Gezondheid alle pijlers

Bang voor uitdroging

27-02-2024 04:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op vakantie zijn we in Azië.
Mijn man is ziek; overgeven, diarree, zweten als een gek. Hij houd dus niks binnen. Begin mij zorgen te maken daarover. Hoe lang blijf je proberen er iets in te stoppen en wanneer moet je op zoek naar een dokter oid?
Iemand tips?
Tips: ors.
En als ik jou was zou ik voor je eigen gerustheid even langs een dokter gaan. Maar hier kan je alarmerende symptomen opzoeken:
https://moetiknaardedokter.nl/klacht/uitdroging/
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantie in Azie lees ik nu. Volgens mij geven artsen daar vaak een infuus bij ‘Bali belly. Zit je in een hotel? Zij weten vast wel raad. Vaak is er op een resort een arts die het infuus op je kamer kan plaatsen. Heb je norrit?
Ors inderdaad, of zoute soep (als je dat aandurft)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ors hebben we mee, tot nu toe blijft er alleen niks in!
We zitten niet bepaald in een resort oid.
En de gezondheidszorg hier is bijzonder slecht. Dus kijken t nog ff aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je ergens wat zetpillen tegen de misselijkheid te pakken kan krijgen is dat vaak een manier om het een zetje de goede kant op te geven. Ook al vraag je een dokter en die adviseert een infuus, kan je altijd nog zeggen dat je even wil wachten en vragen of je zoiets kan krijgen.

Verder kleine beetjes tegelijk. Niet meteen een heel glas ORS maar beginnen met slokje voor slokje voor slokje, elke keer een paar minuten tussendoor en uitbreiden als dat lukt.

Een volwassene kan wat dit betreft op zich wel wat hebben maar ik zou toch niet te lang gaan afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
annie2 schreef:
27-02-2024 06:17
Ors hebben we mee, tot nu toe blijft er alleen niks in!
We zitten niet bepaald in een resort oid.
En de gezondheidszorg hier is bijzonder slecht. Dus kijken t nog ff aan.
Ik zou wel informeren hoe snel een arts bij je kan zijn. Hou er rekening mee dat je misschien gelijk moet afrekenen voordat hij geholpen kan/gaat worden.
Ook al komt alles eruit, blijf toch slokjes drinken.
Hou in de gaten of hij nog plast. Als dat ook minder wordt toch aan de bel trekken!
huisduif wijzigde dit bericht op 27-02-2024 06:29
9.93% gewijzigd
Ik zou juist niet wachten met medische hulp inschakelen. Dadelijk is het echt nood aan de man sta je te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
27-02-2024 06:29
Ik zou juist niet wachten met medische hulp inschakelen. Dadelijk is het echt nood aan de man sta je te kijken.
Nou idd, in het ziekenhuis terecht komen is nou ook niet heel fijn. Maar goed, als het moet, dan heb je geen keuze.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag om een Private dokter. Dat gaat sneller. Naast de ors zou ik Pokari Sweat (lokale Aquarius) drinken om zo een tekort aan electrolyten e.d. te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad: een prive klinik... In Europa zou ik met coca cola en zoute stokjes beginnen,en iets tegen overgeven... Maar in Azie zou ik toch echt naarr een prive klinik gaan, en niet zelf modderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een reisverzekering? Dan de alarmcentrale bellen. Die hebben informatie over welke dokter ze aanraden en kunnen bijv ook vooraf alvast bellen naar een kliniek. Echt doen, kan veel stress uit handen nemen, omdat zij hun weg weten in een systeem waar je zelf niet thuis in bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang heeft hij er nu al last van? Is hij zelf wel nog helemaal bij, niet suf ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad: bij een reisverzekering de alarmcentrale bellen.
Het is hun werk om zorg te regelen voor je én ze hebben liever dat je wél belt, dan niet.
Als je geen reisverzekering hebt, kun je ook de alarmcentrale van je zorgverzekeraar bellen.
Ook zij kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met hierboven. En met de warmte daar kan je sneller uitdrogen icm buikgriep. Snel aan de bel trekken nu.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou wel een beetje zout en suiker in zijn drinkwater doen; of beter in de apotheek fysiologisch zout.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
En misschien ook handig om te noteren waar en wat je eet/ drinkt? Dan kun je misschien nagaan waar en wanneer je iets bederfelijks of een allergische reactie hebt opgelopen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijven drinken hoor, ook als het er weer uitkomt. Idd ors, cola maar ook gember thee kan helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijven drinken, het liefste water met ORS of zoute bouillon. ook al komt er weer veel uit, er blijft ook altijd wat binnen.

Als het lukt, ga naar een arts. Er heersen virussen en bacteriën in Azië die we niet in Europa hebben. En zij weten hoe dit het beste behandeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
T lijkt erop dat er wat binnen blijft!
Hebben net een klein rondje gelopen, hij is niet suf of duizelig.
Wel net een vlucht geboekt naar een stad met wat meer medische zorg( voor de zekerheid).
Bedankt voor jullie reacties! Is bijzonder armoedig allemaal zo
Alle reacties Link kopieren Quote
annie2 schreef:
27-02-2024 07:46
T lijkt erop dat er wat binnen blijft!
Hebben net een klein rondje gelopen, hij is niet suf of duizelig.
Wel net een vlucht geboekt naar een stad met wat meer medische zorg( voor de zekerheid).
Bedankt voor jullie reacties! Is bijzonder armoedig allemaal zo
Wil hij in deze conditie een vliegtuig in? Twee uur wachten voor vertrek in een vliegveld met een ziek lijf? Lijkt mij echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
27-02-2024 06:27
Ik zou wel informeren hoe snel een arts bij je kan zijn. Hou er rekening mee dat je misschien gelijk moet afrekenen voordat hij geholpen kan/gaat worden.
Ook al komt alles eruit, blijf toch slokjes drinken.
Hou in de gaten of hij nog plast. Als dat ook minder wordt toch aan de bel trekken!
Kost geen drol.
Ik heb in Azië ook een infuus gehad van een arts en moest een paar tientjes afrekenen inclusief zakjes en pillen voor later.
Zou dus idd wel een infuus regelen, daar knap je het snelst weer door op.
Alle reacties Link kopieren Quote
annie2 schreef:
27-02-2024 07:46
T lijkt erop dat er wat binnen blijft!
Hebben net een klein rondje gelopen, hij is niet suf of duizelig.
Wel net een vlucht geboekt naar een stad met wat meer medische zorg( voor de zekerheid).
Bedankt voor jullie reacties! Is bijzonder armoedig allemaal zo
Ah kijk dat klinkt alsof het ergste voorbij is. Zo'n afweersysteem is tot best wat in staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verstandig om de bewoondere wereld op te zoeken, waar infusen, artsen en eventueel antibiotica aanwezig zijn.

Je lichaam werkt de meeste bacteriën er zelf wel uit, maar zeker in de tropen zwerft ook van alles rond wat een stuk ernstiger kan uitpakken, en bij uitdroging kan het snel gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
annie2 schreef:
27-02-2024 07:46
T lijkt erop dat er wat binnen blijft!
Hebben net een klein rondje gelopen, hij is niet suf of duizelig.
Wel net een vlucht geboekt naar een stad met wat meer medische zorg( voor de zekerheid).
Bedankt voor jullie reacties! Is bijzonder armoedig allemaal zo
Heeft het vliegveld geen eerste hulp post?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven