Gezondheid alle pijlers

bioresonantie therapeut gezocht

05-02-2015 15:27 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een bioresonantie therapeut welke ook een medische achtergrond heeft of geneeskunde heeft gestudeerd. Graag in de omgeving van Utrecht. Weet iemand iets?
quote:markovic schreef op 05 februari 2015 @ 16:20:

[...]

Dat is het dus wel. Alternatieve therapieen zijn therapieen waarbij de werking onbewezen is, ook niet bewezen kan worden en waarvan de beoefenaars niet eens willen dat de werkzaamheid wetenschappelijk getoetst wordt omdat ze zelf dondersgoed weten dat ze onzin verkopen. Ze verdienen er goed mee, dus het blijft bestaan. Bij de gratie van simpele zielen die er in trappen.

Simpele zielen zelfs.. toemaar... toch heel gek dat heel veel hoog opgeleide mensen gebruik maken van alternatieve therapieen (haptonomie, chiropractors, mesologen).

Natuurlijk moet je niet verwachten dat ze kanker genezen of andere nare dingen. Maar mijn ervaring is dat ze bij bepaalde klachten (chronisch) vaak heel goed kunnen ondersteunen.

Dat hoef je niet te geloven, je hoeft er ook niet naar toe, maar het is wel de waarheid.
quote:spectral schreef op 05 februari 2015 @ 16:15:

[...]

Allerlei kwats... fijn dat je dat vindt natuurlijk, en dat mag ook. Maar dat is ook niet echt op feiten gebaseerd natuurlijk.Kom maar op met je feiten!

[...]

Dat is het dus wel. Alternatieve therapieen zijn therapieen waarbij de werking onbewezen is, ook niet bewezen kan worden en waarvan de beoefenaars niet eens willen dat de werkzaamheid wetenschappelijk getoetst wordt omdat ze zelf dondersgoed weten dat ze onzin verkopen. Ze verdienen er goed mee, dus het blijft bestaan. Bij de gratie van simpele zielen die er in trappen.

Ik ben niet per se een voorstanden van bioresonantie, maar wat je zegt over dat het niet bewezen kan worden, hoeft niet PER SE een 'fout' te zijn in de therapie, maar is misschien een tekortkoming van de wetenschap. Honderden jaren geleden beschikten we niet over de mogelijkheden om te bewijzen dat de aarde rond was. Dat maakte niet dat de aarde op dat moment plat was, maar wel dat we gewoon niet over de mogelijkheden beschikten om dat aan te tonen.

De effectiviteit van de therapie is op dit moment onbewezen en de kans is (denk ik) groot dat dat ook zo zal blijven, maar er is een wereld voorstelbaar waarin we gewoon nog niet begrijpen hoe het kan dat alternatieve geneeswijzen werken en niet de mogelijkheden of instrumenten beschikbaar hebben om het te meten.
That's a fine looking high horse
quote:dubbeltje4 schreef op 05 februari 2015 @ 16:30:

[...]

Kom maar op met je feiten!Ik ga hier niet mijn hele medische geschiedenis neerpennen... maar haptonomie, mesoloog en op het moment shiatzu helpen mij erg goed. Chiropractor heeft mij dan weer niet geholpen, maar onze dochter wel.
quote:dalliance schreef op 05 februari 2015 @ 16:31:

[...]

Ik ben niet per se een voorstanden van bioresonantie, maar wat je zegt over dat het niet bewezen kan worden, hoeft niet PER SE een 'fout' te zijn in de therapie, maar is misschien een tekortkoming van de wetenschap. Honderden jaren geleden beschikten we niet over de mogelijkheden om te bewijzen dat de aarde rond was. Dat maakte niet dat de aarde op dat moment plat was, maar wel dat we gewoon niet over de mogelijkheden beschikten om dat aan te tonen.

De effectiviteit van de therapie is op dit moment onbewezen en de kans is (denk ik) groot dat dat ook zo zal blijven, maar er is een wereld voorstelbaar waarin we gewoon nog niet begrijpen hoe het kan dat alternatieve geneeswijzen werken en niet de mogelijkheden of instrumenten beschikbaar hebben om het te meten.

Wat doet dat er ook toe, als het bij jou werkt dan is het toch prima...

Ik heb ooit een bepaalde hele heftige chemo soort gehad die heel goed aansloeg, en bij een "ziekenhuisvriendin" met exact dezelfde soort tumor helemaal niet.... tot zover het wetenschappelijke bewijs.

[...]

Bij de gratie van simpele zielen die er in trappen.zou mezelf nou niet echt een simpele ziel willen noemen....maar hé als jij dat vindt...prima, jouw mening! Maar laat dan een ander ook in zijn waarde!
quote:dalliance schreef op 05 februari 2015 @ 16:31:

[...]

Dat de aarde rond is wisten de oude Grieken al, dus dat verhaaltje is lulkoek.

Verder kan van elke therapie d.m.v. een dubbelblindonderzoek worden aangetoond of het al dan niet werkzaam is. Dat kan van alternatieve therapieen niet, daarom zijn ze alternatief en dus zijn ze dus niet werkzaam.

Je kletst dus maar wat.
quote:markovic schreef op 05 februari 2015 @ 16:40:

[...]

Verder kan van elke therapie d.m.v. een dubbelblindonderzoek worden aangetoond of het al dan niet werkzaam is. Dat kan van alternatieve therapieen niet, daarom zijn ze alternatief en dus zijn ze dus niet werkzaam.

Je kletst dus maar wat.Ja en nu weten we het wel, dank je voor je bijdrage. Je hebt gelijk.
quote:spectral schreef op 05 februari 2015 @ 16:28:

[...]

Simpele zielen zelfs.. toemaar... toch heel gek dat heel veel hoog opgeleide mensen gebruik maken van alternatieve therapieen (haptonomie, chiropractors, mesologen).

Natuurlijk moet je niet verwachten dat ze kanker genezen of andere nare dingen. Maar mijn ervaring is dat ze bij bepaalde klachten (chronisch) vaak heel goed kunnen ondersteunen.

Dat hoef je niet te geloven, je hoeft er ook niet naar toe, maar het is wel de waarheid.Ik ken genoeg intelligente mensen die soms verrassend dom uit de hoek kunnen komen. Ik ken ook genoeg mensen die niet vreselijk geleerd zijn, maar gezegend met heel veel gezond boerenverstand.
quote:spectral schreef op 05 februari 2015 @ 16:42:

[...]

Ja en nu weten we het wel, dank je voor je bijdrage. Je hebt gelijk.

Graag gedaan hoor.....

Verder staat het mij vrij zo vaak te reageren als ik wil...
Er zijn mensen die met hun zieke hond daar naar toe gaan. en die mensen zeggen dan mijn hond is genezen, en dan denk ik een hond kan niet "faken"...???

Dus ik twijfel...
quote:markovic schreef op 05 februari 2015 @ 16:44:

[...]

Graag gedaan hoor.....

Verder staat het mij vrij zo vaak te reageren als ik wil...

Je bent meer een soort papegaai, je herhaalt jezelf iedere keer weer en weer en weer.... een soort plaat met een kras erop die steeds overslaat en hetzelfde deuntje blijft spelen.

Dan mag jij gezegend zijn met een enorme hoeveelheid gezond boerenverstand maar oervervelend, betweterig en bijzonder kinderachtig ben je dan wel.

Maar stel het werkt echt niet, maar door het placebo effect juist wel... dan is het toch ook prima. En een placebo effect kunnen we ook niet verklaren tenslotte, geen wetenschappelijk bewijs hoe het lichaam en geest daar effect op kunnen hebben.
quote:markovic schreef op 05 februari 2015 @ 16:40:

[...]

Je kletst dus maar wat.

We hebben toch heel lang niet geweten dat er nog kleinere deeltjes zijn dan atomen? Niet omdat ze niet bestonden, maar omdat we ze gewoon niet aan konden tonen.

En we kunnen niet aantonen of iets werkzaam is. We kunnen aantonen of iets waarschijnlijk werkzaam is. Dat heeft te maken met de statistische methoden die we gebruiken en met name hoe we die interpreteren. Wanneer we oneindig vaak een steekproef zouden doen, en daar statistiek op los zouden laten, dan kunnen we met een bepaalde zekerheid iets zeggen. We doen echter niet oneindig veel steekproeven (want geen geld en geen tijd), maar gebruiken de statistiek alsof we dat wel doen. Dus je conclusie dat we met dubbelblind onderzoek aan kunnen tonen of iets werkzaam is, durf ik te betwijfelen.

En nogmaals, 60 jaar geleden dachten we dat we homoseksualiteit wel konden opheffen door hormonen in te spuiten. Zijn we ook op teruggekomen.
That's a fine looking high horse
Er is nog zoveel onbewezen, maar onbewezen wil niet zeggen 'lulkoek'. Keep an open mind, but don't let your brains fall out. Geldt zowel voor de alternatieve als de wetenschappelijke kant. Beide hebben een blinde vlek als je er beperkt naar kijkt.

Ben bij een alternatieve arts geweest (academisch geschoold en daarnaast zich verdiept in het alternatieve) en die heeft een probleem dat de artsen sinds mijn jeugd niet konden oplossen in 2 behandelingen opgelost. Op mijn vraag waarom de artsen en ziekenhuizen het probleem niet konden oplossen antwoordde hij:"Omdat je een probleem niet kunt oplossen vanuit een beperkte visie."

Hij had als basis geneeskunde en is zich vanuit die wetenschappelijke basis gaan verdiepen in de holistische aanpak van aandoeningen. Lijkt mij het bewijs dat wetenschap en een bereidheid open te staan voor alternatieve genezing een prachtig huwelijk kan voortbrengen.
quote:spectral schreef op 05 februari 2015 @ 16:28:

[...]

.Als ze niet kunnen genezen, hoe kunnen ze dan "ondersteunen"?
quote:Sensy12 schreef op 05 februari 2015 @ 16:49:

Er is nog zoveel onbewezen, maar onbewezen wil niet zeggen 'lulkoek'. Keep an open mind, but don't let your brains fall out. Geldt zowel voor de alternatieve als de wetenschappelijke kant. Beide hebben een blinde vlek als je er beperkt naar kijkt.

Ben bij een alternatieve arts geweest (academisch geschoold en daarnaast zich verdiept in het alternatieve) en die heeft een probleem dat de artsen sinds mijn jeugd niet konden oplossen in 2 behandelingen opgelost. Op mijn vraag waarom de artsen en ziekenhuizen het probleem niet konden oplossen antwoordde hij:"Omdat je een probleem niet kunt oplossen vanuit een beperkte visie."

Hij had als basis geneeskunde en is zich vanuit die wetenschappelijke basis gaan verdiepen in de holistische aanpak van aandoeningen. Lijkt mij het bewijs dat wetenschap en een bereidheid open te staan voor alternatieve genezing een prachtig huwelijk kan voortbrengen.Wij hebben een reguliere huisarts die ook homeopathisch-arts is.... en waar de normale huisarts niets kon en wilde betekenen voor de problemen van onze dochter kon hij dat wel. En dat was ook binnen zeer korte tijd opgelost en nooit meer terug gekomen (terwijl we al een jaar liepen aan te modderen).
quote:spectral schreef op 05 februari 2015 @ 16:57:

[...]

Wij hebben een reguliere huisarts die ook homeopathisch-arts is.... en waar de normale huisarts niets kon en wilde betekenen voor de problemen van onze dochter kon hij dat wel. En dat was ook binnen zeer korte tijd opgelost en nooit meer terug gekomen (terwijl we al een jaar liepen aan te modderen).

Het is toch al lang wetenschappelijk bewezen dat homeopathie helemaal niets toevoegt.

Echt niet.

Waarschijnlijk waren de problemen van je dochter vanzelf overgegaan, daar had ze die homeopathisch arts niet voor nodig.

De meeste klachten gaan namelijk, na verloop van tijd, vanzelf over.

Jullie schrijven het beter worden van jullie dochter ten onrechte toe aan deze arts.

Hij was toevallig aanwezig op het cruciale moment, dat jullie dochter al beter aan het worden was.

Meer niet.
Wat maakt het nou uit of het waar is of niet als er mensen bij gebaat zijn? Wat een drammers zitten hier zeg. Ik geloof er ook niet in, maar als een ander er wel wat aan heeft, gun het die ander dan ook.

Vaak is dit soort 'gezondheidszorg' een laatste redmiddel voor mensen omdat de reguliere zorg niet toereikend is, of omdat de reguliere zorg steken heeft laten vallen. Want ook in de reguliere zorg zitten heel veel kwakzalvers.
quote:Sensy12 schreef op 05 februari 2015 @ 16:49:

Hij had als basis geneeskunde en is zich vanuit die wetenschappelijke basis gaan verdiepen in de

holistische aanpak van aandoeningen. Lijkt mij het bewijs dat wetenschap en een bereidheid open te staan voor alternatieve genezing een prachtig huwelijk kan voortbrengen.

Als iets bewezen werkt, is het regulier.

Waarom zouden artsen open moeten staan voor onbewezen geroeptoeter?
quote:dubbeltje4 schreef op 05 februari 2015 @ 17:04:

[...]

Het is toch al lang wetenschappelijk bewezen dat homeopathie helemaal niets toevoegt.

Echt niet.

Waarschijnlijk waren de problemen van je dochter vanzelf overgegaan, daar had ze die homeopathisch arts niet voor nodig.

De meeste klachten gaan namelijk, na verloop van tijd, vanzelf over.

Jullie schrijven het beter worden van jullie dochter ten onrechte toe aan deze arts.

Hij was toevallig aanwezig op het cruciale moment, dat jullie dochter al beter aan het worden was.

Meer niet.

Dat mag jij denken, ik denk daar anders over... en onze huisarts ook (en die heeft er tenslotte bijzonder lang voor gestudeerd he).

Lees dit eens voor de grap, wetenschappelijk onderzoek naar een alternatieve denk/geneeswijze: http://www.innerfire.nl/wetenschap en https://www.radboudumc.nl ... nderzoekIcemanWimHof.aspx
quote:winkelfanaat schreef op 05 februari 2015 @ 17:04:

Wat maakt het nou uit of het waar is of niet als er mensen bij gebaat zijn? Wat een drammers zitten hier zeg. Ik geloof er ook niet in, maar als een ander er wel wat aan heeft, gun het die ander dan ook.

Vaak is dit soort 'gezondheidszorg' een laatste redmiddel voor mensen omdat de reguliere zorg niet toereikend is, of omdat de reguliere zorg steken heeft laten vallen. Want ook in de reguliere zorg zitten heel veel kwakzalvers.

Oh ja joh?

Je hebt goede en minder goede artsen, maar dat maakt hen nog niet tot een kwakzalver.

Ik vind dat reguliere zo raar: aan arts hoort wetenschappelijk te werken, daar is hij ook voor opgeleid.

Begeeft hij zich op het hellende vlak van onbewezen therapieen, dan is hij een kwakzalver.
quote:dubbeltje4 schreef op 05 februari 2015 @ 17:07:

[...]

Als iets bewezen werkt, is het regulier.

Waarom zouden artsen open moeten staan voor onbewezen geroeptoeter?

Ze hoeven er niet voor open te staan. Dat zeg ik nergens. Het zou wel mooi zijn als meer artsen open zouden staan. Het is een voorkeur, geen eis. En verder is het geen toeval dat veel zorgverzekeraars alternatieve geneeswijzen vergoeden.

Ik sprak overigens uit persoonlijke ervaring waarbij de reguliere zorg niet verder keek dan de neus lang is en ik jarenlang met onnodig veel pijn heb rondgelopen. Ik trof daarna een arts die wel verder keek dan zijn neus lang is en het probleem wist te achterhalen. Ik laat mijn keus liever vallen voor een arts die zich verdiept heeft in meer dan wat zijn studie hem heeft opgelegd dan op een arts die dat niet doet. Het ene biedt me weinig mogelijkheden en het ander breidt de mogelijkheden juist voor me uit.

Het kan in mijn ogen geen kwaad om ongekende gebieden te verkennen. Ontdekkingen komen niet uit de lucht vallen, maar vereisen enige openheid en nieuwsgierigheid.

En ja tuurlijk zitten er kwakzalvers tussen die van toeten noch blazen weten en daar wordt terecht voor gewaarschuwd. Die moet men sowieso als de pest mijden.

Maar goed, back on topic: TO, ik weet zelf niets van bioresonantie af, maar hopelijk krijg je waardevolle tips in dit topic.
quote:Sensy12 schreef op 05 februari 2015 @ 17:43:

[...]

Ze hoeven er niet voor open te staan. Dat zeg ik nergens. Het zou wel mooi zijn als meer artsen open zouden staan. Het is een voorkeur, geen eis. En verder is het geen toeval dat veel zorgverzekeraars alternatieve geneeswijzen vergoeden.

.Dat is gewoon een centenkwestie, er wordt grof mee verdiend en is geen bewijs dat alternatieve "geneeswijze" werkt.
Ik heb verder geen oordeel. Wel een vriendin in breda met een praktijk en type achtergrond die jij zoekt. Zij reist s9ms ook naar afspraken. Ik zit in trein en kan je straks een pb sturen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:dubbeltje4 schreef op 05 februari 2015 @ 17:15:

[...]

Oh ja joh?

Je hebt goede en minder goede artsen, maar dat maakt hen nog niet tot een kwakzalver.

Ik vind dat reguliere zo raar: aan arts hoort wetenschappelijk te werken, daar is hij ook voor opgeleid.

Begeeft hij zich op het hellende vlak van onbewezen therapieen, dan is hij een kwakzalver.Ja en sommige mensen worden daar beter van en andere niet. Net zoals bij de echte dokters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven