Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
MinkeDeWit schreef:
06-10-2019 21:36
Waarom kon je geen AOV krijgen? Mijn vriend had die gewoon voor een lager bedrag afgesloten. Met 5000 kun je ook prima rondkomen als je je uitgaven daarop aanpast.
Inmiddels is hij weer in loondienst, voor minder dan de helft van het geld. Het alleen werken en gezeur met opdrachtgevers was toch niet zo leuk.
Ook voor een lager bedrag niet helaas (dat was ook mijn intentie omdat ik dus helemaal niet zo veel “nodig” heb). Dit is vanwege verschillende medische redenen in mijn voorgeschiedenis en heden (heb op dit moment o.a. twee tumoren).
Suðri schreef:
06-10-2019 21:39
Gaat wel gebeuren.
De hufter, daarom heeft hij onze afspraak zeker niet bevestigd. Ik heb hem al 5x geappt!
Madderijn schreef:
06-10-2019 21:28
Ik hark dat niet binnen. Maar ik ben altijd wel verbaasd dat ik bijna evenveel belasting betaal als mijn hoger verdienende echtgenoot, die zich als zzp'er in laat huren. Mijn aandeel naar de belasting is echt veel hoger.

Maar hij heeft ook meer kosten hè. Hij moet z'n eigen pensioen en sociale vangnet betalen.
Maud*de*Braose schreef:
06-10-2019 21:37
Hoezo zou zij het niet zwaar mogen vinden dat ze zoveel geld heeft? Dat is toch voor iedereen anders.


Als er opties worden geboden, gaat ze nergens op in.
Ze wil het niet doneren aan een goed doel, niet weggeven.
Wat is het probleem dan?
Maud*de*Braose schreef:
06-10-2019 21:40
O god ja, soberheid. Sorry, maar dat vind ik zo plebs. Dat moet je echt achter je laten hoir. Daar heb je niks aan nu je op een ander niveau leeft zeg maar.
;-) Is makkelijker gezegd dan gedaan...
Solomio schreef:
06-10-2019 21:30
Daar kun je best twee bijstandsgerechtigden van onderhouden.

Dat doet 'ie waarschijnlijk ook. Via de belastingen.
Maud*de*Braose schreef:
06-10-2019 21:38
Ja, ik ben ook best bang dat hij me inruilt voor iemand die gelijkwaardiger is.
Wat maakt het in godsnaam uit wat je partner verdiend? Geven jullie wel om elkaar, of draait alles om geld?
Wil dit topic niet kapen, maar worstel serieus met bv het inkomensverschillen tussen mijn partner en mij. Ik betaal graag meer, maar wil het wel gelijkwaardig houden. Dat wil hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
06-10-2019 21:38
Ja, ik ben ook best bang dat hij me inruilt voor iemand die gelijkwaardiger is.
Ja echt? Dat moet vast een rotgevoel zijn...? Heb je dat al eens bespreekbaar gemaakt?
Snoetje-80 schreef:
06-10-2019 21:41
Als er opties worden geboden, gaat ze nergens op in.
Ze wil het niet doneren aan een goed doel, niet weggeven.
Wat is het probleem dan?
Weet jij veel. Misschien heeft ze wel een fobie om geld uit te geven. Of moet ze voor haar oude moeder zorgen. Er kan zoveel verborgen leed zijn, daar zo hard over oordelen vind ik niet aardig.
Ik zou willen suggereren om te doen wat je gebruikersnaam aangeeft, trouwens.
B1loemetje schreef:
06-10-2019 21:41
;-) Is makkelijker gezegd dan gedaan...
Dan kan ik je niet helpen, ik heb daar geen moeite mee. Misschien kun je er coaching voor krijgen.
Ons gezinsinkomen zit dichtbij dat bedrag. Maar wij wonen in een ander land waar het leven veel meer kost dan in Nederland. Als ik zo om me heen kijk naar de levensstijl van andere mensen in onze stad/buurt, dan gok ik dat wij hier geen uitzondering zijn. In tegendeel zelfs. Veel mensen verdienen zelfs een stuk meer. Het geld gaat iedere maand grotendeels op aan vaste lasten. We hebben het royaal, maar het is niet genoeg hier om flink te sparen of rentenieren ofzo.
Maud*de*Braose schreef:
06-10-2019 21:44
Weet jij veel. Misschien heeft ze wel een fobie om geld uit te geven. Of moet ze voor haar oude moeder zorgen. Er kan zoveel verborgen leed zijn, daar zo hard over oordelen vind ik niet aardig.


Dan kan ze zorgen dat ze minder verdient als ze het zo erg vindt om zo veel te verdienen.
Als ze een werkgever heeft zal die het niet erg vinden om haar minder te betalen. Als ze ZZP-er is kan ze haar tarieven omlaag doen, zodat ze voor hetzelfde werk, minder krijgt.
r2m schreef:
06-10-2019 21:43
Wat maakt het in godsnaam uit wat je partner verdiend? Geven jullie wel om elkaar, of draait alles om geld?
Nou zeg. Natuurlijk geven we om elkaar. Maar ik snap best dat hij er soms van baalt dat ik niet alles kan wat hij kan of dat hij alweer moet bijspringen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
wat doe je dan als je maar 30 uur per week werkt voor dat bedrag?
Ik verdien dat ook!


Mijn werkgever vindt van niet. De lul.
B1loemetje schreef:
06-10-2019 21:44
Wil dit topic niet kapen, maar worstel serieus met bv het inkomensverschillen tussen mijn partner en mij. Ik betaal graag meer, maar wil het wel gelijkwaardig houden. Dat wil hij ook.
TO is er niet, dus ga gerust je gang.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar ken mensen die met nog minder werken meer verdienen en knettergelukkig zijn.
Ik zou er ook geen moeite mee hebben. Verhuizen naar een woning die beter bij mij past, andere auto. Om te starten.
En sparen voor later, evt. ziekteverlof of arbeidsongeschiktheid (you never know). Flink reserveren voor desgewenst eerder stoppen met werken en dan nog lekker kunnen leven.
En heerlijk genieten er van. Reizen, mogelijk het spiri centrum openen waar ik van droom, top cymbals voor mijn drumkit enz. Ik heb zat te doen in mijn leven.

En vooral ook: Meerdere dingen hebben die inkomen genereren. Dit langzaam opbouwen.
Echt rijke mensen -die dat ook blijven- hebben 5-7 bronnen van inkomen, niet slechts 1.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen netto inkomen van 11k, maar met alle onzin als dividend, aandelen waarde, etc zit ik qua belastbaar inkomen op ongeveer 1,5 ton.. Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.

- Je huis wordt steeds groter
- Je auto steeds duurder
- De Librije is echt een belevenis, maar ook niet meer dan dat. Soms is een eetcafe leuker.
- Ik realiseer mij steeds vaker dat ik wat stress ervaar in de zin van 'wat als dit stopt?'. Je valt van hoog zeg maar.

Enerzijds is het fijn, want als mijn wasmachine stuk is is dat geen zorg. Maar anderzijds neemt het weer nieuwe zorgen met zich mee. Als er in mijn werk iets gebeurt dan verdien ik dit niet snel weer opnieuw, dus dan ben ik mijn huis kwijt, moet waarschijnlijk downsizen qua auto, etc, etc. Dan kun je je hele leven nu niet meer betalen.

Dat terwijl als je een meer normaal inkomen hebt de kans veel groter is dat je dat kunt behouden bij een andere werkgever, dus minder stress op dat vlak.

De lol gaat er ook wel wat vanaf.. Ik hou van mooie grote luxe niet-sport auto's die niet te opzichtig 'kijk mij rijk zijn' zijn. Maarja, dan heb je een auto in die klasse en tsja.. Ook gewoon 4 wielen. Infotainmentsysteem is net zo waardeloos als in een Polo.

Uiteindelijk is het allemaal toch vooral hetzelfde denk ik. Ik denk dat zodra je het punt bereikt hebt dat je comfortabel kunt leven en je de gewone dingen gewoon kunt kopen zonder er al te veel naar de prijs te kijken er weinig lol meer is in 'nog meer', omdat 'nog meer' 'nog duurder' meestal niet bijzonderder is.

Ik merk ook naarmate ik wat ouder begin te worden (ben nu eind 30) dat het mij allemaal minder doet dan toen ik jonger was. Toen was het meer een wedstrijdje verpissen dan nu. Vroeger had ik het erg gevonden als iemand in mijn vrienden kring meer zou verdienen dan ik, nu doet het mij weinig.
Oriander schreef:
06-10-2019 21:50
TO is er niet, dus ga gerust je gang.
:hihi:
Oriander schreef:
06-10-2019 21:50
TO is er niet, dus ga gerust je gang.


Dit topic is nog geen uur oud.....
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
06-10-2019 21:44
Wil dit topic niet kapen, maar worstel serieus met bv het inkomensverschillen tussen mijn partner en mij. Ik betaal graag meer, maar wil het wel gelijkwaardig houden. Dat wil hij ook.
Is het nou een hij of een zij?
Wel fijn dat je hier een gelijkgestemde treft.
Snoetje-80 schreef:
06-10-2019 21:55
Dit topic is nog geen uur oud.....
Jij denkt echt dat iemand die 10.000 per maand verdient zijn geld op een spaarrekening zeg en op Viva om financieel advies komt vragen?

Zo schattig.
Vraag aan toer, wat voor werk doe je in godsnaam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven