Gezondheid alle pijlers

4 jarige heeft billen pijn

27-01-2020 20:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 4 jaar heeft al enkele dagen billen pijn. Altijd alleen in de avond/nacht. Dit komt ech in aanvallen! De huisarts vermoede wormpjes dus hebben we zo pilletje daarvoor gehad en vrijdag ingenomen.

Het is nu maandag en nog steeds het zelfde liedje. Hij slaapt bijna niet erdoor , wij dus ook niet. Hij is zo zielig :(

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Die pilletjes zouden hun werk toch al moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Verstopping?
Alle reacties Link kopieren
Billenpijn?
Alle reacties Link kopieren
Constipatie? Of hij nog wormpjes heeft kun je zo zien in de toiletpot. Mijn zoon had dat wel eens, als hij zijn poep ophield op school (zijn eerste maanden op school).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste had dat toen hij net zindelijk was, hij vond poepen op de wc spannend, hield het te lang op en dat deed pijn.
En toen hij net begon op school kreeg hij het weer, omdat hij liever thuis poepte hield hij het daar op (hij durfde nog niet zelf zijn billen af te vegen en de juf hielp meestal niet).
Alle reacties Link kopieren
Pijn aan de billen of pijn aan de anus?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Kan even duren voordat de beestjes dood zijn, bijna dag of 5 las ik. Ik smeerde de anus van dochter ook weleens in met vaseline, leek wel te helpen, misschien tussen haar oren, maar toch.
PlayingTheAngel schreef:
27-01-2020 20:47
Kan even duren voordat de beestjes dood zijn, bijna dag of 5 las ik. Ik smeerde de anus van dochter ook weleens in met vaseline, leek wel te helpen, misschien tussen haar oren, maar toch.
Ja, op die leeftijd is kusje erop, over, nog een perfect geneesmiddel. Dus TO..... :-D
Mijn dochter is net nog een beetje te klein om haar billen netjes af te vegen op school, dan loopt ze op school soms met een beetje poep tussen de billen en ze heeft daardoor af en toe een rode anus van irritatie, kan het ook zoiets zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wormpjes kun je zien in de ontlasting.

Constipatie kan wel voor pijn en poepangst zorgen, houd dat in de gaten. Als je psylliumvezels toevoegt aan bijvoorbeeld een smoothie kan dat de ontlasting zachter maken (niet laxerend).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Pijnaanvallen krijg je niet van wormpjes. Hooguit jeuk.
Heeft ‘ie nou pijn aan z'n billen of aan zijn anus?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit van mijn dochter. Ze is net 5, heeft het afgelopen jaar een paar keer gehad. Dacht eerst ook wormpjes. Ontlasting in de gaten gehouden, maar niks gezien. Zelf denk ik dat het een vorm van groeipijn is. Ze had het vaak een paar avonden achter elkaar. Werd dan rond 22/23 wakker. Huilen! Bijna ontroostbaar. Na half uur was het vaak weer over en ging ze lekker slapen. Weet het niet zeker, maar nichtje had het ook bij dezelfde leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
27-01-2020 20:47
Kan even duren voordat de beestjes dood zijn, bijna dag of 5 las ik. Ik smeerde de anus van dochter ook weleens in met vaseline, leek wel te helpen, misschien tussen haar oren, maar toch.
m


Tovercrème.
Wondermiddel voor zere tenen, neuzen, oren...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn anus die zeer doet.
Echt prikpijn zoals hij dat zelf zegt..

Heb even huisartsenpost gebeld omdat hij helemaal in paniek is van de pijn en die dacht aan anuskrampen.

Heb nu een warm washandje gegeven.. zou moeten helpen maar helaas
En hem een paracetamol zetpil geven?
Alle reacties Link kopieren
Nestosyl smeren?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een fissura ani, oftwel een klein kloofje? Kan komen door hard persen/harde ontlasting. Deze zijn klein en kunnen ook aan de binnenzijde van de kringspier zitten waardoor je het niet ziet. Er bestaat ook vaseline met een verdovend bestanddeel (lidocaine). Dit verzacht en ontspant, waardoor het kloofje de kans krijgt te herstellen. Dit is ook zonder recept verkrijgbaar. En natuurlijk voldoende drinken en vezels om de ontlasting zacht te houden. Bij gewone irritatie (roodheid) werkt sudocreme ook goed.
ghost79 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 21:30
32.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Linn013 schreef:
27-01-2020 21:14
Het is zijn anus die zeer doet.
Echt prikpijn zoals hij dat zelf zegt..

Heb even huisartsenpost gebeld omdat hij helemaal in paniek is van de pijn en die dacht aan anuskrampen.

Heb nu een warm washandje gegeven.. zou moeten helpen maar helaas
Ach. Maar hij heeft wel regelmatig ontlasting?
zie je ook wat aan zijn anus
Alle reacties Link kopieren
‘Prikpijn’ doet mij meer aan wormpjes dan aan anuskramp denken. Wormpjes kunnen echt die prikkende jeuk geven.
Alle reacties Link kopieren
Wormpjes zou ook goed kunnen, aangezien hij vooral ‘s avonds/‘s nachts last heeft. Mijn dochter werd hier ook huilend en paniekerig wakker van. Sudocreme erop smeren hielp dan het beste.
Linn013 schreef:
27-01-2020 20:32
Mijn zoontje van 4 jaar heeft al enkele dagen billen pijn. Altijd alleen in de avond/nacht. Dit komt ech in aanvallen! De huisarts vermoede wormpjes dus hebben we zo pilletje daarvoor gehad en vrijdag ingenomen.

Het is nu maandag en nog steeds het zelfde liedje. Hij slaapt bijna niet erdoor , wij dus ook niet. Hij is zo zielig :(

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Die pilletjes zouden hun werk toch al moeten doen?
Het eerste wat in mij op komt is dat hij heeft gemerkt dat na 1 keer aangeven dat ie 'billen pijn' heeft, jullie (natuurlijk) meteen behulpzaam waren, troosten en aandacht geven en hij dit nu als een trucje ziet om s nachts naar jullie te komen.
Dit is maar een gedachte, ik weet de ernst niet, zie alleen je getypte verhaal. Het is natuurlijk altijd belangrijk om uit te sluiten dat het niets medisch is
Linn013 schreef:
27-01-2020 21:14
Het is zijn anus die zeer doet.
Echt prikpijn zoals hij dat zelf zegt..

Heb even huisartsenpost gebeld omdat hij helemaal in paniek is van de pijn en die dacht aan anuskrampen.

Heb nu een warm washandje gegeven.. zou moeten helpen maar helaas
Negeer mijn vorige post. Dit klinkt wel echt als iets medisch. Sneu zeg... :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven