Gezondheid
alle pijlers
Ben mijn lijf zat.. klaagtopic.
zaterdag 10 augustus 2024 13:18
Even een super klaag topic. Ik heb reuma. Dat is soms heel erg vervelend.. vooral bij een opvlamming. Nou moet ik zeggen dat ik de pijn nu niet zo goed voel omdat ik even een enorme patiënt ben.
Ik heb 2 weken geleden een longembolie opgelopen. Meerdere propjes in beide longen. Echt super kut. Benauwd en veel pijn in mijn longen omdat er vocht in mijn longen zit wat tegen het longvlies drukt. En sinds deze week ook mijn hele zij en halve rug vol met gordelroos. Iets wat echt best wel veel pijn doet.
Wat ik wil? Ik wil ff lekker klagen. Ik ben altijd heel positief en roep tegen iedereen dat het wel goed komt en vast snel beter gaat maar af en toe wil ik eigenlijk gewoon ff janken. Mezelf gewoon even heel zielig vinden. Ontzettend balen van de pijn.. want alles doet pijn.. zitten, liggen, bewegen.. zucht.
Sorry voor het geklaag maar ik wilde het even lekker anoniem kwijt!
Ik heb 2 weken geleden een longembolie opgelopen. Meerdere propjes in beide longen. Echt super kut. Benauwd en veel pijn in mijn longen omdat er vocht in mijn longen zit wat tegen het longvlies drukt. En sinds deze week ook mijn hele zij en halve rug vol met gordelroos. Iets wat echt best wel veel pijn doet.
Wat ik wil? Ik wil ff lekker klagen. Ik ben altijd heel positief en roep tegen iedereen dat het wel goed komt en vast snel beter gaat maar af en toe wil ik eigenlijk gewoon ff janken. Mezelf gewoon even heel zielig vinden. Ontzettend balen van de pijn.. want alles doet pijn.. zitten, liggen, bewegen.. zucht.
ach.. ik doe ook maar wat..
zaterdag 10 augustus 2024 14:26
Heel fijn om jullie support zo te krijgen.
Gelukkig heb ik wel echt een hele lieve partner.. en een dochter van 17 waaraan ik alles 6 keer moet vragen maar ze het dan met een heel klein oogrolletje doet en soms zomaar uit zichzelf vraagt of ik een kopje thee wil.
Vriendinnen die bellen en vragen.. maar het bellen of een bezoekje kost mij gewoon echt teveel energie. Voelt zo lullig om dat te zeggen.
Gelukkig heb ik wel echt een hele lieve partner.. en een dochter van 17 waaraan ik alles 6 keer moet vragen maar ze het dan met een heel klein oogrolletje doet en soms zomaar uit zichzelf vraagt of ik een kopje thee wil.
Vriendinnen die bellen en vragen.. maar het bellen of een bezoekje kost mij gewoon echt teveel energie. Voelt zo lullig om dat te zeggen.
zaterdag 10 augustus 2024 14:28
Het lijkt alsof ikzelf dit heb geschreven, maar dan komt mijn pijn van chronisch whiplash en onwrichte bekken tijdens zwangerschap…. De buitenwereld en zelf manlief hebben vaak niet door dat ik continu pijn heb…. Iets met een masker opzetten. Ik voel met je meeKrulliebollie73 schreef: ↑10-08-2024 13:18Even een super klaag topic. Ik heb reuma. Dat is soms heel erg vervelend.. vooral bij een opvlamming. Nou moet ik zeggen dat ik de pijn nu niet zo goed voel omdat ik even een enorme patiënt ben.
zaterdag 10 augustus 2024 14:30
Oh jeetje MiNi.. van mij een dikke knuffel voor jou! Het is soms gewoon kut he..
zaterdag 10 augustus 2024 15:04
Ik had in februari een ruiterembolie en kon het bijna niet navertellen. 12 jaar geleden was me dat ook al overkomen.Krulliebollie73 schreef: ↑10-08-2024 14:26Heel fijn om jullie support zo te krijgen.
Ben nu bezig met reïntegreren, maar dat gaat nog niet zoals ik het wil.
Heel herkenbaar wat je schrijft over geen energie hebben voor visite. De vermoeidheid zit echt in elke vezel van je lijf.
zaterdag 10 augustus 2024 15:33
Jeetje Vivapimpelmees dan herken je zeker wat ik voel. Mij was niet de grote ader afgesloten maar ik had een stuk of 6 a 8 kleinere embolieën in beide longen. Vooral het vocht in mijn longen is kut.vivapimpelmees schreef: ↑10-08-2024 15:04Ik had in februari een ruiterembolie en kon het bijna niet navertellen. 12 jaar geleden was me dat ook al overkomen.
Ben nu bezig met reïntegreren, maar dat gaat nog niet zoals ik het wil.
Heel herkenbaar wat je schrijft over geen energie hebben voor visite. De vermoeidheid zit echt in elke vezel van je lijf.
Ik heb nu 3 weken vakantie. We gaan dinsdag naar Oostenrijk rijden ( wel in 2x). Zitten gelukkig in het huis van een familie lid, met een familie lid om de hoek. Iedereen kent de plek op z’n duimpje dus als ik een dag niks kan of wil is dat geen probleem. Alleen zie ik wel even op tegen de reis.
Ik hoop na mijn vakantie weer met halve dagen te starten. Ik heb geen idee of dat haalbaar is maar dat zie ik wel na mijn vakantie.
Sterkte jij ook Vivapimpelmees.. hoe kut is het om als jonge vrouw ( ja ik ben 48 maar dat vind ik nog jong) die gezond leeft ( niet roken, weinig alcohol, genoeg beweging) dit op te lopen.
zaterdag 10 augustus 2024 15:58
Herkenbaar, ik kreeg in januari een longembolie, ook met in beide longen meerdere bloedproppen. Wat volgde was nog meer ellende, want bloedverdunners en een zware menstruatie gaan níet samen, dus bloedarmoede er bovenop. En ik heb al een hartaandoening, dus het feest was wel compleet zo. Gelukkig trok de pijn in mijn longen vrij snel weg, dat was heel naar dus blij dat dat snel minder werd! Twee maanden geleden een scan gehad en de embolieën zijn in ieder geval wel weg nu. De vermoeidheid, tsja, die is nog niet weg, maar het is altijd wat lastig te zeggen wat nu waar vandaan komt bij mij.
Beterschap TO, en hopelijk kun je, zij het rustig aan, wel wat genieten van je vakantie!
Beterschap TO, en hopelijk kun je, zij het rustig aan, wel wat genieten van je vakantie!
zaterdag 10 augustus 2024 16:14
Ja dat mag. Ik heb idd bloedverdunners. Mocht zelfs vliegen van de longarts. Maar we hadden sowieso al een autovakantie gepland. Ik moet alles doen op geleide van pijn, benauwdheid en vermoeidheid. Dat we geen wandeltochten gaan maken is wel duidelijk. Maar een beetje in een dorpje rondhobbelen moet lukken. En we hobbelen van terrasje naar terrasje.vivapimpelmees schreef: ↑10-08-2024 15:44Je mag de bergen in van je longarts? Slik je bloedverdunners?
zaterdag 10 augustus 2024 16:18
Ik ben aan de prikpil, die ik ook niet hoefde te stoppen van de longarts maar misschien zelf wel wilde gaan stoppen… alleen nu lees ik jou verhaal en wil ik misschien gewoon nog wel ff doorgaan?Malva24 schreef: ↑10-08-2024 15:58Herkenbaar, ik kreeg in januari een longembolie, ook met in beide longen meerdere bloedproppen. Wat volgde was nog meer ellende, want bloedverdunners en een zware menstruatie gaan níet samen, dus bloedarmoede er bovenop. En ik heb al een hartaandoening, dus het feest was wel compleet zo. Gelukkig trok de pijn in mijn longen vrij snel weg, dat was heel naar dus blij dat dat snel minder werd! Twee maanden geleden een scan gehad en de embolieën zijn in ieder geval wel weg nu. De vermoeidheid, tsja, die is nog niet weg, maar het is altijd wat lastig te zeggen wat nu waar vandaan komt bij mij.
Mijn arts heeft aangegeven dat er een controle is na 3 maanden en verder alles bij de trombose dienst gebeurd. Een nieuwe CT gebeurd alleen bij klachten, gaf hij aan. Terwijl ik eigenlijk ook wel wil weten of de embolieën zijn opgelost.
Thanks Malva!
zaterdag 10 augustus 2024 17:14
Ik klaag even mee. Ben al mijn hele leven chronisch ziek en er komt steeds meer bij. Vorig haar zware operatie gehad en gehoopt dat ik dit jaar eindelijk normaal op vakantie kon. Helaas nog steeds pijn en vooral ontzettend moe. Vandaag een uurtje gezwommen en de rest van de dag gesloopt . Ik gun vriend en dochter zo een energiekere vakantie dan dit. Ze doen wel dingen met zijn tweeën, maar met ons drieën willen we ook zo graag.
Over een paar maanden waarschijnlijk weer een operatie, hopelijk helpt die wel.
Over een paar maanden waarschijnlijk weer een operatie, hopelijk helpt die wel.
zaterdag 10 augustus 2024 17:23
Als je niet hoeft te stoppen met je pil, niet doen zolang je aan de bloedverdunners zit zou ik zeggen. Evt bij de huisarts even laten informeren over in hoeverre een ander anticonceptiemiddel veiliger is voor je.Krulliebollie73 schreef: ↑10-08-2024 16:18Ik ben aan de prikpil, die ik ook niet hoefde te stoppen van de longarts maar misschien zelf wel wilde gaan stoppen… alleen nu lees ik jou verhaal en wil ik misschien gewoon nog wel ff doorgaan?
Mijn arts heeft aangegeven dat er een controle is na 3 maanden en verder alles bij de trombose dienst gebeurd. Een nieuwe CT gebeurd alleen bij klachten, gaf hij aan. Terwijl ik eigenlijk ook wel wil weten of de embolieën zijn opgelost.
Thanks Malva!
Ik moest met de pil stoppen, over op een spiraaltje, dat bleef niet zitten en ik heb heel lang heel veel gevloeid, tot aan bloedarmoede aan toe. Niets hielp, ja, een novasure behandeling, toen was het klaar. Was heel heftig, ik durfde nergens heen, voelde me enorm slap, en dat bovenop de rest. En dat kan bij anderen best meevallen natuurlijk, ik ben ook wel een pechvogel, maar probeer het te ondervangen als je kunt zou mijn advies zijn.
Ik kreeg de scan trouwens vooral omdat ze zekerheid wilden hebben in combinatie met mijn hartproblemen. Vond ik wel heel fijn, even bevestiging!
zaterdag 10 augustus 2024 17:32
De verschillende visies zijn idd wel bijzonder Vivapimpelmees. Zal ook vast te maken hebben met samenhangende problematiek. malva heeft hartproblemen dat zal zeker een grote rol spelen. Mijn reuma heeft verder niet echtelieden op de bloedsomloop dus daar maakte de arts zich verder geen zorgen om. Ik moet wel levenslang aan de bloedverdunners omdat de kans op een nieuwe longembolie zonder bloedverdunners aanzienlijk is. Ik heb een proteïne afwijking in mijn bloed.
Ik denk nog ff na over de prikpil Malva. Nu heb ik geen hele extreme bloedingen maar die had ik heel vroeger wel. Geen zin om zo tijdens/ in de aanloop naar de overgang dat nog ff erbij te krijgen.
Wat balen ABC. Begrijpen je man en kind het wel?
Ik denk nog ff na over de prikpil Malva. Nu heb ik geen hele extreme bloedingen maar die had ik heel vroeger wel. Geen zin om zo tijdens/ in de aanloop naar de overgang dat nog ff erbij te krijgen.
Wat balen ABC. Begrijpen je man en kind het wel?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in