Gezondheid alle pijlers

Bezorgd over stukje bevroren kip in de vriezer

03-12-2014 10:18 126 berichten
Hallo lezer,

Ik ben bezorgd over een stuk kip (kipfilet) wat ik in een boterhamzakje heb gedaan in de vriezer. Nu heb de kip al weggegooid, maar bij het weggooien was het zakje waterig, doorweekt of zelfs nat. Nu ben ik bang dat ik de rest van mijn producten in de vriezer heb besmet met Campylobacter (kruisbesmetting) en / of Salmonella (kruisbesmetting).

Wat zouden jullie doen? Alle producten weggooien uit de vriezer en vriezer schoonmaken met allesreiniger?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet.
Maar was die kip zelf nou bevroren of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:41:

[...]

Ben zeer bezorgd en wil geen andere besmetten voornamelijk.Dan spoel je de kip ook eerst goed af onder de kraan zeker?
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:43:

Maar was die kip zelf nou bevroren of niet?Ik vermoed van wel. De krieltjes die in de vriezer zitten zijn hard. Uhm..maar toen ik de kip in de vriezer legde voor het eerst was hij nog niet bevroren, kon het toen niet door het zakje gelekt hebben?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 10:45:

[...]

Dan spoel je de kip ook eerst goed af onder de kraan zeker?Deed ik eerst wel, maar heb gelezen dat dit juist slecht is. Dus dep het af vanaf nu.
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:23:

[...]

Ja hoezo?In dat geval zou ik toch eens aan een andere vriezer gaan denken. Normaal gesproken zijn spullen bevroren wanneer je ze uit de vriezer haalt.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:43:

Maar was die kip zelf nou bevroren of niet?Als ik eten invries, pasta ofzo, is het ook een harde klomp. Maar ben bezorgd dat het gelekt heeft terwijl het in de vriezer lag in het boterhamzakje. Kan dat?
quote:Bitje93 schreef op 03 december 2014 @ 10:48:

[...]

In dat geval zou ik toch eens aan een andere vriezer gaan denken. Normaal gesproken zijn spullen bevroren wanneer je ze uit de vriezer haalt.Als ik eten invries, pasta ofzo, is het ook een harde klomp. Maar ben bezorgd dat het gelekt heeft terwijl het in de vriezer lag in het boterhamzakje. Kan dat?
Ik las je topics even snel, maar het gaat psychisch nog niet echt beter met je hé? Ben je nog onder behandeling?
Je kan toch voelen of de spullen in je vriezer bevroren zijn of niet? Als ze bevroren zijn en gewoon verpakt zijn dan is er niets aan de hand. Als je je echt zorgen maakt kun je elke verpakking ontsmetten nadat je hem uit de vriezer hebt gehaald en voor je de verpakking opent om je product op te eten. Dit is niet nodig, maar geeft jou waarschijnljk meer gemoedsrust. Als de vriezer niet meer vriest zou ik alles weggooien. Ontdooien, schoonmaken en uit laten staan is niet slecht voor een vriezer of koelkast.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 10:50:

Ik las je topics even snel, maar het gaat psychisch nog niet echt beter met je hé? Ben je nog onder behandeling?

Ja dat wel. Maar stel echt alles is besmet in mijn vriezer.

Bedoel zakje met kip in de vriezer leggen, begin te bevriezen, maar wie weet in die tussentijd iets gelekt door het dunne boterhamzakje?
Dat lekken is water en dat lekt niet als het bevroren is. Dan is het water namelijk bevroren, ijs en dus hard.
quote:aikidoka schreef op 03 december 2014 @ 10:51:

Je kan toch voelen of de spullen in je vriezer bevroren zijn of niet? Als ze bevroren zijn en gewoon verpakt zijn dan is er niets aan de hand. Als je je echt zorgen maakt kun je elke verpakking ontsmetten nadat je hem uit de vriezer hebt gehaald en voor je de verpakking opent om je product op te eten. Dit is niet nodig, maar geeft jou waarschijnljk meer gemoedsrust. Als de vriezer niet meer vriest zou ik alles weggooien. Ontdooien, schoonmaken en uit laten staan is niet slecht voor een vriezer of koelkast.

Spullen zijn bevroren, maar bij het inleggen van de kip in het boterhamzakje. Kan het niet gelekt hebben tussen de periode dat het nog niet bevroren was en bevroren werd?

Hoe ontsmetten?
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:46:

[...]

Ik vermoed van wel. De krieltjes die in de vriezer zitten zijn hard. Uhm..maar toen ik de kip in de vriezer legde voor het eerst was hij nog niet bevroren, kon het toen niet door het zakje gelekt hebben?Dat kan natuurlijk, maar dan is dat 'leksel' ook bevroren en dan levert het even weinig gevaar op als de bevroren kip zelf. Maar goed, je krieltjes zijn dus nog gewoon bevroren. Nou, dan was je kip dat ook. En dan is dat zakje gewoon ontdooid door je lichaamswarmte en dan is er dus niks aan de hand.
quote:anoniem2014 schreef op 03 december 2014 @ 10:51:

[...]

Bedoel zakje met kip in de vriezer leggen, begin te bevriezen, maar wie weet in die tussentijd iets gelekt door het dunne boterhamzakje?

En dan? Dan ga je dood? Van bevroren bacteriën?

In jouw situatie zou ik niet gaan forummen, je blijft dan ongezond bezig met je psychische problemen. Dit moet je bespreken met je hulpverlener.
Uhhmm door het boterhamzakje? Dat is plastic en dus waterdicht. Daar lekt het niet doorheen.
quote:aikidoka schreef op 03 december 2014 @ 10:53:

Dat lekken is water en dat lekt niet als het bevroren is. Dan is het water namelijk bevroren, ijs en dus hard.Hoe bedoel je, ik bedoel de periode dat je het in de vriezer doet tot het echt bevroren is. Daartussen lekt het niet?

[...]

Door een plastic zakje heen lekken?

En dan lekt het door en plastic heen, om naar een ander plastic zakje of bakje te lopen en daar vervolgens weer doorheen te lekken om bij een ander ingevroren ding te komen?

Serieus, denk eens normaal na....
Heb je smetvrees?
Misschien maak ik me te gek inderdaad, ik hoop het. Wil geen andere mensen ziek maken hiermee.
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:53:

[...]

Dat kan natuurlijk, maar dan is dat 'leksel' ook bevroren en dan levert het even weinig gevaar op als de bevroren kip zelf. Maar goed, je krieltjes zijn dus nog gewoon bevroren. Nou, dan was je kip dat ook. En dan is dat zakje gewoon ontdooid door je lichaamswarmte en dan is er dus niks aan de hand.Ja of de kip lag er net een half uurtje in en had nog niet de tijd gehad om te bevriezen... dat vermoed ik eerder in het geval van TO.
Drie vragen :

1. Waarom koop je kip?

2. Waarom vries je het in?

3. En waarom gooi je het dan weg?

Je kunt je leven een stuk eenvoudiger maken hoor....
quote:sinnombre schreef op 03 december 2014 @ 10:55:

Heb je smetvrees?In ieder geval behoorlijke psychische problemen. Vandaar mijn advies om het met de hulpverlening te bespreken.

[...]

Maar je vriezer vriest gewoon, dus er is helemaal niks besmet. Word je zelf niet moe van dat gepieker? Dat is geen rottig bedoelde vraag hoor, mij lijkt het echt heel erg vervelend voor je dat je zo angstig bent voor besmetting en zo.
quote:spectral schreef op 03 december 2014 @ 10:55:

[...]

Ja of de kip lag er net een half uurtje in en had nog niet de tijd gehad om te bevriezen... dat vermoed ik eerder in het geval van TO.Nee kip lag er al lang in. Maar bedoel de periode van onbevroren tot bevroren van de kip.
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 december 2014 @ 10:56:

[...]

Maar je vriezer vriest gewoon, dus er is helemaal niks besmet. Word je zelf niet moe van dat gepieker? Dat is geen rottig bedoelde vraag hoor, mij lijkt het echt heel erg vervelend voor je dat je zo angstig bent voor besmetting en zo.

Is het ook. :(

Tis klote, vermoeiend, frustrerend....neiging om de vriezer schoon te maken. Bang. Pfff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven