Gezondheid alle pijlers

4 jarige heeft billen pijn

27-01-2020 20:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 4 jaar heeft al enkele dagen billen pijn. Altijd alleen in de avond/nacht. Dit komt ech in aanvallen! De huisarts vermoede wormpjes dus hebben we zo pilletje daarvoor gehad en vrijdag ingenomen.

Het is nu maandag en nog steeds het zelfde liedje. Hij slaapt bijna niet erdoor , wij dus ook niet. Hij is zo zielig :(

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Die pilletjes zouden hun werk toch al moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niks aan zijn anus. Misschien ietsie pietsie rood maar denk niet dat dat het is
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het van mijn zoon. Hij had een soort kramp aanvallen in zijn anus. Erg pijnlijk en kind overstuur. Altijd savonds / snachts.

Wat hielp was paracetamol, en een warme washand tussen zijn billen. Hij is er na een tijdje overheen gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol, en sudocreme smeren. Als t een beetje rood is kan het verder gaan irriteren. Sudocreme werkt echt super en vaak is de gedachte dat er iets aan gedaan wordt ook al verlichtend. Of misschien lekker in warm badje zitten? Zoontje hier had vaak pijn door keiharde ontlasting. In warm badje zitten vond hij toen heerlijk. En het warme water helpt misschien ook om lekker rozig te worden
Alle reacties Link kopieren
Anuskramp wordt onder andere omschreven als een scherpe pijn. Misschien bedoelt zoon dat met prikpijn, geen prikkels, maar iets dat in hem prikt?
Alle reacties Link kopieren
Is het echt de anus of de bil(len) zelf? Echt gruwelijke bilpijn die opeens op kan komen zetten, kan duiden op een beknelde zenuw vanuit de rug. Komt erg weinig voor bij zo'n jonge kinderen, maar het kan wel. Zou dit zeker aankaarten bij een arts als dit aan blijft houden.
Sterkte, want het is zó sneu om je kind zoveel pijn te zien hebben en dat je nauwelijks wat kunt doen....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens anus kramp, en dat doet gruwelijk zeer. Beetje persen wil dan nog wel eens helpen (ik heb trouwens een stoma, dus gebruik die kant niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
27-01-2020 21:35
Het eerste wat in mij op komt is dat hij heeft gemerkt dat na 1 keer aangeven dat ie 'billen pijn' heeft, jullie (natuurlijk) meteen behulpzaam waren, troosten en aandacht geven en hij dit nu als een trucje ziet om s nachts naar jullie te komen.
Dit is maar een gedachte, ik weet de ernst niet, zie alleen je getypte verhaal. Het is natuurlijk altijd belangrijk om uit te sluiten dat het niets medisch is
Dit lijkt me de grootste onzin.
Klinkt mij als een fissuur. Ik heb het zelf gehad en ik gaf het echt pijnscore 9. Zo naar!!!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, mijn zoon heeft dat ook af en toe en noemt het ook billenpijn. Na wat gedokter is er niks concreets uitgekomen. Hier helpt vaseline en een zetpilletje. Hij vraagt er nu ook zelf om. Sneu hè, zeker omdat je niets gek ziet
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ga ermee naar een kinderbekkenbodemtherapeut, klinkt als anuskramp.
En? Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 7 heeft rond de feestdagen iedere avond 'anus' kramp gehad. Hij omschreef het als steken in zijn billen. Wat echt hielp was in een warm bad zitten. Op een gegeven moment zat hij iedere avond om 11 uur in bad. Van de huisarts een verdovende creme gekregen maar dat hielp niet echt. Na oud en nieuw was het plotseling over en ik heb hem er niet meer over gehoord. Ik las dat het ook iets met spanningen en stress te maken kan hebben en dat het voornamelijk bij jonge mensen voorkomt. De feestdagen waren nogal druk dus misschien was dat het.
Misschien inwendige aambeien of kleine scheurtjes aan zijn anus? Ik heb er weleens last van na harde ontlasting, sudocreme verzacht bij mij altijd goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven