Gezondheid alle pijlers

Achteraf ter herinnering, wat had je eigenlijk moeten doen?

25-01-2020 17:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week gehoord dat mijn moeder uitzaaiingen heeft en niet meer te behandelen is... levensverwachting is misschien 4/5 maand?
Nu ben ik zo hard op zoek naar iets, behalve natuurlijk herinneringen foto’s, om nog iets tastbaars te hebben als ze er straks niet meer is...
Wie heeft deze verdrietige onwerkelijke situatie ook meegemaakt en zegt, eigenlijk had ik achteraf ter mooie herinnering dit of dat moeten doen
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Vraag aan je moeder wat zij graag wil.
Alle reacties Link kopieren
Fimpjes maken en haar stem opnemen!

Verder doen wat jullie normaal gezien doen en wat je moeder graag wil natuurlijk.

Heel veel sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-01-2020 17:15
Fimpjes maken en haar stem opnemen!

Verder doen wat jullie normaal gezien doen en wat je moeder graag wil natuurlijk.

Heel veel sterkte.
Dit.

Terug kunnen zien hoe iemand beweegt, hoe iemand praat, hoe iemand lacht, dat mis ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Een vriendin van mij heeft haar moeders vingerafdruk verwerkt in een ketting. Misschien vind je dat iets?

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kan me zo niet voorstellen dat ze er straks niet meer is! Natuurlijk wel vaker sterfgevallen meegemaakt. Maar nu... mijn moeder!! Heb zoiets van: stop de tijd!! Nu alles stilzetten. Belachelijk natuurlijk maar voelt als pure paniek..
Alle reacties Link kopieren
Macarenabla schreef:
25-01-2020 17:21
Kan me zo niet voorstellen dat ze er straks niet meer is! Natuurlijk wel vaker sterfgevallen meegemaakt. Maar nu... mijn moeder!! Heb zoiets van: stop de tijd!! Nu alles stilzetten. Belachelijk natuurlijk maar voelt als pure paniek..
Heel normaal, lijkt me. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
25-01-2020 17:19
Een vriendin van mij heeft haar moeders vingerafdruk verwerkt in een ketting. Misschien vind je dat iets?

Heel veel sterkte!
Ja dat, of een handgeschreven persoonlijk iets van je moeder kun je ook mooie gravures van laten maken
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En heel erg veel sterkte natuurlijk!!

Breng zoveel mogelijk tijd samen door. Al is het maar met een kop thee samen op de bank of in bed.

En heb ook even maling aan je werk e.d, stressen over dat soort minder belangrijke zaken kan de rest van je leven nog.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
25-01-2020 17:16
Dit.

Terug kunnen zien hoe iemand beweegt, hoe iemand praat, hoe iemand lacht, dat mis ik.
Ik ook!!!

Heel veel sterkte ... :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
haar persoonlijk parfum was voor mij een troost, dat spuit ik dan op een knuffel of kussen
Alle reacties Link kopieren
maar nu is het belangrijk van zoveel mogelijk tijd met elkaar door te brengen, elke dag of zelfs elk uur elkaar een knuffel geven.
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan je moeder een handgeschreven brief met herinneringen aan jou, je jeugd, je gezin etc te schrijven evt mbv die vertel eens kaartjes.

Sterkte voor jou. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meegemaakt en inderdaad, je wil de tijd stilzetten of terugdraaien.
Ik heb veel tijd doorgebracht met bij haar zitten.
Er is niets wat ik mis aan tastbare herinneringen, foto's en prulletjes vind ik wel leuk om te hebben, maar het blijven doekjes voor het bloeden.
Ik mis haar in persoon en de fase die hierdoor afgesloten werd.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al geschreven: filmpjes. Hoe ze bewogen, hun stem. Heel veel sterkte To.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
25-01-2020 17:37
Ik heb het meegemaakt en inderdaad, je wil de tijd stilzetten of terugdraaien.
Ik heb veel tijd doorgebracht met bij haar zitten.
Er is niets wat ik mis aan tastbare herinneringen, foto's en prulletjes vind ik wel leuk om te hebben, maar het blijven doekjes voor het bloeden.
Ik mis haar in persoon en de fase die hierdoor afgesloten werd.
Helemaal met je eens. Mijn moeder was in drie maanden tijd overleden na de diagnose. En alle foto's, alle dingen in haar handschrift, alle andere tastbare zaken, maken dat gemis niet goed. Ik mis inderdaad haar persoon. Al 10 jaar. Niet dat ik nou dagelijks in mineur door het leven ga daardoor, maar van tijd tot tijd stuit je op dingen die je graag nog met haar had willen delen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat een triest nieuws, sterkte, wijsheid en veel liefde de komende periode.

Wij vonden het ook heel fijn om nog een keer met ons eigen gezin (dus zonder aanhang en kleinkinderen) te eten thuis.
We hebben op mijn moeders verjaardag met de hele familie (inclusief haar zussen, neven/nichten, etc) dia's gedraaid. Mijn vader heeft tienduizenden van die dingen gemaakt. Dat was een middag met een lach en een traan, en ik denk daar nog met veel plezier aan terug.

Verder geef je moeder de ruimte om over haar ziekte en mogelijk doodgaan te praten, maar ook om dit niet te doen.

Vraag je moeder wat ze graag zou willen doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
25-01-2020 17:49
Wat een triest nieuws, sterkte, wijsheid en veel liefde de komende periode.

Wij vonden het ook heel fijn om nog een keer met ons eigen gezin (dus zonder aanhang en kleinkinderen) te eten thuis.
Wat een goed idee. Zo simpel, maar zo warm.
Ik las op een ander topic dat sommige mensen spijt hebben dat ze hun overleden dierbare nog hebben opgebaard gezien. Omdat dat beeld niet meer uit hun hoofd ging en de andere beelden bijna vertroebelden. Bedenk je dus ook goed of je dat écht wilt tegen die tijd. Je moeder zal waarschijnlijk sterk veranderen de komende maanden en flink magerder worden (tenzij prednison) en bleker. De gezonde stralende moeder die je kende zal zeker na overlijden een ander beeld achterlaten. Wil je dat?
Heel veel sterkte met het dragen van deze wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
idd iets van film of video, een manier om haar stem nog eens te horen. ik heb in het begin vaak naar haar voicemail gebeld.
Mijn moeder zei steeds dat ze ‘een grote en belangrijke wens had’ die ze kenbaar zou maken als het zover was. Mooi dat ze toch nog heel plots overleed zonder die wens te hebben uitgesproken. En decennia later breek ik me er nog steeds het hoofd over! Dus laat haar zulke dingen uitspreken of desnoods opschrijven.

Doordat alles zo snel ging hebben we ook niet de juiste mensen kunnen bereiken. Werd ik twee jaar later nog gebeld door een geëmigreerde vriendin, dat ze met mijn moeder wilde afspreken. En zo waren er meer. Héél pijnlijk. Een contactenlijst was fijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-01-2020 17:15
Fimpjes maken en haar stem opnemen!

Verder doen wat jullie normaal gezien doen en wat je moeder graag wil natuurlijk.

Heel veel sterkte.
Ja, haar stem vooral!! Mijn moeder is onverwacht overleden, maar wat zou ik graag haar stem nog eens horen.

Sterkte TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel foto’s, filmpjes, kaartjes en brieven, cadeautjes, mooie sieraden van mijn moeder.

Maar het meest waardevolle, klinkt echt heel suf, zijn de recepten van de gerechten die zij maakte. Van die vaste dingetjes die we thuis vaak aten. In haar handschrift. Had niet gedacht dat ik daar zo blij van zou worden, iedere keer weer als ik er iets van maak.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, jullie reactie’s en idd een paar dingen die ik helemaal niet kon bedenken...
We gaan zeker nog zoveel mogelijk samen zijn. Dank voor jullie lieve tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven