Geld & Recht alle pijlers

Zzp opdracht naast loondienst?

12-03-2024 18:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb een hele leuke zzp opdracht gezien bij een organisatie die me aan het hart gaat. Het zou ongeveer om 8 uur per week gaan die ik naast mijn baan in loondienst wil/kan doen. Ik heb geen ervaring in zzp opdrachten. (Ook niet ingeschreven bij KVK). Waar moet ik op letten? Wat zijn de voor- en nadelen?

Wat ik weet van de zzp opdracht:
- voor 1 jaar (gemiddeld 8 uur per week).
- eventueel verlenging van nog een jaar met een beetje uitbreiding aan uren.
- vast uurtarief. Dat is inclusief reiskosten, telefoonkosten etc.
-organisatie is vrijgesteld van btw
huppeldefiets wijzigde dit bericht op 12-03-2024 19:11
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de aankomende nieuwe wetgeving vraag ik mij af of het langdurig hebben van maar 1 opdrachtgever ertoe gaat leiden dat je als zzp-er wordt gezien of als iemand die een schijndienstverband heeft. Je bent immers geen ondernemer en je wil het ook niet worden.

Ik zou wel solliciteren, maar aangeven dat je open staan voor een tijdelijk dienstverband. Dit heeft namelijk 0,0 met ondernemen te maken.
pekka123 wijzigde dit bericht op 12-03-2024 19:21
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom willen ze je niet een jaarcontract aanbieden? Waarom moet het als zzp-er?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel uur werk je bij je huidige werkgever?

Pas op voor schijndienstverbanden. Zeker met de aanpassingen in de wetgeving
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
12-03-2024 19:12
Waarom willen ze je niet een jaarcontract aanbieden? Waarom moet het als zzp-er?
Zoals ik in de advertentie lees werken ze alleen maar met zzp’ers.
Alle reacties Link kopieren Quote