Gezondheid alle pijlers

Beetje boos, toch krentenbaard?

18-01-2018 10:07 20 berichten
Ik ben een beetje boos op de huisarts. Over wie ik verder heel tevreden ben overigens. Mijn zoontje is gevoelig op zn huid, heeft op het kdv al een keer krentenbaard opgelopen. Hij gaat elke dag onder de douche en we wassen veel handen (miss wel teveel denk ik nu). Pas was er op zijn sport een jongetje met krentenbaard. Dus ik dacht al, oh oh (judo dus lekker veel contact met elkaar). En ja hoor, al snel vlekjes bij zn mond. Dus ik meteen naar de ha. Die hield vol, dit is geen krentenbaard maar een beetje eczeem. Goed smeren met calendula. Nog een keer gevraagd, zeker weten? Anders moet ik juf op school inlichten. Nee, zeker weten. Calendula. Gedaan. Hielp niks. Gebeld. Volhouden mevrouw. Nu na bijna drie weken wandelen de plekjes langs zn mond, doen zeer etc. Dus weer de ha gebeld. Ik wil een afspraak. Zegt de assistente “voor de krentenbaard?”. Huh?? Staat dat dus *wel* in het dossier!?? Ben echt een beetje pissed! Met de goede zalf was dit allang over geweest! En ik maar Calendula smeren....
Sorry, moest het even kwijt ;)
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 10:11
0.24% gewijzigd
Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Er staat misschien dat jij het een krentenbaard noemt. En misschien is dat ook zo.

Hoop dat het snel over is! :)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
18-01-2018 10:17
Er staat misschien dat jij het een krentenbaard noemt. En misschien is dat ook zo.

Hoop dat het snel over is! :)
Ja dat zou kunnen. Volgens de assistente stond er ‘krentenbaard’ tussen haakjes met een vraagteken. Maar dan vind ik het wel raar dat je iemand dan drie weken lang wegstuurt als de klachten toenemen. Maar misschien is het ook wel eczeem. En dan is het wel weer logisch. Nu ja, vanmiddag krijgen we hopelijk een zalf die beter werkt ^^
Dat is balen. Ik zou stoppen met iedere dag douchen als hij een gevoelige huid heeft. Om de dag douchen is meestal echt wel voldoende.
Als het krentenbaard is herken je dat echt wel (als huisarts). Bovendien had hij dan nu helemaal wel onder gezeten, want het kan snel uitbreiden. Bij eczeem is dan calendula weer niet zo effectief. Beter smeer je dan met een vette zalf, en als het heel erg wordt met cortison.
Alle reacties Link kopieren
Fucidine creme/zalf is in andere landen gelukkig veelal vrij verkrijgbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou de huisarts er voor belang bij hebben om krentenbaard te constateren en daar tegen jou over te liegen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-01-2018 11:38
Als het krentenbaard is herken je dat echt wel (als huisarts).
Ik ben een keer bij de huisarts geweest met een klein, beginnend plekje en daarvan kon mijn huisarts het nog niet met zekerheid zeggen. Later ging het uitbreiden en toen was het wel duidelijk. Maar dat gebeurde dus niet pas na drie weken, eerder binnen twee of drie dagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbaard verspreidt zich zeer snel, dus in dit geval lijkt mij ook dat dat het niet is. en met een gevoelige huid zou ik echt niet iedere dag douchen. mijn dochtertje van 3 heeft ook een erg gevoelige huid en ik douche haar 3 keer per week. verder alleen wassen aan de wastafel. en goed insmeren. als ik haar vaker douche voelt ze als schuurpapier :-(
Don't cry, buy a bag and move on.
We proberen ook wel eens over te slaan met douchen. En gebruiken van die hele huidvriendelijke spullen ;). Maar zoon is een echte buitenspeler/bomenklimmer/plassenstamper. Die is vaak zo onwijs vies ‘s avonds.. Ik wil m niet verbieden om buiten te spelen. Sja, schoon blijft hij dit seizoen dus niet. Aan (minimaal) een beetje afspoelen ontkomen we gewoon niet. Want zand in je bed is natuurlijk ook niet fijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet een schimmelinfectie zijn naast zijn mond? Als je daar niks aan doet gaat het ook niet echt over. Wij smeren bij mijn zoon altijd Daktarin als hij zo'n plek heeft, dan is het binnen no-time over.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
18-01-2018 10:21
Ja dat zou kunnen. Volgens de assistente stond er ‘krentenbaard’ tussen haakjes met een vraagteken. Maar dan vind ik het wel raar dat je iemand dan drie weken lang wegstuurt als de klachten toenemen. Maar misschien is het ook wel eczeem. En dan is het wel weer logisch. Nu ja, vanmiddag krijgen we hopelijk een zalf die beter werkt ^^
Ja hopelijk. :)
Ik heb nog op internet gekeken naar een krentenbaard.
Kan er heftig uitzien.
Is het toch nog steeds eczeem, ben je al geweest?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-01-2018 12:05
Krentenbaard verspreidt zich zeer snel, dus in dit geval lijkt mij ook dat dat het niet is.
Dat is niet altijd zo, in de gevallen die ik meegemaakt heb, was het eerst een paar weken een klein plekje.
We zijn net even bij de ha geweest. En hij denkt dat zoon allergisch reageert op een bestanddeel van tandpasta. We zijn niet van merk gewisseld oid maar dit zou dan langzaam opgebouwd zijn. Advies is, doorsmeren met Calendula.. Dus uhm, sja. Dat zou natuurlijk ook kunnen, ik ben geen arts en had er nog nooit van gehoord. Maar goed, Calendula dus.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
18-01-2018 16:11
We zijn net even bij de ha geweest. En hij denkt dat zoon allergisch reageert op een bestanddeel van tandpasta. We zijn niet van merk gewisseld oid maar dit zou dan langzaam opgebouwd zijn. Advies is, doorsmeren met Calendula.. Dus uhm, sja. Dat zou natuurlijk ook kunnen, ik ben geen arts en had er nog nooit van gehoord. Maar goed, Calendula dus.

Ik wel. Zelf last van namelijk. Volgens de dermatoloog reageren meer mensen op de fluoride. Dus je zou eens kunnen overwegen om een tandpasta zonder fluoride te kopen en eventueel de tabletjes los te kopen. Vroeger kon dat, gewoon bij de apotheek, anders even je tandarts om een recept vragen.

Voor mij is simpelweg de hoeveelheid tandpasta halveren en vooral niet knoeien de oplossing. Maar goed, voor jonge kinderen is dat misschien wat lastiger.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
18-01-2018 16:18
Ik wel. Zelf last van namelijk. Volgens de dermatoloog reageren meer mensen op de fluoride. Dus je zou eens kunnen overwegen om een tandpasta zonder fluoride te kopen en eventueel de tabletjes los te kopen. Vroeger kon dat, gewoon bij de apotheek, anders even je tandarts om een recept vragen.

Voor mij is simpelweg de hoeveelheid tandpasta halveren en vooral niet knoeien de oplossing. Maar goed, voor jonge kinderen is dat misschien wat lastiger.
Goede tip! Hij noemde niet perse fluoride maar ‘bestanddelen’. Over een dermatoloog heeft hij het nog niet gehad maar dat is een goede om te onthouden. Ik zal op zoek gaan naar kindertandpasta zonder fluoride! Geen idee of dat bestaat, ik ga zoeken. Smeer jij ook Calendula op de pijnlijke plekjes? Of iets anders? Ik heb het idee dat Calendula niks helpt namelijk
Alle reacties Link kopieren
Nee, na een aantal bezoekjes aan de huisarts met diverse zalfjes en een baan waarbij een representatief uiterlijk belangrijk is, werd ik doorverwezen. Geen idee wat ik toen gekregen heb, maar het hielp wel binnen twee dagen.

Plus een tijdje poetsen zonder fluoridetandpasta.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Een schimmelinfectie klinkt ook wel plausibel. Het rottige is dat dat op heel veel andere uitslag lijkt. Ik heb nogal eens wat op dat vlak, en als de hydrocortison niet werkt na een paar dagen weet ik inmiddels dat het tijd wordt voor schimmelcreme. Krentenbaard komt door stafilococcen die zich nestelen in geïrriteerde huid. Normaal krijgen alleen kinderen dat, maar ik heb kennelijk een babyhuidje.
Ik zou me niet laten afschepen met die calendula. Dat is toch homeopatisch en bedoeld tegen blauwe plekken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts kijkt op huidarts.com toen ik daar een keer was voor een huidprobleem. Daar staan ook (vieze) plaatjes op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven