Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Iemand die het leuk vindt gecoacht te worden

05-09-2019 19:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha lieve mensen,

Momenteel volg ik een opleiding tot life coach en daarvoor wil ik graag veel praktijk ervaring opdoen. Dus zoek ik personen die het leuk vinden om tijdelijk, helemaal kosteloos door mij te worden gecoacht.

Waar word je blij van? Wat wil jij nu echt anders gaan doen? Wat zijn je doelen? Wat is jouw volgende stap?
In circa zeven sessies, gaan we kijken welke dromen je hebt en/of welke doelen je wilt realiseren. Door je te verdiepen in de talenten en de kennis die je al in huis hebt, maar ook uit te zoeken welke mogelijke belemmeringen je ervaart, krijg je meer inzicht in jezelf. Zo leer je wat jou beweegt, kun je beter keuzes maken en langdurige, positieve veranderingen doorvoeren.

Deze sessies gebruik ik voor mijn opleiding en eigen ontwikkeling. De gesprekken kunnen online (via skype) zijn of in de omgeving van Amsterdam.

Ben je geintresseerd? Stuur mij een berichtje dan vertel ik wat meer over mijzelf en mijn ervaringen.
happy_camper wijzigde dit bericht op 06-09-2019 03:32
2.11% gewijzigd
You don’t have to be great to start,
But you have to start to be great.
Hm. Als jij een pt. met 10 jaar ervaring in de psychiatrie wil coachen dan wil ik je best testen hoor.. :biggrin:

Grapje, ik ben heul allergisch voor coaches. Wel pt. trouwens, das helaas geen grapje.
.
Circa ongeveer sessies is nogal niet wat.
Sparrows jumped before they knew how to fly. They learned to fly only because they had jumped.
Suðri schreef:
05-09-2019 23:38
Circa ongeveer sessies is nogal niet wat.
Dank je wel voor het wijzen op mijn spelfout, ik het aangepast!
Anoniem262821034 schreef:
05-09-2019 23:32
Hm. Als jij een pt. met 10 jaar ervaring in de psychiatrie wil coachen dan wil ik je best testen hoor.. :biggrin:

Grapje, ik ben heul allergisch voor coaches. Wel pt. trouwens, das helaas geen grapje.
Nee, laten we dat elkaar vooral niet aandoen! :)
Maar even een oprechte vraag, als iemand met echt problemen nou aanslaat op een oproep als deze.. wat ga je doen dan?
Hoe bepaal je wat haalbaar is met coaching en wat serieuzere psychische hulp nodig heeft? Lijkt me echt lastig.

(Ter vergelijking: de POH-GGZ had wat gevalideerde vragenlijsten en ik kreeg meteen bij de eerste afspraak een enkeltje GGZ geboekt met min of meer de woorden ‘dat wordt ‘m niet in 8 sessies’.) :byee:
.
Happy_Camper schreef:
06-09-2019 02:46
Dank je wel voor het wijzen op mijn spelfout, ik het aangepast!
Het is geen spelfout.
Sparrows jumped before they knew how to fly. They learned to fly only because they had jumped.
06-09-2019 06:12
Maar even een oprechte vraag, als iemand met echt problemen nou aanslaat op een oproep als deze.. wat ga je doen dan?
Hoe bepaal je wat haalbaar is met coaching en wat serieuzere psychische hulp nodig heeft? Lijkt me echt lastig.

(Ter vergelijking: de POH-GGZ had wat gevalideerde vragenlijsten en ik kreeg meteen bij de eerste afspraak een enkeltje GGZ geboekt met min of meer de woorden ‘dat wordt ‘m niet in 8 sessies’.) :byee:
Ja hele goeie vraag!
Voordat ik met iemand een coachingstraject in ga, hebben we natuurlijk eerst een kennismakings gesprek. Daarin kijk ik of de vragen en thema’s aansluiten bij mijn kennis, ervaringen en of ik daarmee aan de slag kan. Ik kan en zal nooit iemand een diagnose kunnen geven, maar ik kan wel inschatten of ik in staat ben om deze persoon te coachen of niet. Daarnaast vertel ik zo’n gesprek meer over mijn ervaringen en werkwijze, zodat de ander ook kan inschatten of mijn style van coachen goed bij die gene past. Iedereen is tenslotte zijn eigen expert. In sommige gevallen kan het ook naast elkaar bestaan, denk ik. Stel dat je bij een psycholoog loopt voor de verwerking van een bepaalde gebeurtenis, maar je wilt ook eens sparren over een nieuwe baan of studie. Dan kan loopbaan-coaching nog steeds een goede optie zijn, naast de sessies die je bij je psycholoog hebt.
Hoe denk jij hier over?
happy_camper wijzigde dit bericht op 06-09-2019 20:39
0.24% gewijzigd
Dank voor je uitgebreide antwoord! :)
Ik denk dat je er een beetje het type voor moet zijn. Ik ben niet te coachen denk ik, stronteigenwijs en ik weet het toch zelf wel. (Dat maakt therapie ook erg ‘interessant’ kan ik je vertellen :frusty: ).

Maar ik denk (en hoop voor jou dus |-) ), dat types als ik überhaupt niet snel jouw kant op zullen komen. Zeg maar zoals iemand die niks heeft met alternatieve geneeswijzen ook niet gauw naar Bach- remedies (of hoe dat ook heet) zullen grijpen.
En verder lijkt het me dan nog steeds voor de types in het ‘grijze gebied’ gewoon heel lastig om als coach een goeie schifting te maken. :sherlock:

Succes met je opleiding! ;)
.
06-09-2019 17:28
Dank voor je uitgebreide antwoord! :)
Ik denk dat je er een beetje het type voor moet zijn. Ik ben niet te coachen denk ik, stronteigenwijs en ik weet het toch zelf wel. (Dat maakt therapie ook erg ‘interessant’ kan ik je vertellen :frusty: ).

Maar ik denk (en hoop voor jou dus |-) ), dat types als ik überhaupt niet snel jouw kant op zullen komen. Zeg maar zoals iemand die niks heeft met alternatieve geneeswijzen ook niet gauw naar Bach- remedies (of hoe dat ook heet) zullen grijpen.
En verder lijkt het me dan nog steeds voor de types in het ‘grijze gebied’ gewoon heel lastig om als coach een goeie schifting te maken. :sherlock:

Succes met je opleiding! ;)
Dank je wel voor je aanmoediging, doet mij goed.
En leuk om hierover met je te sparren!

Ik ben het helemaal met je eens dat iemand gemotiveerd en open moet staan voor coaching, om het succesvol te laten zijn. Als je geen vertrouwen hebt in de coach zelf, of het principe van coaching dan ga je er ook niet aan beginnen, toch? Precies wat je zegt, uiteindelijk weet je zelf het beste wat bij je past en voor jou werkt.

Het uitgangspunt bij coaching is dat het vaak korte trajecten zijn met een duidelijk doel en/of resultaat dat je vooraf samen opstelt. Na een paar sessies ga je samen evalueren of de werkwijze voor je werkt en/of het moet worden aangepast. Dus ook al zou ik een coachee hebben ‘in het grijze gebied’, zoals je het mooi omschrijft, dan kom je daar samen vanzelf achter en kun je kijken wat die gene wel nodig heeft. En dan leer je daar beide ook weer van :high5:.

Jij succes met je therapie! ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven