Gezondheid alle pijlers

Afvallen met weight watchers online, wie schrijft er mee?

17-05-2020 19:40 74 berichten
Hai allemaal,
ik ben deze week begonnen met de weight watchers. Ik ben mijn gewicht zo zat en in het verleden ben ik wel eens afgevallen met weight watchers. Wie vindt het leuk om met mij mee te schrijven? Ik zelf ben 1.60 m en wil het liefst 40 kilo afvallen. Ik ben veels te zwaar. De knop moet om. Ik ben sinds woensdag begonnen en tot dit moment lukt het mij goed om de punten bij te houden.
firedraakje schreef:
17-05-2020 20:48
Ik moet ook zo'n 30 - 35 kilo afvallen, en in mijn eentje lukt het niet. Dietiste werkt eerlijk gezegd ook niet echt, verteld me niks wat ik niet al weet, en is heel vrijblijvend.

Heb eigenlijk vooral een stok achter de deur nodig, liefst iets waar je verantwoording moet afleggen. Weten jullie of WW daarvoor geschikt is?
Das heel persoonlijk. Ik heb mijn man moeten overtuigen dat ik het nu echt ging volhouden want het kost wel 20 euro per maand. Dit is nu mijn stok achter de deur. Hem bewijzen dat ik het nu echt ga doen. Dat had ik even nodig dat hij niet gelijk overstag ging met het goed vinden. Normaal vindt hij altijd alles best. Nu had hij zoiets van jaja, dat kennen we nu wel, net zoals al die sportschool abonnementen ;-).
-Rosings- schreef:
17-05-2020 20:45
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven, maar moet wel zeggen dat ik het vaak lastig vind om drukke kletstopics goed bij te houden, zal m'n best doen!

Ik heb het groene programma. Mijn eerste stap is het registeren van alles wat ik eet. Afvallen is nog geen doel.
Welkom, gezellig!
fashionvictim schreef:
17-05-2020 20:56
Oh, ik wil ook meedoen!

Ik ben gestopt met roken en sindsdien ongeveer 10 kilo per jaar aangekomen. Het stomme is dat ik prima weet wat ik moet doen, en ook gezond eet, maar ik blijf maar snaaien. En beweeg te weinig.

Ik heb vorig jaar een blauwe maandag WW gedaan en toen viel ik wel iets af, maar ik ging al vrij snel smokkelen. Wellicht dat als ik in een groep meeschrijf dat dat een stok achter de deur is.

Ik heb echt een hekel aan mijn eigen lijf op het moment.

Kortom: ik denk dat ik mee wil doen.

gezellig! Dat smokkelen dat ken ik van mezelf ook. Als je komt schrijven, lukt het wellicht niet om te smokkelen. Ik heb mezelf ook beloofd om eerlijk te zijn, hou alleen mezelf voor de gek.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier de eerste dag vol kunnen houden. Dat is een goede start. En ook nog een beste training met de wandelgroep achter de rug, dat voelt ook goed.
Nu zien dat ik genoeg blijf drinken. Ik kan helaas gerust een halve dag zonder.

Vanmorgen in de supermarkt het gedeelte met chocolade vermeden. Want blegh, dat is mijn grootste valkuil. Snap niet waarom ik dat zó lekker moet vinden.
Voor iedereen die ik vergeten ben, welkom leuk! Het helpt mij wel om zo met elkaar te schrijven, een soort verantwoording :-). Is het wat om een schema te maken? Ik ben er alleen niet zo handig mee :-(
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
17-05-2020 20:48
Ik moet ook zo'n 30 - 35 kilo afvallen, en in mijn eentje lukt het niet. Dietiste werkt eerlijk gezegd ook niet echt, verteld me niks wat ik niet al weet, en is heel vrijblijvend.

Heb eigenlijk vooral een stok achter de deur nodig, liefst iets waar je verantwoording moet afleggen. Weten jullie of WW daarvoor geschikt is?
Ik heb heel veel aan de workshops (zelfs nu ze online gegeven worden) want ik heb echt een ontzettend fijne coach. Daarnaast gebruik ik Connect heel veel, een functie in de app om te communiceren met andere leden, en daar heb ik ook heel veel aan. Dat bij elkaar helpt mij zó goed om het vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een paar dagen ook weer begonnen.

Vorig jaar was ik rond deze periode bijna 6 kilo ermee afgevallen totdat ik opvakantie ging, 2 kilo aangekomen en daarna niet meer opgepakt.

Nu zitten er nog eens 4 corona kilootjes aan en weeg ik weer het zelfde als vorig jaar.
85,5 kilo en ik ben 1.66 dus dit kan ook echt niet meer. Mijn doel is in iedergeval onder de 80 kilo te komen, liefst 10 kilo afvallen. Nog liever 15 kilo..
Dit jaar geen vakantie die in de weg staat, die is al geannuleerd.

Ik vind het wel erg lastig deze periode omdat ik veel bij familie ben en daar wordt veel en lekker gegeten en wijntjes gedronken. Maar ik baal zo van mijn lichaam dat ik dit niet meer accepteer!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Btw ik volg het groene programma en mag 30 punten per dag.
Voor eieren en kip moet ik nu helaas punten rekenen, vorig jaar kon ik die nog "onbeperkt" eten.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Dit topic verplaatsen naar Lijf&lijn?
Alle reacties Link kopieren
:hello: Hoi Liek,
ik volg even, misschien vind ik op termijn de moed om mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
19-05-2020 00:00
Btw ik volg het groene programma en mag 30 punten per dag.
Voor eieren en kip moet ik nu helaas punten rekenen, vorig jaar kon ik die nog "onbeperkt" eten.
Ik doe ook groen, maar je kunt zelf overstappen als je blauw (of paars) toch prettiger vindt hè (omdat je helaas zegt).
ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je overstapt van programma, iemand een idee? wat is het verschil tussen blauw, groen en paars?



Hoooooi Mida!!
Alle reacties Link kopieren
Via de instellingen in de app en dan kiezen voor voedingsinstellingen.

Het verschil is:
Paars: veel zero’s, weinig punten (minimaal 16). Zero’s zijn o.a. groente, fruit, peulvruchten, kip, ei, magere yoghurt, popcorn (zelf gepoft zonder olie), volkoren pasta en zilvervliesrijst.
Blauw: minder zero’s, meer punten (minimaal 23). Zero’s zijn alles van hierboven behalve de popcorn, volkoren pasta en zilvervliesrijst.
Groen: weinig zero’s, het meeste punten (minimaal 30). Zero’s zijn alleen (zetmeelarme) groente en fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net overgestapt van groen naar blauw, vind het fijn ei en kip enzo als nulpunter te hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met degenen die net gestart zijn? Kom je er een beetje uit met de app en lukt het om binnen de punten te blijven?

Ik heb vanmiddag cheatmiddag. Ik plan dat altijd in en tel de punten dan ook niet. Het zijn een soort geplande ‘eetbuien’ die maken dat ik het vol kan blijven houden. Overigens bouw ik ze wel af. Had ik helemaal in het begin soms nog 3 cheatdagen per week (meestal twee dagen gepland en één afkickdag), heb ik het nu niet eens meer elke week (en niet meer een hele dag maar één dagdeel) en die afkickdagen heb ik ook niet meer nodig. Ik pak het morgen moeiteloos weer op. En zo gaat het steeds beter. :cheer2:

Ik heb allemaal nieuwe kleding gekocht, korte broeken (had ik letterlijk al 20 jaar niet gedragen), zomerjurkjes en ik ben nu zelfs op zoek naar een bikini (wel met een high waist broekje). Zo leuk! :D
Ik wil ook graag meeschrijven. Ben vorige week herstart met ww.
Ben januari 2019 al eens begonnen en toen met 4 maanden al 12 kg kwijt.
Toen vakantie en wat gezondheid kwaaltjes en het laten verslonsen.

In nov zat het meeste er weer aan en weer begonnen. Weer in rap tempo bijna 14 kg eraf . En toen kwam corona niet dat het een excuus is maar weer niet kunnen volhouden .
Dus vorige week maar weer mijzelf een schop onder mijn kont gegeven en weer gaan tellen.
Zonde want moet weer 6 kg afvallen om weer op het zelfde punt uit te komen en dan de rest nog.
Ben 180 cm en weegt nu 107. Streef is eerst maar eens onder de 100 te komen . Is echt al jaaaaaren geleden .
Op zich gaat het wel redelijk . Al vind ik met bijv macaroni maken enzo lastig puntem tellen. Aangezien we daar allemaal van eten.

Ook het dagelijks wegen kan ik niet laten helaas.
Weet niet hoe dat bij jullie gaat?
Heb mijzelf daarmee want natuurlijk veel schommelingen dan.

Ook gaat het plannen op zich goed alleen de uitvoer laat ter plekke nog wel eens te wensen over.
Vanavond pannenkoeken. Volgens punten kan ik er 2 Nemen en dan nog iets overhouden .
Maar als ik dan eenmaal aan het eten ben dan kan ik het niet laten er nog een te nemen.

Ik ga alles even terug lezen hier nu.maar hoop dat het voor ons allemaal een succes word
hey allemaal,

hoe gaan jullie? Ik ben na 1,5 week -2,3 kg kwijt. Nou was ik in de corona tijd ook drie kilo aangekomen waardoor ik bovengenoemde startgewicht ook had, dus heb het idee dat dit nog een soort makkelijk eraf gaat. Ben bang dat het harder werken wordt bij het gewicht wat ik al jaren werk, maar misschien is dat wel weer onzin. :-)

Ik zit er goed in, soms heb ik wel echt trek. Ik heb ook ontdekt dat ik echt snel naar eten grijp als iets moeilijk wordt of als ik gestrest bent.
Liek wat goed dat er al lekker wat vanaf is 👍
Eigenlijk zitten we beetje in hetzelfde schuitje . Zat tijdje geleden kijk op dit gewicht al vrij snel maar kon weer voor een deel opnieuw beginnen.

Hier morgen nu 2 weken bezig en vanmorgen al even proef gewogen haha en was totaal 4,1 kg. Maar dat komt bij mij al heel snel de eerste 2 a 3 weken. Daarna word het hier ook erg lastig.

Heb het wel moeilijk hoor qua snaaien.
Normaal thuis toch snel een snoepje hier of een koekje zo. Lijkt ook wel of ik alleen maar aan lekkere dinb n kan denken. Heb jij dat ook?
Ik zou een moord doen voor m&ms haha.
Het plannen van het avond eten is hier ook beetje lastig nu . Vriend paar dagen vrij en ik juist lang werken. Hij zorgt voor het eten en woensdag hadden we frietjes ( altijd 1x per week ) en had ik netjes klein beetje afgewogen en 1 snackje . Maar gister had hij macaroni ook niet heel gezond. Vandaag zou hij groenten doen maar kwam thuis en had hij gebakken aardappelen met schnitzel en huzaren salade. Tja niet helemaal wat ik bedoelde dus . Maar ja ook geen fut om zelf nog wat te maken .paste gelukkig wel in de punten en na het eten maar flink stuk gaan wandelen . Vanaf morgen kook ik weer dus dan halen we de vitamines wel weer in .

Het bewegen word ook lastiger. Niet bewegen opzich maar wel de vraag waar gaan we nu weer eens heen wandelen .wil elke dag 5 km in ieder geval aan een stuk gelopen hebben maar heb de wijk en bos hier nu wel gezien.

Weeg nu 105.9 en hoop op 4 juli (begin zomervakantie op de 99 te zitten . (Liefst nog iets minder.
Tot nu toe is het elke keer net rond de 102 misgegaan .

Maar we gaan het proberen weer .
Lukt jou het water drinken goed ?
Hier vergeet ik echt te drinken.
Hoi allemaal, ik wil ook graag weer starten met ww. Die kleurenvarianten zijn wel nieuw voor mij.
Dus moet mij er even over in lezen.
Ik weeg zo'n 125 kilo bij 1,73. Dus echt veel te zwaar. Heel veel aangekomen sinds mijn eerste zwangerschap. Wil er wel 45 kilo vanaf.

Waar ik verder op moet letten is weer regelmatig sporten en water drinken. Ja en natuurlijk niet teveel eten ;)

Fijn dat sommigen van jullie al een mooie start hebben gemaakt. Hopelijk motiveert het om goed door te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegdag is zondag, nou ja ik weeg veel vaker, maar zondag is leidend.

Min 1.2 kilo. Fijn.

De eerste 2 /3 weken motiveren op die manier wel, daarna is een ons per week een goede week :)

DeZe week niet alles geschreven, 2 dagen helemaal overgeslagen en koekjes en ijsjes gegeten die nog in huis waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven; ben 2 dgn geleden begonnen met blauw en ik mag 26 punten.
Ben nog veel dingen aan het uitzoeken.
Bijvoorbeeld een aardbei, 1 stuks, is 0 punten. En een handje vol dan...? Ook 0?
drackie: voor de duidelijke uitleg over het verschil tussen de programma's. Wat leuk nieuwe kleren kopen! Lijkt me heerlijk! Het werken met de app gaat me goed af, maar nu een klein dipje. Gister bleven vrienden spontaan eten. Dat werd frietjes met hamburgers. Twee hamburgers op en wat frietjes en ik schrok me vanmorgen kapot van de punten! Ik neig naar wisseling van programma, ik eet niet zoveel pasta, of lieg ik mezelf dan voor?

valdig, goed afgevallen al! Lastig he, met de dingen die al in huis zijn. Herken ik. Ik merk dat ik nu na bijna twee weken, minder moeite heb met snaaien. Maar zoals nu net het inzicht dat ik gister de fout in ben gegaan, neig ik naar snaaien. Ik ben dus echt een emo eter.

Rosings, wat goed - 1,2. Oke hierna moet ik dus met iets minder genoegen gaan nemen. Een ons per week? Dat betekent een halve kilo per maand? hmmmm

munumar, als het goed is kan je het aantal ook veranderen. Ik heb hem net even geprobeerd, vijf aardbeien blijft bij mij ook op 0 staan. Hoe bevalt jouw programma?
Alle reacties Link kopieren
Dan lieg je jezelf zeker niet voor hoor. Het kan natuurlijk dat een ander programma beter bij je past en dat klinkt wel waarschijnlijk als je zegt weinig pasta te eten. Maar ze raden wel aan om het eerst twee weken te proberen voor je overstapt. Je kunt in paars trouwens wel zelf patat maken van aardappels. Als je die in de oven of airfryer doet zonder olie kost je dat geen punten! Aardappel en zoete aardappel zijn in paars dus ook zero, die was ik vergeten te benoemen.

Hier gaat het goed maar ik zit nog steeds op 70,1 kg (ik weeg elke dag) en ik wil zo graag onder de 70! Misschien morgen (denk ik al dagen, zucht). Het afvallen gaat echt steeds langzamer helaas, maar ook wel logisch omdat ik natuurlijk al aardig wat kwijt ben.
drackie wijzigde dit bericht op 24-05-2020 15:14
6.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
munamar schreef:
24-05-2020 09:55
Ik wil ook graag meeschrijven; ben 2 dgn geleden begonnen met blauw en ik mag 26 punten.
Ben nog veel dingen aan het uitzoeken.
Bijvoorbeeld een aardbei, 1 stuks, is 0 punten. En een handje vol dan...? Ook 0?
Jahoor, 0 is 0, hoeveel je er ook van eet. Je moet alleen wel oppassen dat je niet téveel zero’s eet want ze zijn natuurlijk wel gewoon kcal. Goed luisteren naar je gevoel van verzadiging dus.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
24-05-2020 15:10
Jahoor, 0 is 0, hoeveel je er ook van eet. Je moet alleen wel oppassen dat je niet téveel zero’s eet want ze zijn natuurlijk wel gewoon kcal. Goed luisteren naar je gevoel van verzadiging dus.
Bedankt voor de uitleg! Hopelijk heb ik een rem ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven