan er wel wat aan doen je moet alleen bij DHL zijn, of ze leveren beter bewijs of pakje duikt nog op of er zal een ( zeer schamel maar toch) een vergoeding komen van uit hen kunnen komen.
Maar je moet wel bij hen zijn, bedrijf gaat ws pas wat doen als DHL beter bewijs kan leveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had laatst ook een kwijt retourpakket met DHL. Ik had het zelf gescand bij het pakketpunt, juiste e-mailadres ingevuld en er kwam geen mail én geen retourbevestiging. Ik wist wel de exacte tijd dat ik had ingeleverd, dus stond al vol in de aanvalsstand om camerabeelden op te vragen van het pakketpunt (bouwmarkt). Ruim 2 weken later werd het pakket gelukkig nog ontvangen.
Ook een pakketje wat hier bezorgd moest worden was kwijt. Dat bleek nog bij het pakketpunt te liggen maar waren ze vergeten te scannen.
Geef dus de moed nog niet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja bij DHL gaat er wel eens wat mis.. ik zit zelf al bijna een week te wachten op een dhl-punt die opeens paar dagen dicht zit, terwijl ze wel mijn pakket hebben liggen (als het goed is). Maar nog niet ingescant waardoor mijn pakket nu ergens lijkt te ‘zweven’ (nergens lijkt te zijn)
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven