Geld & Recht alle pijlers

zwanger en afgesloten bewindvoering : update en bedankt

17-06-2018 14:14 762 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen week bijna geen toegang tot internet gehad.. Nu ik weer online ben zag ik dat het originele topic gesloten was.

Omdat veel mensen zich zorgen maken wil ik toch nog even reageren.
Ook dat ik niet geloofd wordt is juist een reden om mijn verhaal te blijven vertellen. Blijkbaar denken veel mensen dat dit niet kan in Nederland en dat alles opgelost kan worden door instanties.

Maar het kan wel.

Ik ben zwanger, afgesloten van gas, water en licht. Dat betekent een pikdonker huis.. en tot voor kort geen eten kunnen bewaren.. dus op zoek moeten gaan naar eten buitenshuis, want op brood met houdbaar beleg loop je snel tekorten op.. en ergens naartoe moeten gaan om warm te douchen en mijn telefoon op te laden en te internetten.

Ik heb geen puinhoop van mijn financieen gemaakt. Dit is veroorzaakt door een bewindvoerder die mijn rekeningen niet betaald en daardoor achterstanden bij de energieleverancier heeft veroorzaakt. Ik heb genoeg inkomsten om de vaste lasten van te betalen, alleen komt alles binnen op de rekening van de bewindvoerder. Instanties kunnen weinig doen, omdat alleen een rechtbank het bewind kan beeindigen en ik al een jaar en drie maanden geleden een aanvraag hiervoor heb ingedient. Helaas zijn er wachtlijsten bij de rechtbank..

Ik wilde een update geven voor de mensen die mij advies hebben gegeven en met mij hebben meegeleefd. Ik wil voor die mensen niet zomaar verdwijnen, dus heb ik dit bericht geschreven en opgeslagen om het online te zetten op de openbare wifi.

Ik heb deze week twee maatschappelijk werksters en mijn advocaat gesproken.
Een bewindvoerder moet elk jaar een verantwoording en rekening afleggen bij de rechtbank. Die moet de cliënt mede ondertekenen. Dit is de controle die er is op bewindvoerders. Ik heb nooit iets ondertekent. Dit is nooit bij de rechtbank ingediend. Ik ben kwaad dat een rechtbank dan niet aan de bel trekt. Ze hebben het te druk, zegt mijn advocaat.

De maatschappelijk werksters en advocaat blijven bij de rechtbank en bij de bewindvoerder aankloppen. Nog steeds geen reactie. Ik wacht in de tussentijd op het kort geding waarmee de bewindvoerder hopelijk gedwongen wordt om me weer aan te sluiten op gas, water en licht en de kosten hiervoor te betalen..

Helaas blijft de situatie in de tussentijd wel zoals die is.

En daarna kan ik opnieuw in de problemen komen als ze weer niet betaald.. of andere zaken niet betaald. Mijn aanvullende zorgverzekering is al vervallen en de basis zorgverzekering loopt ook achter. De huur gelukkig niet, maar die hoeft ze maar drie maanden niet te betalen of er dreigt uithuiszetting.

De maatschappelijk werksters doen wat ze kunnen. Ze geven zelf ook aan niet veel te kunnen doen, zolang alleen de rechtbank het bewind kan beëindigen.

Als het bewind is beëindigd krijg ik een enorme strontkar met schulden over me heen die ik niet gemaakt heb en niet kan betalen. Ik heb mijn handen straks vol aan dat inventariseren en iedereen aanschrijven met de vraag of ze nog even willen wachten met extra incassokosten en rechtszaken tot ik haar aansprakelijk gesteld heb voor de schade in een rechtszaak.

Als ik haar niet zover krijg in het kort geding.. moet ik gaan bedenken waar ik zelf de 800 euro vandaan haal om weer opnieuw aangesloten te worden op gas, water en licht.

Het trieste is dat ik nu hulp nodig heb bij mijn financiele situatie, terwijl die voorheen stabiel was..Ik wilde een budgetbeheerder zoeken die me kan helpen straks overzicht aan te brengen.. maar dan kom ik weer op hetzelfde punt uit. Wie is er te vertrouwen? Wie maakt er niet een nog grotere puinhoop van? Daar kun je nergens iets over vinden. En de intakekosten zijn voor sommige kantoren 100en euro’s. Iedereen vraagt een ander bedrag per maand. Ik heb geprobeerd een overzicht te maken, maar moet dan elke website apart uitpluizen.. en dat lukt niet in de korte tijd dat ik even op het internet kan via
maatschappelijk werk of de openbare wifi.. Bewind krijg je vaak wel vergoed door de gemeente, maar daar trap ik niet meer in. Nooit meer krijgt iemand die het meeste geld kan verdienen door zo veel mogelijk cliënten aan te nemen en zo min mogelijk uren aan een dossier te besteden die macht over mij.

Ik heb veel tips gehad over instanties bij wie ik terecht kan om de schulden inzichtelijk te maken.. zodat ik die op haar kan gaan verhalen.. dus ik ga het nu op die manier proberen… maar dat wordt nog een enorm gevecht.. Gelukkig sta ik heel sterk.

Doreia.. jij ook bedankt voor je telefonische steun en advies. Ik geloof ook zeker dat er goede bewindvoerders zijn.. die lijden onder de slechte.

Bewindvoerders hebben een enorme macht over iemand zijn leven. Ze kunnen iemand volledig de vernieling in helpen en het en zijn vaak de verzorgers van de kwetsbaren in de samenleving. Het kan ook jouw demente oma zijn of hulpbehoevende nichtje zijn die in deze situatie terechtkomt en kapotgemaakt wordt zonder er iets tegen te kunnen doen.. en dat misschien ook nog allemaal van JOUW belastingcenten. Als ik, die best wel mondig is en steun heb, hier al niet uitkom. .. waar moeten die mensen dan heen?

Iemand vroeg zich af waarom een bewindvoerder dit zou doen. Juist omdat ze er zo makkelijk mee wegkomt denk ik. Haar receptioniste wimpelt iedereen af met ‘je wordt nog teruggebeld’ Mensen hebben misschien 10 euro beltegoed per week, geen geld voor een advocaat, als ze die al weten te vinden. Na 10 keer een half uur in de wacht te hebben gestaan geven ze het op… de paar rechtszaken die er wel komen.. daar is ze waarschijnlijk tegen verzekerd of ze roept dat het de schuld is van de onder bewind gestelde.. of dat er geen geld was.. en bewijs dan maar het tegenovergestelde, terwijl je geen toegang hebt tot je post of bankrekening.

Ik vecht me kapot, maar vechten is moeilijk als je beperkt toegang hebt tot geld, aan het overleven bent en geen internet thuis hebt. Ik heb me zo machteloos gevoeld dat ik dacht dat ik maar bovenop een flatgebouw moest gaan staan.. of mezelf vastketenen aan de rechtbank…misschien dat er dan iemand luistert?

Ik heb eerder weinig mogelijkheid gehad om op internet te komen, dus als ik je pb nu pas heb beantwoord.. sorry..

Mijn voornemen is.. om als dit achter de rug is en ik weer internet heb en meer tijd.. om een reviewwebsite op te richten voor cliënten van bewindvoerders. Er moet een manier komen om het kaf van het koren te scheiden. Je kunt op internet wel uitvinden bij welke winkel je beter je tv niet kunt kopen, maar geen informatie vinden over wie er te vertrouwen is met zoveel controle over een leven?

Ik wil absoluut geen geld.. Ik vind het hartstikke lief dat mensen boodschappen of geld aanbieden, maar dat is nooit de reden geweest dat ik het topic heb geopend.. daarbij kan ik nu eten bewaren en red ik het nu wel. Het enige dat ik vraag is dat mijn verhaal verteld kan worden… en misschien ook het verhaal van anderen die in een soortgelijke situatie zitten, zodat er misschien structureel iets veranderd in Nederland.. er betere controle komt zodat dit niet meer mogelijk is.. al kan ik me voorstellen dat anderen hier niet durven schrijven na het lezen van sommige reacties.

Wat ik vooral wil zeggen is: Ik ben ontzettend blij met het kookstelletje, de koeling en de mogelijkheid om te douchen in het zwembad. Dat was helemaal niet de intentie waarmee ik het topic opende maar ik wil toch zeggen hoe dankbaar ik daarvoor ben. Het maakt het verschil tussen wel en niet gezond kunnen eten.. wel of niet meerdere malen per dag op pad moeten gaan op zoek naar eten en een plek om te douchen.… wel of niet in het donker ongewassen en met honger thuis zitten omdat het geld of de energie op is.. Ook voor de lieve berichtjes die ik heb gehad.. en de tips die ik heb gekregen...

Dat was op sommige dagen echt het sprankje licht in de duisternis. Bedankt.
Hebben we dan nu consensus bereikt over dat deze zitting hoogstwaarschijnlijk niet wordt gepubliceerd en dat we het hier dus niet zelf kunnen bewijzen?

Man, ik kijk wel eens Ghost adventures op Spike, dit begint er aardig op te lijken :) Bewijzen dat spoken wel/niet bestaan :)
Doreia schreef:
27-07-2018 11:28
Hebben we dan nu consensus bereikt over dat deze zitting hoogstwaarschijnlijk niet wordt gepubliceerd en dat we het hier dus niet zelf kunnen bewijzen?

Man, ik kijk wel eens Ghost adventures op Spike, dit begint er aardig op te lijken :) Bewijzen dat spoken wel/niet bestaan :)
Inderdaad.
Doreia schreef:
27-07-2018 11:28
Hebben we dan nu consensus bereikt over dat deze zitting hoogstwaarschijnlijk niet wordt gepubliceerd en dat we het hier dus niet zelf kunnen bewijzen?

Man, ik kijk wel eens Ghost adventures op Spike, dit begint er aardig op te lijken :) Bewijzen dat spoken wel/niet bestaan :)
Wat openbaar is moet je kunnen opvragen, dus in principe zou je het wel moeten kunnen bewijzen. De uitspraak is dan wel niet gepubliceerd, maar de zitting heeft wel op de agenda gestaan. Dat zou je kunnen opvragen.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 11:36
0.35% gewijzigd
safrat schreef:
27-07-2018 11:35
Wat openbaar is moet je kunnen opvragen, dus in principe zou je het wel moeten kunnen bewijzen. De uitspraak is dan wel niet gepubliceerd, maar de zitting heeft wel op de agenda gestaan. Dat zou je zou kunnen opvragen.
Correct.
safrat schreef:
27-07-2018 11:35
Wat openbaar is moet je kunnen opvragen, dus in principe zou je het wel moeten kunnen bewijzen. De uitspraak is dan wel niet gepubliceerd, maar de zitting heeft wel op de agenda gestaan. Dat zou je kunnen opvragen.
Als je ermee wilt impliceren dat ik het vonnis op ga vragen: dat aapje laad ik niet op mijn schouder :)
Alle reacties Link kopieren
JeSchoonmoeder schreef:
27-07-2018 10:32
On topic"er klopt heel veel niet in dit verhaal en gezien mijn arbeidsverleden bij de rechtbank weet ik precies waar ik aankondigingen en uitspraken inzake rechtzaak/kort geding kan vinden en de beweerde zaak tegen Aabell heeft niet plaatsgevonden.
Waar dan? Ik zie bij rechtbank Rotterdam alleen een letterverdeling van de teams.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... fault.aspx
Doreia schreef:
27-07-2018 11:39
Als je ermee wilt impliceren dat ik het vonnis op ga vragen: dat aapje laad ik niet op mijn schouder :)
Nee dat bedoelde ik niet, anders had ik dat wel zo gezegd.
Ik ga het zelf ook niet doen.
Judy_Hopps schreef:
27-07-2018 11:44
Waar dan? Ik zie bij rechtbank Rotterdam alleen een letterverdeling van de teams.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... fault.aspx

Die teams zijn zeg maar de "verdelers" van de zaken bij de kantonrechter, het gaat op alfabet dus een zaak tegen Aabell is ingedeeld door team 1, die zaak dient dan op de dinsdag op de aangegeven tijdsspanne en als je die zitting publiek wilt bijwonen kun je je voor dat tijdstip aanmelden bij de rechtbank.
De diverse rechtbanken werken overigens niet allemaal hetzelfde.
(en ik ben er al een paar jaar uit dus hou me ten goede)
Doreia schreef:
27-07-2018 11:39
..... dat aapje laad ik niet op mijn schouder :)
Veel te warm voor, zelfs die aap die normaliter uit de mouw komt gaat 'm niet worden, wie heeft er nou lange mouwen aan met dit weer :wtf:
Maar goed, misschien is die mouwaap hier reëel en actiever dan we denken en laat hij zich zeer binnenkort zien :A:
Alle reacties Link kopieren
JeSchoonmoeder schreef:
27-07-2018 12:03
Die teams zijn zeg maar de "verdelers" van de zaken bij de kantonrechter, het gaat op alfabet dus een zaak tegen Aabell is ingedeeld door team 1, die zaak dient dan op de dinsdag op de aangegeven tijdsspanne en als je die zitting publiek wilt bijwonen kun je je voor dat tijdstip aanmelden bij de rechtbank.
De diverse rechtbanken werken overigens niet allemaal hetzelfde.
(en ik ben er al een paar jaar uit dus hou me ten goede)
Maar die zijn dus niet specifiek online te vinden. Je kon dan ook niet concluderen dat de zaak niet heeft plaatsgevonden.
En mbt het vetgedrukte hield ik al een sla om de arm. Je wist immers ook niet dat niet alles gepubliceerd werd. ;)
judy_hopps wijzigde dit bericht op 27-07-2018 12:18
0.67% gewijzigd
JeSchoonmoeder schreef:
27-07-2018 12:03
Die teams zijn zeg maar de "verdelers" van de zaken bij de kantonrechter, het gaat op alfabet dus een zaak tegen Aabell is ingedeeld door team 1, die zaak dient dan op de dinsdag op de aangegeven tijdsspanne en als je die zitting publiek wilt bijwonen kun je je voor dat tijdstip aanmelden bij de rechtbank.
De diverse rechtbanken werken overigens niet allemaal hetzelfde.
(en ik ben er al een paar jaar uit dus hou me ten goede)
De rechtszaak was op een vrijdag, maar dat had dus eigenlijk op een dinsdag moeten zijn?
safrat schreef:
27-07-2018 12:17
De rechtszaak was op een vrijdag, maar dat had dus eigenlijk op een dinsdag moeten zijn?
Rotterdam nam ik als voorbeeld (waar ik ook bekend mee ben, vandaar dat k daar van uit ging) én vandaar dat ik aangaf dat het per rechtbank kan verschillen.
Vandaar dat ik overal een slag om de arm aan geef, ik ben er al jaren uit en alleen bekend met de rechtbank Rotterdam en daar dus inzage in dit soort zaken had. Excuus als het verwarring schept want ik weet dus niet welke rechtbank deze zaak behandeld zou hebben.
(ik kan overigens zo een oud-collega bellen die het precies voor me na kan kijken op de betreffende rechtbank en datum maar dat gaat mij toch echt te ver :-[ )
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-07-2018 12:17
De rechtszaak was op een vrijdag, maar dat had dus eigenlijk op een dinsdag moeten zijn?
Dat is wel opvallend ja.
Mits het inderdaad om Rechtbank Rotterdam gaat.
Daar ging ik even vanuit omdat de bewindvoerder in een aangrenzende gemeente zit.
(volgens mij heb ik vandaag als stopwoordje "vandaar" ......... :-| Ach, het is ook zo warm dus vandaar denk ik :proud:)
;-))
JeSchoonmoeder schreef:
27-07-2018 12:26
Rotterdam nam ik als voorbeeld (waar ik ook bekend mee ben, vandaar dat k daar van uit ging) én vandaar dat ik aangaf dat het per rechtbank kan verschillen.
Vandaar dat ik overal een slag om de arm aan geef, ik ben er al jaren uit en alleen bekend met de rechtbank Rotterdam en daar dus inzage in dit soort zaken had. Excuus als het verwarring schept want ik weet dus niet welke rechtbank deze zaak behandeld zou hebben.
(ik kan overigens zo een oud-collega bellen die het precies voor me na kan kijken op de betreffende rechtbank en datum maar dat gaat mij toch echt te ver :-[ )
De rechtszaak was volgens mij in Rotterdam, maar het kan ook Dordrecht zijn geweest.
Zou zeker kunnen, Dordrecht werkt geheel anders, dat weet ik nog want die lagen toen al dwars met wat ik gewend was 8-)
Judy_Hopps schreef:
27-07-2018 12:27
Daar ging ik even vanuit omdat de bewindvoerder in een aangrenzende gemeente zit.
Ja, ik ook. Ze moest daar ook zijn om wat papierwerk te brengen.
safrat schreef:
27-07-2018 12:33
Ja, ik ook. Ze moest daar ook zijn om wat papierwerk te brengen.
Ik heb ook geen idee meer.
Moet zo naar een crematie, met dit weer...........ze maakte er vorige week zelf al grapjes over...
JeSchoonmoeder schreef:
27-07-2018 12:41
Ik heb ook geen idee meer.
Moet zo naar een crematie, met dit weer...........ze maakte er vorige week zelf al grapjes over...
Je zal die grap wel vaak horen vandaag. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heb het al eerder verteld, mijn naaste buuf was met een paar dagen al weer aangesloten na het kort geding. Daarna volgde een rechtszaak tegen de bwv die ze heeft verloren, ze was toen al met de noorderzon vertrokken, had al het geld in eigen zak gestopt, niks betaald en geen cent afgelost, Buuf moest weer opnieuw in schuldsanering helaas
Wie of wat de aansluitkosten hebben betaald weet ik niet meer/ Na vele aanmaningen naar de bwv dat de huur betaald moest worden, kreeg ze op haar eigen adres een brief met de datum wanneer het huis leeg moest zijn. Zelf wist ze van niks en dom van haar, ze had nooit inzage gehad van de bwv hoe het er allemaal voorstond, nooit naar gevraagd ook.
Ben zelf jaren schuldhulpmaatje geweest
het is nooit te laat om te leven
Pfffff.. ik ben blij als dit topic ook vol is. Die enorme bewijsdrang. Ik heb persoonlijk als donateur geen enkele behoefte aan bewijs of het nou waar is of niet en welk deel waar is, óf niet. Ik kies ervoor om te geloven dat het waar is, net als alle anderen die er zo in staan want niemand heeft tenslotte bewijs.

Ik begrijp niet waarom er zo gevochten moet worden tegen deze, geheel vrijwillige keuzes van mensen. Iedere ‘donateur’ wist waar hij/zij aan begon. Waarom kan dat niet gewoon geaccepteerd worden?

Volgens mij is alles off-topic omtrent die wel of niet gepubliceerde uitspraak want het begint een beetje op een heksenjacht te lijken. Kan daar niet een apart topic over gemaakt worden ofzo?

Vermoeiend zeg..
Marte007 schreef:
28-07-2018 23:01
Pfffff.. ik ben blij als dit topic ook vol is. Die enorme bewijsdrang. Ik heb persoonlijk als donateur geen enkele behoefte aan bewijs of het nou waar is of niet en welk deel waar is, óf niet. Ik kies ervoor om te geloven dat het waar is, net als alle anderen die er zo in staan want niemand heeft tenslotte bewijs.

Ik begrijp niet waarom er zo gevochten moet worden tegen deze, geheel vrijwillige keuzes van mensen. Iedere ‘donateur’ wist waar hij/zij aan begon. Waarom kan dat niet gewoon geaccepteerd worden?

Volgens mij is alles off-topic omtrent die wel of niet gepubliceerde uitspraak want het begint een beetje op een heksenjacht te lijken. Kan daar niet een apart topic over gemaakt worden ofzo?

Vermoeiend zeg..
Het is al zo vaak gezegd dat het niet boeit of het wel of niet waar is, maar er zijn nu eenmaal mensen die nu eenmaal perse willen vertellen hoe naïef iedereen is en dat we geen mensen kennis hebben en dat het totaal niet boeit lezen ze niet.
Misschien moeten we iedereen maar eens vermakelijk gaan vinden die denken te weten hoe wij nanaïevelingen in elkaar steken inplaats van je te ergeren ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
Is er al iets aan de situatie veranderd?
Ik hoop zó dat TO inmiddels is aangesloten of dat ‘t snel gaat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een smsje gehad dat ze aangesloten is en dus heel blij, maar heb nog geen nader contact gehad. In ieder geval goed nieuws dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven