Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining...kliniek of ziekenhuis?

06-03-2015 22:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Neem even de tijd om dit aandachtig door te lezen.

sinds vorige week ben ik door mijn huisarts opnieuw doorverwezen naar het ziekenhuis om daar weer opnieuw foto's te laten maken van mijn borsten.

Om het zo duidelijk mogelijk te maken:

Ik heb namelijk al jaren nek,schouder en rugklachten, én ik heb al zo'n 2 jaar lang dagelijks pijn aan mijn linkerborst met voelbare knobbels.

De huisarts heeft me kort onderzocht, en stelde dus voor om opnieuw naar het ziekenhuis te gaan voor mammografie en daar weer foto's en een echo te laten maken, maar besprak ook met mij dat het misschien beter was om een borstverkleining te nemen i.v.m mijn klachten.

Ik schrok daar best wel van en zij was van de andere kant daar ook wel weer terughoudend in omdat je er rare littekens van krijgt en je ook grote kans hebt dat je later geen borstvoeding meer kan geven.

Aangezien ik dus nog steeds altijd last van die Cysten maar ook van mijn nek en schouderklachten hebben ze opnieuw weer foto's en een echo gemaakt bij de mammogragie en toen dat klaar was kon ik meteen door naar de polikliniek Chirurgie-heelkunde voor een gesprek met de Chirurg.

Deze heeft het bekeken maar heeft verder niet veel over mijn borsten gezegd. Niet zo van, o ik kan me voorstellen dat je hier last van hebt want ze zijn ook wel aan de grote kant.

Hij vertelde dat hij een brief naar Leeuwarden zou sturen, en ik daar een oproep van zal krijgen voor een gesprek met de plastisch Chirurg.

Aangezien je verder ook positieve verhalen hoort over de Bergman kliniek vroeg ik of dat misschien ook een optie zou zijn, maar volgens de Chirurg zou dat waarschijnlijk niet vergoed worden omdat dat eerder Cosmetisch is en de verzekering daar moeilijk over kan doen.

Toch vind ik het aan de ene kant niet echt een prettig idee om naar het ziekenhuis te gaan, ik voel me daar zo'n nummer.....

En het is toch ook wel wat om in een gezond lichaam te laten snijden.

En zouden mijn nekklachten door een verkleining ook echt verdwenen zijn, wie kan me dat voor 100% garanderen.

Ik draag altijd hele goede BH's dus daar ligt het niet aan, wat ook een nadeel is trouwens want je betaald altijd zo'n 80 tot 100 euro te voor een Prima Donna of een Marlies Dekkers toen indertijd.

Ik ben er op moment behoorlijk mee bezig. Vind het nogal wat.

Graag jullie advies.
Ik kan er ook niet helemaal in komen hoe je bij een d cup al zoveel last kan hebben.. Zit het niet gewoon in je hoofd? Ben je er niet te veel op gaan letten? Ik heb een F cup en soms merk ik geen eens dat ik borsten heb.. voel er niks aan..
Bedankt voor je reactie Nummerzoveel. Ik herken me niet heel erg in die link. Heb namelijk geen cysten en knobbels, het is puur dat vocht vasthouden twee weken in de maand. Ben nu maar (weer) aan de pil gegaan, kijken of dat wat helpt... voorlopig nog steeds wel last.
Purpleflower,iedereen is anders hoor.Dat jij geen last hebt dat kan.Maar niemand kan voor To bepalen of zij daar wel of geen last van

heeft.

To,heb jij je al kunnen informeren?En verder:Laat mensen maar gewoon kletsen!Niemand kan voor jou bepalen of je last hebt van je cup of niet.Of je in aanmerking komt voor een vergoeding dat weet ik niet.Succes met alles!
Ik heb 65E met een lengte van 1.67 en kwam helaas niet in aanmerking voor een bvk. Heb er wel last van, maar vooral omdat ze zo zwaar zijn en zo stevig dat ze bijna niet bewegen (krijg vaak de vraag of ik siliconen heb). Dan zou je denken dat dat heerlijk is, maar op ieder moment vd dag moeten ze ondersteund worden door iets, want het voelt anders aan als 2 bakstenen.

Moeder heeft overigens wel de bvk vergoed gekregen, maar die is zeker 10 cm kleiner dan ik.

Zij zegt zelf dat ze heel blij is dat het in het zkh gebeurd is.
Waarom kreeg je de operatie niet vergoed dan cataleya?Je hebt er toch lichamelijk last van.Dat zou een reden moeten zijn om de bk te

vergoeden.
De dokter vond van niet en zei dat ik met mijn lengte dit prima kan hebben. Ze zei ook dat het überhaupt niet meer vergoed wordt bijna.. Maar als ik hier zo lees klopt dat dus niet helemaal.. Misschien toch nogmaals voor een 2nd opinion gaan.
Dat zou ik zeker doen.Daar kan je ook gewoon baat bij hebben.Veel succes met alles!
Dankjewel Geraldine!
Graag gedaan!
Te herkenbaar
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:12
97.28% gewijzigd
quote:dutchsuzanne schreef op 07 maart 2015 @ 08:40:

Operatie was zo voorbij.

Gevoelsmatig misschien, maar is geen kleine ingreep. Je bent wel een paar uurtjes onder zeil.

TO, ik zou absoluut kiezen voor ziekenhuis. Het is best een ingreep en complicaties zijn nooit uitgesloten.
quote:NummerZoveel schreef op 07 maart 2015 @ 11:02:

[...]

Waarom alleen die ene, Noa?Omdat ik heb gezien wat voor werk hij aflevert. De vrouwen hadden na de operatie allemaal echt mooie borsten. Hij zit aan de top op zijn vakgebied.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven