Gezondheid
alle pijlers
Beugel bij volwassene
maandag 15 juli 2024 13:11
Dag allemaal,
Als puber heb ik een beugel gehad en nu op mijn 35e heb ik er weer een. Een vlinderbeugel. Wat een rotding. Al het eten blijft er achter hangen.
Volgende week krijg ik een kaakoperatie. Daarna wordt langzaam met de beugel mijn kaak verbreed. En dan weer een andere beugel en operatie….
Zijn er hier mensen die een beugel en/of kaakoperatie hebben gehad als volwassene?
Als puber heb ik een beugel gehad en nu op mijn 35e heb ik er weer een. Een vlinderbeugel. Wat een rotding. Al het eten blijft er achter hangen.
Volgende week krijg ik een kaakoperatie. Daarna wordt langzaam met de beugel mijn kaak verbreed. En dan weer een andere beugel en operatie….
Zijn er hier mensen die een beugel en/of kaakoperatie hebben gehad als volwassene?
maandag 15 juli 2024 15:04
maandag 15 juli 2024 15:05
Als volwassene geen beugel gehad, maar ik heb sowieso altijd een tandenborstel op werk. Niets lekkerder dan na de lunch even uitgebreid poetsen.daisyduke19732006 schreef: ↑15-07-2024 14:25Ja ik heb een slotjesbeugel sinds een week en ik ben 50. Het went nu een beetje. Maar eten is een crime. Ik loop rond met een tandenborstel op werk om na iets te eten even te poetsen. Maar voor een goed doel!
maandag 15 juli 2024 15:12
Owww dit klinkt helemaal horror
Voor iedereen een groene tuin
maandag 15 juli 2024 16:30
Ik heb zo'n invisaline (of hoe spel je het) en het valt me eerlijk gezegd tegen. Dat zijn van die bitjes die je periodiek moet wisselen.
De eerste leverancier leverde met een productiefout dus dat werkte niet. De tweede had ook weinig resultaat en nu de derde heeft wel een beter resultaat maar er zijn vanochtend toch nog blokjes op mijn tanden geplakt voor een beter resultaat.
Ik moet wel zeggen dat de ortho zo inschikkelijk was dat ik al drie jaar geen rekening heb moeten betalen maar na 4 jaar ben ik het toch wel een beetje beu.
Achteraf gezien had ik toch beter een ouderwetse blokjesbeugel genomen...
De eerste leverancier leverde met een productiefout dus dat werkte niet. De tweede had ook weinig resultaat en nu de derde heeft wel een beter resultaat maar er zijn vanochtend toch nog blokjes op mijn tanden geplakt voor een beter resultaat.
Ik moet wel zeggen dat de ortho zo inschikkelijk was dat ik al drie jaar geen rekening heb moeten betalen maar na 4 jaar ben ik het toch wel een beetje beu.
Achteraf gezien had ik toch beter een ouderwetse blokjesbeugel genomen...
maandag 15 juli 2024 16:42
Heb zo'n beetje 3-4 maanden op zacht eten geleefd toen. Constante druk op de hele bovenkaak, was behoorlijk gevoelig. Slotjesbeugel daarna vond ik easy peasy. Hooguit 1 dagje last van en dan alleen je tanden als je weer langs was geweest.
maandag 15 juli 2024 17:49
Ik heb als volwassene een slotjesbeugel gehad, godzijdank geen operatie (al is daar wel sprake van geweest).
Ik heb als kind/tiener nooit een beugel gehad, al had ik die eigenlijk wel nodig. Heb me altijd onzeker gevoeld over mijn tanden, en toen ik het geld had heb ik het zelf laten doen.
Ben nog iedere keer blij als ik in de spiegel kijk en mijn rechte tanden zie.
Ik heb als kind/tiener nooit een beugel gehad, al had ik die eigenlijk wel nodig. Heb me altijd onzeker gevoeld over mijn tanden, en toen ik het geld had heb ik het zelf laten doen.
Ben nog iedere keer blij als ik in de spiegel kijk en mijn rechte tanden zie.
maandag 15 juli 2024 19:53
Ik heb nu een vlinderbeugel.
Volgende week operatie voor kaakverbreding van de bovenkaak.
Dan kaak breder maken door de beugel elke dag te verstellen.
Als de bovenkaak breed genoeg is moet de beugel blijven tot het dichtgroeit.
Dan een slotjesbeugel om het gat dat dan is ontstaan tussen mijn tanden weer dicht te maken.
En dan nog een kaakoperatie om onder- en boven recht te zetten.
Dus ik ben nog wel even zoet.
Mijn vraag was eigenlijk hoe een kaakoperatie en/of beugel bevallen is bij mensen. Al snap ik dat dat natuurlijk per persoon verschilt.
Dan een slotjesbeugel om het gat dat dan is ontstaan tussen mijn tanden weer dicht te maken.
Mijn vraag was eigenlijk hoe een kaakoperatie en/of beugel bevallen is bij mensen. Al snap ik dat dat natuurlijk per persoon verschilt.
maandag 15 juli 2024 20:31
Tja, wat ik al zei dus. Het is niet leuk allemaal, maar je bent straks blij met het resultaat.SunShine35 schreef: ↑15-07-2024 19:53Mijn vraag was eigenlijk hoe een kaakoperatie en/of beugel bevallen is bij mensen. Al snap ik dat dat natuurlijk per persoon verschilt.
Ik moest 6 weken vloeibaar eten. Kwam me m’n neus uit. Maar op het geheel van je leven is het een pluisje dat voorbij waait.
maandag 15 juli 2024 20:33
Ik heb nu een doorzichtige beugel van airsmile op mijn 32e. Ook om mijn Overbeet een te corrigeren. Mijn Overbeet zal niet helemaal verdwijnen maar ik merk al wel veel verschil. Ik zou eigenlijk ook een kaakoperatie moeten wil de overbeet helemaal weg gaan maar hier kies ik niet voor.
Met de airsmile wordt het resultaat namelijk ook al mooi en ik ben wel heel tevreden met deze doorzichtige beugels. Niemand ziet dat je een beugel hebt
Met de airsmile wordt het resultaat namelijk ook al mooi en ik ben wel heel tevreden met deze doorzichtige beugels. Niemand ziet dat je een beugel hebt
maandag 15 juli 2024 21:31
Dat dacht ik ook. Daarom doe ik het nu maar. Ik ga nog wel even mee dus is het de moeite waard.
De beugel is nu niet aangedraaid dus doet geen pijn. En misschien valt dat later ook wel mee want ze maken snedes in mijn kaak bij de operatie dus er is ruimte daarna.
Ik vind eten wel vervelend en minder lekker. Het blijft steeds achter de beugel hangen…..
De beugel is nu niet aangedraaid dus doet geen pijn. En misschien valt dat later ook wel mee want ze maken snedes in mijn kaak bij de operatie dus er is ruimte daarna.
Ik vind eten wel vervelend en minder lekker. Het blijft steeds achter de beugel hangen…..
zondag 11 augustus 2024 21:53
SunShine35 schreef: ↑15-07-2024 19:53Ik heb nu een vlinderbeugel.
Inmiddels heb je de operatie al gehad dus beetje mosterd. Maar ik heb deze operatie gehad toen ik 21 was. Pijnlijk vond ik het niet echt, vervelend was dat mijn voortanden dus zover uit elkaar stonden op een gegeven moment dat ik er een sigaret tussen kon steken zeg maar. Echt geen gezicht maar was ook vrij snel weer terug naar elkaar gegroeid.
Daarna 3 jaar slotjesbeugel gehad en weer een operatie waarbij de onderkaak gebroken werd en 9 mm naar voren is gezet met schroeven. Dit vond ik pijnlijker dan de 1e operatie. Vooral het eten de 1e 2/3 weken wat nauwelijks ging omdat de kaken aan elkaar gezet waren met stiekjes.
Daarna nog een jaar gebeugeld en toen met een vlinderbeugel afgebouwd tot alleen nachtbeugel. Ik ben erg blij met het resultaat ook al heeft het 5 jaar geduurd alles bij elkaar. Het was het meer dan waard.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in