Gezondheid alle pijlers

Arts ziekenhuis stonk

22-03-2023 10:43 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was gisteren bij een arts in een academisch ziekenhuis. Toen ik zijn behandelruimte in kwam, vond ik het al niet fris ruiken. Zelf rook hij echter ook niet fris, merkte ik toen hij met z’n handen dichtbij mijn gezicht kwam. Het was een jonge arts die er verder niet onverzorgd uitzag.
Nu vraag ik me af: hoe kan dit ? Misschien een type die nachten heeft doorgehaald? Al feestend? Ik neem aan dat hij z’n handen wel wast, dus hoe kan er dan alsnog zo’n geur van komen? Het was echt zo’n geur die onverzorgde (oude) mensen soms bij zich dragen, aan wie je kunt zien en merken dat ze niet vaak douchen. Of zou ik me vergist kunnen hebben , dat de sterke geur van een patiënt voor mij was? Gelukkig hoef ik er niet vaak heen, en ik maak me geen zorgen of er iets met hem is wat effect kan hebben op mijn behandeling. Behalve de geur viel me niks op, en ik ben goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh ik heb dit echt heel vaak bij (van die onverzorgde, doorrookte, naar oud zweet en muffe talg ruikende) patiënten: de geur blijft in je kamer hangen en je denkt: ik hoop dat de volgende niet denkt dat ik het ben. En tja, je moet die mensen ook onderzoeken, en een beetje handenalcohol laat de geur niet verdwijnen. Ik was ze altijd zeer grondig achteraf of doe alsof het mijn gewoonte is altijd handschoenen te dragen bij onderzoek, maar als je uit gewoonte gewoon (volgens de richtlijnen) alcohol gebruikt, dan kan de geur aan zijn handen dus best daar van komen.

Tuurlijk kan de beste man zelf gestonken hebben maar de geur die je omschrijft is anders dan een scherp zweetluchtje. De geur die ik nu in m’n hoofd heb kost tijd om te kweken 😂
charlie591 wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:29
14.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee wat voor arts het was. Artsen starten vaak hun dag met de nacht overdracht. Lopende zaken worden doorgesproken en behandelingen worden bepaald. Is vroeg in de ochtend.
Geen idee welke kwesties er gespeeld hebben, geen idee wat de arts op z’n bordje had liggen. Mogelijk een ernstige kwestie. Artsen draaien vaak te lange diensten. Langer dan reguliere 10 uur. De zorg is overbelast. Er dient ten alle tijden hygiënisch te worden gewerkt.
Ik kan me niet voorstellen dat een arts even flink doorhaalt op een avond om daarna vroege dienst te draaien.
Ben dankbaar dat je geholpen bent en niet te klagen hebt over kwaliteit van de zorg. Wil je wat bereiken met je bericht? Dien dan een klacht in bij het ziekenhuis, dan wordt er iets mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
22-03-2023 11:25
Ohhh ik heb dit echt heel vaak bij (van die onverzorgde, doorrookte, naar oud zweet en muffe talg ruikende) patiënten: de geur blijft in je kamer hangen en je denkt: ik hoop dat de volgende niet denkt dat ik het ben. En tja, je moet die mensen ook onderzoeken, en een beetje handenalcohol laat de geur niet gebruiken. Ik was ze altijd zeer grondig achteraf of doe alsof het mijn gewoonte is altijd handschoenen te dragen bij onderzoek, maar als je uit gewoonte gewoon (volgens de richtlijnen) alcohol gebruikt, dan kan de geur aan zijn handen dus best daar van komen.
:proud:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:24
Gut, ik denk dat je je vergist met iemand anders.
Ja, dat klopt. Maar alsnog vind ik dat je enorm zit te zeuren en allerlei aannames doet over de beste man.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:30
4.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
22-03-2023 11:25
Ohhh ik heb dit echt heel vaak bij (van die onverzorgde, doorrookte, naar oud zweet en muffe talg ruikende) patiënten: de geur blijft in je kamer hangen en je denkt: ik hoop dat de volgende niet denkt dat ik het ben. En tja, je moet die mensen ook onderzoeken, en een beetje handenalcohol laat de geur niet gebruiken. Ik was ze altijd zeer grondig achteraf of doe alsof het mijn gewoonte is altijd handschoenen te dragen bij onderzoek, maar als je uit gewoonte gewoon (volgens de richtlijnen) alcohol gebruikt, dan kan de geur aan zijn handen dus best daar van komen.
Ja dat dus ook, het is een ziekenhuis, waar mensen naartoe gaan die vaak ziek zijn (nare geuren horen hier ook bij). Het is niet de Douglas parfumerie ( bestaat die toko nog?)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je wel hoor Flamingo. Ik zou er ook wat van denken. Ik zou er op dat moment niks van zeggen, maar achteraf wel balen dat ik dat niet gedaan had. Tuurlijk kan een arts wel eens naar zweet ruiken na een lange dag, maar wat jij beschrijft klinkt toch wel als een gebrek aan hygiëne .
Het kan mensen wel eens wakker schudden, want vaak hebben ze het zelf niet door als ze stinken. Ik zou dan willen dat ik iets gezegd had als: goh, is de airco stuk? Het ruikt hier zo muf. Of zoiets.

Edit: lees net het relaas hierboven. Als je er iets van zegt , geef je de arts ook de kans uit te leggen dat 't niet aan hem ligt (als dat zo is ).
Ik wil overigens niet weten wat een arts allemaal aan viezigheid bij zijn patiënten tegenkomt. Lijkt me echt vreselijk .
impala wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:36
22.04% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op één been staan doet rare dingen met je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daley71 schreef:
22-03-2023 11:30
Op één been staan doet rare dingen met je.
:rofl:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
22-03-2023 11:28
Ja, dat klopt. Maar alsnog vind ik dat je enorm zit te zeuren en allerlei aannames doet over de beste man.
Nou ik doe geen aannames, ik vraag me alleen hardop iets af.

Ik vind eerlijk gezegd dat je zelf nogal zeikt. Waarschijnlijk als ik jou collega zijn geweest, en zou zeggen dat ik bij een arts was die erg stonk, zou je iets zeggen als ‘iew, dat is ook niet fris voor een arts.’ Dan zou je niet zeggen dat ik enorm zit te zeiken. Maar hier op het Viva forum is het kennelijk leuker en makkelijker om dat soort opmerkingen erin te gooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
vanlippebiesterveld schreef:
22-03-2023 11:28
Geen idee wat voor arts het was. Artsen starten vaak hun dag met de nacht overdracht. Lopende zaken worden doorgesproken en behandelingen worden bepaald. Is vroeg in de ochtend.
Geen idee welke kwesties er gespeeld hebben, geen idee wat de arts op z’n bordje had liggen. Mogelijk een ernstige kwestie. Artsen draaien vaak te lange diensten. Langer dan reguliere 10 uur. De zorg is overbelast. Er dient ten alle tijden hygiënisch te worden gewerkt.
Ik kan me niet voorstellen dat een arts even flink doorhaalt op een avond om daarna vroege dienst te draaien.
Ben dankbaar dat je geholpen bent en niet te klagen hebt over kwaliteit van de zorg. Wil je wat bereiken met je bericht? Dien dan een klacht in bij het ziekenhuis, dan wordt er iets mee gedaan.
Idem. Ik ben ook blij met de zorg, dat is mijn punt niet, zoals ik schreef. En ik begrijp ook wel wat ik moet doen als ik zou vinden dat er wat aan gedaan moet wordend nogmaals, dat is mijn punt niet: ik maak alleen opmerkingen over de stank.
Charlie591 schreef:
22-03-2023 11:25
Ohhh ik heb dit echt heel vaak bij (van die onverzorgde, doorrookte, naar oud zweet en muffe talg ruikende) patiënten: de geur blijft in je kamer hangen en je denkt: ik hoop dat de volgende niet denkt dat ik het ben. En tja, je moet die mensen ook onderzoeken, en een beetje handenalcohol laat de geur niet verdwijnen. Ik was ze altijd zeer grondig achteraf of doe alsof het mijn gewoonte is altijd handschoenen te dragen bij onderzoek, maar als je uit gewoonte gewoon (volgens de richtlijnen) alcohol gebruikt, dan kan de geur aan zijn handen dus best daar van komen.

Tuurlijk kan de beste man zelf gestonken hebben maar de geur die je omschrijft is anders dan een scherp zweetluchtje. De geur die ik nu in m’n hoofd heb kost tijd om te kweken 😂
Laatst was ik met mijn moeder in het ziekenhuis. Toen ging de arts rondvragen of er een andere ruimte vrij was, omdat een vorige patiënt nogal rook (en rookte).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:17
Bijzonder dat jullie het kennelijk niet voor mogelijk houden dat een een professional gewoon echt ranzig kan ruiken omdat zijn persoonlijke hygiëne niet goed is.
Op mijn vorige werk was er bijvoorbeeld een iemand met een heel hoge functie, is uit zijn functie gezet omdat hij zwaar alcoholist bleek te zijn. Dat balletje ging wel rollen toen er meerdere signalen binnenkwamen, onder meer omdat hij stinkend en onverzorgd kwam aanzetten op een gegeven moment.
Ik denk zeker dat de “persoonlijke hygiëne” niet goed kan zijn. Maar ja, als het gaat om persoonlijke hygiëne vanuit medisch perspectief, dan kan een mens prima toe met eens per week douchen en regelmatig de handen wassen. Niks ongezonds aan. En een bezweet shirt kun je ook prima meerdere keren aan, vanuit medisch oogpunt. Dus misschien is het er zo eentje.

Ik verbaas me er alleen over dat je het koppelt aan kennis en kunde.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-03-2023 11:30
Ik snap je wel hoor Flamingo. Ik zou er ook wat van denken. Ik zou er op dat moment niks van zeggen, maar achteraf wel balen dat ik dat niet gedaan had. Tuurlijk kan een arts wel eens naar zweet ruiken na een lange dag, maar wat jij beschrijft klinkt toch wel als een gebrek aan hygiëne .
Het kan mensen wel eens wakker schudden, want vaak hebben ze het zelf niet door als ze stinken. Ik zou dan willen dat ik iets gezegd had als: goh, is de airco stuk? Het ruikt hier zo muf. Of zoiets.

Edit: lees net het relaas hierboven. Als je er iets van zegt , geef je de arts ook de kans uit te leggen dat 't niet aan hem ligt (als dat zo is ).
Ik wil overigens niet weten wat een arts allemaal aan viezigheid bij zijn patiënten tegenkomt. Lijkt me echt vreselijk .
Nou het is niet dat ik er wat van zou willen zeggen, maar als ik heel vaak bij die man zou komen of als hij mijn oncoloog ofzo zou ,zijn dan zou ik me er misschien wel druk over maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-03-2023 11:30
Ik snap je wel hoor Flamingo. Ik zou er ook wat van denken. Ik zou er op dat moment niks van zeggen, maar achteraf wel balen dat ik dat niet gedaan had. Tuurlijk kan een arts wel eens naar zweet ruiken na een lange dag, maar wat jij beschrijft klinkt toch wel als een gebrek aan hygiëne .
Het kan mensen wel eens wakker schudden, want vaak hebben ze het zelf niet door als ze stinken. Ik zou dan willen dat ik iets gezegd had als: goh, is de airco stuk? Het ruikt hier zo muf. Of zoiets.

Edit: lees net het relaas hierboven. Als je er iets van zegt , geef je de arts ook de kans uit te leggen dat 't niet aan hem ligt (als dat zo is ).
Ik wil overigens niet weten wat een arts allemaal aan viezigheid bij zijn patiënten tegenkomt. Lijkt me echt vreselijk .
Nou het is niet dat ik er wat van zou willen zeggen, maar als ik heel vaak bij die man zou komen of als hij mijn oncoloog ofzo zou ,zijn dan zou ik me er misschien wel druk over maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:37
Nou ik doe geen aannames, ik vraag me alleen hardop iets af.

Ik vind eerlijk gezegd dat je zelf nogal zeikt. Waarschijnlijk als ik jou collega zijn geweest, en zou zeggen dat ik bij een arts was die erg stonk, zou je iets zeggen als ‘iew, dat is ook niet fris voor een arts.’ Dan zou je niet zeggen dat ik enorm zit te zeiken. Maar hier op het Viva forum is het kennelijk leuker en makkelijker om dat soort opmerkingen erin te gooien.
Als je al die aannames die je doet over de man ook tegen me zou ventileren zou ik dat dat ook zeggen ja. Je haalt er allerlei irrelevanties bij. “Hier op het Viva forum” is een discussieforum en dan zijn mensen het niet altijd met je eens, zeker als je het brengt zoals jij dat doet.

Er hebben hier verschillende mensen uit de zorg gereageerd die plausibele verklaringen hebben die geen van allen iets te maken met jouw hardop afvragen maar daar reageer je dan niet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
22-03-2023 11:42
Ik denk zeker dat de “persoonlijke hygiëne” niet goed kan zijn. Maar ja, als het gaat om persoonlijke hygiëne vanuit medisch perspectief, dan kan een mens prima toe met eens per week douchen en regelmatig de handen wassen. Niks ongezonds aan. En een bezweet shirt kun je ook prima meerdere keren aan, vanuit medisch oogpunt. Dus misschien is het er zo eentje.

Ik verbaas me er alleen over dat je het koppelt aan kennis en kunde.
Ik koppel het niet direct aan kunde - en zoals ik al schreef maak ik me daar niet geen zorgen over - alleen ik kan me voorstellen dat je je in bepaalde gevallen wel zorgen kunt maken over een arts.
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:48
Ik koppel het niet direct aan kunde - en zoals ik al schreef maak ik me daar niet geen zorgen over - alleen ik kan me voorstellen dat je je in bepaalde gevallen wel zorgen kunt maken over een arts.
Waarom maak je je daar dan juist bij een arts zorgen over? Dat heeft dan toch een reden?

Sommige mensen ruiken sterk en anderen niet, die heb je ook onder artsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
22-03-2023 11:47
Als je al die aannames die je doet over de man ook tegen me zou ventileren zou ik dat dat ook zeggen ja. Je haalt er allerlei irrelevanties bij. “Hier op het Viva forum” is een discussieforum en dan zijn mensen het niet altijd met je eens, zeker als je het brengt zoals jij dat doet.

Er hebben hier verschillende mensen uit de zorg gereageerd die plausibele verklaringen hebben die geen van allen iets te maken met jouw hardop afvragen maar daar reageer je dan niet op.
Nou daar Heb ik wel op gereageerd, namelijk dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het niet gewoon een gebrek is aan persoonlijke hygiëne. Als jij dat zeiken vindt, tsja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:51
Nou daar Heb ik wel op gereageerd, namelijk dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het niet gewoon een gebrek is aan persoonlijke hygiëne. Als jij dat zeiken vindt, tsja.
Jij kunt je dat niet voorstellen. Maar het kan wel zo zijn. En dan kom je ook nog aan met een voorbeeld van iemand die niet fris rook en een niet-functionerende alcoholist bleek te zijn en zo nog wat.
Je koppelt de geur aan de man, wat niet per se zo hoeft te zijn, en koppelt het daarna aan zijn functioneren en kunde.
En ik ben nou net niet de enige die je daarop wijst.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:57
0.72% gewijzigd
Misschien had hij uien gesneden de vorige dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 11:48
Ik koppel het niet direct aan kunde - en zoals ik al schreef maak ik me daar niet geen zorgen over - alleen ik kan me voorstellen dat je je in bepaalde gevallen wel zorgen kunt maken over een arts.
Maar wat is dan het probleem? Als het zijn kunde aantast of gevaarlijk is voor jouw gezondheid dan heb je een punt. Anders is het jouw zaak helemaal niet en net zo’n onbeduidend probleem als wanneer degene naast wie je in de bus zit stinkt. Even vervelend, maar na 10 minuten ben je er weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
If you can’t take the heat, stay out of the kitchen.

Hou eens op zo om je heen te slaan. Jij kiest om iets op een forum te plaatsen. Dan krijg je dus reacties. En blijkbaar is niemand het met je eens. Soit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb aardig wat artsen gekend en als er nou 1 beroepsgroep is waarbij mensen slecht voor zichzelf zorgen is het die groep wel.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat is het nut van dit topic? Wat wil je met de antwoorden?

Niemand van ons was er bij. Het is al klaar.
Dus hij stonk. Oké. En weer door.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven