Gezondheid alle pijlers

Alleen naar de sauna

28-11-2021 22:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al van kinds af aan ga ik graag naar de sauna. Ik ben hier ook echt mee opgegroeid en ging zowel met mijn vader als moeder mee.
Op dit moment ben ik een jongvolwassen vrouw van 21 en ik merk dat ik weer wat behoefte heb aan ontspanning. Ik heb veel stress vanwege werk en mijn studie, last van mijn nekspieren en hoofdpijn en ik zit sowieso weer veel te veel in mijn hoofd.

Ik zou daarom heel graag binnenkort weer naar de sauna gaan, maar er is niemand in mijn omgeving die in deze weken mee kan. Zelf ben ik nog nooit alleen naar de sauna gegaan en ik merk dat ik dit nog best wel een drempel vind. Aan de ene kant denk ik: gewoon doen! Ik zie vaker mensen die er alleen zijn. Mensen kijken wel, maar de meesten boeit het niet. Anderzijds denk ik wel van ja, ik ben nog wel vrij jong. Meestal zie ik 'oudere' mensen in de sauna. En wat als ik straks bekenden tegenkom? En daarnaast ben ik bang dat ik me teveel aangestaard ga voelen. Ook al weet ik dat ik er dan meer een probleem van maak dan dat het is.

Gaan jullie weleens (alleen) naar de sauna? Als je alleen gaat, hoe ervaar je dit? Zien jullie weleens mensen alleen gaan? Wat vinden jullie daar dan van? En wat zouden jullie in mijn geval doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan.
Zeker als je het van kinds af aan gewend bent snap ik niet wat het probleem is.
Zou je ook niet in je eentje naar een zwembad durven, of op een terras zitten? Is het naakt zijn het probleem, of dat je alleen bent?
Als het dat laatste is, ga eens in je eentje ergens koffie drinken om je oefenen. Boek mee, doodnormaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vroeger ook regelmatig alleen naar de sauna, tegenwoordig al lang niet meer gedaan omdat ik het met corona even niet zo zie zitten.
Geen enkel probleem, zoveel mensen gaan alleen, zowel oudere als jongere mensen. Het fijne aan de sauna vind ik, dat je echt iets te doen hebt. Je bent steeds bezig met je saunarondje, in de cabine, uitdampen, koelen, en daardoor hoef je niet per se met iemand te zijn. Vaak vond ik juist de momenten dat je niet echt iets te doen hebt wat ongemakkelijker in mijn eentje, bijvoorbeeld alleen lunchen, dan voelde ik me meer bekeken dan tijdens een saunaronde. Al zat dat ook gewoon tussen mijn oren natuurlijk.
Ik zou in elk geval kiezen voor een rustige doordeweekse dag, en niet voor een drukke zaterdag als er veel bijkletsende vriendinnen en stelletjes rondlopen.
Veel plezier in de sauna!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens veel handiger ook, alleen naar de sauna. Kan je precies zelf bepalen wanneer de warmte je genoeg is of wanneer je nog wat langer wilt blijven zitten. En je hebt niemand om tegenaan te ouwehoeren, fijn voor de andere bezoekers. :P
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Ik ging ook wel eens alleen, lekker rustig en doen waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar ouder, maar ik ga ook gewoon alleen hoor. Liever zelfs. Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Ook iets ouder maar ik doe t ook al sinds eind 20 oid. Wel overdag op werkdag en 2 minder commerciele sauna's.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, dertiger hier. Lekker door de week als "de rest van NL" werkt alleen naar de sauna. Boek mee, kan ergens in, of uit of lekker gaan eten als het mij uitkomt.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook geklede dagen of vind je dat niks?
Ik meld me! Ik ga inderdaad alleen naar de sauna.
Heerlijk.
Veel fijner dan met iemand gaan.
Je bent niet afhankelijk van andermans wensen, je doet echt wat jijzelf fijn vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook vaak lekker alleen op rustige dagen. Kan je precies doen wat je zelf wilt. De eerste keren sauna op badkleding dagen maar nu maakt dat me niet meer uit.
Life is always rocky when you're a gem.
Ik ga overigens ook op rustige dagen en sinds Corona niet meer geweest trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het allerliefste alleen naar de sauna.
Bijkletsen met vriendinnen doe ik liever bij een lunch/etentje oid.

Niemand om rekening mee te houden, tussendoor kopje thee drinken met een goed boek/ tijdschrift erbij. Even een dagje echt rust.

Gewoon doen!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik ook. Niet meer sinds Corona overigens. Zie ik niet zo zitten. Mijn vriend houdt er echt niet van en ik ken niemand die mee wil. Heerlijk een boek mee en relaxen. Eigenlijk nog lekkerder dan met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet ook meer in mn eentje geloof ik. Heerlijk relaxt, boek mee. Eigenlijk is de sauna nou juist iets wat je prima in je eentje kan doen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig alleen naar de sauna, geen probleem. Boek of tijdschriften mee voor de rustmomenten. Ik zie dat ook andere mensen doen, het is echt heel normaal.

Ik kan me voorstellen dat bekenden tegenkomen wel een dingetje kan zijn, sommige bekenden dan :proud: Maar daarvoor maakt het (voor mij) niet uit of ik alleen ben of met iemand anders. Ik hou me altijd maar voor dat alleen leuke, relaxte mensen naar de sauna gaan en die vervelende buurman dus vast niet :whistle:
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik doe dat ook gerust alleen ook toen ik jonger was. Stiekem zou ik het helemaal niet erg vinden om weer eens lekker alleen te gaan. Toch meer vrijheid.

Maar ja ik ben ook alleen op vliegvakantie gegaan, regelmatig alleen naar de bios, uit eten enz. Alleen zijn is wat mij betreft geen reden om dan ook maar alleen thuis te zijn. Lekker op stap!
In het voorjaar ga ik alleen op fietsvakantie (zou dat afgelopen sep gedaan hebben maar dat ging helaas niet door vanwege ziekte)

Ik heb nooit het gevoel (gehad) dat mensen naar mij keken dus echt echt gewoon lekker gaan!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ga (ging) zo vaak alleen naar de sauna. Mensen kijken altijd, ik denk niet dat alleen zijn de reden is dat ze kijken.
Als er ergens niet opgekeken wordt van alleen zijn is het de sauna.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gedaan, maar lijkt me heerlijk.
Lekker een boek mee en relaxen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel mee hoor

(Maar ik ben een man dus slechte grap)

Probeer het gewoon een keer het kan prima
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel vaak, zowel samen met vriend, als alleen. Je moe er gewoon een eerste keertje doorheen, mensen zijn helemaal niet zo met elkaar bezig en van staren heb ik nooit iets gemerkt( ook niet op die leeftijd) Gewoon doen joh, lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven