Gezondheid alle pijlers

AI gestuurde hoortoestellen

20-02-2026 18:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand hier al ervaring met AI gestuurde hoortoestellen? Heb je ze getest, gekocht, ken je iemand die ze heeft? Ik ben erg benieuwd hoe ze zijn/bevallen t.o.v. 'normale' hoortoestellen.
Ik heb geen ervaring, maar ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Ik hoop dat dit echt een verbetering is.
Ik heb nu stik dure Lyrics (€3400 per jaar) omdat de gewone achter het oor toestellen een drama waren (ja ook de heel dure die de verzekering maar deels vergoed) en ik allergisch ben voor andere in het oor toestellen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik vind Bluetooth hoortoestellen al heel wat :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
20-02-2026 19:33
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik vind Bluetooth hoortoestellen al heel wat :rofl:
Waarom is dit zo grappig?

Het toestel dat ik heb heeft een AI achtige technologie, het past zich automatisch aan zijn omgeving aan.
Ik ben al jaren slechthorend en dit is het beste toestel dat ik ooit heb gehad.
raccoon schreef:
20-02-2026 23:57

Het toestel dat ik heb heeft een AI achtige technologie, het past zich automatisch aan zijn omgeving aan.

Omdat ik met verbazing hoorde dat ik met mijn hoortoestellen via Bluetooth kon bellen, podcasts kon luisteren en via een app mijn tinnitusmaskeerder kon instellen.

Een AI gestuurd hoortoestel is dan nog een stap verder, soort van ‘hocus spocus’. Dat vond ik grappig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
20-02-2026 19:33
Bluetooth is vooral om je hoortoestellen met andere apparatuur (tv, telefoon etc.) te kunnen verbinden.
AI maakt je hoortoestellen slimmer en herkent bijvorbeeld verschillende omgevingen (restaurant, auto, buiten, vergadering), vermindert storend achtergrondgeluid, focust op stemmen, leert jouw luistervoorkeuren.
Ben-ik-weer schreef:
20-02-2026 19:26
Ik hoop dat dit echt een verbetering is.
Ik heb nu stik dure Lyrics (€3400 per jaar) omdat de gewone achter het oor toestellen een drama waren (ja ook de heel dure die de verzekering maar deels vergoed) en ik allergisch ben voor andere in het oor toestellen.
Dat is echt heel duur! Ik ken iemand die achter het oor hoortoestellen heeft maar de microfoontjes zitten wel in het oor, maar dat zijn dus hele kleine 'paraplutjes' en geen grote, afsluitende oorstukjes. Diegene was ook allergisch voor de oorstukjes.
Vast ook heel duur, maar geen €3400,- p/j. Heb je dat ooit al geprobeerd?
raccoon schreef:
20-02-2026 23:57

Klinkt goed! Hoe lang heb je deze al? En gaat dat aanpassen aan de omgeving goed?
Mijn ervaring (met niet AI gestuurde toestellen) is dat je de overgang dan heel erg merkt (beetje onrustig) en dat soms het aanpassen het er op dat moment niet beter op maakt.
Dubbel
Viva81 schreef:
21-02-2026 08:27
Klinkt goed! Hoe lang heb je deze al? En gaat dat aanpassen aan de omgeving goed?
Mijn ervaring (met niet AI gestuurde toestellen) is dat je de overgang dan heel erg merkt (beetje onrustig) en dat soms het aanpassen het er op dat moment niet beter op maakt.
Ik heb dit toestel ruim 2 1/2 jaar en het is het beste toestel dat ik tot nu toe heb gehad.
Grote groepen mensen met veel lawaai zoals bv muziek, vind ik nog steeds lastig.
Maar ik ben wel blij met de ontwikkeling ervan.
raccoon schreef:
21-02-2026 18:31
Ik heb dit toestel ruim 2 1/2 jaar en het is het beste toestel dat ik tot nu toe heb gehad.
Grote groepen mensen met veel lawaai zoals bv muziek, vind ik nog steeds lastig.
Maar ik ben wel blij met de ontwikkeling ervan.
Inderdaad! Het zou heel fijn zijn als het nu ook snel verder doorontwikkelt :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven