Gezondheid alle pijlers

Altijd koud, wat helpt jou?

04-12-2019 16:44 104 berichten
Sinds een paar jaar heb ik het in de wintermaanden altijd koud. De dokter denkt aan het fenomeen van Raynaud en wil eventueel wel bloedverdunners voorschrijven maar hier zit ik echt niet op de wachten tenzij het echt echt echt niet anders kan.

Heeft iemand hier nog tips en tricks, ik sta zeker open voor homeopatische middelen.
Misschien iets van bepaalde kruiden?

Ik rook niet en beweeg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Aankomen in gewicht :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Handigmetgeld, ik ben ook een enorme koukleum (tussen de opvliegers door) maar dat is wel wat anders dan een een 'doods' gevoel (mooie tegenstelling) in je tenen en vingers natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, snap ik. Maar voor medisch advies kan ze beter bij de dokter zijn. Maar de taktieken van 'gewone' koukleumen helpen misschien ook een beetje voor niet-gewone?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb het ook altijd koud. Mijn hele leven al. Ben lang en dun, dus mijn bouw zal er wel mee te maken hebben. Eet ook vrij gezond en sport regelmatig. Stilzitten maakt het wel erger. Ik ga 's winters met een metalen kruik met kokend water naar bed (blijft lang warm). Heb ook een straalkacheltje en een dekentje bij de bank 's winters.
Sinds ik Vitamine D en Zink bijslik lijkt het iets beter te gaan. Mijn humeur knapt daar overigens ook van op, dus dat kan ik iedereen aanraden. Vitamine D had ik overigens aantoonbaar tekort. Nu niet meer.
Ik heb het altijd koud dus verwarming aan en liggen onder de dekens. En mijn bloeddruk is altijd te hoog dus
Regelmatig naar de sauna (met gebruik dompelbad), ijzergehalte bloed laten checken, veel thee drinken en als niets meer helpt: stofzuigen ;-) .
Zou weer lekker vlees gaan eten! En koop een elektrische deken. Da's echt zalig op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het altijd, echt ALTIJD koud en weet je? Ik heb echt het ei van columbus. Niet meer met 27 graden bij de kachel zitten terwijl de rest van het gezin flauwvalt van ellende. Niet meer met tien vesten over elkaar letterlijk pijn in je botten hebben. Niet meer al je tepels eraf sterven als je 's morgens opstaat. Want echt, ik kreeg het gewoon niet meer warm en zat de hele tijd te rillen en te bibberen en had echt pijn aan mijn lijf.

Mijn ei dus: koop een hele berg aan warmtepleisters bij de action. Kosten een euro ofzo. Neem die grote. En plak elke 24 uur eentje op je rug, of buik. Als het echt koud is, plak je er twee. Ze worden in no time echt heet en dat vind ik heerlijk. Het dringt door tot in mijn botten en ik het het niet koud meer. Het is de uitvinding van de eeuw. Altijd een kruik bij je. Nooit meer koud.
Dus mijn tip: warmtepleisters!!
Doen!!!

ps mijn bloeddruk is ook heel laag: 90/50
Ijzer is laag normaal
gewicht is ook laag normaal
b12 spuit ik
eet vegetarisch
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:00
6.67% gewijzigd
redbulletje schreef:
04-12-2019 17:50
Zou weer lekker vlees gaan eten! En koop een elektrische deken. Da's echt zalig op de bank.
Ja vlees eten, goed idee! Dan wordt de wereld over t algemeen een stukje warmer. Heb je ook geen last meer van de kou!
Warmtestickers zal ik naar kijken, bedankt!
Kezia schreef:
04-12-2019 17:53
Ja vlees eten, goed idee! Dan wordt de wereld over t algemeen een stukje warmer. Heb je ook geen last meer van de kou!
Nou idd. Zalig zijn de onwetende.
@kriskornelig, ja alles bijna idem!
Hoelang blijven die pleisters van de action warm?
Alle reacties Link kopieren
Koud/lauw douchen zou ik echt de hel vinden. Ik kom dan helemaal niet meer op temperatuur. Ik wil juist kneiter heet douchen en dan letterlijk uitdampen.
Ik weet wel dat het niet zo werkt, maar ik doe het toch. Anders sterf ik duizend dooien.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 18:03
@kriskornelig, ja alles bijna idem!
Hoelang blijven die pleisters van de action warm?
10-15 uur (maar misschien wel langer als ze echt goed zitten wel 24 uur). Er zit actieve kool in en zodra dat in aanraking komt met zuurstof wordt het warm. Heet zelfs. Ik vind het echt de hemel op aarde. Het dringt echt in diepere huidlagen door. Mijn dochter vindt het bloedheet en gooit ze na een half uur af. Het is heel persoonlijk. Maar het is echt het proberen waard.
Het redt mijn leven momenteel, ik kom de deur weer uit (heerlijk om onder je jas zo'n kacheltje te hebben, echt!)
Alle reacties Link kopieren
vele lagen kleding en dikke sokken, met warme gevoerde laarzen en voor binnen sloffen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger deed ik dat wel, een rubber warmwaterzak. Maar daar krijg ik het steeds kouder van. In beweging blijven werkt het beste en kan dat niet, dan een extra laag kleding, zo los mogelijk zodat er isolerende luchtlagen zijn.
retrostar wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:09
3.69% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kriskornelig schreef:
04-12-2019 18:05
10-15 uur (maar misschien wel langer als ze echt goed zitten wel 24 uur). Er zit actieve kool in en zodra dat in aanraking komt met zuurstof wordt het warm. Heet zelfs. Ik vind het echt de hemel op aarde. Het dringt echt in diepere huidlagen door. Mijn dochter vindt het bloedheet en gooit ze na een half uur af. Het is heel persoonlijk. Maar het is echt het proberen waard.
Het redt mijn leven momenteel, ik kom de deur weer uit (heerlijk om onder je jas zo'n kacheltje te hebben, echt!)
Wauw, dit ga ik echt proberen, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd koud door slechte doorbloeding (rolstoelgebonden) mijn benen worden in juli pas weer warm maar wat mij helpt is kleding van Icebreaker, gemaakt van merino wol. Helaas niet goedkoop maar het gaat erg lang mee. Het is er in verschillende isolatiewaarden, de Icebreaker 260 shirts met lange mouwen zijn echt heerlijk. Daaroverheen een blouse en dan een merino vest. Ook lange onderbroek, sokken en muts van hetzelfde merk/wol en ik kom de winter beter door. Slapen doe ik op wollen onderdekens, die zijn soms bij de Lidl in de aanbieding, ik heb ze op Texel gekocht. Dit tegen de 'normale' kou, medisch zou ik nog wel verder kijken of er nog een reden is voor de pijn en ongemak. Sterkte komende winter!
Alle reacties Link kopieren
Niemand verbied je om drie slobberige leggings en een broek over elkaar te dragen in maten 36,38, 42 en 44 zodat je op een michelinmannetje gaat lijken. Je heb wat meer was, dat is alles. Maar warm krijg je het er absoluut van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het instant warm als ik thee zet van (verse) gember, kurkuma en een snuf zwarte peper.
Ook krijg ik het weer warm als ik warme chocomel drink (plantaardige) melk met cacao.

Krijg je het wel weer (even) warm als je warm drinkt? Thee, chocomel, bouillon?

Verder vind ik die pleisters ook als een goed idee! Ik heb een vriendin in een rolstoel, en die heeft altijd hele koude onderbenen en voeten, ik ga het haar aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook van september tot mei vrijwel altijd koud, zeker koude voeten die haast niet warm te krijgen zijn.
En ik eet ook vegetarisch. Valt me wel op dat er meerdere vegetariërs zijn hier....
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook mijn hele leven koud gehad. Kreeg altijd de opmerking moet je maar wat meer vet op je botten kweken. Nou dat heb ik geprobeerd maar kan je vertellen dat dat niet de oplossing was hahaha
Tegenwoordig is het zowat het tegenovergestelde 🙈 iIk heb het nu sneller te warm als dat ik het te koud heb.
Ben door andere klachten terecht gekomen bij een shiatsu therapeut. Zij werken met de energiebanen in je lichaam. En sinds mijn energie beter stroomt heb ik het een stuk warmer gekregen.
Tevens naar mijn voeding gekeken en ondanks dat ik 'gezond' at, at ik heel veel producten die energetisch koud zijn, dus je lichaam afkoelen en meer energie kosten om te verteren dus blijft er minder over om je lichaam te verwarmen.
Voor mij de oplossing om een stuk aangenamer de winterperiode door te komen.
Be true to Yourself & follow your Heart
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een enorme koukleum, maar dat zit waarschijnlijk in mijn Aziatische afkomst. Mijn huid is gemaakt op warme en tropische temperaturen, niet op de koude en vaak wisselende temperaturen van hier. Dat uit zich in een extreem droge huid die ontzettend jeukt en kapotte handen. Ik moet elke dag blijven smeren en dan nog 's avonds jeukt mijn lijf. Ik draag een winterjas met dikke das buiten. Overdag gaat het nog zo lang ik in beweging ben. Maar 's avonds daalt mijn energie tot 0. In bed een elektrische deken. Warme sokken helpen niet genoeg bij mij. Dan blijven mijn voeten gerust nog 2 uur koud.
Op mijn werk hebben de meeste collega's het snel warm. In November 13 graden en dan moet er zo nodig een raam open. Want het is zo warm. Of toen het met Pasen 20 graden was. Toen er een (in mijn ogen) koud briesje kwam, vond iedereen dat zo lekker behalve ik.
hondenmens wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:33
17.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die warmtepleisters klinken als een godsgeschenk! :-o Ik wist niet dat die bestonden, ik ga ze zo snel mogelijk aanschaffen!
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
04-12-2019 18:28
Warme sokken helpen niet genoeg bij mij. Dan blijven mijn voeten gerust nog 2 uur koud.
Als je koude voeten hebt in bed, helpt eigenlijk niets, behalve lichaamswarmte van een ander, of proberen te zorgen met warme voeten het bed in te stappen, en/of je bed voorverwarmen.
Ik krijg meestal koude voeten IN bed omdat het gewoon (expres) koud is in de slaapkamer, maar ik kan ze dan dus opwarmen bij manlief tussen z'n bovenbenen :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven