Gezondheid alle pijlers

Bang voor de uitslagen!

09-01-2018 22:32 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor röntgenfotos .

Maar ben zo bang voor de uitslagen! Mijn klachten zijn namelijk ernstig. En toen ik daar was deden ze ook zo vreemd..

Maar kan pas morgen bij mij huisarts terecht voor de uitslagen.
Alleen nu zit ik nog altijd met die erg vervelende klachten, en stress :"-(

Mogen de radiologen niets zeggen misschien?

Alvast bedankt voor de reacties
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:50
Daar heb ik ook uiteraard aan gedacht. Maar als je zulke klachten hebt, kan je niet anders dan aan slecht nieuws denken.
welke klachten?
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:50
Daar heb ik ook uiteraard aan gedacht. Maar als je zulke klachten hebt, kan je niet anders dan aan slecht nieuws denken.
Als je niet anders kan dat maakt het eigenlijk niet uit wat wij hier nog zeggen of wel? Of stelt het toch wel een beetje gerust?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
1. Die gast zou ik wel geweest kunnen zijn. Ik loop regelmatig even binnen bij de laboranten met een vraag, bijvoorbeeld "Hebben wij nog flesjes van medicijn x?" of "de mevrouw in de kamer hiernaast is onwel geworden, kan jij de volgende patiënt overnemen?"
Kortom niet alle gesprekken in de ruimte gaan over jou.

2.de foto is gemaakt, de uitslag is onderweg. Jij kan er nu niks aan veranderen dus doe iets waarvan je ontspant. Knuffel
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor ernstige klachten zijn dat dan en welke boodschap vrees je zo?
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:42
Als het geen radioloog was, waarom kwam er zo'n gast iets tegen die verpleegster zeggen ( hoorde het niet ) waarop ze zei "oeie.." pff zo'n kutsituatie. Haat dit echt als ik moet stressen op voorhand.
Misschien zei hij wel iets in de trant van 'de koffieautomaat is kapot en hij kan op zijn vroegst morgen gemaakt worden' tegen zijn collega waarvan hij weet dat ze verslaafd is aan dat drankje, weet jij veel! Het hoeft echt niet over jou te zijn geweest...
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die naar de gynaecoloog was gestuurd voor een echo, dat deden verloskundigen toen niet zelf. Met de echokop op haar buik schoot die man nog een vraag te binnen: komen er eigenlijk open ruggetjes voor in de familie? Nou, ook al heeft hij direct daarna uitgelegd waarom hij het nog vroeg, die hele zwangerschap is deze mevrouw natuurlijk bang geweest dat ze een gehandicapt kindje zou krijgen!
En nog wat anders, als er iets ergs blijkt uit die foto, dan weet je dat morgen en dan kan je eraan behandeld worden. Je had ook de foto niet kunnen laten maken, of later pas, en dan was ook die behandeling niet of zoveel later gestart. Zo heb ik tenminste heel blij het nieuws in ontvangst genomen dat ik een ernstige autoimmuunziekte heb, waar al een tijdje onderzoek naar gedaan werd.
Maar voor nu: heel veel sterkte! Probeer je niet al te veel zorgen te maken, dat helpt toch niet....
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
09-01-2018 22:53
Als je niet anders kan dat maakt het eigenlijk niet uit wat wij hier nog zeggen of wel? Of stelt het toch wel een beetje gerust?
Wilde gewoon even weten of zij iets mogen zeggen als het ernstig is.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
09-01-2018 22:53
1. Die gast zou ik wel geweest kunnen zijn. Ik loop regelmatig even binnen bij de laboranten met een vraag, bijvoorbeeld "Hebben wij nog flesjes van medicijn x?" of "de mevrouw in de kamer hiernaast is onwel geworden, kan jij de volgende patiënt overnemen?"
Kortom niet alle gesprekken in de ruimte gaan over jou.

2.de foto is gemaakt, de uitslag is onderweg. Jij kan er nu niks aan veranderen dus doe iets waarvan je ontspant. Knuffel
Ja, ik weet dat het best niet over mij kon gaan. Maar ben toch ergens bang. Begon daardoor zelfs te hyperventileren. Maar afijn, ik proberen op andere dingen te focussen.
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:58
Ja, ik weet dat het best niet over mij kon gaan. Maar ben toch ergens bang. Begon daardoor zelfs te hyperventileren. Maar afijn, ik proberen op andere dingen te focussen.
maar waar ben je zo bang voor?
Die laboranten weten vrijwel niets over jou en kunnen dus ook geen conclusies uit een enkele foto trekken (als ze die al nauwkeurig zitten te bestuderen).
Alle reacties Link kopieren
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:54
Wilde gewoon even weten of zij iets mogen zeggen als het ernstig is.
Nee, zij mogen niets zeggen.
Zij zijn ook niet opgeleid om de foto's medisch te beoordelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij werd toen gezegd: 'Oh nee hoor de uitslag krijgt u op z'n vroegst overmorgen via uw huisarts', en ik werd diezelfde middag nog gebeld met slecht nieuws. Ik vermoed dat slecht nieuws meestal voor gaat.
Vandaag foto’s gemaakt en morgen al d uitslagen hij d huisarts ?
Dat is wel heel erg snel, normaal zitten er drie werkdagen tussen, weet je zeker dat het zo snel bij jouw huisarts binnen is ?
Sterkte met het wachten op de uitslagen.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
09-01-2018 23:14
Vandaag foto’s gemaakt en morgen al d uitslagen hij d huisarts ?
Dat is wel heel erg snel, normaal zitten er drie werkdagen tussen, weet je zeker dat het zo snel bij jouw huisarts binnen is ?
Sterkte met het wachten op de uitslagen.
Ja hoor, zij hebben dit zelf gezegd, en huisarts zei ook dat hij normaal al de uitslagen volgende dag krijgt. Voor mij is dit al lang.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
09-01-2018 23:14
Vandaag foto’s gemaakt en morgen al d uitslagen hij d huisarts ?
Dat is wel heel erg snel, normaal zitten er drie werkdagen tussen, weet je zeker dat het zo snel bij jouw huisarts binnen is ?
Sterkte met het wachten op de uitslagen.
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 22:44
Zij vroegen ook vooraleer ze de foto's namen of ik geen uitvalverschijnselen heb.
En?
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook ooit een röntgenfoto laten maken en die man wenste mij bij het weggaan sterkte met alles. Was ook doodsbang hierdoor maar gelukkig niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
09-01-2018 23:24
Ik moest ook ooit een röntgenfoto laten maken en die man wenste mij bij het weggaan sterkte met alles. Was ook doodsbang hierdoor maar gelukkig niets aan de hand.
Waarom moet die dat dan zeggen? Dan denk je toch al het ergste.. Bij mij zijden zij dat niet ( gelukkig! o_o
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
09-01-2018 23:21
En?
Ik heb slapend/verdoofd gevoel in benen en armen. In begin niet continu ( paar dagen geleden) nu wel. Mijn armen en benen voelen heel zwaar aan. Precies of juist heel hard gefitnest heb. Voelde mij heel de dag heel slecht ( maar niet continu, momenteel gaat het nog goed ). En heb moeite met stappen. Toen ik naar huis wilde gaan twijfelde ik of aan taxi te bellen omdat het echt niet ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat het door de val van de trappen kwam, dat maar weken geleden plaats vond.

Heb hevige rugpijn, dat uitstraalt naar andere lichaamsdelen ( aleja denk ik toch dat het uit de rug komt) zoals benen,armen, nek, schouders. Begon vorig week dinsdag als ik mij niet vergis, en sindsdien neemt het toe. Maar de eerste pijnscheuten voelde al 2 weken geleden ongeveer.
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:37
0.53% gewijzigd
Zoals hierboven ook door iemand geschreven: als het ernstig is dan nemen ze direct contact op met je. Dus dat je moet wachten is hoopvol.
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 23:27
Waarom moet die dat dan zeggen? Dan denk je toch al het ergste.. Bij mij zijden zij dat niet ( gelukkig! o_o
Omdat je niet voor een snottebel komt maar daadwerkelijk klachten ervaart? Dan is het toch netjes om te zeggen: sterkte met wat je hebt?
Girl-1999 schreef:
09-01-2018 23:31
Ik heb slapend/verdoofd gevoel in benen en armen. In begin niet continu ( paar dagen geleden) nu wel. Mijn armen en benen voelen heel zwaar aan. Precies of juist heel hard gefitnest heb. Voelde mij heel de dag heel slecht ( maar niet continu, momenteel gaat het nog goed ). En heb moeite met stappen. Toen ik naar huis wilde gaan twijfelde ik of aan taxi te bellen omdat het echt niet ging.
Dat bedoel ik niet.
Ik vraag me waarom je moet benoemen dat ze dat vragen.
Natuurlijk vragen ze dat. Dat is doodnormale vraag.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
09-01-2018 23:40
Dat bedoel ik niet.
Ik vraag me waarom je moet benoemen dat ze dat vragen.
Natuurlijk vragen ze dat. Dat is doodnormale vraag.
Haha ok. Heb er gewoon geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
09-01-2018 23:14
Vandaag foto’s gemaakt en morgen al d uitslagen hij d huisarts ?
Dat is wel heel erg snel, normaal zitten er drie werkdagen tussen, weet je zeker dat het zo snel bij jouw huisarts binnen is ?
Sterkte met het wachten op de uitslagen.
Tegenwoordig gaat dat via de computer en kan dat dus best de volgende dag.
Verder krijg ik uit het taalgebruik de indruk dat TO Belgisch is en daar werkt het sowieso anders volgens mij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je nou zo bang voor? Ik zie heel vervelende klachten, maar niets om van te hyperventileren of niet van te slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven