Gezondheid alle pijlers

Aanvoelen dat het weer verandert?

18-01-2020 11:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Ik weet niet of het topic hier hoort)

Een aantal jaren geleden is mijn kleine teen gebroken geweest. Elke keer als het weer verandert van bijvoorbeeld koud naar warm, dan heb ik een raar gevoel in mijn teen.

Ik hoor in mijn omgeving dat mensen die ook ooit een botbreuk hebben gehad, dit ook ervaren.

Herkennen jullie dit? Hoe voelen jullie dit? Wat kan een mogelijke verklaring zijn?

Kunnen jullie lichamelijk aanvoelen dat het weer gaat veranderen?

Ik voel in mijn lichaam dat het weer verandert.

Totaal aantal stemmen: 42

Ja (64%)
Nee (36%)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, aan alle ooit gebroken tenen en ook aan het litteken van de keizersnede voel ik ‘iets’ aankomen. Een verandering. Maar helaas voel ik niet aan of het weer nou beter of slechter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel het in mijn knie (3x knieschijf uit de kom gehad en mist nu kraakbeen) en in mijn enkel (gebroken geweest). Maar eigenlijk alleen als het kouder wordt, niet als het warmer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik voel het aan mijn sleutelbeen wanneer de winter echt gaat invallen. Goed nieuws, ik voel nog niets :cheer2:.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie dat gevoel omschrijven?
Ik denk ik als een soort zeurend gevoel in mijn bot.

Weten jullie hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren
Jane_Jetson schreef:
18-01-2020 11:19
Ja, ik voel het aan mijn sleutelbeen wanneer de winter echt gaat invallen. Goed nieuws, ik voel nog niets :cheer2:.
Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Jane_Jetson schreef:
18-01-2020 11:19
Ja, ik voel het aan mijn sleutelbeen wanneer de winter echt gaat invallen. Goed nieuws, ik voel nog niets :cheer2:.
Ik voelde een half uur geleden dat gevoel in mijn teentje. Hmm..
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat de verklaring is maar ik had toen ik werd geboren een zesde klein teentje aan mijn linkervoet, die geamputeerd is toen ik drie maanden was (het teentje dus, niet mijn voet ;-D ).
Als het gaat onweren krijg ik steken in mijn 'elfde teen' (zenuw zit er natuurlijk nog). Alhoewel het behoorlijk pijnlijk is vind ik het ook wel handig, het klopt namelijk ook echt altijd. Heel apart eigenlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hoofdpijn als de luchtdruk snel verandert en voel zo onweer aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-01-2020 11:43
Ik krijg hoofdpijn als de luchtdruk snel verandert en voel zo onweer aankomen.
Dat heb ik net zo.
je voelt het niet aan je teen, maar je leeft met het weer. Je ziet dat de lucht betrekt of dat de wind aantrekt, je voelt dat de zon meer kracht krijgt en onbewust krijg je ook pieter paulusma mee
Gatinmijnsok schreef:
18-01-2020 11:43
Ik krijg hoofdpijn als de luchtdruk snel verandert en voel zo onweer aankomen.
onweer komt vaak na een periode van warmte met een hoge luchtvochtigheid, sommige mensen ervaren dat als drukkend of benauwd en dat kan, zeker als er ook smog is, hoofdpijn geven. Maar het is niks paranormaals hoor
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 11:57
onweer komt vaak na een periode van warmte met een hoge luchtvochtigheid, sommige mensen ervaren dat als drukkend of benauwd en dat kan, zeker als er ook smog is, hoofdpijn geven. Maar het is niks paranormaals hoor
Nee, het is een reactie van mijn lichaam. Niemand heeft het hier over iets paranormals. Wat raar dat je dat je dat erbij haalt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 11:57
onweer komt vaak na een periode van warmte met een hoge luchtvochtigheid, sommige mensen ervaren dat als drukkend of benauwd en dat kan, zeker als er ook smog is, hoofdpijn geven. Maar het is niks paranormaals hoor
Mijn moeder heeft mijn elfde teen nog een tijdlang aan een kettinkje om haar nek gedragen. Ze dacht dat het geluk bracht. Maar op een gegeven moment ging het meuren en heeft ze mijn lichaamsdeel in de kliko gegooid.
...
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-01-2020 11:43
Ik krijg hoofdpijn als de luchtdruk snel verandert en voel zo onweer aankomen.
Iets wat tussen hoofdpijn en migraine inzit als het gaat sneeuwen.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
18-01-2020 12:17
Mijn moeder heeft mijn elfde teen nog een tijdlang aan een kettinkje om haar nek gedragen. Ze dacht dat het geluk bracht. Maar op een gegeven moment ging het meuren en heeft ze mijn lichaamsdeel in de kliko gegooid.
Logisch, ze had hem eerst moeten drogen in zout :lightbulb:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Calamitycat schreef:
18-01-2020 12:17
Mijn moeder heeft mijn elfde teen nog een tijdlang aan een kettinkje om haar nek gedragen. Ze dacht dat het geluk bracht. Maar op een gegeven moment ging het meuren en heeft ze mijn lichaamsdeel in de kliko gegooid.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
18-01-2020 13:01
Logisch, ze had hem eerst moeten drogen in zout :lightbulb:
Oh echt? Valt me tegen dat mijn moeder dit niet wist, ze heeft nog wel op de huishoudschool gezeten.
...
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn voet heel pijnlijk verzwik is de kans groot dat ik de volgende dag niet wegkan of tenminste, niet lekker loop.

O of het weer verandert als ik pijn heb? Nee, de elementen trekken zich niks van me aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat me wel opvalt dat is dat het op Nieuwjaarsdag heel vaak zonnig weer is. Maar ik weet niet of dit in de meteorologische verwachting ligt of altijd maar toeval is. Of geheime krachten van iemand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat we, bewust of onbewust, wel reageren op weersveranderingen. Vooral als het gaat om voorbodes van extreem weer (storm, vrieskou).

Waarom? Nou, nu wonen we meestal in comfortabele huizen met een aangenaam constante binnentemperatuur. Maar we zijn geëvolueerd in omstandigheden waar goed reageren op veranderend weer een kwestie was van overleven.
Alle reacties Link kopieren
Rond de kerst heb ik altijd wat pijnen maar dat komt door het eeuwige geklooi aan de kerstboom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit bewust heb gemerkt. Is dat vooral het geval bij botten die aan de oppervlakte van je lichaam liggen, zoals tenen of je sleutelbeen? De botten die ik heb gebroken liggen allemaal wat dieper en zijn misschien minder vatbaar voor weersverandering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pijn als de temperatuur daalt.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-01-2020 12:04
Nee, het is een reactie van mijn lichaam. Niemand heeft het hier over iets paranormals. Wat raar dat je dat je dat erbij haalt.
Ik denk dat ze bedoelt dat je net als ieder ander (onbewust) merkt dat weer verandert. Het weer heeft natuurlijk geen invloed op dat op een lichaamsdeel, die projecteer je er zelf op- na je onbewuste waarneming.

Met andere woorden, het is goed te verklaren, terwijl, 'als het onweert doet dat pijn aan MIJN kleine teen' zou onverklaarbaar zijn. En onverklaarbaar noemt men als enl paranormaal.

Maar goed dat is het dus niet. Prychologisch effect, grappig hè, hoe zich dat lichamelijk kan uiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven