Gezondheid alle pijlers

Altijd koud, wat helpt jou?

04-12-2019 16:44 104 berichten
Sinds een paar jaar heb ik het in de wintermaanden altijd koud. De dokter denkt aan het fenomeen van Raynaud en wil eventueel wel bloedverdunners voorschrijven maar hier zit ik echt niet op de wachten tenzij het echt echt echt niet anders kan.

Heeft iemand hier nog tips en tricks, ik sta zeker open voor homeopatische middelen.
Misschien iets van bepaalde kruiden?

Ik rook niet en beweeg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-12-2019 18:36
Als je koude voeten hebt in bed, helpt eigenlijk niets, behalve lichaamswarmte van een ander, of proberen te zorgen met warme voeten het bed in te stappen, en/of je bed voorverwarmen.
Ik krijg meestal koude voeten IN bed omdat het gewoon (expres) koud is in de slaapkamer, maar ik kan ze dan dus opwarmen bij manlief tussen z'n bovenbenen :biggrin:
Bij mij is het mijn bed voorverwarmen met een elektrische deken. Val dan ook veel sneller in slaap. Ik heb geen partner en bovendien kan ik niet eens slapen met iemand in mijn bed. Dus dat gaat hem niet worden.
hondenmens schreef:
04-12-2019 18:45
Bij mij is het mijn bed voorverwarmen met een elektrische deken. Val dan ook veel sneller in slaap. Ik heb geen partner en bovendien kan ik niet eens slapen met iemand in mijn bed. Dus dat gaat hem niet worden.
Ik heb wel een man in bed maar die haalt het echt niet bij mijn elektrische deken :-D. Het is zo heerlijk om een warm bed in te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet slapen met koude voeten, een kruik helpt zo goed! Ik maak hem heel heet en doe er dan een kussensloop om, dan verbrand ik niet en blijft hij langer warm.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
04-12-2019 18:29
Die warmtepleisters klinken als een godsgeschenk! :-o Ik wist niet dat die bestonden, ik ga ze zo snel mogelijk aanschaffen!
Laat me weten wat je er van vindt! Ik heb er net weer eentje op gedaan. Heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
04-12-2019 18:50
Laat me weten wat je er van vindt! Ik heb er net weer eentje op gedaan. Heerlijk!!!
Zal ik doen. Is het merk Life Care?
Alle reacties Link kopieren
Kezia schreef:
04-12-2019 17:53
Ja vlees eten, goed idee! Dan wordt de wereld over t algemeen een stukje warmer. Heb je ook geen last meer van de kou!
Ik heb raynaud al vele jaren. Ik at toen nog gewoon vlees. Sinds een aantal jaar eet ik steeds minder vlees (haal het niet in huis, maar met uiteten eet ik het nog wel) en merk geen verschil.
Vlees eten heeft dus geen zin.

Wat bij mij echt verschil geeft is het slikken van Ginkgo biloba. Als ik dit niet slik dan heb ik zelfs zomers last van Raynaud. Het gaat er niet van over maar het gaat een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van t fenomeen van raynaud. Primair, net als mn pa en mn oma.

Mijn remedies:
Warm blijven! Kniekousen zodat mn kuiten warm blijven, lange donze winterjas, handschoenen al is t nog 10 graden buiten.
Muts, sjaal enz. Geen modebewust gefrutsel, gewoon echt warm.

Koude douche, never, dan ben ik 2 uur lager nog koud. Dat helpt bij wintertenen niet bij raynaud.

Sporten, sauna helpt ook. Genoeg slapen ook.

Ik heb een bmi van 25 dus aan wel of geen speklaag zal t niet liggen.

Verder slik ik ginko biloba suplement. Het sterkste wat ik kon vinden.

Pittenzak om mn bed voor te verwarmen.

Vooral niet koud krijgen. Wanneer heb jij t meest last? En wat is er anders geworden dat je er ineens last van heb? Hormonale anticonceptie, overgang?
apatura wijzigde dit bericht op 04-12-2019 19:06
6.64% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Oh herkenbaar dat vreselijk koud hebben.
Ik kan mijzelf gewoon niet opwarmen zonder een heel arsenaal in te zetten.

Zelfs tig lagen kleding helpt niet.
Mijn voeten zijn ijsklompen en dan kan ik 5 paar sokken aantrekken, mijn voeten blijven koud.
Overdag leer ik er maar mee leven, maar eigenlijk voel ik mij dan de hele dag oncomfortabel en niet echt happy.
s’ avonds zit ik met een kruik op de bank en twee dikke dekens.
De kachel gaat regelmatig hoog, maar dan gaan wel mijn huisgenoten mij haten.

Ik wil ook niet naar buiten, ik wil eigenlijk het liefst de hele winter doorbrengen onder een laag dekens met een paar kruiken.
Maarja.
Zodra de temperatuur buiten boven de 25 graden komt, komt er bij mij ook weer wat leven in.

Ik heb ook van nature een lage bloeddruk.
Ik spuit vitamine b12 al jaren.
Eet vegetarisch, maar toen ik nog wel vlees at had ik het ook altijd koud.

Mijn voeten voelen op dit moment aan als of ik op ijs sta, het doet gewoon zeer.
Terwijl ik leren schoenen aan heb met schapenwollen zooltjes er in, en ik zit gewoon binnen met de verwarming op 23.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vreselijk en ik ben niet slank.
Ik heb pas bij de Aldi een elektrische deken voor op de bank gekocht. Topding.
Verder stoel verwarming in de auto geweldig.
Thee, huissokken die dik zijn.
Elektrische deken tot ik ga slapen dan gaat hij eruit.
Hittepit voor in de magnetron.
Nou ja ik probeer van alles.
En oh ja, sinds een paar jaar Panama Jack gevoerde laarsjes. Topuitvinding. Nooit meer koude voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen meteen die pleisters halen bij de Action, dat zou toch fijn zijn!
winkelfanaat schreef:
04-12-2019 18:56


Wat bij mij echt verschil geeft is het slikken van Ginkgo biloba. Als ik dit niet slik dan heb ik zelfs zomers last van Raynaud. Het gaat er niet van over maar het gaat een stuk beter.
Ja zomers heb ik het ook! Als ik bijv. 's ochtends naar mijn werk fiets bij een graad of 18 heb ik echt nog koude handen!
Ginko biloba gaat op het lijstje.

Ik ben helaas geen theedrinker al moet ik mezelf dan dan maar aanwennen.
Lente19251003 schreef:
04-12-2019 19:08
Ik ga morgen meteen die pleisters halen bij de Action, dat zou toch fijn zijn!
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de webshop niet en weet niet of hij betrouwbaar is, maar ik zag dit net en wil het hebben!!!! https://www.stoov.com/nl/big-hug-xl.htm ... gI8bPD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig eten, genoeg slapen en bewegen helpt bij mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 19:11
Ja zomers heb ik het ook! Als ik bijv. 's ochtends naar mijn werk fiets bij een graad of 18 heb ik echt nog koude handen!
Ginko biloba gaat op het lijstje.

Ik ben helaas geen theedrinker al moet ik mezelf dan dan maar aanwennen.
Ginkgo biloba is een pil. Kies een hoog gedoseerde. Ik koop ze online. In de drogist zit zó weinig in.
Ja dat fietsen haha, ken het. Ik heb nu ook dat als ik ‘s avonds douche en ik kom onder de douche vandaan en kijk in de spiegel dan zijn mijn lippen blauw. Echt spookie.
Ja, de douche uitdraaien is ook altijd een dingetje, ook al staat de verwarming in de badkamer hoog.

Ik ga kijken voor die pillen, ik weet niet of je een link zou mogen neerzetten hier?

Verder ben ik wel slank maar geen ondergewicht. Ik eet, slaap en beweeg wel goed. Slapen soms wat minder maar ook als in een periode echt goed slaap blijf ik koud.
Je hebt ook (electrisch) verwarmde motorkledimg, volgens mij werkt dat met batterijen, maar dat is verschrikkelijk duur en ook best wel een gedoe met draadjes.
pamelacourson schreef:
04-12-2019 19:12
Ik ken de webshop niet en weet niet of hij betrouwbaar is, maar ik zag dit net en wil het hebben!!!! https://www.stoov.com/nl/big-hug-xl.htm ... gI8bPD_BwE
Oehhhh, voor op de bank :jump:
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 19:32
Oehhhh, voor op de bank :jump:
En op mijn bureaustoel. En in de auto. En op visite :mrgreen: Echt ideaal dat hij draadloos is.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vreselijke kouwkleum met vooral ijsklompvoeten.

In bed gebruik ik dit elektrische kussen voor mijn voeten:

https://www.inventum.eu/persoonlijke-ve ... ens/hnk18/
Echt een heerlijk ding.

Verder een dubbel dekbed met flanellen hoes en mijn man is ook nog lekker warm :)

Ik draag bijna het hele jaar (behalve de zomer) wollen longsleeves onder mijn kleding, en binnenshuis Uggs. En ik zit altijd onder een dekentje. Zo kom ik de koudere dagen prima door, maar pas zo rond de 25 graden vind ik het echt aangenaam worden.

Ook lage bloeddruk en ijzer aan de lage kant. Geen vegetariër, maar ik eet zeker niet dagelijks vlees (1 a 2 keer per week).
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 19:11

Ik ben helaas geen theedrinker al moet ik mezelf dan dan maar aanwennen.
Werkt (vast) bij alles wat je warm drinkt :) Ik geloof heel erg dat je het beste weer warm wordt, als je dat van binnenuit doet. Dus met een hete drank, of warm eten. Of pittig eten of drinken :biggrin:
Mijn ijzer was ook laag maar niet té laag.
Zet jij het kussen wel uit als je gaat slapen?
Ik zet mij elek.deken altijd uit als ik ga slapen ivm brandgevaar.
Gelukkig heb ik mijn kruik dan nog :-D
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-12-2019 19:42
Werkt (vast) bij alles wat je warm drinkt :) Ik geloof heel erg dat je het beste weer warm wordt, als je dat van binnenuit doet. Dus met een hete drank, of warm eten. Of pittig eten of drinken :biggrin:
Of een borrel :-D
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 19:11
Ja zomers heb ik het ook! Als ik bijv. 's ochtends naar mijn werk fiets bij een graad of 18 heb ik echt nog koude handen!
Ginko biloba gaat op het lijstje.

Ik ben helaas geen theedrinker al moet ik mezelf dan dan maar aanwennen.
Handschoen aan en zorgen dat je schouders, nek en onderarmen warm ingepakt zijn.
Collega van me heeft wind en waterdichte handschoenen gekocht ergens, zoiets ga ik ook zoeken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
04-12-2019 19:43
Mijn ijzer was ook laag maar niet té laag.
Zet jij het kussen wel uit als je gaat slapen?
Ik zet mij elek.deken altijd uit als ik ga slapen ivm brandgevaar.
Gelukkig heb ik mijn kruik dan nog :-D
Hij gaat vanzelf uit na anderhalf uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven