Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie staafje

08-06-2009 11:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Heeft er iemand ervaring met het staafje?



Ben je er van aangekomen? Zie je hem zitten? Hoe pijnlijk is het plaatsen/verwijderen? Heb je last van bijverschijnselen?



Groetjes Vlin
Ik hoor dat er erg veel baby's geboren zijn als bijverschijnsel van implanon. Heb je het daar over misschien?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat zijn bijverschijnselen waar ik nog echt niet op zit te wachten.

Dus het is niet heel betrouwbaar?
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op google, daar zijn veel ervaringen te lezen. Niet alleen over toch zwanger raken, maar ook over onophoudelijk vloeien e.d..



Ongetwijveld zijn er ook veel positieve ervaringen, maar deze ervaringen hebben mij ervan weerhouden om het staafje te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik nog studeerde heb ik eens een scriptie geschreven over Norplant (voorloper van Implanton, van ander bedrijf geloof ik). Het product was toen nog niet zo lang op de markt, maar de fabrikant bood het gratis aan aan vrouwen in derde wereldlanden, zodat ze de lange termijn effecten kon bestuderen. Dit vond ik zo verwerpelijk dat ik nooit zo'n staafje heb overwogen.



http://www.volkskrant.nl/ ... ebruikt_als_proefkonijnen

http://www.cwpe.org/taskforces/dctf/implanon
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer zo'n staafje gehad, ideaal anticonceptiemiddel wat mij betreft.



Het inbrengen en verwijderen gebeurt onder plaatselijke verdoving en is hooguit een vervelend gevoel, daarna heb je nog een paar dagen een blauwe en beurse plek op je arm.



Je voelt het staafje wel zitten onder je huid als je er met je vingers overheen gaat, als het ware een luciferhoutje aan de binnenkant van je bovenarm, maar je voelt het niet zitten tijdens het bewegen ofzo.



Mijn ervaring is dat ik er wel een paar kg van ben aangekomen, maar dat kan volgens mij ook gebeuren als de een gewone anticonceptiepil slikt (n.b. ik ging in die tijd ook samenwonen, dus of het alleen aan dat staafje lag dat ik aankwam..... )



Ik werd met dit staafje een paar keer per jaar een heel klein beetje ongesteld. Ongeveer eens in de 3 à 4 maanden, en dan maar twee dagen een paar druppels bloed. Nadeel is wel dat je dit niet kunt plannen, zoals bij de gewone pil.



Na het verwijderen van het tweede staafje had ik binnen een maand weer een gewone cyclus en was ik binnen drie maanden zwanger, dus de hormonen zijn ook redelijk snel weer uit je lichaam.



Ik kan het je zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
@ Dahlia74 Oke, dankjewel!
anoniem_70797 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 11:54
Reden: nieuwe reacties nog niet gezien
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@mizuki: wat erg! maar het gaat om een andere fabrikant?



@jojon: dat klinkt wel weer goed..



Het is zo te lezen wel iets dat je kunt uitproberen en er zo weer uit kunt halen als het niet goed bevalt..
Alle reacties Link kopieren
Vlin7, ik wil ook niet zeggen dat je het daarom niet moet doen hoor. Ik heb ook geen idee hoe het met andere fabrikanten zit, of hoe bijvoorbeeld de anticonceptiepil is getest. Het was alleen het eerste dat ik mij opkwam toen ik dit topic las.



Maar waarom vraag je niet even bij jouw huisarts om advies?



En wat betreft de veiligheid:

www.xs4all.nl/~khooyman/z ... 0lijkt%20achilleshiel.doc
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
dat van die ongewenste zwangerschappen kwam doordat de huisartsen het verkeerd hadden geplaatst.

Als het goed geplaatst is, is het haske betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Mizuki, ik weet niet of het voor mij reden zou zijn om het niet te nemen, maar als je zou kunnen kiezen tussen verschillende fabrikanten vind ik het goed om te weten of ze wel of niet meewerken aan dit soort praktijken.



Ik ga sowieso naar m'n ha, maar ben benieuwd naar 'echte' ervaringen..
Alle reacties Link kopieren
nou succes dan met het vinden van een farmaceutisch bedrijf dat ethisch werkt



om te beginnen zijn de resultaten van de meest gruwelijke nazi-onderzoeken (oa mengele) na de oorlog gewoon gebruikt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven