Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Gezondheid alle pijlers

Al 2 maanden schouderpijn.. word er wanhopig van

19-05-2019 20:33 359 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kamp al ongeveer anderhalf jaar met verkrampte schouderspieren (o.a. omdat ik stress had omdat mijn moeder en meerdere familieleden ernstig ziek waren), ging hiervoor begin dit jaar naar de fysio die het compleet verkeerd behandelde (2x pw krachttraining waardoor het alleen maar verder overbelast raakte en toen ik dat meerdere keren aankaartte werd het niet serieus genomen) en tot overmaat van ramp kreeg ik op mijn werk een stelling van ongeveer 30 kilo er bovenop... :'(

Gevolg stijve schouder met krachtverlies en een opgezwollen bovenarm. Inmiddels bij een andere fysio een deel op kunnen lossen waardoor mijn bovenarm weer normaal is. Maar mijn schouder/ nek blijft maar in de kramp schieten. Ga naar de fysio, sportmasseuse, heb sinds kort dry needling, probeer het warm te houden maar telkens heb ik 1 a 2 dagen verlichting en dan begint het weer zo gigantisch pijn te doen en te verkrampen..
Paar dagen geleden behandeld en nu zit er weer een knoop tussen mijn schouder/nek, uitstraling naar mijn arm, rug, schouderblad en oksel.. doet ontzettend pijn/ brand en kan niet meer zitten of liggen..

Echo wees niks uit en volgens de huisarts is de boel zo verkrampt dat het op een zenuw drukt. Mijn fysiovergoeding is door de vorige fysio al bijna op en het enige wat de huisarts biedt is 8x per dag paracetamol gecombineerd met tramadol of oxycodon en diazepam maar de pijn breekt er dwars doorheen..
Word er na 2 maanden gewoon wanhopig van dat er geen enkele progressie in zit :'(

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Misschien mensen met iets soortgelijks? Tips? Zit er inmiddels compleet doorheen
Second opinion? Doorverwijzing naar orthopeed, pijnteam oid?
Je gebruikt al een behoorlijke dosis pijnmedicatie.. ik zou het echt verderop zoeken.
O ja: wie heeft de echo gemaakt? Huisarts, fysio of bij het ziekenhuis?
Stuiterdraakje schreef:
19-05-2019 20:37
O ja: wie heeft de echo gemaakt? Huisarts, fysio of bij het ziekenhuis?
Ziekenhuis. Bij de HAP dachten ze eerst aan een slijmbeursontsteking maar mijn arm is veel te bewegelijk. Het doet alleen gigantisch pijn. Volgens arts zagen de spieren, pezen en gewrichten er goed uit. Heb nu ook meer pijn richting nek, begin schouder en sleutelbeen, oksel en zij..

Ben ook van plan morgen weer naar de HA te gaan maar ben bang dat het weer hetzelfde verhaal wordt ("verkrampt moet fysio oplossen"). Het moet toch ergens vandaan komen dat het steeds weer terugkomt??
mensendieck of yoga gaan doen. Leer je iig ontspannen en een betere houding aan nemen.
nina1966 schreef:
19-05-2019 20:47
mensendieck of yoga gaan doen. Leer je iig ontspannen en een betere houding aan nemen.
Yoga geprobeerd maar de boel zit zo verkrampt dat bij de minste beweging de boel verder in de kramp schiet..

Fysio heeft ook mensendieck gedaan en gaf aan dat er met mijn houding niks mis was. Althans van wat zij daar zag.
Misschien kan massagetherapie helpen. Ik had een paar jaar geleden veel baat bij 5 x 1,5 uur. Was vaak geen pretje omdat mijn rug zo vast zat. Maar daarna hele tijd pijnvrij gebleven.
Contact arts. Nogmaals uitleg, welke klachten, soort pijn, wat verlicht/verergert, hoe lang helpt de medicatie. En misschien toch aansturen op second opinion/doorverwijzing.
De rest gaat ook pijn doen omdat je wrs een verkeerde houding aanneemt.
Bin uitsluiten van het eea kan een pijnteam evt de pijnmedicatie onder de liep nemen, evalueren en mogelijk aanpassen.
Stuiterdraakje schreef:
19-05-2019 20:59
Contact arts. Nogmaals uitleg, welke klachten, soort pijn, wat verlicht/verergert, hoe lang helpt de medicatie. En misschien toch aansturen op second opinion/doorverwijzing.
De rest gaat ook pijn doen omdat je wrs een verkeerde houding aanneemt.
Bin uitsluiten van het eea kan een pijnteam evt de pijnmedicatie onder de liep nemen, evalueren en mogelijk aanpassen.
Het liefst wil ik gewoon helemaal geen meditatie maar pijnvrij verder.. ik kan nu zelfs met medicatie mijn werk niet eens doen omdat het zo verkrampt zit.
Kan kloppen inderdaad dat mijn rug/oksel komen van een verkeerde houding. Maar doordat mijn schouder zo pijn doet, doen sommige (normale) houdingen bij voorbaat al gigantisch pijn dus die probeer ik dan maar te vermijden..
Jawlensky schreef:
19-05-2019 20:55
Misschien kan massagetherapie helpen. Ik had een paar jaar geleden veel baat bij 5 x 1,5 uur. Was vaak geen pretje omdat mijn rug zo vast zat. Maar daarna hele tijd pijnvrij gebleven.
Wat houdt dat in? Mijn fysio masseerde me maar dat hielp amper. Mijn sportmasseuse masseert heel diep (ramt de spierknopen zowat eruit) en normaal gesproken ben ik dan een half jaar lang prima.. Nu nog niet eens 2 dagen. In hoeverre os massagetherapie anders?
Ik zou dan denken dat je dagelijks iets helemaal verkeerd doet in je bewegingen, misschien uit angst voor pijn. Misschien houd je constant je schouders enigszins opgetrokken of til je vooral met je monnikskapspier in plaats van met je schouders of middenrug. Of misschien heb je last van herhaalde bewegingen achter een computer. Of houd je je hoofd naar voren gestrekt.

Je zal het toch van nieuw onderzoek moeten hebben. De ene arts/fysio weet meer dan de ander.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klinkt als een flinke vicieuze cirkel. Als je er zoveel last van hebt zou ik zeker aandringen op verder onderzoek/hulp om dit te overkomen.

Heb je naast je behandeling ook nog wat gedaan ter ondersteuning? Bij kramp kan magnesium verlichting bieden (kan een tijd duren voor het effect heeft), warmte crème (tiger balsam) en eventueel foamrollen. (Ik laat iemand anders zo’n massage stick gebruiken als mijn spieren op spanning staan) Dat kan pijnlijk zijn, dus hou je grens in de gaten, maar bij mij verlicht het daarna altijd wel, zorgt ook voor een goede doorbloeding. In kleine etappes de spanning eraf halen is mijn strategie.

En ik weet niet wat voor een werk je doet, maar iemand laten meekijken naar je houding op je werk kan ook ervoor zorgen dat je de spanning niet verder opbouwt. (Ik zat vaak voorovergebogen naar m’n beeldscherm te kijken, wat spanning op schouders en bovenramen opleverde)

Lang verhaal, maar zoeken naar de oorzaak en vanuit daar werken naar verbeteringen. (En uiteindelijk heeft krachttraining mij daar ook bij geholpen, maar wel binnen mijn eigen grenzen/ luisteren naar je eigen lijf)

Veel succes! Hoop dat jij je oplossing vind!
Ik heb het ook! En bij mij ligt het aan een verkeerde houding/laptop/op de bank hangen en tv kijken en....MIJN TELEFOON!
De dagen dat ik vrij ben, of ziek thuis zit heb ik ook enorme last van nek en schouders en dat kan dagen zo niet weken duren. Dikke knopen in mijn rug en nek die je als knikkers kan vastpakken. En niks maar dan ook niks helpt.
Maar stoppen of drastisch minderen met beeldschermen helpt echt. Let eens op je telefoongebruik en je houding daarbij. Dat is bij mij nml het grote probleem. En bij heel veel mensen trouwens!

Pas op met oxycodon, het is klote spul en erger dan de kwaal.
Moet zeggen dat ik absoluut niet aanvoel wat er met "spierknopen" wordt bedoeld. :proud:

Maar beterschap!
Je zou een magnesiumsuplement kunnen slikken. Dit helpt je spieren te ontspannen.

Ik heb ook al jaren last van verkrampte schouders. En een beknelde zenuw onder mn oksel waardoor mn hand zeer doet.

Wat mij helpt naast magnesium is toch krachttraining, maar daar ben jij nog niet aan toe zo te lezen, ontspanning en liefst met warmte dus sauna en zonnebank werkt voor mij ook. Fysio maakt t los zodra t lastig wordt (heb n abo :facepalm: ). Van hem heb ik wel de meest geniale strechoefening. Als ik mn borstspieren strech gaat de druk van mn schouderbladen af. En dat scheelt echt een hoop.

Ga op de rand van je bed of bank liggen. En dan met uitgestrekte arm en een flesje water of klein gewichtje in je hand spanning zetten op je borstspier.

En let op je houding in het dagelijks leven. Schouderbladen in je broekzakken (figuurlijk) lange nek en kin iets in.

Succes
Je zal ze vast en zeker allemaal op een rijtje hebben, ik twijfel alleen wel aan de juiste volgorde. (Cateautje)
retrostar schreef:
19-05-2019 21:21
Moet zeggen dat ik absoluut niet aanvoel wat er met "spierknopen" wordt bedoeld. :proud:

Maar beterschap!
Niet?!? Wil je er een paar? ;-D
Je zal ze vast en zeker allemaal op een rijtje hebben, ik twijfel alleen wel aan de juiste volgorde. (Cateautje)
Misschien helpt acupunctuur.
Ik ben 4 weken geleden geopereerd aan mijn oog en ik heb sindsdien wel heel veel op de bank gehangen.. kon ook niet verder zien dan 5 cm door de operatie.. dus redelijk vastgepakt aan de telefoon :( ik probeer er wel op te letten dat ik dan niet naar voren ga hangen.. en rechtop zit op de bank. Maar het blijft dus aan de gang.. Mijn werk is deels fysiek zwaar (Gaat niet met mijn schouder in puin zo) en deels via de computer maar dat gaat ook niet want die aanhechting van schouder naar arm begint als een gek te branden als ik mijn muis maar vastpak..
Heb ook verder niks ter afleiding. Normaal zou ik een tv serie gaan kijken of gamen op de pc of een boek lezen. Mijn stoel zit beter dan die bank. Maar dat gaat dus ook niet.. voelt gewoon alsof ik er niet uit kan komen. Of ik na een behandeling nou bankhang, achter de pc probeer te zitten of een flinke wandeling maak en afleiding zoek, het knalt er net zo hard weer in

Wat is trouwens zo'n foamroll?

Edit: warmtecreme heb ik ook al geprobeerd. Werkt niet. Magnesiumpillen heb ik nog wel thuis liggen. Flinke dosis die de mdl arts had voorgeschreven. Kan ik proberen.
Krachttraining lukt idd nog niet
Stretchoefeningen maken het al erger. En dan stretch ik nog op de goede manier.

Zal door van de borstspier proberen kijken of dat werkt
maris_90 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 21:34
15.04% gewijzigd
Is er geen sprake van een bedrijfsongeval als er op je werk een stelling van 30 kilo op je schouder viel ?
De moeite waard om uit te zoeken of (de verzekering van) je werk niet moet bijdragen aan de medische kosten.
Misschien kan de ARBO-arts ook meedenken
Apatura schreef:
19-05-2019 21:25
Niet?!? Wil je er een paar? ;-D
Nee, dank je. Maar wel ken ik RSI-pijn. Of gewone DOMS-pijn. Delayed Onset Muscle Soreness.

En kramp; ook niet voor de poes. :)
Bij mij zit er een zenuw klem aan de voorkant van mijn schouder door een bundel spieren die verkrampt/ verkort zijn. TOS of frozen shoulder genoemd. De fysio masseert, maar ik heb ook oefeningen voor thuis om die spieren weer op te rekken. Als ik die een paar dagen niet doe, voel ik het meteen.

Dit is mijn ervaring en ik zeg niet dat jij hetzelfde hebt, maar wellicht het uitzoeken waard.

Edit: bij mij ontstaan door veelvuldig op mijn zij liggen (schouders naar voren/ in elkaar gedoken). Slapen met een kussen tussen mijn armen "helpt" mij ook wel iets.
wiezel wijzigde dit bericht op 19-05-2019 21:45
17.68% gewijzigd
"Niemand leeft, heeft lief of sterft alleen maar voor Coca Cola."
nienkejj schreef:
19-05-2019 21:32
Is er geen sprake van een bedrijfsongeval als er op je werk een stelling van 30 kilo op je schouder viel ?
De moeite waard om uit te zoeken of (de verzekering van) je werk niet moet bijdragen aan de medische kosten.
Misschien kan de ARBO-arts ook meedenken
Klopt.. werd mij echter afgeraden door mijn omgeving om daar waar mee te doen.. Ben bang dat het ook de werkrelatie gaat verzieken. Heb al wel contact met het "verzuimbureau" (ze weten dat ik niet kan werken ivm schouder en oog) maar (nog) niet met de bedrijfsarts.. vonden ze niet zo nodig
Maris_90 schreef:
19-05-2019 21:31
Ik ben 4 weken geleden geopereerd aan mijn oog en ik heb sindsdien wel heel veel op de bank gehangen.. kon ook niet verder zien dan 5 cm door de operatie.. dus redelijk vastgepakt aan de telefoon :( ik probeer er wel op te letten dat ik dan niet naar voren ga hangen.. en rechtop zit op de bank. Maar het blijft dus aan de gang.. Mijn werk is deels fysiek zwaar (Gaat niet met mijn schouder in puin zo) en deels via de computer maar dat gaat ook niet want die aanhechting van schouder naar arm begint als een gek te branden als ik mijn muis maar vastpak..
Heb ook verder niks ter afleiding. Normaal zou ik een tv serie gaan kijken of gamen op de pc of een boek lezen. Mijn stoel zit beter dan die bank. Maar dat gaat dus ook niet.. voelt gewoon alsof ik er niet uit kan komen. Of ik na een behandeling nou bankhang, achter de pc probeer te zitten of een flinke wandeling maak en afleiding zoek, het knalt er net zo hard weer in

Wat is trouwens zo'n foamroll?

Edit: warmtecreme heb ik ook al geprobeerd. Werkt niet. Magnesiumpillen heb ik nog wel thuis liggen. Flinke dosis die de mdl arts had voorgeschreven. Kan ik proberen.
Krachttraining lukt idd nog niet
Stretchoefeningen maken het al erger. En dan stretch ik nog op de goede manier.

Zal door van de borstspier proberen kijken of dat werkt
Dit deel klinkt dan als een muisarm (RSI). RSI komt ook voor een groot deel door stress. Je spant dan door de angst voor de pijn je spieren veel heviger aan dan nodig is voor de beweging. En een heleboel andere spieren tegelijkerttijd.

Maar alleen een arts of fysio kan dit al of niet bevestigen. Dat is niet door forumleden op een afstand te zien.

Sterkte.
retrostar schreef:
19-05-2019 21:43
Dit deel klinkt dan als een muisarm (RSI)
Hmm wel veel gezamenlijke overeenkomsten. Maar het is pas gekomen doordat ik die plank er bovenop kreeg dus dat kan ik niet helemaal rijmen. Het is die aanhechting van schouder naar arm die pijn doet met name bij/om het sleutelbeen. Maar die doen ook zeer als ik alleen al op de bank zit.. alleen met voorwaarts bewegen gaat het nog meer pijn doen. Dat vermijdt ik dus dan maar met rechts.. niet dat dat helpt.

Zal het morgen ook bespreken met de HA. Kijken wat die denkt.
Maris_90 schreef:
19-05-2019 21:42
Klopt.. werd mij echter afgeraden door mijn omgeving om daar waar mee te doen.. Ben bang dat het ook de werkrelatie gaat verzieken. Heb al wel contact met het "verzuimbureau" (ze weten dat ik niet kan werken ivm schouder en oog) maar (nog) niet met de bedrijfsarts.. vonden ze niet zo nodig
Wat is dat voor idioot advies dan?

Ongeval met verzuim moet toch een bedrijfsarts meekijken?
Apatura schreef:
19-05-2019 22:11
Wat is dat voor idioot advies dan?

Ongeval met verzuim moet toch een bedrijfsarts meekijken?
Tja het bedrijf waar ik werk, werkt met een extern bureau waarmee je je verzuim bespreekt. Enige wat werd aangegeven was dat als mijn fysiovergoeding op was ik dat zelf maar moest gaan betalen.. toen ik aangaf dat ik dat gezien mijn 3uren contract (Ik werk normaal meer naar nu krijg ik maar voor 3 uur uitbetaald per week) niet kon betalen begonnen ze te lachen en dat was dat moest binnenkort nog maar eens bellen. Waardeloos geregeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven