Gezondheid alle pijlers

bijwerkingen pil of zwanger?

07-10-2012 11:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik slik nu een maandje de Dianepil vanwege mn acne en mijn oregelmatige menstruatie. Nu heb ik een paar maanden een vriend dus kan het ook dienen voor anticonceptie.

Ik heb nu mijn stopweek, ben woensdag gestopt met de pil om de bloeding op gang te brengen. Het is nog steeds niet gekomen. Ik ben misselijk, heb eetbuien, rugpijn, gespannen borsten en reageer snel overgevoelig. Zijn dit nu bijwerkingen van de pil of kan ik zwanger zijn? En zou ik morgen al kunnen testen of moet ik nog langer wachten volgens jullie?

Ik heb dit al eerder in een topic gevraagd maar dat was een topic van iemand anders, dus vandaar.
Je eerste pilmaand kan altijd een beetje raar zijn. Maar wanneer ben je begonnen? Op de eerste dag van je menstruatie? Dan lijkt de kans me nihil dat je zwanger bent. Maar testen is altijd handig natuurlijk.
Ik zou maar een test doen ja.En als je zwanger blijkt te zijn, uiteraard niet weer met de pil beginnen woensdag.
Deze bijwerkingen had ik ook toen ik met deze pil begon.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ster_, was begonnen met het slikken van de pil op de 4e dag van mijn menstruatie

Prima69, ook in je stopweek?
Waarom ben je op de vierde dag begonnen? Heb je in de week erna seks gehad, zonder condooms? Lees de bijsluiter van je pil maar eens en doe voor de zekerheid een testje dan.

Hier duurt het een dag of vier voor het begint na de laatste pil, das niks raars. Niet vergeten om op de goede dag de volgende strip te beginnen he...niet weer op de vierde dag van je menstruatie....
Ja, ook in de stopweek, Bettiepage.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Goed dat je zelf een topic heb geplaatst zo kan je toch wat meer aandacht krijgen van de rest!

De eerst maand van de pil gebruik kan inderdaad wat stroever lopen dan de komende maanden hoor, ik herken dat ook nog...

En als het je te lang duurt gewoon testen en anders gewoon even de dokter bellen als je toch wat meer duidelijkheid wilt qua de pil...

Succes meiss

(Ik plaats morgen wel een berichtje hoe het bij mij is gegaan hihi)
Heb ook lang de diana pil gehad. En herken de bijwerkingen. Nu de yasmin. Bevalt veel beter.

Ik stop altijd donderdag met de pil en gemiddeld word ik dinsdag dan ongesteld.

Dus wacht het nog even af. Het is meestal niet zo dat als je stopt je de volgende dag al de ontrekkingsbloeding begint.
Ik wordt ook pas vaak over de helft van de stopweek ongesteld. En dat duurt dan nog een paar dagen terwijl ik de pil al weer slik. De bijwerkingen klinken als echte menstruatie bijwerkingen. Herkenbaar dus.

Daarbij verloopt de eerste stopweek vaak anders dan de andere stopweken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven