Gezondheid alle pijlers

Apple Watch hartslag tijdens slaap?

16-06-2021 06:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net op mijn Apple Watch dat mijn hartslag tijdens slaap daalt tot 48 spm (kreeg een waarschuwing omdat ie langere tijd onder de 50 was) Zijn er meer mensen die s nachts zo’n lage hartslag hebben? Ik heb overdag overigens ook een vrij lage hartslag en ben niet sportief ofzo ;)
Overdag is ie in rust meestal tussen de 63/70
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een lage hartslag gewoon altijd. Maak me er geen zorgen over. Voel en ben (zover ik weet) verder gezond. Als ik bijv. rustig op de bank zit is komt mijn hartslag ook niet hoger dan een slag op 55/60 pm.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Zolang je hart door blijft kloppen is er weinig aan de hand.
Ik ben redelijk sportief, en bij mij zakt ie naar 39 als ik slaap
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 16-06-2021 07:13
Reden: er miste een essentiële letter
0.40% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch goed!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn hartslag in rust (wakker) is tussen de 50 en 60.
En ‘s nachts duikt hij ook rustig gedurende langere tijd onder de 50.
Omdat ik er ook een lage bloeddruk bij heb en daardoor wel eens klachten ben ik er mee naar de huisarts geweest (al jaren geleden).
Die maakte zich er nul zorgen over. En vond zowel de lage hartslag als de lage bloeddruk (90/55) eigenlijk alleen maar gunstig.
Voor mij is het soms vervelend omdat ik erg duizelig kan zijn, maar kwaad kan het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
is niet zo vreemd, 's nachts daalt de hartslag en is deze minder sterk waardoor zo'n activitiy tracker ook een hartslag kan missen. En het horloge zit ook minder goed om je pols waardoor de sensoren minder goed contact maken met de huid. Je ligt bijvoorbeeld op je zij waardoor het klokje omhoog geduwd wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Yasha schreef:
16-06-2021 07:32
Mijn hartslag in rust (wakker) is tussen de 50 en 60.
En ‘s nachts duikt hij ook rustig gedurende langere tijd onder de 50.
Omdat ik er ook een lage bloeddruk bij heb en daardoor wel eens klachten ben ik er mee naar de huisarts geweest (al jaren geleden).
Die maakte zich er nul zorgen over. En vond zowel de lage hartslag als de lage bloeddruk (90/55) eigenlijk alleen maar gunstig.
Voor mij is het soms vervelend omdat ik erg duizelig kan zijn, maar kwaad kan het dus niet.
Mijn bloeddruk is ook vrij laag 105/65
Misschien hangt dat wat samen dan
Was dat even of de hele tijd?

Ik heb af en toe 40 maar krijg pas een melding als het onder de 40 is geweest
De rest van de nacht ligt het dan rond de 60.
Alle reacties Link kopieren
Als je je over zoiets zorgen maakt kan je het altijd even navragen bij de dokter. Maar het lijkt me niet erg als je hartslag een tijdje onder de 60 is.

Een paar jaar terug heb ik een paar keer gehad dat mijn hartslag een tijdje onder de 40 was, daar voelde ik me wel goed beroerd door. Als je je verder fit voelt zou ik me weinig zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hartslag in rust is rond de 40 en 's nachts komt hij daar wel eens onder. Twee jaar geleden ging ik voor vermoeidheidsklachten en duizeligheid naar de huisarts. Die vond mijn hartslag te laag en stuurde mij door naar een cardioloog. Daar werd bradycardie vastgesteld. Een te lagen hartslag waardoor er te weinig zuurstof wordt rondgepompt en de boosdoener voor mijn klachten. Het is verder niet gevaarlijk, alleen soms heel lastig.

Mijn advies is dan ook als je je zorgen maakt ga naar de huisarts en legt het aan hem/haar voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overdag als ik rustig aan het werk ben een hartslag van 38. Ik doe aan grote afstanden hardlopen en sport sowieso veel. Dan is een wat lagere hartslag ook niet uitzonderlijk.

Het kan dus prima in orde zijn dat je hartslag in rust tot 48 daalt.
Ik las laatst dat het niet ongewoon is dat je hartslag tot 40 daalt tijdens de slaap. Ik weet even niet meer waar dat was. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Mijn hartslag daalt geregeld onder de 50 in mijn slaap en onder de 60 als ik plat lig.

Ik sport wel veel.
Tijdens je slaap is je hartslag het laagst. De hartslag kan dan teruglopen naar minder dan 50 slagen per minuut. Dit komt omdat je organen en spieren dan weinig zuurstof nodig hebben

https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... slag?tab=2
Ik heb ook een lage hartslag. In rust op de bank tussen de 52 en 58.
Wanneer ik diep in slaap ben, duikelt deze vaak naar 45-46.

Toen ik jaartje of 23 was een keer een 24-uurs holter gehad. Omdat mijn hartslag toen zo laag was, moest ik daarna terugkomen voor een fiets-test. Denk dat rust hartslag toen nog veel lager lag. Liep toen veel hard en was 10 jaar jonger. Was overigens niet erg. Hoort gewoon bij mij, zei de cardioloog toen.

Paar jaar terug nog een keer een ct met contrastvloeistof gehad. Voorafgaand moest ik een tabletje slikken om de hartslag laag te krijgen. Ik heb toen vrijwel de hele dag in het ziekenhuis moeten blijven, omdat uren daarna m’n hartslag heel laag was/bleef. Verpleegkundige werd helemaal zenuwachtig en vroeg of ik me nog oké voelde. Had zelf er weinig last van.

Uiteindelijk blijkt dat mijn hartslag van nature gewoon laag is en op het moment dat ik veel ga sporten dergelijke, deze nog veel lager wordt.

Maar als je je zorgen maakt, kun je altijd even contact leggen met de huisarts. Deze zal dit soort zaken wel vaker horen!
. In rust ligt het aantal slagen meestal tussen 60 en 100 per minuut. Bij inspanning wordt het aantal slagen per minuut hoger, bij rust wordt het lager. Tijdens het slapen kan de hartslag zelfs dalen naar 40 per minuut.

https://www.hartkliniek.com/klachten-en ... ibrilleren
Ik denk dat vooral belangrijk is, wat is je gemiddelde hartslag in de nacht?

Als je een keer een uitschieter hebt, zegt dat niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven