Gezondheid alle pijlers

Bezorgd over stukje bevroren kip in de vriezer

03-12-2014 10:18 126 berichten
Hallo lezer,

Ik ben bezorgd over een stuk kip (kipfilet) wat ik in een boterhamzakje heb gedaan in de vriezer. Nu heb de kip al weggegooid, maar bij het weggooien was het zakje waterig, doorweekt of zelfs nat. Nu ben ik bang dat ik de rest van mijn producten in de vriezer heb besmet met Campylobacter (kruisbesmetting) en / of Salmonella (kruisbesmetting).

Wat zouden jullie doen? Alle producten weggooien uit de vriezer en vriezer schoonmaken met allesreiniger?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet.
Ligt eraan hoe de andere producten verpakt zijn en hoe ze eruit zien.

Bij twijfel gooi ik alles weg.
Was dat zakje al doorweekt en waterig en nat toen je het uit de vriezer haalde?
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:22:

Was dat zakje al doorweekt en waterig en nat toen je het uit de vriezer haalde?Ja hoezo?
was de kip rauw of gebakken? En hoe kan het zakje waterig zijn als het uit de vriezer komt? Was je vriezer ontdooid? In dat geval zou ik alles weggooien.
quote:sinnombre schreef op 03 december 2014 @ 10:20:

Ligt eraan hoe de andere producten verpakt zijn en hoe ze eruit zien.

Bij twijfel gooi ik alles weg.Hm?
quote:sandra1905 schreef op 03 december 2014 @ 10:24:

was de kip rauw of gebakken? En hoe kan het zakje waterig zijn als het uit de vriezer komt? Was je vriezer ontdooid? In dat geval zou ik alles weggooien.Maybe beter alles weggooien. Een vriezer die leeg is gaat niet kapot?
Dan zou je zeggen dat de vriezer het niet goed doet als het zakje nat was.

Dan zou ik de boel weggooien.
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:23:

[...]

Ja hoezo?Als er allemaal natte troep in je vriezer ligt is je vriezer dus ontdooid en dan kan de hele resem de vuilnisbak in. Maar als de condens op dat zakje pas in je handen is ontdooid (en dat gaat verdomde snel) is er niks aan de hand.
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:27:

[...]

Als er allemaal natte troep in je vriezer ligt is je vriezer dus ontdooid en dan kan de hele resem de vuilnisbak in. Maar als de condens op dat zakje pas in je handen is ontdooid (en dat gaat verdomde snel) is er niks aan de hand.Ik gooi het weg voor de zekerheid, maar is een lege vriezer erg voor de vriezer?
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:28:

[...]

Ik gooi het weg voor de zekerheid, maar is een lege vriezer erg voor de vriezer?Lijkt me niet, maar dat weet ik niet zeker. Het is wel een stroomvreter.
als ie leeg is kun je m uitzetten en schoonmaken. Lijkt mij geen probleem. wel een beetje open laten staan, anders gaat ie stinken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het goed met je? Gezien je andere topics over dezelfde onderwerpen?
Maaruh, vertel eens.... hoe komt het dat het waterig is ? Is de rest van de spullen in de vriezer ook waterig?

En dan nog, bij goed verhitten is er uberhaupt niets aan de hand met deze bacteriën.

Volgens mij ben je gewoon neurotisch en is er niets aan de hand.
quote:sandra1905 schreef op 03 december 2014 @ 10:30:

als ie leeg is kun je m uitzetten en schoonmaken. Lijkt mij geen probleem. wel een beetje open laten staan, anders gaat ie stinken.Ik kan mijn vriezer en koelkast niet samen uitzetten geloof ik. Andere methode om schoon te krijgen als die leeg is en aan kan blijven?
Ik ben ook wel nieuwsgierig of de rest van het voedsel ook ontdooid was.
quote:spectral schreef op 03 december 2014 @ 10:32:

Maaruh, vertel eens.... hoe komt het dat het waterig is ? Is de rest van de spullen in de vriezer ook waterig?

En dan nog, bij goed verhitten is er uberhaupt niets aan de hand met deze bacteriën.

Volgens mij ben je gewoon neurotisch en is er niets aan de hand.De rest voelt wel nat aan als ik het aanraak. Dat normaal?
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:27:

[...]

Als er allemaal natte troep in je vriezer ligt is je vriezer dus ontdooid en dan kan de hele resem de vuilnisbak in. Maar als de condens op dat zakje pas in je handen is ontdooid (en dat gaat verdomde snel) is er niks aan de hand.Hoe snel?
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:37:

[...]

De rest voelt wel nat aan als ik het aanraak. Dat normaal?Ja hallo je bent toch niet achterlijk... je weet toch wel of iets bevroren is of ontdooid?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag TO

Heb je een bacteriënfobie?
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:37:

[...]

De rest voelt wel nat aan als ik het aanraak. Dat normaal?Er zit bevroren condens op die zakjes en bakjes, en die ontdooit door de lichaamswarmte van je hand en dan voelt het nat aan ja. Dat is heel normaal. Als de inhoud van die zakjes en bakjes gewoon stijf bevroren is is er niks aan de hand.
Als ik iets uit de vriezer haal, is het net een ijsklomp.

Denk dat je vriezer kapot is. Dat je dat zelf niet door hebt.....
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:38:

[...]

Hoe snel?Vrijwel meteen. Die condensdruppeltjes zijn heel klein en je handen zijn heel warm, dus dat is in een mum van tijd gepiept.
quote:Emma95 schreef op 03 december 2014 @ 10:39:

Als ik iets uit de vriezer haal, is het net een ijsklomp.

Denk dat je vriezer kapot is. Dat je dat zelf niet door hebt.....Ze heeft het alleen over een nat zakje. Of de inhoud van dat zakje ook ontdooid is is nog helemaal niet duidelijk.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 10:39:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag TO

Heb je een bacteriënfobie?Ben zeer bezorgd en wil geen andere besmetten voornamelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven