Gezondheid alle pijlers

Bloeddrukmedicijnen niet leverbaar

17-03-2024 12:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al lang medicijnen (3 verschillende) voor mijn bloeddruk. Vorig jaar nog een soort erbij gekregen omdat bij controle bleek dat hij toch weer (veel) te hoog was. De afgelopen maanden was de levering al moeizaam van mijn bètablokker (Labetalol), maar nu kan dat helemaal niet meer besteld worden. Ik heb nu voor twee weken Metoprolol gekregen, maar na twee dagen slikken, heb ik mijn bloeddruk nog niet onder de 160/98 gezien. Die doet dus niet zoveel. Volgens de bijsluiter duurt het een aantal weken voor de volledige werking behaald wordt, maar ik had gehoopt dat hij de functie van de andere soortgenoot naadloos zou overnemen.
Hoe zijn jullie ervaringen met de levering van medicijnen en de vervanging voor andere soorten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn slaaptablet is niet leverbaar ik heb nog voor een week. Morgen schrijft de huisarts wat anders voor. Volgens mij is bijna alles in die categorie moeilijk tot niet leverbaar.

Vervelend dat je bloeddruk zo hoog blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vorig jaar mijn medicijnen zelf in Duitsland gehaald toen het maandenlang niet leverbaar was. Mijn arts adviseerde dat ook, omdat het daar zonder recept te krijgen is. Helaas valt er dan niets te declareren en betaal je zelf de kosten. De andere kant is dat ik blij ben dat ik het kan betalen en ik niet hoefde te stoppen met deze voor mij noodzakelijke medicatie.
Het niet leverbaar zijn van medicijnen wordt helaas een steeds groter drama.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grietje3 schreef:
17-03-2024 13:11
Mijn slaaptablet is niet leverbaar ik heb nog voor een week. Morgen schrijft de huisarts wat anders voor. Volgens mij is bijna alles in die categorie moeilijk tot niet leverbaar.

Vervelend dat je bloeddruk zo hoog blijft.
Slaaptabletten moet je sowieso nooit langere tijd gebruiken. Dus een mooi moment om daar van af te kicken.

Qua bloeddruk wel echt kak. Hier met schildkliermiddelen gehad. Kun je weer helemaal opnieuw instellen. Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel eens met je zorgverzekering.
Ik gebruik ook medicijnen die slecht leverbaar zijn, maar in het buitenland prima voorradig zijn.
Mijn zorgverzekering heeft daar een lijstje van, staat het medicijn op die lijst dan kan het gewoon besteld worden en de kosten worden vergoed.
Toen ik met dat verhaal bij de apotheek kwam was het binnen een week geregeld.
Terwijl ik de weken daarvoor steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd en er niets mogelijk leek.
Ik kan er nog boos om worden.

Het gaat hier dus niet om preferente medicijnen, maar om medicijnen die niet leverbaar zijn.
Daar kunnen de apotheekmedewerkers ook niets aan doen, dat komt door beroerd beleid dat snap ik ook wel. Maar het oplossend vermogen en empathie van mijn apotheek is om te huilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liezze schreef:
17-03-2024 14:42
Daar kunnen de apotheekmedewerkers ook niets aan doen, dat komt door beroerd beleid dat snap ik ook wel. Maar het oplossend vermogen en empathie van mijn apotheek is om te huilen.

Alle apotheken hebben last van tekorten. Maar er zit wel verschil in hoeveel tijd en moeite ze investeren om mensen toch te helpen. Rondbellen om toch ergens medicijnen of vervangers te vinden, het kost de apotheken uren. Maar ik ben wel van apotheek veranderd omdat mijn oude apotheek een stuk minder meedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
17-03-2024 14:16
Slaaptabletten moet je sowieso nooit langere tijd gebruiken. Dus een mooi moment om daar van af te kicken.

Qua bloeddruk wel echt kak. Hier met schildkliermiddelen gehad. Kun je weer helemaal opnieuw instellen. Wat een ellende.
Mooie kort door de bocht reactie zonder verdere info te hebben.

Bij mij tot nu toe alles leverbaar. Alleen zonder oxazepam omdat psychiater vergeten is herhaalrecept te sturen en nu ziek is. En craziecatlady... ik slik ze al een tijdje als pepermuntjes.. en nee het is alles een fijn moment om af te kicken. Bovendien doe je dat in etappes.
Loslaten is de hoop opgeven op een beter verleden. # omdenken
Alle reacties Link kopieren Quote
Liezze schreef:
17-03-2024 14:42
Bel eens met je zorgverzekering.
Ik gebruik ook medicijnen die slecht leverbaar zijn, maar in het buitenland prima voorradig zijn.
Mijn zorgverzekering heeft daar een lijstje van, staat het medicijn op die lijst dan kan het gewoon besteld worden en de kosten worden vergoed.
Toen ik met dat verhaal bij de apotheek kwam was het binnen een week geregeld.
Terwijl ik de weken daarvoor steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd en er niets mogelijk leek.
Ik kan er nog boos om worden.

Het gaat hier dus niet om preferente medicijnen, maar om medicijnen die niet leverbaar zijn.
Daar kunnen de apotheekmedewerkers ook niets aan doen, dat komt door beroerd beleid dat snap ik ook wel. Maar het oplossend vermogen en empathie van mijn apotheek is om te huilen.
De zorgverzekeraar zegt altijd dat alles gewoon vergoed wordt tegen hun klanten Nadeel is alleen dat de zorgverzekeraar de laagste prijs betaald aan de apotheek. Dat pakje uit het buitenland kost bijvoorbeeld €10,- en de zorgverzekering betaald de normale prijs die het in Nederland kost, laat zeggen €1,-. De rest moet de apotheek dus zelf betalen. En dat niet voor 1 pakje, maar voor tig pakjes want er staan momenteel zo’n 150 dingen in nazending. Leuk dat zo’n verzekeraar dat zegt, maar dan moeten ze ook eens eerlijk gaan zijn over hoe het verder geregeld is voor de apotheken. Die verliezen hier gewoon op, omdat de verzekeraars te beroerd zijn om meer te betalen voor medicatie. Daardoor gaat medicatie eerst naar landen die wel meer betalen. En dan moeten ze als apotheek hier het daar maar weer van overkopen en krijgen ze dus maar een klein deel terug van de verzekeraar. Nogal logisch dus dat een apotheek dat als laatste redmiddel ziet en eerst kijkt naar een oplossing waarvoor ze wel alles vergoed krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sasha schreef:
17-03-2024 15:59
Mooie kort door de bocht reactie zonder verdere info te hebben.

Bij mij tot nu toe alles leverbaar. Alleen zonder oxazepam omdat psychiater vergeten is herhaalrecept te sturen en nu ziek is. En craziecatlady... ik slik ze al een tijdje als pepermuntjes.. en nee het is alles een fijn moment om af te kicken. Bovendien doe je dat in etappes.
Als je ze al langer gebruikt gebruik je het niet voor de indicatie slaapstoornissen maar voor een andere indicatie.

Maar goed, schijnbaar voel je je wel aangesproken, over wie zegt dat iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
17-03-2024 14:16
Slaaptabletten moet je sowieso nooit langere tijd gebruiken. Dus een mooi moment om daar van af te kicken.

Qua bloeddruk wel echt kak. Hier met schildkliermiddelen gehad. Kun je weer helemaal opnieuw instellen. Wat een ellende.
Rare reactie dit zeg. Je weet niet wat ze slikt, en ook niet waarom. Zijn ook andere middelen naast benzo’s en dergelijke (bijvoorbeeld quetiapine) die men langere tijd gebruikt tegen slapeloosheid. En dan nog, haar arts zal hier verantwoordelijk in handelen kan je vanuit gaan, daar hebben wij als internet vreemden niks over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
17-03-2024 21:55
Als je ze al langer gebruikt gebruik je het niet voor de indicatie slaapstoornissen maar voor een andere indicatie.

Maar goed, schijnbaar voel je je wel aangesproken, over wie zegt dat iets?
Aha, dat is leuke manier van discussievoeren en het bij jezelf wegtehouden.

Jouw eerste reactie , daar geldt dan je eigen argument ook voor neem ik aan ?

En ja ik reageer omdat het bij mij iets oproept. Namelijk irritatie over het trekken van conclusies zonder info te hebben met een toon van veroordeling hierin.

Zegt vast niets over jou en alles over mij.
Loslaten is de hoop opgeven op een beter verleden. # omdenken
Alle reacties Link kopieren Quote
Sasha schreef:
17-03-2024 15:59
Mooie kort door de bocht reactie zonder verdere info te hebben.

Bij mij tot nu toe alles leverbaar. Alleen zonder oxazepam omdat psychiater vergeten is herhaalrecept te sturen en nu ziek is. En craziecatlady... ik slik ze al een tijdje als pepermuntjes.. en nee het is alles een fijn moment om af te kicken. Bovendien doe je dat in etappes.

Ik ben het helemaal met je eens Sasha.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
17-03-2024 21:55
Als je ze al langer gebruikt gebruik je het niet voor de indicatie slaapstoornissen maar voor een andere indicatie.

Maar goed, schijnbaar voel je je wel aangesproken, over wie zegt dat iets?

Ben jij arts of helderziende?
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind vorig jaar waren mijn slaaptabletten niet leverbaar, toen heb ik een maand lang een vervangend middel gehad, het ging wel maar leuk was het niet.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
17-03-2024 14:16
Slaaptabletten moet je sowieso nooit langere tijd gebruiken. Dus een mooi moment om daar van af te kicken.

Qua bloeddruk wel echt kak. Hier met schildkliermiddelen gehad. Kun je weer helemaal opnieuw instellen. Wat een ellende.
Ik slik ze al 15 jaar zonder problemen, dus zie geen reden om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tempazepam is het op advies van de psychiater. Is niet alleen een slaapmiddel. Neem hem ‘s avonds in. Al jaren en doe het er goed op.
Maar dit is niet de discussie in dit topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
18-03-2024 06:50
Ben jij arts of helderziende?
Beide
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
18-03-2024 07:41
Ik slik ze al 15 jaar zonder problemen, dus zie geen reden om te stoppen.
Oh ja, mijn opa was kettingroker en is 100 geworden.

N=1
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
18-03-2024 11:56
Oh ja, mijn opa was kettingroker en is 100 geworden.

N=1
Precies als dat domme roepen dat iemand maar moet stoppen. Soms is het op advies van een arts hè :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
18-03-2024 12:01
Precies als dat domme roepen dat iemand maar moet stoppen. Soms is het op advies van een arts hè :idee:
Precies, over roken heb je het toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
18-03-2024 18:48
Precies, over roken heb je het toch?
Nee
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
18-03-2024 18:48
Precies, over roken heb je het toch?
Nee

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven