Gezondheid alle pijlers

Beginnende kalknagel - welk zelfzorgmiddel?

17-02-2020 08:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de linkerbinnenkant van mijn grote teen zie ik dat er een kalknagel begint. Van de week was ik in de drogist en wilde ik zo'n middeltje kopen maar er was zoveel keuze dat ik uiteindelijk niks heb genomen.

Met welke hebben jullie goede ervaring? En wie is het gelukt om succesvol een beginnende kalknagel weg te krijgen? Ik heb het weleens eerder gehad aan mijn beide kleinste teentjes en dat was wel vervelend maar dat zag je amper. Mijn nichtje heeft ook haar grote teennagel helemaal verkalkt en dat ziet er echt zo ranzig uit.

Nu lijkt het een beetje hier op https://www.startpagina.nl/v/beauty-ver ... oto-nagel/
Al is het bij mij dus mijn grote teen, zit het witte stukje echt langs mijn nagelbed en is qua oppervlak nog wat kleiner dan dit.

Wie heeft er tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Niks helpt want het zit in je bloed.
Naar de HA en die schrijft dan Terbinafine voor. Dat is echt het enige wat helpt, de rest is oppervlakkig en dan wordt het steeds erger.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik gewoon even kijken wat de werkzame stoffen in die middeltjes zijn en dan één van die middeltjes nemen. Mij zou het niet zo heel spannend lijken. Maar dit is hoe ik het zou doen, is geen advies voor jou of wie dit ook leest.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
17-02-2020 08:31
Niks helpt want het zit in je bloed.
Naar de HA en die schrijft dan Terbinafine voor. Dat is echt het enige wat helpt, de rest is oppervlakkig en dan wordt het steeds erger.

Ha dat wist ik niet. Dat had ik er nog even bij moeten zetten, dat als ik het zou hebben ik eerst op zou zoeken waardoor het ontstaat en wat ertegen werkt. Dan was ik waarschijnlijk tegengekomen dat lokale middeltjes niet werken en je iets moet hebben wat in je bloed komt.
Alle reacties Link kopieren
Het is mijn ervaring persoonlijk en zowel op werkgebied, dus ik zou geen geld verspillen aan huis tuin en keukenspulletjes van de drogist. echt geldverspilling.
Als de HA ook zegt dat het een kalknagel is, en je krijgt medicatie dan ben je er het snelst vanaf.
Niet wachten want het gaat nooit vanzelf over, het wordt alleen maar erger en het is heel erg lelijk en je kan ook pijnklachten krijgen daardoor.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Scholl. Niet echte kalknagels, maar een beetje gelig. De ‘nagellak’ is een beetje blauwig waardoor je nagels niet zo geel zijn en mooi verzorgd lijken.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een pleister, dus het helpt eigenlijk niet.
Ik kreeg voor 3 maanden tabletten. 1x per dag, kost geen moeite en dan groeit je nagel weer netjes en gezond door.
Het plekje moet er overigens helemaal uitgroeien en dit duurt ongeveer 6 maanden geloof ik tot een hele nagel volledig is vervangen zeg maar.
Ja en?
snoopylynn schreef:
17-02-2020 08:45
Dat is inderdaad een pleister, dus het helpt eigenlijk niet.
Ik kreeg voor 3 maanden tabletten. 1x per dag, kost geen moeite en dan groeit je nagel weer netjes en gezond door.
Het plekje moet er overigens helemaal uitgroeien en dit duurt ongeveer 6 maanden geloof ik tot een hele nagel volledig is vervangen zeg maar.
Kost geen moeite, maar goed voor je is het niet. Het kan je lever beschadigen en vooraf moet je een bloedtest laten doen enz. Dat is niet voor niks. En huisartsen zijn er ook niet heel happig op om het snel voor te schrijven.

Zelfzorgmiddelen helpen alleen als je heel consequent bent. Als je de nagel vijlt, telkens een schone vijl nemen ivm herbesmetting. Consequent het spul gebruiken tot het helemaal is uitgegroeid. En daar gaat het vaak mis en dan lijkt het alsof het niet werkt. Welk middel je neemt maakt niet veel uit, als je het dus maar lang genoeg gebruikt en op de juiste manier. En dat duurt vaak echt maanden.
Alle reacties Link kopieren
Elke avond met je teen in een bakje azijn, of een watje gedrenkt in azijn erop schijnt ook effectief te zijn. Maar: ik hou dat dus idd niet vol, om dat maandenlang consequent te doen. Gelukkig is het bij mij ook alleen maar mijn kleine teen en verspreidt het zich niet verder.
Drie maanden aan de zware medicatie heb ik er niet over over.
.
snoopylynn schreef:
17-02-2020 08:39
Het is mijn ervaring persoonlijk en zowel op werkgebied, dus ik zou geen geld verspillen aan huis tuin en keukenspulletjes van de drogist. echt geldverspilling.
Als de HA ook zegt dat het een kalknagel is, en je krijgt medicatie dan ben je er het snelst vanaf.
Niet wachten want het gaat nooit vanzelf over, het wordt alleen maar erger en het is heel erg lelijk en je kan ook pijnklachten krijgen daardoor.
Praat niet iedereen zomaar een heftig medicijn aan! Dit kan best wel flinke bijwerkingen hebben; je kunt er onder andere voorgoed je smaak door kwijt raken. Voor mij het risico niet waard...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens terbafine gekregen van de huisarts, moest de hele kuur afmaken, heb ik ook gedaan. Hij zei wel dat dit maar bij ongeveer 65% van de mensen werkt.
Voor ik naar de huisarts ben gegaan heb ik de kalknagel pen van de etos gebruikt voor een paar weken en ik vond eigenlijk dat die beter werkte.
Omdat de kalknagel nog altijd niet weg is (maar ook niet erger is geworden) ben ik maar opnieuw begonnen aan een kuur met de pen.
Eruit groeien doet het helaas ook niet. Maar blijkbaar had ik al een kalknagel op mijn kleine teen toen ik geboren was, dus ik heb niet veel illusie dat ik er ooit helemaal van af ga geraken
Alle reacties Link kopieren
Een jaar lang elke dag je nagel insmeren met kalknagelolie van Nailner.

Wat mij ook hielp is elke morgen blaadje gelatine oplossen in kokend water en afgekoeld opdrinken ( evt met ranja erdoor).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de huisarts gaan. Ik heb ook 2 van die verkleurde nagels met strepen er op, en de ene nagels is zelfs verdikt, maar volgens de huisarts zijn het geen kalknagels.

Ik vond dat zo moeilijk te geloven en ben daarom ook een keer naar een pedicure gegaan, die zei ook dat het geen kalknagels zijn. Ik draag altijd nagellak op mijn teennagels om het te verbloemen en laat mijn dikke nagels soms dunner vijlen.
Alle reacties Link kopieren
Zeg, die medicijnen zijn hartstikke gevaarlijk, hebben veel risicos op o.a. leveraandoeningen en het werkt lang niet altijd.

6 maanden die pillen geslikt en het werkte 0.0%. Maar wel 6 maanden iedere dag misselijk geweest.

Elke ochtend appelazijn en in de avond Vicks Vaporub kan goed helpen, werkt bij mij.

Trouwens, gebruik niets met kwastjes, stiften enzovoorts. Nadat die 1 keer in contact is geweest met je nagel zit de schimmel in dat kwast/stift en help je je nagel vrolijk nog meer de vernieling in.
Whomi schreef:
17-02-2020 08:53
Kost geen moeite, maar goed voor je is het niet. Het kan je lever beschadigen en vooraf moet je een bloedtest laten doen enz. Dat is niet voor niks. En huisartsen zijn er ook niet heel happig op om het snel voor te schrijven.

Zelfzorgmiddelen helpen alleen als je heel consequent bent. Als je de nagel vijlt, telkens een schone vijl nemen ivm herbesmetting. Consequent het spul gebruiken tot het helemaal is uitgegroeid. En daar gaat het vaak mis en dan lijkt het alsof het niet werkt. Welk middel je neemt maakt niet veel uit, als je het dus maar lang genoeg gebruikt en op de juiste manier. En dat duurt vaak echt maanden.
Nee hoor, je hoeft helemaal geen bloedtest te laten doen. Het is wel de enige manier om echt van de schimmelinfectie af te komen. Aldus mijn huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft sterilon goed geholpen.elke dag de nagel daarmee ontsmetten.
Maar aangezien sterilon niet meer te koop is.nu Hekla claensing liquid .
Wel dagelijks ontsmetten.en als je aan je nagels gezeten hebt.handen wassen.ook schaartjes en nagelknippers goed schoonmaken steeds .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Azijn inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-02-2020 10:29
Nee hoor, je hoeft helemaal geen bloedtest te laten doen. Het is wel de enige manier om echt van de schimmelinfectie af te komen. Aldus mijn huisarts.
Dan heeft jouw huisarts zich niet aan de regels gehouden. Een bloedonderzoek is verplicht vanwege de hoge risicos.
Ik dacht dat we hier geen medisch advies mochten geven?

Als het goed is werkt er bij de drogist ook een gediplomeerd drogist die je advies kan geven, ik ben ook gediplomeerd drogist, maar dit is internet dus ik kan hier alles beweren.

Kalknagel is erg hardnekkig en komt inderdaad neer op consequent behandelen, langdurig en zonder garanties.

Je hebt een antischimmelmiddel nodig. Kalknagelpen kan, ik adviseer altijd als eerste keus daktarin nagellak.
Dagelijks voeten wassen, goed drogen. Nagel schoonmaken met aceton. Dan daktarin erop, en onder het nagelrandje.
De grote teennagel doet er ongeveer 8 maanden over om volledig uit te groeien. Het stukje nagel dat al is aangetast kun je niet zomaar genezen, het gaat meer om het voorkomen van besmetting van de nieuwe nagel. Je moet bovenstaande dus minstens 8 maanden dagelijks doen.
Zoals eerder wordt genoemd, nagelknippers/schaartjes/vijlen ook ontsmetten na gebruik.
Eventueel schoenen behandelen met micanozol strooipoeder en sokken binnenstebuiten op 90 graden wassen, of ook behandelen met strooipoeder.

Met suikerziekte, bloedverdunners en bepaalde geneesmiddelen voor epileptie met de huisarts overleggen voordat je miconazol gebruikt.
Ook ik heb in het verleden terbinafine geslikt.
Bij mij heeft het wel geholpen, na 3 maanden slikken was de kalknagel weg. Hij kwam echter ook weer terug na een aantal jaar.
En ik vind het best heftige medicatie, dus slik het liever niet meer.

Wat bij mij uiteindelijk het best/makkelijkst werkt is ketaconazol-shampoo. Dat kreeg ik voorgeschreven omdat ik pityriasis versicolor heb wat nogal wat jeuk veroorzaakt. Dat hielp zo goed en het is een schimmel en gist dodend middel, dus ik heb dat gewoon ook op mijn nagels gesmeerd en dat iedere twee weken herhaald tot de nagel schoon was.
Als ik nu weer het beginnetje zie van een kalknagel ga ik gelijk weer smeren en dan is 1x eigenlijk altijd genoeg om het weer weg te laten gaan voor een flinke tijd (wisselend van een half jaar tot een aantal jaar).
Ik heb alleen geen idee of een huisarts bereid zou zijn om het voor te schrijven voor kalknagels. Ik ben dit uit mezelf gaan doen en heb het dus gekregen voor een andere aandoening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven