Gezondheid alle pijlers

Ben ik de enige die al last heeft van muggenbulten

15-05-2019 14:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen, ik ben hopelijk niet de enige die nu al last heeft van muggenbulten op mijn lichaam. Ik werd van de week wakker en had al weer een paar muggenbulten. Meestal krijg ik dit pas in de zomer maar dit jaar zijn die irritante beesten wel heel vroeg.

Wat helpt er nou echt goed tegen muggen behalve een klamboe? (Klamboes vind ik niet fijn om in te slapen trouwens)
Alle reacties Link kopieren
Ventilator.

En tegen de jeuk: dampo smeren (let op, geeft vlekken op kleding)

Bij mij loopt het muggenseizoen van februari tot december.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen muggen. Maar mijn tuin is een oerwoud, bomvol beestjes, ik heb dus niet zo gauw last van muggen want hun natuurlijke vijanden zijn vlakbij. Heb ook elk jaar een wespennest in de schuur, helpt ook gigantisch tegen muggen
Nee, hier ook. Ik sla ze dood ;-)
Ik word sinds maart al geterroriseerd door muggen als het een paar dagen lekker weer is :@

Die bulten vind ik nog niet zo erg. Maar dat gezoem in de nacht rond mijn hoofd daar word ik echt gek van! :'( :'(

Mijn slaapkamer ligt aan de straat (veel geluid) kant en tijdens het muggen seizoen doe ik mijn raam open met hor en de slaapkamer deur dicht.

Maar het liefste slaap ik met het raam dicht en de deur open naar de overloop waar een raampje open staat
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog mazzel. Mij hebben ze al te pakken vanaf begin april...
Alle reacties Link kopieren
Zo nu en dan, het valt nu nog mee. Meestal hebben we hier een muggenplaag van begin juni tot in december. Helemaal gek word ik ervan.
Horren in de ramen. Wij hebben nauwelijks insecten binnen. Maar ik heb ook al tig muggenbulten gehad van het buiten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Same here. Je moet ff hier kijken voor tips:
https://www.ongediertebestrijden.com/me ... or-muggen/
"De godin van de liefde lacht niet
in een huis van tranen"
William Shakespeare
Alle reacties Link kopieren
bedwants misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze zijn hier nooit weggeweest, irritante beesten zijn het!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al muggenbeten, maar ik ga wel voor een klamboe dit jaar. Met de opening aan mijn zijde van het bed want ik struikel al over een stofvlokje als dat op mijn pad ligt.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel consequent met het gebruik van de horren, zelfs in de winter. Dus geen last van muggen.
Gisteren zaten ze al op mijn ramen, klaar om aan te vallen.
Misschien heb je hier iets aan:

https://www.radarplus.nl/huis-tuin/arti ... t-nu-echt-

Ik heb een bodylotion die muggen op afstand houdt: ruikt best lekker, beter dan citronella :)
Als je wil proberen: Treaclemoon Ginger Morning Bodylotion. Bij Etos gekocht, die verkoopt het i.i.g.
De verkoopster had het me aangeraden, bij mij werkt het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven