Gezondheid alle pijlers

Beetje zilverpoets op hand gekregen

18-11-2017 18:36 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik mijn zilveren hangertje oppoetsen en toen kreeg ik een beetje van dit https://www.google.nl/search?source=hp& ... lOFUIcjO4A op mijn hand

(Hagerty zilverpoets)
vandaag zag ik dat mijn huid er 'n beetje vreemd uitzag (beetje rimpelig) plus een branderig gevoel

ik had voor de zekerheid toch even de huisartsenpost gebeld
In de zilverpoets zit Thiourea (niet te verwarren met diarea). Na dit bestanddeel even gegoogled te hebben weet ik dat het je DNA kan verstoren en ook als carcinogeen is verklaard (kankerverwekkend). Niet echt een onschuldig middeltje dus (wat ik dan ook niet meer ga gebruiken).

De huisartsenpost adviseerde mij om een koud washandje of een nat verbandje op mijn vinger te houden een tijdje. Ik heb het koude washandje er een tijdje opgehad toen leek het branderige gevoel iets minder. Mijn huid ziet er nog steeds wat raar rimpelig uit op die plek. Of dit nog wegtrekt weet ik niet.


Heeft iemand enig idee of dit wegtrekt en of het veel kwaad kon dat ik de zilverdip op mijn hand heb gekregen?

Je moet tegenwoordig ook bij alles opletten wat erin zit. Pfff.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
18-11-2017 18:48
Drink je trouwens weleens alcohol?
Loop je weleens door de sigarettenrook?
Dat heeft er niets mee te maken.

Maar ik drink wel eens alcohol. En door de sigarettenrook loop ik alleen buiten wel eens.... binnen niet meer.
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2017 18:46
Nou ik wel. Vroegah als kind mocht ik altijd het zilver poetsen en het koper en reken maar dat mijn handen soms helemaal onder de poets zaten. Maar toen stonden de ingrediënten nog niet op de doosjes en we hadden ook geen google, dat scheelt natuurlijk.
Dit.
Bij mijn oma, op een krant aan de tafel bij het raam, naast haar puzzel.
En dan rookte de rest van de familie een sigaretje in de zithoek.
Alle reacties Link kopieren
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:48
Dat heeft er niets mee te maken.
Zeer zeker wel, dat is beide ook carcinogeen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:48
HUIL! het is niet superrood.
Huid was wel een beetje ribbelig. Dat wordt ook niet minder. Mogelijk is de bovenste huidlaag dus wel een beetje aangetast, dat zou best kunnen. Maar verder valt het idd hopelijk mee. :)
Even de kaasschaaf er over, is alles opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tourniquet aanleggen bij je elleboog en voor de zekerheid vanaf daar afzagen. Voor instructies kun je misschien een aflevering van “the Walking Dead” kijken daar hakken ze ook met dat bijltje (hakken! bijltje! I'm killing myself)

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
rastan schreef:
18-11-2017 18:40
Hahahahahahahaha wat een enorme paniek om niks. Get a life
OM NIKS? er staat niet voor niks dat je beschermende handschoenen moet dragen!
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
18-11-2017 18:49
Zeer zeker wel, dat is beide ook carcinogeen.
ja oke.
anoniem_193465 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 18:53
7.06% gewijzigd
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:51
OM NIKS? er staat niet voor niks dat je beschermende handschoenen moet dragen!
Wat staat er op de chloorfles?
Hou op hou op, ik pies in mijn broek!!! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
rastan schreef:
18-11-2017 18:50
Ik zou een tourniquet aanleggen bij je elleboog en voor de zekerheid vanaf daar afzagen. Voor instructies kun je misschien een aflevering van “the Walking Dead” kijken daar hakken ze ook met dat bijltje (hakken! bijltje! I'm killing myself)

:rofl:
:rofl:
rastan schreef:
18-11-2017 18:50
Ik zou een tourniquet aanleggen bij je elleboog en voor de zekerheid vanaf daar afzagen. Voor instructies kun je misschien een aflevering van “the Walking Dead” kijken daar hakken ze ook met dat bijltje (hakken! bijltje! I'm killing myself)

:rofl:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 18:53
Wat staat er op de chloorfles?
waar slaat dat nou weer op. Chloor gebruik ik ook zo min mogelijk trouwens en bovendien dat gooi je toch ook niet over je handen
Alle reacties Link kopieren
in ieder geval bedankt voor de reacties.!
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:55
waar slaat dat nou weer op. Chloor gebruik ik ook zo min mogelijk trouwens en bovendien dat gooi je toch ook niet over je handen
Nooit geknoeid? Of ingeademd?

Op YouTube staat het vol armamputaties zag ik. Succes!
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:42
Tja; op de verpakking staat 'beschermende handschoenen dragen' (maar dat heb ik dus niet gedaan want dat zag ik te laat)

(en er staat op de verpakking trouwens ook 'verdacht van het veroorzaken van kanker').

Je verzucht in je OP dat je tegenwoordig bij alles moet opletten wat er in zit. Dat had niet eens gehoeven, je had alleen de verpakking moeten lezen. Als zelfs dat al teveel is, moet je niet miepen dat je een keer wat wondjes oploopt.
nerdopviva schreef:
18-11-2017 18:57
Je verzucht in je OP dat je tegenwoordig bij alles moet opletten wat er in zit. Dat had niet eens gehoeven, je had alleen de verpakking moeten lezen. Als zelfs dat al teveel is, moet je niet miepen dat je een keer wat wondjes oploopt.
Wondjes? Het is wat rimpelig!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-11-2017 18:45
ja dit lijkt me niet best.
nu is het rood, morgen wordt het pussig daarna zwart en dan is het afwachten of je het ledemaat kan behouden
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Je DNA verstoren nog wel :rofl:
celticmyst schreef:
18-11-2017 18:55
waar slaat dat nou weer op. Chloor gebruik ik ook zo min mogelijk trouwens en bovendien dat gooi je toch ook niet over je handen
Ik wel hoor, bij het bleken van mijn spijkerbroek (ik was punk). Er kwamen een soort van gaatjes in mijn vingers toen en het was een beetje rood, maar inmiddels is het 35 jaar later en mijn vingers zijn weer helemaal heel.
het is niet best, echt niet
ik maak geen grap
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 18:58
Wondjes? Het is wat rimpelig!
Zo kwam ik laatst ook onder de douche vandaan, met rimpelige vingers. Nou mooi dat ik de HAP gebeld heb hoor. Die zijn er tenslotte voor.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
18-11-2017 18:53
Hou op hou op, ik pies in mijn broek!!! :rofl:
Ik ook :rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2017 19:00
Ik wel hoor, bij het bleken van mijn spijkerbroek (ik was punk). Er kwamen een soort van gaatjes in mijn vingers toen en het was een beetje rood, maar inmiddels is het 35 jaar later en mijn vingers zijn weer helemaal heel.
Of de wc vol storten met chloor en dan een uur later het vergeten zijn en gaan plassen.

Ik heb geen schaamlippen meer.
charlottew88 schreef:
18-11-2017 19:03
Ik ook :rofl:
Plotselinge incontinentie is ook een goeie reden om de HAP te bellen, wist je dat?
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 19:03
Of de wc vol storten met chloor en dan een uur later het vergeten zijn en gaan plassen.

Ik heb geen schaamlippen meer.
Ik wel, maar ze zijn nog steeds een beetje rimpelig :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven