Gezondheid alle pijlers

Altijd oud bloed tijdens menstruatie

07-03-2015 21:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende: al minstens een half jaar heb ik tijdens de menstruatie alleen maar bruin bloedverlies. Mijn menstruaties komen wel vrij regelmatig, gemiddeld zo rond de 30 dagen en ze duren ongeveer 5 dagen. De eerste dagen heb ik flink veel last van buik- en rugpijn, en dan voelt het alsof de sluizen open gaan. Dit is dus niet zo. Vaak komt er zo weinig dat ik niet eens een tampon kan gebruiken. En wat er komt is dus bruin. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit kwaad? Moet ik naar een arts? Ik heb al een tijdje zitten googlen maar ik kom alleen maar op zwangerschappen en kanker uit..

Verdere info: ik slik al 1,5 jaar de pil niet meer en ik kan me niet precies herinneren wanneer ik voor het laatst helder rood bloed verloor. Ik probeer niet zwanger te worden. De laatste zwangerschapstest die ik heb gedaan was in augustus, omdat ik steeds super misselijk was en die was negatief, bij de huisarts laten doen.
Ga gewoon naar de huisarts als je je zorgen maakt.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat je zwanger bent?

Ik heb ook wel dat er op momenten bruin bloed komt tijdens de menstruatie maar niet de hele tijd volgens mij.

Als je het niet vertrouwd kan je het beste gewoon even een afspraak bij de huisarts maken.
We gebruiken altijd een condoom, dus dan zou die kapot moeten zijn dat we dat niet gemerkt hebben. En dan zou ik nu zo ongeveer wel uitgerekend moeten zijn denk ik. Ik vind het zo bijzonder dat ik wel gewoon een cyclus heb met de bijbehorende buikpijn.

Maar ik zal de huisarts vragen binnenkort als hier niemand het herkent.
Ik heb, sinds ik een spiraal heb, altijd bruin bloed. Ik heb me er nooit echt zorgen over gemaakt, maar misschien ligt dat wel aan mij haha?
hoe oud ben je?
Menstruatiebloed is in feite opgebouwd slijmvlies dat je lichaam afstoot. Het lijkt erop dat je niet zoveel slijmvlies hebt dan. Hoe oud ben je?
ik ben 27
Naar de HA lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb dit zomaar eens 1 keer gehad toen ik de pil nog slikte. Bruin bloed en heel weinig. Het zette niet door. Geen idee wat het was. De volgende menstruaties waren weer normaal. Nu heb ik het alleen nog op de 1e dag van mijn menstruatie.

Als je het al zo lang hebt, zou ik toch naar de huisarts gaan.
Ik herken het! Heb precies hetzelfde.. Wel regelmatig, maar ook bruin en weinig. Maak me er ook best wel zorgen om en ben soms ook bang dat ik onvruchtbaar ben of zo, maar dat is misschien ook wel omdat ik gewoon heel graag kinderen wil later. Werd eerder wel normaal ongesteld.
Ik ga ook maar eens een bezoekje wagen aan de dokter. Blijkbaar toch minder normaal dan ik dacht..
google gives answers; http://mens-en-gezondheid ... -tijdens-menstruatie.html

en kanker is wel één van de allerlaatste opties.

Maar ik zou zeker als ik jou was even langs de huisarts, gewoon voor de zekerheid.
quote:Lostit schreef op 07 maart 2015 @ 23:45:

Ik ga ook maar eens een bezoekje wagen aan de dokter. Blijkbaar toch minder normaal dan ik dacht..Tsja, ik denk er ook wel een beetje aan... Maar ben ook bang dat ik me gewoon aanstel. Misschien is het ook wel een tijdelijk iets en heeft het te maken met stress of zo?! Vind naar de HA gaan ook wel een grote stap. Vraag me af of hij het wel serieus neemt, en als die het serieus neemt, je dan niet in zo'n heel uitgebreid traject terecht komt of zo met allerlei nare onderzoeken. :(
ik denk altijd bij dit soort dingen; waarom kan ik mijn huisarts niet gewoon even mailen of hij het nodig vind dat ik langskom...
Maar zou het in mijn geval dan geen obstructie kunnen zijn? In verband met mijn spiraal?

Mijn huisarts is wel altijd heel begripvol, ik zou niet inzien waarom hij/zij zou vinden dat je je aanstelt? Liever toch even uitsluitsel in plaats van er heel lang mee rond lopen en je zorgen maken?
Ik heb die link eens bekeken, maar het grootste deel van de tekst gaat over bruinverlies op andere momenten dan de menstruatie. En daar heb ik dan weer geen last van. Ik ga het zeker met de huisarts bespreken, want ik wil zeker nog kinderen.

Lostit: veel mensen hebben toch helemaal geen bloed met een spiraal? Ik zou me eigenlijk helemaal geen zorgen maken als ik een spiraal had. Maar misschien ben ik verkeerd voorgelicht.

Ik heb trouwens 2 jaar terug nog een echo gehad bij de gyn om te kijken of er endometriose zichtbaar was, maar hij kon zo niks vinden. Ik kreeg dit onderzoek vanwege veel buikpijn tijdens de stopweek.

Absor: ik leg het altijd voor aan de doktersassistente en zij zegt dan wel of je een afspraak moet of niet. En als je je zorgen maakt moet je bellen.
quote:Sophie990 schreef op 07 maart 2015 @ 23:34:

Ik herken het! Heb precies hetzelfde.. Wel regelmatig, maar ook bruin en weinig. Maak me er ook best wel zorgen om en ben soms ook bang dat ik onvruchtbaar ben of zo, maar dat is misschien ook wel omdat ik gewoon heel graag kinderen wil later. Werd eerder wel normaal ongesteld.Ga jij hier niet mee naar de dokter? Aangezien je je er zorgen om maakt?
@issaue, Ik ben de eerste 4 jaar inderdaad niet ongesteld geweest, maar de 3 jaar daaropvolgend ben ik gewoon elke maand ongesteld helaas. Maar waarom zou ik me dan geen zorgen moeten maken volgens jou?
@Lostit: ik ken genoeg meiden met een spiraal die wel ongesteld worden. En niet allemaal elke maand, maar sommigen af en toe. En vaak eerst een paar jaar helemaal niet en later wel weer. Maar als jij je zorgen maakt, moet je dat gewoon bespreken met een arts lijkt me.
quote:Isasue schreef op 08 maart 2015 @ 00:18:

[...]

Ga jij hier niet mee naar de dokter? Aangezien je je er zorgen om maakt?Voorlopig wil ik het nog even aankijken. Misschien dat ik volgende maand wel weer rood bloed verlies. Ik zit nu in een fase waarin ik verkering heb en wel wil gaan trouwen, maar kinderen willen we nog niet. Ik vind het dan misschien te vroeg om hiermee naar de arts te gaan. Heb het laatst ook aan m'n moeder voorgelegd en die zei ook dat zij ook nooit erg hevig ongesteld werd of zo en haar zus ook niet. 'Familiekwaaltje', zei ze, maar ze hebben allemaal kinderen gekregen.. Misschien zit 't gewoon tussen de oren, denk ik dan.. Ik hoop het tenminste..
Ehh... Ik heb altijd al bruin bloed gehad. Volgens mij is dat gewoon normaal? Het is toch ook logisch, want het is oud bloed wat je lichaam afstoot. En het is bij mij ook altijd heel weinig en maar max 4 dagen, maar dat vind ik eerder een zegening. Misschien komt het ook omdat ik mijn pil heel vaak doorslik en maar 3x per jaar ongesteld word ofzo. Dan lijkt het me logisch dat het bloed oud is als ik eindelijk weer eens ongesteld ben.
Ik ben 44 jaar en gebruik de pil, maar heb nu al minstens 1 jaar alleen bruin bloed.Erger vind ik dat ook last van bloedingen tussen de stopweek door heb, het begint nu meestal een week voor einde pilstrip.

Recent uitstrijkje was goed.Zit ook te twijfelen om nog weer naar HA te gaan.Zijn advies was vorige keer stoppen met de pil maar gebruik het nu ook als anticonceptie.
quote:oldschoolchic schreef op 08 maart 2015 @ 13:43:

Ehh... Ik heb altijd al bruin bloed gehad. Volgens mij is dat gewoon normaal? Het is toch ook logisch, want het is oud bloed wat je lichaam afstoot. En het is bij mij ook altijd heel weinig en maar max 4 dagen, maar dat vind ik eerder een zegening. Misschien komt het ook omdat ik mijn pil heel vaak doorslik en maar 3x per jaar ongesteld word ofzo. Dan lijkt het me logisch dat het bloed oud is als ik eindelijk weer eens ongesteld ben.Had je ook bruin bloed toen je de pil niet slikte?
quote:Sophie990 schreef op 08 maart 2015 @ 15:49:

[...]

Had je ook bruin bloed toen je de pil niet slikte?Kan ik me eigenlijk niet meer herrinneren. Dat is meer dan 13 jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven