Gezondheid alle pijlers

Aankomen met komkommer en dadels. Fabel of niet?

13-01-2020 22:17 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn hele leven ben ik al aan de slanke kant. Nu heb ik daar zo nu en dan problemen mee als het net weer iets onder het randje gaat. Bijvoorbeeld na een heftige griep periode.

Nu las ik dat je kan aankomen door komkommer en (onrijpe) dadels te eten. Dit heeft ooit een profeet uit de islamitische wereld gezegd.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn, wellicht met een islamitische achtergrond, die hier van af weten en hier ervaring mee hebben.

Zou je dus kunnen aankomen van elke dag een halve komkommer en een paar (onrijpe)dadels. als hier iemand van af weet, is mijn tweede vraag of het persé onrijpe dadels moeten zijn of dat het ook rijpe mogen zijn.

Dank jullie wel!
Die profeet is een mafklapper.
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:40
Ok ok... Ik wacht nog even op, hopelijk iemand, die hier enig sinds ervaring mee heeft. Als in, uitgeprobeerd.. En dat het dan wel of niet heeft gewerkt voor diegene..

Naja.. ik eet regelmatig komkommer. En ik ben te dik.

Dus niet té veel komkommers eten hé.
Waarom eet je dadels als je ze vies vindt? Misschien gewoon accepteren dat dit je bouw is..
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
13-01-2020 22:43
Waarom eet je dadels als je ze vies vindt? Misschien gewoon accepteren dat dit je bouw is..
Mwa, vind dit een beetje een makkelijke gedachte. Ik accepteer zeker wie ik ben, maar als je iets wilt dan ga je er gewoon voor toch..
Ik zou voor chocomelk gaat. Vet en suiker en een stuk beter weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:40
Ok ok... Ik wacht nog even op, hopelijk iemand, die hier enig sinds ervaring mee heeft. Als in, uitgeprobeerd.. En dat het dan wel of niet heeft gewerkt voor diegene..
Het
Werkt
Niet.

Weet je wat wel werkt? Elke dag een zakje noten eten. Naast je huidige maaltijden. Volle producten nemen, helpt ook.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom denk je dat je aan gaat komen van twee glazen water (want meer is een komkommer niet)?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je niet iets wat wel bewezen werkt? Zoals noten, slagroom door je koffie, avocado, roomboter, olie, vette vis, kaas.
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:40
Ok ok... Ik wacht nog even op, hopelijk iemand, die hier enig sinds ervaring mee heeft. Als in, uitgeprobeerd.. En dat het dan wel of niet heeft gewerkt voor diegene..
Als je dan tijdens het wachten gewoon door blijft eten (noten, volle kwark, patat met) en drinken (chocomel) komt het vast goed.
Nee, want komkommers bevatten amper calorieën. Dadels misschien, maar dan moet je denk ik meer eten dan een paar.

Je hebt blijkbaar meer calorieën nodig, praat eens met een diëtiste wat dan gezonde calorierijke producten zijn.

Verder schijnt krachttraining te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de suggesties en tips. Al het andere weet ik. Kwark, noten, veel goede complexe koolhydraten, etc. Echter leek me dit ook interessant en hoop dus iemand te vinden die hier meer van af weet uit eigen ervaring..
In 100 gram komkommer zitten maar 13 calorieën, dus als je er nou een stuk of 10 100 per dag eet gaat t vast lukken.
Alle reacties Link kopieren
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 23:02
Thanks voor de suggesties en tips. Al het andere weet ik. Kwark, noten, veel goede complexe koolhydraten, etc. Echter leek me dit ook interessant en hoop dus iemand te vinden die hier meer van af weet uit eigen ervaring..
Gewoon even nadenken, dan weet je of het werkt of niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
waarom ga je niet alle dagen naar de mcdonalds, zul je rap aankomen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit een recept is om af te vallen in plaats van aankomen. Misschien ging er iets mis bij het vertalen.

Als je echt ondergewicht hebt ga je beter een keer naar een diëtist of consulent voor voeding. Ze kunnen je helpen op gezonde manier aan te komen.

Succes ermee, ondergewicht is vervelend probleem.

Ik kom aan van toast met brie en borrelnootjes in de avond maar dat us ander verhaal :-)
Fastfood en taart gaan eten, van een komkommerdieet val je af.
Alle reacties Link kopieren
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:51
Mwa, vind dit een beetje een makkelijke gedachte. Ik accepteer zeker wie ik ben, maar als je iets wilt dan ga je er gewoon voor toch..
Ik ben zelf nooit dikker geworden van dadels, wel lijnzaad door de soep*, mss is dat iets:p

Anyway bereken je bmr, en tel je calorieen. Mss dat je ongemerkt veel minder binnenkrijgt dan gedacht. Is dat niet zo dan is het een idee dit voor te leggen a/d huisarts.

*Ook van cola,chips,bier en kapsalon, en altijd voor 2 personen opscheppen.
Alle reacties Link kopieren
Als de profeet het zegt moet het wel waar zijn :facepalm: :fortune:
Ik at elke dag vijf dadels en ik kwam aan. Maar ja, ik at ook een bak volle yoghurt, twee handen noten, drie plakken cake en vier glazen chocomel.
Nul komkommers trouwens. Dat is water wat je moet kauwen. Niet doen dus als je wil aankomen.
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:40
Ok ok... Ik wacht nog even op, hopelijk iemand, die hier enig sinds ervaring mee heeft. Als in, uitgeprobeerd.. En dat het dan wel of niet heeft gewerkt voor diegene..
Ik. Komkommer eten val je echt als een trein van af. Doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Heeft deze profeet nog meer wijsheden bekend gemaakt?
Lekkur.


https://www.youtube.com/watch?v=yds3kFIGfMA
Alle reacties Link kopieren
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:17
Dit heeft ooit een profeet uit de islamitische wereld gezegd.
Dan moet het wel waar zijn. Waarom hier dan nog vragen?
Alle reacties Link kopieren
Lakrisal1982 schreef:
13-01-2020 22:51
Mwa, vind dit een beetje een makkelijke gedachte. Ik accepteer zeker wie ik ben, maar als je iets wilt dan ga je er gewoon voor toch..
Werken calorieën anders binnen de Islam dan in de rest van de wereld? Weer wat geleerd. :facepalm:

Maar zonder dollen, de tips die genoemd worden over volle producten, noten etc. zijn goede tips. Ga anders naar een diëtist als je er echt niet uitkomt. Komkommer en dadels gaan niet de oplossing zijn.
Elke dag roomboter op je boterham, wekelijks een dikke zak friet met vette mayonaise en 's ochtends beginnen met een bak volle griekse yoghurt met cruesli. Oh ja, het helpt ook om in het weekend veel speciaalbiertjes te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven